Seat Leon Sportourer Cupra

Preverjeno! Seat Leon Sportourer Cupra »trga gate«. Štajerci pa bi po prvem krogu rekli »ka si ti malo nor«

Pod pokrovom tega športnika je 300 konjev in za vsakega se odšteje točno 140,25€. Vendar ta mišičnjak lahko povsem enostavno prevzame vlogo družinskega karavana, zna biti uglajen ali pa je eden izmed najhitrejših karavanov. Testni je imel štirikolesni pogon 4drive, kar poskrbi še za več športnih užitkov in več varnosti pri vsakodnevni vožnji. Glede udobja je poskrbljeno za vse potnike, prostora v prtljažniku je do 1.470 litrov in izgled notranjosti je odličen. Zanimivo bi ga bilo zapeljati na pisto, videti in občutiti česa vse je dejansko sposoben ta »družinski« karavan.

Videz, prostornost in praktičnost

Žal na zunaj niso naredili prav nič atraktivnega ali vpadljivega. V bistvu je malo elementov, ki  padejo v oči, to so prednje dnevne led luči in zadnja dva izpuha, ki nakazujeta na športno zverino. Sama oblika vozila je nekoliko sramežljiva in nevpadljiva. Konkurenca je glede zunanje oblike precej bolj napredna. Prednji žarometi so v popolni led tehnologiji in svetijo odlično. Obut je v 19-palčna platišča s športnimi pnevmatikami 235/35, ki poskrbijo za dober oprijem. Za model Cupro so pripravili sedem barv zunanjosti. Na zadnji odbijač so mu dodali še zračni difuzor.

Notranjost karavana se nam je precej dopadla in pustila pozitivne občutke. Prostora je dovolj spredaj in zadaj, tudi,  ko spredaj sedi kakšna oseba večje rasti. Takoj opazimo, da so za notranjost uporabili res dobre materiale. Vrata so oblekli v alkantaro , ki daje precej prestižen izgled. Strop, armatura in ostala plastika so v črni bavi. Voznikovi števci so v digitalni tehnologiji in si jih lahko nastavljamo z vnaprej nastavljenimi grafičnimi prikazi. Analogna ostajata samo prikaz temperature in stanje goriva. Na sredini je 8-palčni multifunkcijski zaslon na dotik in tri tipke. Levo in desno od zaslona sta nameščena zračnika. Za boljši pogled na zaslon je ta zdaj za nekaj stopinj obrnjen proti vozniku. Preko zaslona lahko povežemo pametne telefone, kartografijo, poslušamo glasbo iz usb ključka,  zvok pa prihaja iz osmih zvočnikov, ki poskrbijo za dober zvok. Zaslon je dobre ločljivosti in grafika preprosta za uporabo. Predel za upravljanje klime in ostalih sistemov je identičen kot pri Volkswagnu. Za doplačilo so dodali še školjkasta prednja sedeža, ki kljub športnosti poskrbita še za udobje na daljših poteh. Za piko na i so dodali še rdečo ambientalno osvetlitev notranjosti. Nad odlagalnimi prostori se ne moremo pritoževati.

Prtljažnik je pravšnji za družinske potrebe, ima popolnoma ravno dno in premore od 587 do 1.470 litrov prostora. Na strani imamo še dve večji odlagalni mesti v katera lahko pospravimo po dva »sikspeka«. Kot je običajno pri večini znamk, je zadnja klop deljena v razmerju 40:60. To lahko enostavno, s potegom dveh ročic podremo iz prtljažnega predela. Na večjem predelu so pripravili večjo odprtino za prevoz daljših predmetov. Na klopi sta še dve Isofix pritrdišči za otroška sedeža. Prtljažna vrata se odpirajo mehansko.

Varnost

Na področju varnosti mu lahko pripišemo sedem varnostnih zračnih blazin, elektronsko zaporo diferenciala XDS, XDS v povezavi za pomoč pri speljevanju na klancu, prepoznavanje prometnih znakov. Na preizkusih Euro NCAP je dobil najvišjo oceno in vseh pet zvezdic.

Med asistenčne spadajo radarski tempomat, elektronski stabilizacijski nadzor ESC, električna parkirna zavora s funkcijo Autohold, servotronic,  parkirni senzorji, progresivni servo volan. Iz seznama dodatne opreme so mu še dodali kamero za vzvratno vožnjo, asistenčni paket2, parkirne senzorje spredaj in zadaj z OPS in radarski tempomat ACC.

