Suzuki Jimny

Suzuki Jimny je en tistih pravih terencev, ki ga lahko zapeljemo tudi na težje terene, na katerih sodobni mestni terenci nimajo kaj iskati. Zaradi svoje »majhnosti« je Jimny zelo okreten, za dober oprijem poskrbi štirikolesni pogon, že serijsko vgrajen,  ki si ga lahko z reduktorjem mehansko nastavljamo. Od tal je oddaljen 210 milimetrov. Karoserija je postavljena na šasijo s togima premama.  Jimny je v notranjosti bogato opremljen s sodobnimi multifunkcijskimi sistemi in varnost sploh ni vprašljiva.

Videz, prostornost in praktičnost

Zunanjost novega Jimnya je precej vpadljiva, kinetična rumena barva se mu prav dopade. Kjer koli se pojavi, se vse glave zvedavo obračajo za njim. Nismo še doživeli, da bi nas tolikokrat fotografirali. Jimnya so oblikovali drzno in obdržali določene linije, ki smo jih lahko že videli pri prvemu modelu. V celoti je precej robustnega videza, stranski blatniki zelo poudarjeni in iz atraktivne prednje maske se bohotijo  LED žarometi. Te lahko po potrebi čistimo z vetrobransko tekočino. Zaradi velikih steklenih površin je preglednost odlična in črna streha poudari živahen karakter. Na zadnja prtljažna vrata so namestili rezervno kolo. Obuli so ga v 15-palčna lahka platišča. Pripravili so pet enobarvnih različic karoserij in tri dvobarvne s črno streho.

Notranjost Jimnya ni za razvajence, a to ne pomeni da ni dobra ali sodobna. Lahko rečemo, da je ta precej preprosta, enostavna za uporabo in namenjena tistim, ki si želijo uporabnega terenca. Na zunaj je Jimny pravi šminker, njegova notranjost pa ima pravo dušo terenca.  Voznikovi števci do masivni, okroglih oblik in med njima je enobarvni potovalni računalnik z vsemi potrebnimi informacijami vozila. Na sredini armature je nameščen že poznani 7 palčni zaslon na dotik, ki je dobre kvalitete in deluje brezhibno. Nanj se lahko povežemo s pametnim telefonom in poslušamo DAB radijske frekvence. Prednost tega je enostavna uporaba. Tri kraki volan je multi funkcijski, oblečen v usnje in nastavljiv po višini. Voznik ima vse na dosegu rok. Odlagalnih mest ni prav veliko, nekaj malega prostora je na vratnih žepih, pred sovoznikom je manjši predal in še manjša odlagalna polička. Prednja sedeža lahko v zimskem času ogrevamo.

Voznik in sovoznik imata dovolj prostora, a nekaj manj ga imata potnika zadaj. Vstop zadaj je nekoliko otežen, saj ni veliko prostora po tem, ko prednji sedež potisnemo naprej. Šibka točka je sam sistem pomikanja in vračanja prednjih sedežev, ker si sedežno vodilo ne zapomni pozicijo sedeža, zato si moramo vedno znova in znova nastavljati svoj sedež. Kljub »škatlasti« obliki v notranjost ne prihaja veliko hrupa, razen, ko smo na avtocesti in vozimo več kot 120km/h.

Jimny ima zadaj velika prtljažna vrata, ki se odprejo na stran. Odprtina je široka 1.300 milimetrov in po višini 912 milimetrov. Ko je zadnja klop podrta in dno ravno, globina prtljažnika znaša 981 milimetrov. V primeru, da se uporabi zadnjo klop, je  prtljažnega prostora le 85 litrov , ko podremo klop, se ta poveča na 830 litrov. Klop je deljiva v razmerju 50:50. V prtljažniku so pripravili 12V (120W) vtičnico za priklop kakšne hladilne torbe ali kaj tretjega.

