Seat Tarraco 2.0 TSI DSG 4Drive

Novi Tarraco je pri Seatu največji terenec, ima največ sedežev, vseh pet zvezdic za varnost, dva velika barvna zaslona, ogromen prtljažni prostor in prevelika 20-palčna platišča. Naš Tarraco je imel pod pokrovom bencinski motor v povezavi s 7-stopenjskim DSG menjalnikom,  štirikolesni pogon, električno vlečno kljuko in več načinov vožnje. Tarraco bi prišel prav večjim družinam, ki nimajo prevelikih otrok za zadnja dva sedeža, ki se nahajata v tretji vrsti. Tarraco zna tudi slovensko tako, da bo rokovanje z informacijskim sistemom enostavno.

Videz, prostornost in praktičnost

Ob pogledu na Tarraca kaj hitro ugotovimo, da gre za velikega športnega terenca. Tudi iz tehničnih podatkov razberemo ravno to:  v dolžino meri dobrih 4,7 metra,  medosna razdalja pa 2,79 metra. Nevihtno siva  karoserija je bila barva testnega Tarraca, ki mu je pisana na kožo. Na zunaj lepo izstopajo srebrni in kromirani dodatki, ki poudarijo njegov dinamičen značaj. Športnega terenca so obuli v velika pet kraka 20-palčna platišča, ki lepo sedejo v velike odprtine. Luči so precej ostrega videza in s tem so še bolj poudarili ostre linije, ki so prisotne povsod. Na Tarracu ni prav nič nežnosti. Luči, žarometi so popolnoma v LED tehnologiji. Običajno je bok vozila nekoliko dolgočasen, a pri Tarracu je to ravno obratno. Zadek ni napačen in pritegne precej pozornosti zaradi zadnjih luči, ki so ju med seboj povezali z rdečo plastično letvico, kar ga naredili optično širšega kot je v resnici. Izbiramo lahko med devetimi barvami zunanjosti in štirimi različnimi aluminijastimi platišči.

Tarraco je en tistih večjih športnih terencev, ki  petim potnikom nudi veliko prostora. Naš testni je imel v prtljažnem prostoru še dva dodatna sedeža za prevoz skupno sedmih potnikov. Zadnja dva sta namenjena otrokom in ne odraslim potnikom, ker ni dovolj prostora za glavo ali noge. Drugo vrsto lahko pomikamo naprej in nazaj za dobrih 15 centimetrov, kar pomeni, da si lahko pri vsakodnevni uporabi prilagodimo sedalni položaj. Usnjeno oblazinjenje daje Tarracu premijski videz in prav tako oba multifunkcijska zaslona. Pred voznikom je velik 10,25-palčni zaslon, ki si ga lahko grafično prilagajamo, na osrednjem delu armature pa je še 8-palčni zaslon na dotik, ki ponuja vse potrebne informacije in sisteme vozniku ter ostalim potnikom. Oba zaslona sta enostavna za uporabo in dobre grafične ločljivosti. Radiju so za doplačilo dodali DAB radijske frekvence in brezžično polnjenje pametnih telefonov. Oba nivoja opreme se ponašata z osmimi zvočniki iz katerih prihaja zadovoljiv zvok. Notranjost je zgrajena precej dobro in se z lahkoto primerja s tekmeci višjega razreda. Določene gumbe, ročice in plastične dele si deli s Tiguanom, a to ni nič novega. S tem racionalizirajo stroške proizvodnje in notranjosti postajajo enake, kar vodi v monotonost. Žal k takšni racionalizaciji proizvodnje stremi vedno več znamk.

Tarraco ima kar nekaj prednosti, med katere štejemo ogromen prtljažni prostor, ki meri 2.065 litrov in še več, če podremo sovoznikov sedež. Pri vsakodnevni uporabi prve in druge vrste sedežev imamo 700 litrov prostora, ki se zmanjša na 270 litrov v kolikor uporabimo zadnja dva sedeža v tretji vrsti, ki se »skrivata« v prtljažnem dnu. Dno je pri podrtju druge in tretje vrste v celoti popolnoma ravno. Sedeže se lahko enostavno podre iz prtljažnega prostora, kjer so namestili potezne ročice. Za 746 evrov so mu dodali električno vlečno kljuko, ki je skrita v odbijaču in jo enostavno sprostimo s pritiskom na gumb.

