Sebastien Loeb in 208 T16 Pikes Peak bosta poletela do oblakov!

V lovu za novimi izzivi se bo Sébastien Loeb, devetkratni svetovni prvak v reliju, z ekipo Peugeot Sport konec junija udeležil dirke Pikes Peak International Hill Climb. Francoski prvak bo 30. junija skušal priti do vrha na 4301 metri med prvimi. Sedel bo za volan peugeota 208 T16 Pikes Peak, ki ga je zasnoval oddelek Peugeot Sport. Ta dogodek bo zaznamoval veliki povratek francoske ekipe v Kolorado po legendarnih zmagah v letih 1988 in 1989.

Napoved o tem ambicioznem projektu, ki je bila dana pred skoraj tremi tedni, je že sprožila veliko vznemirjenje. In sedaj je Loeb in Peugeot 208 T16 Pikes Peaknastopil čas za naslednjo etapo te vznemirljive avanture, to je razkritje dirkalnika, s katerim bo Sébastien Loeb v Koloradu ciljal na zmago. Čeprav je po stilu zunanjosti podoben serijskemu modelu, je bil peugeot 208 T16 Pikes Peak ekskluzivno zasnovan za zadostitev specifičnih zahtev te slovite ameriške preizkušnje.

Izziv je bil sprejet brez sklepanja kakršnihkoli kompromisov glede dirkalnika 208 T16 Pikes Peak. Nastopil bo v kraljevski kategoriji "Unlimited", ki inženirjem dopušča obilo svobode. V študijskih oddelkih so seveda vzeli v upoštev vse parametre te legendarne ameriške preizkušnje, ki takoj za dirko 500 milj Indianapolisa sodi med najstarejše dirke in predstavlja edinstveno kombinacijo neverjetnega števila ovinkov in visoke nadmorske višine.

Peugeot lahko računa na svoje bogate izkušnje. Francoska ekipa je pustila svoj pečat na tej "dirki do oblakov" že z modelom 405 T16, ki je slavil dvakrat zaporedoma v letih 1988 in 1989, ko sta mu zmago privozila dirkača Ari Vatanen in Robby Unser. Tudi Sébastien Loeb sodi med tiste posameznike, ki jih je osupnil film "Climb dance", v katerem je bil ponazorjen odmeven uspeh Vatanena.

Loeb in Peugeot 208 T16 Pikes PeakSébastien Loeb se je odločil stopiti korak stran od svetovnega prvenstva v reliju, v katerem je dominiral skoraj celo desetletje, in se podati novim izzivom naproti. Poleg udeležbe v letošnji sezoni prvenstva GT World Series se ni dolgo obotavljal ob ponudbi za sodelovanje na legendarni preizkušnji Pikes Peak Hill Climb! Tokrat pa se bo moral s 156 ovinki na poti spopasti brez pomoči dolgoletnega sovoznika. Soočiti se bo moral tudi s 1500 metri razlike v nadmorski višini, ki jih bo premagal v manj kot 20 kilometrih ... ne da bi pri tem izgubil sapo! Cilj te preizkušnje je na 4301 metrih, kar je za tega francoskega prvaka izziv na ravni njegovega talenta.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak se predstavlja javnosti!

Agresiven, drzen, divji … To je zgolj nekaj pridevnikov, s katerimi lahko opišemo izjemnega peugeota 208 T16 Pikes Peak, ki se bo 30. junija soočil z najvišjo visokogorsko avtomobilsko preizkušnjo na svetu!

Dirkalnik 208 T16 Pikes Peak, ki bo kmalu v rokah Sébastiena Loeba, se nam je razkril v čisto posebni obliki karoserije: "Loeb in Peugeot 208 T16 Pikes PeakNjegova razmerja se povsem razlikujejo od serijskega modela 208," pojasnjuje Michael Trouvé, vodja razvoja oblike karoserije iz Peugeotovega oddelka oblikovanja: "Vendar pa smo s temi razlikami ustvarili skoraj divji zveri podobno obliko karoserije. Peugeot Sport nam je posredoval številne tehnične zahteve, kot so širina, višina karoserije, položaj koles, položaj motorja … mi pa smo na podlagi teh napotkov izdelali ekstremno inačico modela 208."

Michael Trouvé in njegov kolega Attila Bocsi sta zasnovala avtomobil z edinstveno linijo karoserije. "Avtomobili, s katerimi znamka Peugeot nastopa v avtomobilskih športih, se od nekdaj ponašajo s stilistično dodelano in ne zgolj aerodinamično obliko karoserije. Dirkalnik 208 T16 Pikes Peak v tem ni nobena izjema. Združuje namreč vse razpoznavne lastnosti modela 208, ki sam po sebi predstavlja novo generacijo vozil znamke Peugeot. Zelo sem ponosen, da sem tudi sam v to nekaj prispeval, še posebej, ker smo imeli za oblikovanje tega vozila zelo malo časa. Zelena luč za ta projekt je bila dana novembra, zaključiti pa smo ga morali do februarja."