Varnost

Novo generacijo Jimnya so dobili na test pri organizaciji Euro NCAP in tega ocenili s tremi zvezdicami za varnost. Standardi varnosti se vsako leto višajo zaradi novih, sodobnih varnostnih sistemov in pomagal vozniku. Jimny je dobil 73 odstotkov za voznika, 84 otroke, 52 pešce in 50 odstotkov za varnostno opremo. Jimny je opremljen s sistemom za samodejno zaviranje v sili,  šestimi zračnimi blazinami, zavornim sistemom ABS, sistemom za opozarjanje na vijuganje in zapustitev voznega pasu, prepoznava prometne znake, sam upravlja dolge luči in ima sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah. Za vožnjo po brezpotjih nam še pomaga sistem za pomoč pri speljevanju iz klanca, ima nadzorovan spust in sistem za nadzor oprijema pogonskih koles.

Vozne lastnosti

Suzuki Jimny ni le šminka, je pravi KRALJ na brezpotju in že dolgo se nam ni tako smejalo pri terenski vožnji, kar smo že v naprej pričakovali, saj pri Suzukiju vedo kaj delajo. Nekaj živahnih uric smo z njim preživeli na vojaškem poligonu Poček. Najprej smo začeli z lažjimi ovirami oz. bolj »ravnim« terenom, da smo postopoma spoznavali Jimnya in njegove zmogljivosti.

Jimny je postavljen na klasično, močno šasijo, kar zagotovi dodatno čvrstost pri terenski vožnji. Za udobje in odlične zmogljivosti na terenu ima tri vodilno togo premo z vijačnim vzmetenjem. S tem so zagotovili najboljši oprijem na razgibanem terenu, saj ko večja grbina potisne eno kolo navzgor, prema potisne nasprotno kolo navzdol, zato je ves čas maksimalen oprijem. Mi smo imeli na Jimnyiju klasične zimske pnevmatike. Vsem, ki bi ga pretežno uporabljali na terenu, priporočamo bolj robustne pnevmatike. Klasične namreč zapeljemo v večje blato in potem ne primejo več dobro, ker se dezeni zapolnijo z blatom.

Jimny meri v dolžino 3.645mm in njegova medosna razdalja znaša 2.250mm. Od tal je oddaljen 210mm, vstopni kot je 37°, izstopni 49° in prehodni 28°, kar omogoča brezskrbno vožnjo po brezpotjih. Na vojaškem poligonu smo prevozili skoraj vse terene. Izognili smo se le blatni kopeli, ker dejansko nismo vedeli koliko je globoka.

Pri običajni vožnji je pogon zadaj in kot posebnost je v notranjosti poleg prestavne ročice, še ročica za upravljanje reduktorja. Na njej so oznake 2H, 4H in 4L. Prvo je pogon na zadnja kolesa, 4H je namenjen vožnji s štirikolesnem pogonom za nekoliko višje hitrosti in 4L za zelo zahtevne podlage, nižje hitrosti. Zadnji način vožnje zagotovi maksimalen navor in oprijem vseh štirih koles. Sam sistem za nadzor oprijema ves čas nadzoruje oprijem koles in v primeru, da katero kolo izgubi oprijem, ta samodejno prenese moč na druga. To smo lahko videli, ko smo Jimnya zapeljali na zelo razgiban teren in smo imeli eno ali dve kolesi v zraku.

Ker gre za pravega terenca ima tudi pomoč pri speljevanju iz klanca in tako, nam ni potrebno skrbeti, da bi šli po nepotrebnem vzvratno ali pa »skurili« sklopko za vzdrževanje vozila na mestu. Jimny je nekoliko oslabljen pri strmih spustih, saj sam sistem za nadzor spusta dovoljuje previsoko hitrost za nadzorovan spust. Ko je spust strm, gre vozilo prehitro navzdol in bi si samo želeli počasnejšega spusta.

