Škoda Superb Combi Style 4×4 DSG

Lahko bi rekli, da Čehi hote ali ne hote že nekaj časa prehitevajo po levi dodobra uveljavljeno znamko svoje matične družbe. V zadnjih letih je Škoda naredila veliko na obliki in vgradnji kvalitetnih materialov v notranjosti vozil. Če upoštevamo zmogljiv in obenem varčen motor, samodejni menjalnik DSG, veliko prostornost za vse potnike, velikost prtljažnika in ceno, bomo s težavo našli pravega tekmeca. Škoda je s svojim novim Superb Combi pripravila zmagovalno kombinacijo za večje družine in poslovne uporabnike. Superb Combi nas je precej navdušil in kar nekajkrat se  je ob fotografiranju vozila zgodilo, da so nas obkrožili oboževalci Superba, še prav posebej  pa južneje, čez mejo. 

Videz, prostornost in praktičnost

Novi Superb Combi je dobil odlične ostre linije. Z lahkoto se postavi ob bok premijskih znamk, pravzaprav lahko rečemo, da je Superb že del premijske skupine. Vozilo meri v dolžimo 4,862 milimetra in je že prava »ladja« na štirih kolesih. Kljub temu nas že na daleč opozarja s svojo eleganco. Tako velikega karavana ni lahko lepo oblikovati, a Čehom je to vsekakor uspelo. V sprednjem delu so se poslužili odločnih, ostrih linij, kar mu daje videz moči, stabilnosti in zanesljivosti. Prav poseben značaj imajo dizajnersko oblikovane prednje in zadnje luči, ki so v popolni led tehnologiji. Pri Škodi so šli še korak naprej in vgradili full Led matrične žaromete. Bok vozila zaznamujejo osupljive čiste in elegantne linije, zadek pa je lepo zaključen z mehkimi, prefinjenimi oblinami. Zanj so pripravili paleto 13-ih različnih barv zunanjosti in pestro ponudbo platišč v velikosti od 16 do 19 palcev.

Notranjost je precej kakovostno izdelana in vse je postavljeno na svoje mesto, kot bi gledali postroj vojaške čete. Prostora za potnike je »malo morje« in vseh pet potnikov bo lahko v njem uživalo. Verjetno vsakega najbolj fascinira prostor na zadnji klopi, ki ga je resnično v izobilju. Dejstvo in prednost modela Superb Combi je ta prestižna prostornost, ki bo ravno pravšnja za velike družine ali zahtevnejše poslovne uporabnike. Vsa stranska vrata se odpirajo na široko in omogočajo lahkoten vstop v notranjost. V prostorni notranjosti najdemo veliko uporabnih odlagalnih mest.

Velik digitalni informacijski zaslon pred voznikom prikaže vse pomembne informacije in voznik si sam prilagaja določene grafične prikaze zaslona. Volan lepo sede v roke, oblečen je v dobro usnje in opremljen z gumbi za hitrejše in varnejše upravljanje vozila ter različnih sistemov.  Na osrednjem delu armature se bohoti velik 8-palčni multi funkcijski zaslon, ki nudi čisto grafiko in zelo kakovostno sliko. Na zaslonu imamo številne aplikacije in koristne podatke, ki pridejo prav med samo vožnjo. S sistemom SmartLink+ se lahko povežemo z vsemi pametnimi telefoni in tako lahko med vožnjo varno komuniciramo z zunanjim svetom. Sistem omogoča pošiljanje podatkov v vozilo in obratno. Ko se povežemo v splet, vidimo kje so najbližje bencinske črpalke, kakšno bo vreme na cilju, kje na poti nas čakajo zastoji in še veliko drugih uporabnih aplikacij. Klimatska naprava je tro-področna, kar pomeni, da si lahko potniki na zadnji klopi sami uravnavajo temperaturo ali jakost pihanja. V času tehnologij ima Superb Combi prijetno ambientalno osvetlitev. Odličen zvok prihaja iz zvočnega sistema Canton.

