Renault Talisman Initiale Paris

Tokrat smo testirali najmočnejšega med Renaultovim predstavniki, Talismana, ki spada v razred limuzin. Zmogljiv bencinski motor prostornine 1.8-litra je bil povezan s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko, ki sta oba zelo dobro delovala. Družine si lahko omislijo karavansko različico in za doplačilo 1.500 evrov dobijo zelo prostornega karavana. Talismana, ki ni slabo opremljen, lahko odpeljete že za 24.390 evrov. Seveda je vsak višji nivo bolje dodelan in s tem nekoliko dražji. Naš testni je izhajal iz najvišjega nivoja opreme Initiale Paris. Vgrajen je imel sistem 4Control, ki naredi vožnjo bolj prijetno in tekočo. V notranjosti potniške kabine so nas pričakali sami kakovostni in dobri materiali.

Videz, prostornost in praktičnost

Limuzina je precej športno elegantna, v mraku in temi pa izstopajo atraktivne prednje in zadnje led luči. Prednje dnevne led luči so precej drznega videza, zasnovane v obliki nekakšnega bumeranga, ki so jih potegnili globoko v odbijač. Linijo so poudarili z dodatki kroma pri lučeh za meglo in z večjimi režami za zrak motorja. Iz strani  je vidna elegantna linija, ki jo poudarjajo velika 19-palčna pet kraka Initiale Paris platišča v kombinaciji poliranega aluminija in črne notranjosti. Za Talismana so pripravili eno navadno barvo, osem kovinskih in posebno Črno Amethyst za katero se doplača dodatnih 1.000 evrov. Zadnje led luči so razpotegnjene čez cel zadnji del vozila, linijo so prekinili le z logotipom Renault. Luči poudarijo širino elegantnega zadka.

Pri izgradnji notranjosti so potnikom namenili precej prostora in udobja med vožnjo. Notranjost je zgrajena precej čvrsto, uporabljenih je veliko dobrih materialov. Sedeže so oblekli v usnje treh barv in prav tako armaturo. Voznikovi prikazovalniki so digitalni in razdeljeni v tri dele. Vnaprej so pripravili nekaj različnih tem. Na sredini armature je velik 8,7 palčni multi funkcijski zaslon na dotik, ki pa ni tako hiter. Sistem R-Link je še druge generacije, ki je na trgu že precej časa. V popolnoma novem Cliu smo lahko na predstavitvi tega že preizkusili R-link tretje generacije, ki je grafično precej dodelan in deluje hitro. Na multi funkcijskem zaslonu se tako rekoče upravlja vse mogoče, tudi masažo. Sami smo si večkrat nastavili masažo hrbta, ki je med vožnjo neverjetno godila. Uporabnih odlagalnih mest je v notranjosti dovolj. Vsi potniki imajo prostora na pretek in kljub limuzinski izvedenki je prostora na zadnji klopi še vedno dovolj za glavo. Potniška kabina je odlično izolirana in s tem prihaja v notranjost zelo malo hrupa. Ne smemo pozabiti omeniti, da so stranska stekla laminirana. Zvočni sistem Bose z 12 zvočniki poskrbi za vrhunski zvok. Talisman je eno tistih vozil iz katerega smo neradi izstopili.

Prtljažnik ima sicer veliko prostora, a zaradi svoje limuzinske oblike ima manjšo vratno odprtino. Pri uporabi zadnje klopi nam nudi 608 litrov prostora in ko se jo v celoti podre, se ta poveča na 1.022 litrov. Klop je deljiva v razmerju 60:40, a ko se jo podre, nastane višja stopnička. Na večjem predelu je še manjša odprtina za prevoz enega para smuči ali kaj tretjega.

Varnost

Osnovna različica Life ima že vse osnovne varnostne sisteme, ki se jih pričakuje v tem razredu. In ti so zavorni sistem ABS, sistem ESP, ASR, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, šest varnostnih blazin, na zadnji klopi dve ISOFIX pritrdišči, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za opozarjanje nenamernega zapuščanja voznega pasu, sistem za mrtvi kot, sistem za ohranitev varnostne razdalje, sistem za samodejno zaviranje v sili in aktivni tempomat. Najvišjemu nivoju opreme Initiale Paris so dodali še sistem za pomoč pri parkiranju spredaj, zadaj in lateralni senzor.

Vozne lastnosti

Od nivoja opreme S-Edition naprej ima Talisman vgrajen že omenjeni sistem 4Control. To je krmilni sistem, ki upravlja tudi zadnja kolesa. Zaradi njega se lahko zadnja kolesa obrnejo do 3,5° v nasprotno smer od prednjih, kar pripomore k lažjemu manevriranju na parkiriščih. Obračalni krog s tem sistemom znaša le 10,8 metrov. Pri višjih hitrostih se kot zadnjih koles zmanjša na 1,9°, kolesa pa se obračajo v isto smer kot prednja, kar izboljša vodljivost vozila.

