Suzuki & EICMA 2018

Pred dnevi so se v Milanu zaprla vrata letošnjega motociklističnega salona, ki je obiskovalcem tokrat postregel tudi s povsem novo barvno različico pred kratkim predstavljene nove Suzukijeve katane, ki bo večini evropskih kupcev na voljo v naslednji pomladi.

Ena izmed legendarnih karakternih lastnosti prvotne Suzukijeve katane, ki je dobila ime zaradi bočne silhuete, ker opazovalca spomni na starodavno japonsko rokodelsko umetnost izdelave mečev, je povezana z obarvanostjo takšnega motocikla, ker je bila originalna katana (1981-2006) prvotno na voljo kupcem samo v srebrni barvi. V Milanu se je tokrat predstavila črna katana, zato bodo imeli potencialni kupci tega športnega modela (dolžina: 2125 mm, širina: 830 mm, višina: 1110 mm, medosna razdalja: 1460 mm, oddaljenost motocikla od vozne podlage: 140 mm, sedežna višina: 825 mm, kapaciteta rezervoarja goriva: 12 litrov, neto masa: 215 kg, dimenzije prednje pnevmatike: 120/70 ZR17M/C (58W), dimenzije zadnje pnevmatike: 190/50 ZR17M/C (73W)) vsaj v pogledu obarvanosti več izbire kot so jo imeli kupci prvotne katane.

Japonski konstruktorji so ob rojstvu nove katane poskrbeli za rahlo osvežitev vgrajenega 1,0-litrskega vrstnega bencinskega štirivaljnika, ki za razliko od športnih avtomobilskih motorjev stavi veliko na dolgi hod batov (73.4 mm x 59.0 mm), ker takšna zasnova zagotavlja uporabniku bolj enakomerno razporeditev razpoložljive pogonske moči v širšem območju motornih vrtljajev. Končni rezultat prenove je 110 kW (150 KM) pogonske moči pri 10.000 vrtljajih v minuti ter 108 Nm motornega navora pri 9.500 vrt./min. Nova katana bo serijsko opremljena s sistemom TCS, ki bo uporabniku omogočal izbiro ene izmed treh možnih nastavitev delovanja tega sistema, ki lahko na podlagi delovanja senzorjev ugotovi, da bo pogonsko kolo v kratkem izgubilo oprijem, zato sistem TCS poskrbi za spremenjen dotok zraka v motor ter istočasno spremeni čas vžiga isker v motornih komorah.

Posledično je prenos razpoložljive pogonske moči na vozno podlago veliko bolj uravnotežen, občutno manjša pa je tudi možnost, da se pogonsko kolo zavrti v prazno. Vse nastavitve delovanja tega sistema bodo vozniku dobro vidne na območju LCD armaturne plošče, ki mu bo lahko postregla še s številnimi drugimi informacijami. Nova katana bo kupcem na voljo v naslednji pomladi.