Prtljažnik je zelo prostoren in precej uporaben. Prtljažna vrata so velika, kar omogoča natovarjanje večjih škatel in celo pralnega stroja ali hladilnika. Uporabniku že pri vsakodnevni potrebni nudi 660 litrov prostora, ko pa podremo zadnjo klop v celoti, dobimo neverjetnih 1.950 litrov. Klop se podre v dveh delih z enostavnim potegom ročic v prtljažnem delu. V prtljažnik so dodali še 12V vtičnico in prvo pomoč v desno steno prtljažnika . Testni Superb Combi je imel žal samo enojno prtljažno dno, čemur pripisujemo velik minus, saj bi dvojno dno pričakovali že serijsko. Glede na izrazito velikost prtljažnika, bi pri opciji dvojnega prtljažnega dna lahko po podrtju zadnje klopi v vozilu z lahkoto prespali dve odrasli osebi.

Varnost

Že v osnovnem nivoju opreme ima Superb Combi 9 varnostnih blazin, ESC vključno z XDS, ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBA, MKB in sistem za samodejno zaviranje v sili pod 30km/h. Na zadnji klopi sta dve isofix pritrdišči za otoška sedeža. Pri samodejnem menjalniku imamo še sistem za pomoč pri speljevanju iz klanca.

Naš Superb Combi je bil iz nivoja opreme Style in s tem je imel vgrajen aktivni radarski tempomat ACC, ki deluje do hitrosti 210km/h in senzor za zaznavanje vozila v mrtvem kotu. Pri Euro NCAP je Superb leta 2015 osvojil vseh 5 zvezdic. Nobenega dvoma ni, da jih danes spet ne bi.

Vozne lastnosti

Škoda Superb Combi je prava »ladja« na štirih kolesih,  zaradi tega pa ni pri vožnji  nič manj spreten in okreten. Ravno nasprotno, saj je vožnja zelo udobna, umirjena, v notranjost pa prihaja zelo malo hrupa. Iz seznama dodatne opreme so dodali akustična stranska stekla, kar pripomore k zmanjšanju hrupa. K boljši vožnji prispeva še dinamično uravnavanje podvozja (DCC). Sistem ves čas nadzoruje vse vozne situacije in vozno podlago. Ves čas samodejno prilagaja vzmetenje in krmiljenje, da je vse skupaj kar se le da udobno. Voznik lahko izbira med v naprej nastavljenimi voznimi programi Comfort, Normal, Sport ali individualni program vožnje.

V praksi se je izkazalo, da je dinamično vzmetenje pri nižjih hitrostih odlično, a z nekoliko več slabostmi v smislu »plavanja«, ki se pokaže pri vožnji po avtocesti pri višji hitrosti in/ali na slabem cestišču. Upamo, da se bo prenova slovenskih cest kaj kmalu udejanila, kajti naše ceste so po veliki večini v piškavem stanju.

Če se odločate za Superb Combi je dobro vedeti, da lahko izbirate med številnimi motorji in s tem lahko že ob nakupu vozila izberete pravo kombinacijo motorja in menjalnika.  Dolga desetletja smo prisegali na vozila z ročnim menjalnikom, zadnjih nekaj let pa so avtomatični menjalniki z dvojno sklopko prava osvežitev za vsakega voznika, saj se v praksi izkažejo za odlična. Vožnja je udobnejša, bolj umirjena in varčnejša. Za družinsko ali poslovno rabo bo 150 konjev zadostovalo, a kdor lahko seže globlje v žep naj le vzame 190 konjsko izvedenko. Poraba se bo le malo povečala, vožnja pa bo še bolj udobna in dinamična.

Informacije o motorju

Škoda Superb Combi ima na voljo dva bencinska (1.5, 2.0 TSI) in dva dizelska (1.6, 2.0 TDI) motorja. Bencinske izvedenka imajo 150, 190 in 272 konjev, dizelske pa 120, 150 in 190 konjev. Testni Superb je imel pod pokrovom dizelski motor, prostornine 2.0-litra in 190 konjskih moči. Motor je precej prožen in pri 1.900 vrtljajev imamo na voljo vseh 400Nm navora. Menjalnik je lahko ročni 6-stopenjski ali pa samodejni 7-stopenjski DSG. Mi smo »upravljali« samodejnega, ki je deloval odlično in precizno. Za družinske potrebe utegne biti popolna kombinacija v sestavi: samodejni menjalnik in dizelski motor s 150 konji. Seveda pa pride zelo prav vseh 190 konjskih moči pri vožnji z natovorjenem avtomobilom in štirimi potniki, kajti polna moč pri polni obremenitvi vozniku omogoča lahkotno prehitevanje in dinamično vožnjo. Karavan pospeši iz mesta do sto v 8,1 sekundi in na prevoženi kilometer izpusti povprečno 130g emisij CO2. Z velikim karavanom smo  prevozili dobrih 1000 kilometrov z enim samim rezervoarjem prostornine 66 litrov. Povprečna poraba v testnem obdobju se je gibala pri 6,2 litrov na sto kilometrov.   

