Volkswagen Passat Variant

V zadnjem času smo vozili skoraj vse modele nemškega koncerna. Zadnjega, Volkswagen Passat Varianta, je gnal dizelski motor z 240 »konji« in štirikolesni pogon. Prtljažnik Varianta ne spada med največje, a je glede na dvojno dno bolj uporaben kot pri Škodi Superb Combi. V tem segmentu je kar nekaj konkurence, vsak ima svoje prednosti, pa tudi slabosti. Odločajo majhni »bonbončki«. Passat Variant ohranja svoje tradicionalne poteze, ki jih z vsako prenovo naredi še nekoliko ostrejše. Zadnja leta vse prehitro naznanjajo nove modele in to kljub temu, da so »staremu« zamenjali le luči, preoblikovali odbijač ali pa znotraj odvzeli kakšen gumb ali dva. Glede na to, da je trenutna pandemija zaustavila prodajo novih vozil, je za pričakovati, da se bo tudi prenova prestavila za neko obdobje.

Videz, prostornost in praktičnost

Na zunaj se hitro vidi nov svetlobni podpis prenovljenih led luči spredaj in zadaj. Ker gre za model R-Line, so ga opremili z mnogimi dodatki, ki ga polepšajo. Zunanja barva je bila biserno bela, za katero mora kupec odšteti 1.195 evrov. Testnemu so dodatno zatemnili zadnja stekla za 370 evrov in 1.374 evrov doplačila za velika 19-palčna platišča. Po zunanjosti večjih sprememb ni doživel in ohranja tradicionalno obliko. Pripravili so 12 različnih barv zunanjosti in precej pestro izbiro platišč v 14 različicah.

V notranjosti je takoj opazna prenova tri krakega volana s preoblikovanimi gumbi.  Voznikovi števci so digitalni in za odtenek drugačni kot pri Škodi ali Seatu. Dandanes se uporablja vse več digitalne tehnologije, saj ta omogoča več prilagoditev in prijaznejši pogled na podatke, katerih je v izobilju. V naprej so pripravili nekaj različnih tem, med katerimi se lahko izbira. Armatura je ravnih linij,  precejšni del pa zavzema zračnik, ki sega od voznikovih števcev do sovoznikovih vrat. Črnino so popestrili s sivo letvijo in nekaj kromiranih obrob. Nov ost je velik 9,2-palčni zaslon na dotik, ki je dobre resolucije, s sodobno grafiko in slovenskim menijem. Pod njim so že poznani stari gumbi za upravljanje klime, ki jih srečujemo v »vseh« vozilih koncerna. Dodali so še nekaj črne svetleče plastike in gumb za zagon motorja. Okoli prestavne ročice imamo še nekaj uporabnih gumbov za izbiro voznega programa, samodejno parkiranje, C-USB. Odlagalnih mest je dovolj. Sedeži so oblečeni v usnje in voznikov sedež je iz programa ergoComfort, z možnostjo elektronskih nastavitev v vse smeri.

Zadnja klop je kar prostorna, vendar manj kot pri Škodi Superb Combi, ki nudi res veliko prostora za noge. Načeloma lahko zadaj sedijo tri osebe,  bo pa vsekakor bolj udobno, če sedita le dve odrasli osebi, vsaj na daljših poteh. Paket R-Line Plus prinese veliko opreme, kot npr. črn strop, dekorativne elemente armature in vratnih oblog, vstopne letve spredaj, led osvetlitev in nekaj kozmetičnih popravkov sprednjega ter zadnjega odbijača.

Prtljažnik Passata je že nekaj časa enak in ima 650 litrov prostora (za 10 litrov manj kot Superb Combi). Prtljažno dno je popolnoma ravno, pod njim pa je še nekaj odlagalnega mesta, saj rezervna pnevmatika ni vključena, temveč le set za popravilo. Po podrtju zadnje klopi imamo 1.780 litrov prostora, zadnja klop pa je deljiva v razmerju 40:20:40.

Varnost

Volkswagen je svojemu družinsko- poslovnemu karavanu dodal serijsko že precej osnovne varnostne opreme, a tisto glavno moramo dokupiti. V nivoju Business ima sistem za ohranjanje voznega pasu, asistenco za zastoje in zaviranje v sili,  šest varnostnih zračnih blazin, elektronsko stabilizacijski sistem ESP, zavorni sistem ABS, elektronsko zaporo defirinciala in v primeru, da vlečemo prikolici, stabilizacijo le-te. Na zadnji klopi sta dve pritrdišči ISOFIX za otroška sedeža. V primeru, da sistem zazna utrujenost voznika, mu svetuje postanek in sistem za klic v sili. Radarski tempomat ACC pripomore k varnosti in udobnosti. Pri organizaciji Euro NCAP Passata že dolgo niso testirali, saj so zadnje teste opravili leta 2014 in med tem časom so se varnostni sistemi precej posodobili. Glede na predhodnika ni dvoma, da ta ne bi osvojil vseh pet zvezdic za varnost.

Za 1.031,61 evrov so mu dodali še asistenco Side Assist in asistenca Park Assist. Drugi sistem bi lahko z lahkoto odkljukali pri nabavi vozila, saj do sedaj še nikoli nismo uporabili sistem za samodejno parkiranje, razen, da smo ga preizkusili. Zaradi počasnosti smo hitro prešli na »analogno« parkiranje. Sistem Side Assist oziroma  sistem za opozarjanje vozila v mrtvem kotu je precej bolj uporabno pomagalo vozniku, je pa cena nekoliko zasoljena.