Varnost

Seat ni tako radodaren pri varnostni opremi kot bi to pričakovali in to kljub najvišjemu nivoju opreme. Standardno ima sistem za prepoznavo utrujenosti voznika, tempomat in omejevalnik hitrosti, funkcijo E-Call za klic v sili, samodejno zaviranje v sili po mestu, sistem za nadzor voznega pasu, 7 varnostnih blazin, zavorni sistem ABS in ESC. V notranjosti najdemo tri pritrdišča za otroške sedeže.

Nivoju Ecellence je dodan avtomatski radarski tempomat ACC, kamera za vzvratno vožnjo in prednje senzorje. Testni je imel proti plačilu še prednjo in stranski kameri, sistem za prepoznavanje prometnih znakov in asistenčni paket 1. Na testih Euro NCAP je osvojil vseh pet zvezdic.

Vozne lastnosti

Tarraco je velik športni terenec, ima štirikolesni pogon in za povrh še sistem za izbiro voznega programa. Voznik lahko tako izbira med programi Comfort, Sport, Eco, Individual, Off-Road in Snow. Športni terenec, ki je obut v velika 20-palčna platišča, bo verjetno večino svoje življenjske dobe preživel le na asfaltiranih cestah. Tarraca smo imeli na testu zadnji vikend pred zaprtjem meje zaradi virusa Covid-19. S tem smo lahko izkoristili še zadnjo vožnjo po Kamenjaku. Tarraco je od tal oddaljen 20 centimetrov, kar ni tako malo, a tu se izkaže šibka točka velikih platišč, saj je vozilo kljub zelo počasni vožnji pošteno poskakovalo. Štirikolesni pogon bo prav prišel v zimskem času, mokrih pogojih in pri športni vožnji, saj bomo zaradi njega vozili varneje in bolj suvereno.

Med samo vožnjo v notranjost kljub robustnosti vozila ne prihaja veliko hrupa motorja ali vetra. Idealno bi bilo, da bi imel za palec ali dva manjša platišča čeprav bi s tem »trpela« lepota in atraktivnost Tarraca. Vožnja na daljše poti je udobna  kljub velikim platiščem, podvozje lepo blaži vse neravnine cestišča. Med vožnjo smo opazili, da je Seat svoj bencinski motor opremil s sistemom za jadranje. Ko smo recimo po klancu navzdol spustili za trenutek stopalko za plin, se je na zaslonu izpisalo prosti tek. S tem naj bi privarčevali kakšen deciliter na tisoč kilometrov,  verjetno pa je motor statistično redkokdaj v prostem teku, saj imamo načeloma nogo ves čas na stopalki za plin, razen ko zaviramo. Pri uporabi radarskega tempomata bolj trpijo zavore in tu je v funkciji več jadranja.

Z asistenčnim paketom 2 so za doplačilo Tarracu dodali kar nekaj uporabnih sistemov kot je radarski tempomat ACC, Lane, Traffic Jam Assist, Real Traffic Alert, Blind Sport Monitor, sistem za prepoznavanje prometnih znakov in sistem za klic v sili. Kadar uporabljamo radarski tempomat v gostem prometu oz. v zastojih kjer se promet popolnoma zaustavi, nam ni potrebno storiti ničesar, saj je ta »pameten« in vozilo popolnoma zaustavi. Ko ta zazna, da se vozilo pred nami začne premikati, sistem samodejno zažene motor in samodejno spelje naprej. Kdaj pa kdaj se je zgodilo, da se je sistem Start&Stop prehitro vključil ali pa izključil. Kadar preživimo več časa v mestnih središčih, je uporaba sistema Start&Stop precej moteča, saj se ves čas vklaplja ali izklaplja. Kadar se spomnimo, ga ročno izklopimo, po izklopu vozila se ta ponovno aktivira. Funkcija omogoča manjše onesnaževanje okolja.

