Znamka Volkswagen pred skokom v električno dobo

Kljub zmanjšanju skupnega trga se je v letu 2019 prodaja povečala na 6,3 milijona vozil
– Donos iz poslovanja pred posebnimi obremenitvami zrasel na 4,3 odstotka
– Začetek druge faze strategije "TRANSFORM 2025+" s fokusom na e-mobilnosti in digitalizaciji kot temah za prihodnost
– Operativni direktor Ralf Brandstätter: "Leto 2019 je bilo za znamko Volkswagen uspešno leto. Uspešno smo se ukvarjali z vsemi velikimi temami. Naša strategija deluje."
– Zaradi negotovosti, povezane s trenutno koronakrizo, je težko napovedati, kako se bo razvijalo tekoče poslovanje

Znamka Volkswagen Osebna vozila okrepljena prehaja v naslednjo fazo svoje transformacije. Na skupnem trgu, ki se sicer zmanjšuje, je ključna znamka koncerna Volkswagen v preteklem letu prodala 6,3 milijona vozil, kar jim ni uspelo še nikoli doslej. Na vseh pomembnih trgih je Volkswagnu uspelo povečati tržne deleže. Glavno gonilo je bila modelska ofenziva, pri čemer je bil porast močan predvsem v segmentu SUV pri modelih T-Cross, T-Roc in Atlas, kjer beležimo visoke marže. Z več kot 700.000 prodanimi primerki je bil svetovna prodajna uspešnica znamke ponovno Tiguan, ki se, tako kot Golf, po vsem svetu uvršča med deset najbolje prodajanih avtomobilov.

Tržni uspeh se odraža tudi v poslovnih kazalnikih, ki so se močno izboljšali: promet znamke se je v primerjavi s predhodnim letom povečal za 5 odstotkov, na 88,4 milijarde evrov. Dobiček iz poslovanja pred posebnimi obremenitvami se je povečal za 17 odstotkov, na 3,8 milijarde evrov. Donos iz poslovanja se je povečal na 4,3 odstotka (predhodno leto: 3,8 odstotka ) in je bil torej v predvidenem ciljnem okvirju od 4 do 5 odstotkov. Iz naslova dizelske problematike je v preteklem poslovnem letu, kot že v letu pred njim, vsota posebnih obremenitev znašala 1,9 milijarde evrov.

"Leto 2019 je bilo za znamko Volkswagen uspešno leto. Naši produkti navdušujejo kupce po vsem svetu. Uspešno smo se ukvarjali z vsemi velikimi temami. Naša strategija deluje. Izpolnjujemo, kar smo obljubili," je povedal Ralf Brandstätter, izvršni direktor znamke Volkswagen. "V letu 2020 se bomo soočali z velikimi izzivi, še zlasti glede na pandemijo koronavirusa. Ker pa se lahko opremo na dobre rezultate preteklega leta, bomo to krizo premagali s pogumom in samozavestjo. Volkswagen je močna korporacija, z močno ekipo zaposlenih. Koliko lahko dosežemo, če držimo skupaj, smo učinkovito dokazali že večkrat," je še dodal Brandstätter.

Prva faza strategije "TRANSFORM 2025+" uspešno zaključena

Pomemben doprinos k povečanju konkurenčnosti Volkswagna predstavlja pakt za prihodnost. Od načrtovanih 3,0 milijarde evrov prihrankov pri stroških na leto je bilo do konca leta 2019 realiziranih že 2,7 milijarde evrov – več, kot je bilo načrtovano. Število zaposlenih se je na socialno vzdržen način zmanjšalo za več kot 10.900. Na področjih prihodnosti, kot sta denimo digitalizacija in električna mobilnost, je Volkswagen ustvaril več kot 4.500 novih delovnih mest.

Znamka je sistematično realizirala SUV-ofenzivo. Število SUV-modelov se je s 4 v letu 2016 do danes povečalo že na 14. Delež SUV znaša danes v Evropi 37 odstotkov, v ZDA pa celo že več kot 50 odstotkov. S prilagoditvijo produktnega portfelja in sistematičnim upravljanjem stroškov je Volkswagen tudi zelo napredoval pri preobratu v posameznih regijah.