Končno mnenje

Že v uvodu smo napisali, da Škoda v marsikaterem segmentu prehiteva Volkswagen po levi in to lahko potrdimo tudi za Superb Combi, če ga primerjamo z novim VW Passatom. Superb Combi ima v notranjosti prostora v izobilju, še posebej na zadnji klopi. Tu imajo potniki dejansko največ prostora med vsemi karavani. Prav tako ima Superb večji prtljažni prostor kot Passat in to za 10 litrov pri uporabi zadnje klopi, v kolikor klop podremo pa je prostor pri Škodi večji za 170 litrov. Glede prostornosti potniške kabine in prtljažnika je torej Superb Combi pravi rekorder. Edina šibka točka testnega Superba je bila, da ni imel popolnoma ravnega prtljažnega dna, pač pa velik rob na začetku prtljažnika in prav tako, ko smo zadnjo klop podrli.

Čehi dokazujejo, da zmorejo nadgrajevati vozila v vedno nekaj več in nekaj boljšega od svoje konkurence in to po konkurenčni ceni. Lahko rečemo, da je postal Superb Combi prav razkošen. Zapriseženi častilci le določenih avtomobilskih znamk z dokaj snobovsko razlago, da naj bi vse ostalo bil le en »jajc« pa se v tem primeru pošteno motijo. V kolikor bi Superb Combiju odstranili vse Škodine oznake, bi ga takšni »kritiki« nemudoma uvrstili v premijski razred.

Menimo, da ima Superb Combi resnično veliko plusov in bo s svojo prefinjeno vožnjo zadovoljil vse želje kupcev. Ima odličen motor v povezavi s 7-stopenjskim menjalnikom, dinamično vzmetenje, omeniti pa velja tudi štirikolesni pogon, ki bo zagotovil največjo mero varnosti in oprijema vseh štirih pnevmatik v vseh letnih časih. 

Vstopni model Active se prične pri ceni 25.675 evrov, kjer dobite prostornega, udobnega Superba z bencinskim motorjem 1.5 TSI in s 150 konji. Nivoji so štirje Active, Ambition, Style in L&K. Testni Superb Combi je izhajal iz predzadnjega nivoja opreme Style z najmočnejšim dizelskim motorjem, s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, za katerega se odšteje 37.429 evrov. Našemu so dodali še nekaj »piškotkov« in s tem ceno povišali za 3.867 evrov. Jamstvo na vozilo je 4-letno.

Plusi: multimedia, prostornost zadnje klopi in prtljažnika, dobri materiali notranjosti, motor, vozne lastnostim, grafični prikazovalniki, motor, vozne lastnosti.

Minusi: visok rob prtljažnega dna, nima dvojnega oz. ravnega dna, prehiter izklop S&S.

Cena testnega vozila: 41.296,04 evrov

Specifikacije

Motor: 2.0-litrski turbo bencinski EURO6

Moč: 140kW (190 KM) od 3.500 do 4.000 vrt/min.

Navor: 400 Nm od 1.900 do 3.300 vrt/min.

Menjalnik: samodejni DSG

Prestav: sedem

Pogon: štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 223 km/h

0-100 km/h: 8,1 s

Emisije CO2: 129-132 g/km

Povprečna poraba: 6,2 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 66 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: ESC z XDS, ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBA, MKB, ACC, 2 x Isofix, 9-zračnih blazin

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 660-1.950 litrov

Obračalni krog: 10,4 m

Masa vozila: 1.611 kg

Platišča: 19-palčna (235/40)