Informacije o motorju

Veliki Tarraco je imel bencinski štirivaljnik EcoTSI prostornine 2.0 litra. S sodobno tehnologijo so dosegli, da ima motor pri 1.450 vrtljajih na voljo vseh 320 Nm navora. Motor lepo teče in 190 »konjev« pripomore k poskočnosti. Seat, Škoda, Volkswagen, Audi spadajo pod »isto streho« in s tem izkoriščajo skupne tehnologije oz. običajno jo Seat in Škoda podedujeta od Volkswagna. Tarraco ima samodejni 7-stopenjski menjalnik DSG, ki opravlja svoje delo brez pripomb. Pri masi 1.808 kg, velikosti vozila in velikih platiščih ne gre spregledati dejstva, da kljub vsemu ne porabi veliko goriva, razen če se prestavi način vožnje v Sport, ko se poraba dvigne tudi na 10 litrov. V normalnih razmerah se je poraba na testu gibala med 7,5 in 8,3 lit na sto kilometrov.

Končno mnenje

Seat Tarraco je obul velike škornje in se lahko kosa s Škodo Kodiaq in Volkswagnom Tiguan Allspace, saj edino ti modeli ponujajo za doplačilo sedem sedežev. Kupci se bodo med temi tremi odločali glede na pripadnost znamke in plusov oz. minusov, ki jih ima kdo od njih. Testni Tarraco je bil iz višjega nivoja opreme Xcellence in je imel že serijsko vgrajene veliko opreme.  Seat je nekoliko skoparil pri varnostnih sistemih, s čimer so kupci nekoliko »oškodovani«. Testnemu so dodali še za 5.810 evrov dodatne opreme in ga naredili všečnega.

V notranjosti je dovolj prostora za potnike, njihovo prtljago, zadaj pa lahko posedemo še dva otroka. Voznikovi števci so digitalizirani, osrednji zaslon je v velikosti 8-palcev in precej pregleden. Pohvalno je, da je ves sistem v slovenščini in s tem je olajšano tistim, ki ne znajo tujih jezikov oz. starejši populaciji. Gre predvsem za športnega terenca, ki je hkrati opremljen z večino sistemov za brezpotja. Vozne lastnosti so dobre, poraba pa zmerna za tako velikega športnega terenca.

Seat je za Tarraco pripravil le dva nivoja opreme Style, Xcellence in šest različnih konfiguracij motorjev. Pri bencinskem imamo na izbiro 1.5 ali 2.0 Eco TSI motorja. Oba lahko upravljamo s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom ali pa pri šibkejšem 1.5 litrskim z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom. Močnejši ima lahko štirikolesni pogon.

Dizelski motor je le eden prostornine 2.0 TDI, ki pa ima lahko 150 ali 190 konjev, ročni ali samodejni menjalnik in seveda za doplačilo štirikolesni pogon. Vstopni Tarraco se prične pri ceni 28.425 evrih in najboljši »konča« pri dobrih 40.000 evrih. Kakšna bo končna cena velikega športnega terenca  je torej odvisno od naših želja po dodatni opremi. Razlika v ceni med bencinskim in dizelskim motorjem je 2.343 evrov. Tarraco ima tovarniško 4 letno garancijo, ki si jo lahko z jamstvom podaljšamo na 5 ali 6 let. Za leto več se doplača 443 in dve leti 887 evrov.

Plusi: prostorna in dobra izdelava notranjosti, poklopljiv sovoznikov sedež, udobje, dva velika digitalna zaslona, štirikolesni pogon, zmogljiv motor.

Minusi: velika platišča, doplačljiva varnostna oprema.

Cena testnega vozila: 43.541 €.

Specifikacije

Motor: 2,0-litrski turbo bencinski EURO6

Moč: 140 kW (190 KM) pri 4.100 vrt/min

Navor: 320 Nm pri 1.450 vrt/min

Menjalnik: samodejni DSG

Prestave: sedem

Pogon: štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 211 km/h

0-100 km/h: 8,0 s

Emisije CO2: 166 g/km

Povprečna poraba: 7,7 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 60 litrov

Gorivo: bencin

Varnost: ACC, ABS, Lane Assist, 6 varnostnih blazin, ESC, Front Assist, EBA, TSS.

Euro NCAP: 5 zvezdice

Prostornina prtljažnika: 270/700/2.065 litrov

Obračalni krog: 12,2 m

Oddaljenost od tal: 20 cm

Masa vozila: 1.461 kg

Platišča: 20 palcev (235/40)