Renault KADJAR Bose 4WD

Renault je svojemu Kadjar-ju pod pokrov motorja vgradil nov dizelski motor, ki je resnično varčen in precej prožen. Med športnimi terenci skoraj ni možno najti terenca, ki bi imel štirikolesni pogon in tako nizko porabo. Kadjar je od tal oddaljen 20 centimetrov zato ga zlahka popeljemo tudi na zahtevnejše brezpotje. Štirikolesni sistem samodejno, po potrebi prenese moč na zadnji kolesi, pri čemer mu pomagajo  senzorji, ki zaznajo slabši oprijem. Lahko pa  prevzamemo nadzor in ročno nastavljamo delovanje štirikolesnega pogona. Kadjarja  se pelje dobro, le ročni menjalnik bi lahko bil bolj precizen.

Videz, prostornost in praktičnost

Kadjar je v višjih nivojih opremljen izključno z LED lučmi, ki so del serijske opreme vse od nivoja opremljenosti Bose Edition in naprej. Velik svetlobni "podpis" so mu dodali z novimi LED dnevnimi lučmi, ki so v obliki ležeče črke U. Zaradi terenskih genov so vsi blatniki, pragova in oba odbijača dodatno zaščiteni pred morebitnimi poškodbami na brezpotjih. Testni Kadjar je bil Cosmos modre barve, ki mu zelo pristaja, saj tako vsi kromirani dodatki še bolj izstopajo. Pripravili so devet različnih barv zunanjosti. Črna 19-palčna lahka platišča so lepa na pogled, v praksi pa se izkažejo, da niso preveč uporabna, saj prenašajo preveč udarcev na karoserijo in zmanjšajo udobje med vožnjo. Zadnja stekla so dodatno zatemnjena, nad zadnje vetrobransko steklo pa je nameščen še krajši zračni spojler. Zadek vozila je nežnih linij, medtem, ko je prednji del precej bolj napadalen.

V notranjosti ni nič novega, vse obstoječe sisteme že dodobra poznamo. Voznikovi števci so digitalni, volan je multi funkcijski in sredinski zaslon je v velikosti 18 centimetrov. Multi medijski sistem je opremljen s sistemom R-Link 2, digitalnim radijem in navigacijo. Povežemo se lahko z vsemi pametnimi telefoni. Sedeži so usnjeni in prednja dva sta dobro nastavljiva. Nekaj pripomb smo imeli na delovanje sistema R Link, ki je v tem času precej počasen in grafično zastarel. Na strehi se je bohotila velika steklena odprtina, ki je ni moč odpreti. Armatura je oblečena v usnje, zaključena z belimi šivi, kar optično nadgradi v premijski videz. Vsa vrata se odpirajo na široko in s tem imajo vsi potniki enostaven vstop ter izstop iz vozila.

Prtljažnik je resda dvonivojski, a po odstranitvi police pridobimo bore malo, le za okoli 5 do 6 centimetrov. Ker Kadjarja uvrščamo med mestne terence, je prtljažno dno nekoliko višje kot pri običajnih vozilih. Kar pomeni, da bomo morali uporabiti več moči za natovarjanje težjih bremen ali večjih predmetov. Na zadnjo klop lahko pritrdimo dva otroška sedeža. Klop je seveda deljiva v razmerju 60:40 kot pri večini vozil. Podremo jo lahko kar iz prtljažnega dela, saj imamo ob strani dve ročici za hitro podiranje. Prtljažnik je uporaben s svojimi 472 litri prostornine, ko podremo klop pa pridobimo se dodatnih 1.006 litrov.

Varnost

Kadjar ima ker nekaj varnostnih sistemov, a tistih najbolj sodobnih še nima. Vgradili so mu sistem za nadzor stabilnosti ESP, za nadzor zdrsa pogonskih koles ASR, zavorni sistem ABS, za nadzor tlaka v pnevmatikah, šest varnostnih blazin in na zadnjo klop dve sidrišči ISOFIX. Vse to dobimo v osnovnem nivoju in nivo višje se sistem, ki opozarja voznika na nenamerno menjavo voznega pasu LDW. Na seznamu opreme imamo na voljo še nekaj varnostnih paketov kot npr. zaviranje v sili AEBS, sistem za nadzor mrtvega kota in bočne senzorje. Radarskega tempomata Kadjar še ne pozna. Na testih Euro NCAP je osvojil vseh pet varnostnih zvezdic.