Kljub limuzinski izvedenki je pri Talismanu na srečo vidljivost v vseh smereh dobra. Izbiramo lahko med petimi načini vožnje: Sport, Comfort, Eco, Neutral in Personal. Razlike se občutijo pri trdoti vzmetenja, odzivnosti stopalke za plin, trdoti volana in delovanju klime. Program Comfort pretvori Talismana v plavajočo limuzino, program Sport pa mu da pravšnjo trdoto vzmetenja in večjo odzivnost. Pri načinu Sport se iz zvočnikov sliši ojačan športni zvok motorja. Aktivni tempomat deluje do 150 km/h. Na testu smo zato večino časa vozili v Neutral, saj se nam je zdel najbolj optimalen program za vse razmere.

Informacije o motorju

Turbo bencinski motor prostornine 1.8 litra teče lepo in zna biti prav gospodaren. Seveda je vse skupaj odvisno od načina vožnje in programa, ki si ga voznik izbere. Pred leti smo imeli na testu bencinski motor  prostornine 1.6 litra in prav tako samodejni menjalnik. Takrat smo zapisali, da je ta motor prešibek oz. mu je manjkala prefinjenost. Velikokrat se je že izkazalo, da se zmanjševanje prostornine motorjev ne izkaže v dobri luči. Za Talismana, ki ni tako majhen avto, potrebujemo pod pokrovom več »konjev«.

Lahko se odločite za dizelsko ali bencinsko izvedenko. Mi smo tokrat vozili najmočnejšega bencinarja, ki je imel 225 konjev in 300 Nm navora že pri 2.000 vrtljajih. Ta motor  je na voljo le s samodejnim menjalnikom EDC, ki je pohvale vreden. Ima sedem prestav, med prestavami lepo prestavlja in nikoli se ni zgodilo, da bi kakšno prestavo preskakoval ali pa držal v nižji prestavi pod visokimi vrtljaji in nato prestavil za dve višje. Pred leti smo običajno bolj zagovarjali dizelske motorje zaradi večjega navora, manjše porabe in udobnejše vožnje, a novi bencinski motorji se z vsakim dnem bolj približujejo dizelskim. Bencinski motorji imajo precej več izpustov CO2 kot dizelski, a manj sajastih delcev. Testni turbo bencinski motor je  imel na testu  povprečno porabo 7,1 litra, kar je malo v primerjavi z zmogljivostjo in velikostjo limuzine.

Končno mnenje

Talisman je luksuzna in edina limuzina pri Renaultu. Zadnja leta se vsa energija vlaga v segment športnih mestnih terencev in zato določene limuzine izginjajo. Naš testni Talisman je bil iz najvišjega nivoja opreme, kateremu je dodanih veliko uporabnih sistemov in udobja. Prostora je dovolj za vse potnike, voznik in sovoznik pa si lahko med vožnjo nastavita masažo hrbta.

Posebnost Talismana med konkurenti je tudi sistem 4Control in variabilno vzmetenje, kar  prispeva k še boljši in prijetnejši vožnji. Menjalnik EDC deluje dobro in med vsemi prestavami zelo lepo, tekoče prestavlja. Pelje se ga odlično in namenjen je za dolge poti.

Talisman je na voljo v petih nivojih opreme: Life, Business, Zen, S-Edition in najbolj opremljeni Initiale Paris. Cena se prične pri 24.390 evrih, temu sledi drugi nivo od 27.690 evrov dalje, nato Zen  od 29.690 evrov in na koncu še S-Edition za 35.800 oziroma za 39.390 evrov s popolno opremo. Jamstvo se lahko za 1.200 evrov podaljša na 5 let ali 150.000 prevoženih kilometrov.

Plusi: veliko udobja, zmogljiv motor, zunanji videz, prostorna notranjost za vse potnike, sistem 4Control.

Minusi: počasen sistem R-Link, slab signal radia, ni prestavnih ročic ob volanu, tempomat deluje do 150km/h, svetilnost dolgih luči.

Cena testnega vozila: 38.590 €.

Specifikacije

Motor: 1,8-litrski turbo bencinski Euro6d

Moč: 165 kW (225 KM) pri 5.2000 vrt/min

Navor: 300 Nm pri 2.000 vrt/min

Menjalnik: samodejni

Prestave: sedem

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 240 km/h

0-100 km/h: 7,6 s

Emisije CO2: 166 (179 WLPT) g/km

Povprečna poraba: 7,1 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 47 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: AFU, ESP, ASR, šest zračnih blazin, opozorilnik na mrtvi kot, HSA, HDC, 2 x ISOFIX.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 608/1.022 litrov

Obračalni krog: 10,8 m

Masa vozila: 1.642 kg

Platišča: 19 palcev (245/40)