Ralf Brandstätter: "Prvo fazo strategije 'TRANSFORM 2025+' smo uspešno zaključili. V drugi fazi bomo iz Volkswagna naredili številko 1 na področju e-mobilnosti. In hkrati se spreminjamo v digitalno tehnološko podjetje."

2020: ključno leto za električno ofenzivo znamke

Kljub aktualni situaciji v zvezi s koronakrizo Volkswagen prehaja v drugo fazo strategije "TRANSFORM 2025+". S tem se za znamko začenja novo obdobje. Široko zastavljena e-ofenziva bo zdaj opazna tudi na cestah. ID.3, prvi izključno električni avto, ki temelji na novi električni platformi MEB, naj bi po načrtih kupcem začeli dobavljati poleti. Sledil mu bo ID.4, Volkswagnov prvi popolnoma električni SUV. Našo ponudbo bo dodatno dopolnila nadaljnja elektrifikacija našega klasičnega portfelja.

Volkswagen se s tem podaja na pot v množično brezemisijsko mobilnost. Do leta 2022 bo znamka v vseh ključnih avtomobilskih segmentih ponudila električne avtomobile, izdelane na platformi MEB. Do leta 2025 naj bi bilo prodanih najmanj 1,5 milijona električnih avtomobilov na leto. Dolgoročni cilj je popolno razogljičenje celotne modelske palete in podjetja do leta 2050. V tekočem letu naj bi se povprečni izpusti CO2 modelske palete zmanjšali za 25 gramov na kilometer. Znamka je prepričana, da jim bo emisije uspelo obdržati pod mejnimi vrednostmi, ki za leto 2020 veljajo v EU.

Volkswagen se spreminja v softversko tehnološko podjetje

Poleg elektrifikacije bo znamka v prihodnjih letih intenzivno spodbujala tudi digitalizacijo. Pri tem bosta v središču dve ključni področji: izvajanje časovnice za digitalno transformacijo ter vzpostavitev organizacije Car.Software.

Po izteku pakta za prihodnost se ta nadaljuje s časovnico za digitalno transformacijo, ki bo znamko pripravila na digitalno dobo. Tako naj bi vzpostavili nove digitalne kompetence, organizacija pa naj bi na vseh področjih postala hitrejša, vitkejša in bolj konkurenčna. Do leta 2023 naj bi na ta način v upravi odpadlo do 4.000 delovnih mest. Hkrati je v načrtu 2.000 novih digitalnih delovnih mest.

Del novih delovnih mest nastaja v novi organizaciji Car.Software, s katero je znamka na ravni koncerna prevzela odgovornost za področje avtomobilske programske opreme. V novi enoti bodo združene vse softverske aktivnosti, od operacijskega sistema v avtomobilu do digitalnih ekosistemov in novih mobilnostnih storitev. Za začetek so že povezali okrog 3.000 digitalnih specialistov. Do leta 2025 naj bi v tej enoti delalo več kot 10.000 inženirjev za programsko opremo.

Finančni izgledi za leto 2020 odvisni od trajanja in poteka koronakrize

Zaradi negotovosti, povezane s trenutno koronakrizo, je težko napovedati, kako se bo razvijalo tekoče poslovanje. Zaradi vse bolj otežene in spreminjajoče se situacije na področju dobav in logistike ni več mogoče stalno zagotavljati stabilne oskrbe tovarn. Obenem se že kaže upad prodaje v Evropi. Znamka Volkswagen bo zato proizvodnjo v evropskih tovarnah zaenkrat prekinila za predvidoma deset delovnih dni.

Alexander Seitz, finančni direktor znamke Volkswagen, je povedal: "Koronakriza je brez-precedenčen dogodek in bo nedvomno vplivala na poslovanje znamke Volkswagen. Kolikšen bo učinek, danes še ne moremo oceniti. Storili bomo vse, da bomo zaščitili zaposlene in stabilizirali poslovanje. Zelo natančno spremljamo situacijo in bomo – kjerkoli bo to potrebno – sprejeli ukrepe, da bi bili negativni učinki krize čim manjši. Volkswagen je v preteklosti že dokazal, da se znamo spopadati s težavnimi situacijami. "