Informacije o motorju

Masa Jimnya znaša le 1.165 kilogramov in pod pokrovom motorja ima nov 1.5-litrski bencinski motor, ki je dovolj močan. Jimny ne bo imel dizelskega motorja ampak le bencinskega. Ta ponuja 102 konjske moči in največ 130 Nm navora. Marsikdo bi rekel, da bo to premalo moči za terenca, a v praksi se izkaže, da ni tako. Motor lepo grize v klance in prestavno razmerje je odlično za vožnjo po terenu. Ročni petstopenjski menjalnik je presenetljivo natančen in hiter. Na testu smo nekaj časa preživeli na avtocesti in precej na terenu. Jimny ni narejen za visoke hitrosti in na avtocesti se to pozna. Kljub vsemu smo bili ob zaključku testne vožnje z Jimnyem  precej zadovoljni glede porabe, saj je potovalni računalnik zabeležil, da smo imeli v tednu dni le 7,3 litra povprečne porabe. Ko smo uporabili štirikolesni pogon na poligonu in počasi grizli strmino se je ta približala desetici, a to je čisto normalno za takega terenca.

Končno mnenje

Novi Suzuki Jimny nas je precej navdušil na terenu in tudi izven njega. Pač ni namenjen za dirkanje ali višje hitrosti na avtocesti, enostavno je treba vedeti, da je Jimny uporaben in zmogljiv terenec. Jimnya zato ne bo kupila mestna srajca, ker takega tereneskega  delovnega konja ne rabi. Včasih je bilo znano, da so imeli Jimnya predvsem lovci za v gozd, a dan danes bo takih bolj malo in bo več tistih, ki živijo izven mestnih središč in ga porabijo za vsakodnevne potrebe. V notranjosti bo dovolj prostora, a s tretjim, še posebno pa četrtim potnikom dobiš občutek, da je kabina malce natrpana. Jimny je registriran za štiri potnike, a bo več udobja  za dva in nekaj prtljage.

Novi Jimny je en redkih terencev, ki ima mehanski reduktor in to ni nič slabega. Manj je elektronike, manjša je verjetnost je, da pride do kakšne okvare ali težav na terenu, kjer je priporočljivo, da vse dela. Lahko rečemo, da je Jimny živahen in zelo simpatičen terenec za vse generacije. Zunanjost je atraktivna, predvsem v Kinetično rumeni barva. Zanimiva barva zna biti tudi Atraktivna modra s črno streho.

Na voljo sta dva nivoja opreme Premium in Elegance. Za prvega je potrebno odšteti 19.000 evrov, drugega pa 20.600 oz. če se odločite za samodejni menjalnik še 1.500 evrov več. Suzuki nudi  tri letno garancijo oz. 100.000 prevoženih kilometrov in servisni interval se opravi na 20.000 kilometrov ali eno leto, kar nastopi prej.

Plusi: offroad zmogljivosti, okreten, pogon, motor, mehanski reduktor, atraktivna zunanjost v kombinaciji živahne barve, led žarometi.

Minusi: preklop sedežev, prehiter spust pri terenski vožnji navzdol, prtljažni prostor.

Cena testnega vozila: 22.100 €.

Specifikacije

Motor: 1,5-litrski turbo bencinski Euro6

Moč: 75 kW (102 KM) pri 6.000 vrt/min

Navor: 130 Nm pri 4.000 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: pet

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 145 km/h

0-100 km/h: 11,1 s

Emisije CO2: 178 g/km (WLTP)

Povprečna poraba: 7,2l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 40 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: AHDC, ESP, DSBS, TPMS, 6 zračnih blazin, 2xISOFIX.

Euro NCAP: 3 zvezdice

Prostornina prtljažnika: 85/377/830 litrov

Obračalni krog: 9,8 m

Oddaljenost od tal: 210 cm

Vstopni kot: 37°

Izstopni kot: 49°

Masa vozila: 1.165 kg

Platišča: 15 palcev (195/80)