Vozne lastnosti

Vozne lastnosti karavana so odlične in ga lahko kljub športnosti uporabljamo za vsakodnevne potrebe. Krmiljenje je progresivno in popolno, pohvale vredno. Marsikaj pri tem karavanu je vredno najvišje pohvale. Voznik lahko izbira različne vozne profile eco, comfort, cupra, sport in individualni program, kjer si lahko nekatere parametre določimo sami. Oprijem karavana je odličen in k temu pripomore še štirikolesni pogon, ki preprečuje kakršnokoli zdrse. Lahko bi rekli, da gre skozi ovinke kot po tirnicah. Samodejni sedem stopenjski menjalnik DSG z dvojno sklopko je vrhunski. Sam prestavlja odlično glede na izbran vozni program in tudi sami lahko prestavljamo med prestavami z obvolanskima ročicama. Testnemu karavanu so za doplačilo 1.353 evrov dodali školjkasta sedeža.

Informacije o motorju

Leon Cupra ima pod pokrovom točno 300 »konjev«, ki znajo pokazati svojo športnost in hkrati tudi umirjenost. Prostornina bencinskega motorja znaša 2.0-litra v kompresijskem razmerju 9,3:1. Iz mesta do sto se »izstreli« v 5,2 sekundah in najvišja hitrost je 247 km/h. Zaradi ekologije in zmanjšanja izpustov CO2 je motor podprt s sistemom Start/Stop. Na prevožen kilometer izpusti do 161g emisij CO2. Motor je povezan s samodejnim sedem stopenjskim menjalnikom in v športnem načinu vožnje lahko prestavljamo sami. Motor zaradi večjega števila konjev in z navorom 400 Nm brutalno vleče v celem razponu. Če nismo pozorni na števce hitro prekoračimo omejene hitrosti. Za takega športnika ni pričakovati, da bo bil varčen, ker ga je težko voziti počasi oziroma si vsaj na trenutke privoščimo nekaj G-sile v trebušnem predelu. V testnem obdobju se je kljub športnosti povprečna poraba gibala pri 7,7 litrih. Ko smo pohodili stopalko za plin in vozili bolj dinamično, se je poraba povečala za dva litra. Pri vsakodnevni rutinski, umirjeni vožnji je pa lahko čisto pohleven,  klasičen, družinski karavan.

Končno mnenje

Seatov karavan je kljub športnosti lahko tudi avto za vsakodnevne potrebe. Leon Cupra je najmočnejši in verjetno najhitrejši družinski karavan. Kadar peljemo otroke v vrtec je lahko umirjen, uglajen karavan, ko pa si zaželimo dinamične vožnje, postane prava športna zverina. Avto poskrbi za visoko mero adrenalina, a ga je v prvi vrsti treba voziti po pameti, ker se kljub športnim zavoram kaj hitro lahko zgodi kaj nezaželjenega.  Že dolgo nismo vozili takega športnika. Karavan pokaže svojo športno plat, ko pohodimo stopalko za plin v športnem programu.

Športnost se pokaže tudi pri vstopanju v notranjost in obratno, saj je nekoliko nižji od običajnega družinskega karavana. Kdor nima težav v hrbtenico, mu to ne bo minus. Z njim smo se zapeljali na jug in vožnja je bila precej udobna in prijetna. Potniška kabina je dobro izolirana, zvočni sistem pa daje iz sebe kakovostne zvoke.

V osnovni Style opremi karavan ni tako zelo drag, kaj pa dobimo z nivojem Style je že povsem druga zgodba. Kdor bi izbral močnejši bencinski motor 1.5-litra in ročni menjalnik, se cena prične pri 19.915 evrih. Nivo višje se ceni višje za okoli 1.100 evrov in tako se cena počasi dviga. Nivoji so štirje Style, Xcellence, FR in Cupra, ki se prične pri 34.689 evrih.

Na testno vozilo so dodali še za 4.225 evrov dodatne opreme. Za vozilo ponujajo 5 letno jamstvo in le 100.000 kilometrov oz. kar nastopi prej.

Plusi: zmogljivost, prostornost, uporabnost, notranjost, vozne lastnosti.

Minusi: zunanja oblika.

Cena testnega vozila: 42.075 evrov

Specifikacije

Motor: 2.0-litrski turbo bencinski EURO6

Moč: 221kW (300 KM) od 5.300 do 6.500 vrt/min.

Navor: 400 Nm od 2.000 do 5.200 vrt/min.

Menjalnik: samodejni DSG

Prestav: sedem

Pogon: štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 247 km/h

0-100 km/h: 5,2 s

Emisije CO2: 161 g/km

Povprečna poraba: 7,7 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: bencin

Varnost: ABS, XDS, ESC, OPS, ACC, 2xisofix, 7-varnostnih blazin

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 587-1.470 litrov

Obračalni krog: 10,8 m

Masa vozila: 1.559 kg

Platišča: 19-palčna (235/35)