Loeb in Peugeot 208 T16 Pikes Peak"Aerodinamičnih lastnosti tega avtomobila seveda nismo zanemarili na račun stilskega oblikovanja. Ekipa oblikovalcev, ki ima svoje prostore komaj nekaj kilometrov stran od oddelka Peugeot Sport, je imela možnost aktivno spremljati različne faze montaže: Zadnji spojler, ki izhaja iz slavnega dirkalnika 908, zmagovalca dirke 24 ur Le Mansa in prednji razdelilni element (splitter) sta tista dva dodatka, s katera avtomobil pridobi "divje" lastnosti. Še posebej pa me je presunila lepota teh delov, ki krasita karoserijo iz karbonskih vlaken!"

Sedaj nam preostane le, da spoznamo pravi potencial dirkalnika 208 T16 Pikes Peak. In seveda tudi, da si ogledamo končne dekorativne dodatke. Potrpite še malo, vse bo v kratkem razkrito …

PIKES PEAK LEGENDARNA DIRKA

Odkritje zlate žile v osrčju gorovja Colorado Mountains v juliju 1858 je med ljudmi povzročilo pravo mrzlico. V regijo Pikes Peak se je zgrnilo skoraj 100.000 iskalcev zlata, ki so hoteli uresničiti svoje najbolj nore sanje. Številna iskanja so seveda privedla do razočaranj in gorovje je do današnjih dni znova našlo svoj mir ter bilo imenovano za nacionalni park. Vendar pa mir gorovja Pikes Peak enkrat v letu prekine hrupna invazija, ki jo gre primerjati z zloglasno zlato mrzlico.

Ko je bila leta 1916 dokončana pot do vrha, se je na goro začenjala zgrinjati nova generacija avanturistov, ki iščejo nekolikoLoeb in Peugeot 208 T16 Pikes Peak drugačno vrsto slave. V današnjih časih se več kot 150 voznikov za volani skoraj neverjetnih vozil poda na dirko Pikes Peak International Hill Climb, ki slovi kot najvišja gorska preizkušnja na svetu in druga najstarejša ameriška avtomobilistična dirka takoj za 500 miljami Indianapolisa. Cilj na tako imenovani "dirki do oblakov" je povsem preprost: tekmovalci se eden za drugim izmenjujejo na 20 kilometrov dolgi progi, ki se vzpenja na vrh gore vse do 4301 metrov nadmorske višine. Cilj je osvojiti vrh v čim krajšem času. Na kratki razdalji 20 kilometrov morajo vozniki dokazati ves svoj pogum in se soočiti s svojo usodo.

Start dirke je na 2800 metrih, kar pomeni, da morajo tekmovalci premagati 1500 metrov razlike v nadmorski višini. Pomanjkanje kisika ni zgolj izziv za motorje, ki lahko medtem izgubijo tudi do 30 % moči, temveč je to tudi pravi podvig za voznike, ki morajo med premagovanjem 156 ovinkov v ekstremnih respiratornih razmerah dati vse od sebe! Ta preizkušnja zahteva od tekmovalca obilo spretnosti in premišljenih priprav a hkrati tudi nekaj sreče.

V zadnjih nekaj letih so neutrjen teren postopoma utrdili in v letu 2012 je preizkušnja že v celoti potekala na asfaltni podlagi. Ne preseneča torej podatek, da je bil na lanski dirki dosežen nov rekord proge (9’46’’164). Rhys Millen (Hyundai Genesis Coupé) je progo prevozil v polovičnem času, ki ga je potreboval dirkalnik na prvem vzponu na vrh leta 1916!

Prijavljeni tekmovalci so razvrščeni v več kot 20 kategorij vozil, motorjev, motorjev s prikolico in tovornjakov. Sébastien Loeb bo s peugeotom 208 T 16 Pikes Peak nastopil v prestižni kategoriji "Unlimited". Organiziranih je več uradnih testnih voženj, na katerih se lahko tekmovalci spoznajo s progo vendar zgolj po posameznih odsekih. Edino priložnost za vožnjo po celotni progi bodo imeli šele na dan dirke!

Kratek pregled legendarne dirke Pikes Peak:

• 156 ovinkov

• Dolžina proge: 19,9 km (odslej v celoti asfaltirana)

• Nadmorska višina starta: 2865 m

• Nadmorska višina cilja: 4301 m

• Rekord proge: 9’46’’164 (Rhys Millen z dirkalnikom Hyundai Genesis Coupé)

• Leto prve preizkušnje: 1916. V letu 2013 bo organizirana 91. dirka.

• Leta 1984 so se preizkušnje udeležili prvi evropski tekmeci.

• Peugeot je zmagal v letih 1988 (Ari Vatanen) in 1989 (Robby Unser).

• Leta 1989 je Jean-Louis Mourey posnel film "Climb dance", ki prikazuje zmago Arija Vatenena iz leta 1988 (http://www.peugeot-sport.com/fr/endurance/dossier-15-2--video-climb- dance-avec-ari-vatanen.html).

•  Leta 2011 je Nobuhuro "Monster" Tajima (Suzuki SX4) postal prvi tekmec, ki je gorsko dirko prevozil v manj kot 10 minutah (9’51’’278).

Program za leto 2013:

  • 25. junij(5 h 30-8 h 30): uradni trening
  • 26. junij (5 h 30 - 9 h 00): uradni trening
  • 27. junij (5 h 30 -9 h 00): uradni trening
  • 28. junij (5 h 30 -9 h 00): uradni trening
  • 30. junij (8 h 00): začetek dirke.