Vozne lastnosti

Pred časom smo napisali, da je Škoda Superb Combi prava ladja in zagotavlja zaradi svojega vzmetenja precej udobja, a nekoliko več »plavanja« na ne ravnem cestišču. Pri Passatu Variant je to obratno, podvozje je precej bolj čvrsto in zaradi tega za malenkost manj udobja. Oba sta imela nameščene »prenizke« pnevmatike, s čimer so dosegli večji prenos tresljajev, udarcev na vozilo in posledično potnikovo zadnjico. V paketu nivoja opreme Elegance imata močnejša motorja elektronsko zaporo diferenciala XDS in prav tako oba za 10mm nižje vzmetenje. Podvozje je prilagodljivo (DCC), saj si lahko voznik izbira med petimi programi vožnje, med katerimi je en namenjen lastnim nastavitvam. K lahkotni vožnji pripomore dizelski motor in 240 konjev, ki pridejo prav pri prehitevanju oz. veliko vlogo igra visok navor. V potniško kabino ne prehaja veliko hrupa iz okolice.

Ko pridemo iz trgovine polnih rok, lahko prtljažna vrata z zamahom noge enostavno odpremo, saj v paket opreme Easy Open spada tudi avtomatsko odpiranje prtljažnih vrat. Kljub temu, da smo preteklo leto veliko slišali o dizelskih motorjih, je ponudba teh še precej pestra in kot kaže se ta ne bo tako hitro poslovil iz ponudbe.

Informacije o motorju

Pod pokrovom motorja se je nahajal tradicionalni 4-valjni dizelski motor, ki je že dodobra preizkušen in deluje dobro. Okvar ali napak naj bi bilo zanemarljivo malo. Motor ima 500 Nm navora, kar se pozna med vožnjo kako odziven je in lepo vleče tudi takrat, ko smo natovorjeni ali peljemo v breg. Nezahtevni kupci lahko izberejo šibkejši dizelski motor prostornine 1.6 litra s 120 konji in tisti, bolj željni udobnejše vožnje, močnejšega 2.0-litra, ki ima 150, 190 ali 240 konjev. Za zagovornike ekologe so pripravili dva bencinska motorja 1.5 in 2.0-litra. Pri večini modelov je že serijsko dodan samodejni 7-stopenjski menjalnik DSG. Ročni je na voljo samo pri šibkejšem bencinskem in vstopnem dizelskem modelu 2.0 litra in to brez štirikolesnega pogona. V zadnjem času prevladujejo pri vseh znamkah samodejni menjalniki, nekateri so popolni, drugi manj, a slabega že ne najdemo več. Nemški samodejni menjalnik DSG je lepo uglašen in prestavlja tekoče, brez napak. Motor je opremljen s sistemom Stop&Start. Na testu se je motor izkazal kot dokaj ekonomičen motor in to kljub temu, da je imel nekaj več konjev kot običajno. Na prevožen kilometer smo imeli v testnem obdobju povprečno porabo 6,9 litra.   

Končno mnenje

Nemški avtomobili niso prav poceni, morda nekoliko precenjeni za to, kar nudijo. Upoštevati moramo, da so servisni intervali na 15.000 kilometrov in za vsak servis je treba globoko seči v žep. V času garancije naj bi jih vozili na pooblaščeni servis oz. po zakonodaji to ni obvezo,  saj ta predpisuje, da ga lahko peljemo drugemu serviserju, a mora ta strokovno vgraditi priporočene materiale, ki jih predpisuje Volkswagen.

Glede na to, da imamo v garaži dva Volkswagna iz drugega segmenta in če upoštevamo karavanske uporabnosti, vožnjo, izgled in ceno, bi se v tem segmentu odločili za Škodo Superb Combi, kjer dobimo več za manj denarja in precej več »bonbončkov«. Kdor je pripadnik Volkswagna in mu je Škoda kot znamka manj vredna pa se bo težko odločil za spremembo. Iz oblikovalskega stališča je Passat Variatn za malenkost bolj sodobnega,  ostrega videza kot je Škoda Superb Combi.

Cena 53.085,29 evrov, kolikor je potrebno odšteti za testnega Passata Vatiant je visoka, s tem pa vozilo marsikomu nedostopno, še toliko bolj pa v trenutnem času pandemije. Omenjena ceni ni končna, saj si lahko iz seznama dodatne opreme izberemo še marsikaj. Testnemu vozilu so z izbrano dodatno opremo in posebno belo biserno barvo povišali ceno za 10.086 evrov.

Kupci lahko izbirajo med tremi nivoji opreme Business, Elegance in Alltrack. Cena osnovnega modela z bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom se prične pri 26.771 evrih in se za približno dobre tri tisočake stopnjuje glede na menjalnik ali opremo Elegance.

Plusi: vozne lastnosti, moč motorja, udobje, sodobna notranjost, zunanji izgled.

Minusi: prostor na zadnji klopi, nizek sedalni položaj, visoka cena dodatne opreme, cena vozila.

Cena testnega vozila: 53.085,29 evrov

Specifikacije

Motor: 2.0-litrski turbo dizelski EURO6

Moč: 176kW (240 KM)

Navor: 500 Nm od 1.750 do 2.500 vrt/min.

Menjalnik: samodejni DSG

Prestav: sedem

Pogon: štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 239 km/h

0-100 km/h: 6,3 s

Emisije CO2: 129-132 g/km

Povprečna poraba: 6,9 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 66 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: ABS, ESP, 2xISOFIX, klic v sili, ACC,  Front Assist, XDS, DCC.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 650-1.780 litrov

Obračalni krog: 11,7 m

Masa vozila: 1.770 kg

Platišča: 19-palčna (235/40)