Vozne lastnosti

Športni terenci so postali precej popularni zaradi višjega sedalnega položaja in zunanjega videza. Vstopanje in izstopanje je zaradi višje oddaljenosti in postavitve sedeža precej enostavnejše. Vožnja je precej čvrsta in velika 19-palčna platišča z nizkim presekom pnevmatik ne blažijo cestnih neravnin. Ko zapeljemo na brezpotje, vozilo »poskakuje«. Priporočljivo je, da hitrost prilagodimo terenskim razmeram. Nov dizelski motor je odličen »sopotnik«, ki bo poskrbel za udobno in varčno vožnjo. Glede porabe goriva ga ne moremo prehvaliti, saj smo jo na trenutke spustili na okroglih pet litrov. Naš Kadjar je imel štirikolesni pogon, ki smo ga lahko sami »upravljali«. Na sredinski konzoli je nameščen vrtljiv gumb s tremi funkcijami. Pri 2WD je pogon ves čas samo na prednji osi. Če gumb prestavimo na AUTO, se na voznikovem informacijskem sistemu pojavi nov znak 4WD s sliko prednje in zadnje osi. Poleg osi se izpisujejo tudi odstotki, ki povedo, koliko moči je na določeni osi med vožnjo.

Način LOCK uporabljamo v težjih pogojih in počasni vožnji, saj ta deluje v razmerju 50:50 in do najvišje hitrosti 55km/h. Če presežemo omenjeno hitrost, se sistem spremeni v AUTO.

Ročni menjalnik ni tako popoln kot bi si to želeli. Prestavna razmerja so zelo kratka in po mestu se prestavlja veliko. Tudi za šesto prestavo bi lahko naredili boljše razmerje vrtljajev in prestave, saj na avtocesti hitro dosežemo visoke vrtljaje in s tem se poraba hitro viša. Običajno je najvišja poraba pri vožnji po mestu, a pri Kadjar-ju je ravno obratno. V mestu zna najbolj varčevati in dosegati izjemne rezultate.

Kadjar je od tal oddaljen 20 centimetrov, kar ga uvršča v sam vrh med mestne terence. Vstopni kot je 17° in izstopni 25°.

Program ECO je turoben in nekoristen. Ob vklopu funkcije ECO program motorju odvzame preveč moči, še posebej izrazito, če sočasno vklopimo klimatsko napravo.

Informacije o motorju

Pred nekaj leti so nekateri avtomobilski proizvajalci zaradi strožjih standardov zmanjševali prostornino motorjev, saj so lahko le tako znižali izpuste emisij. Čas je pokazal, da to ni bila idealna rešitev in da je možno pridobiti več z drugačnimi izboljšavami. Pri Renaultu so stari dizelski motor prostornine 1,6-litra povečali na 1,7-litra in s tem za malenkost izboljšali zmogljivosti. Nov dizelski motor ima več navora in več konjev. Pod pokrovom smo imeli celih 150 konjev in 340Nm navora. Upravljali smo ga s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Prestavna razmerja so zelo kratka in ročico je potrebno pretikati precej daleč med prestavami. Motor je lepo prožen, vleče skozi celo območje in z njim lahko dosežemo nizko porabo. Kljub temu, da je moč samodejno prenašal tudi na zadnji kolesi, se je poraba na testu gibala med 5,4 in 6 litri.

Motor je opremljen s sistemom Stop&Start, a smo ga takoj izklopili, saj je motorju odvzel preveč moči. Ob uporabi te funkcije je motor postal precej len in slabše odziven. Na prevoženi kilometer so izpusti od 150-159g emisij CO2 (meritve po WLTP).

Končno mnenje

Renault je zadnje leto prenovil svoje motorje in novi turbo bencinski 1,3 nam je bil precej všečen. Motor je bil zmogljiv in hkrati še vedno varčen. Dizelskemu so dodali nekaj konjev in navora ter povečali prostornino motorja na 1,7-litra. Pred leti smo ves čas hvalili dizelski motor 1,5 dCi, ki je bil pravi šparovček. Sedaj je na trgu nov, zmoglivejši motor in tudi ta precej varčen. Na testu smo dosegali neverjetne rezultate. Vsakič, ko smo ga kam zapeljali, sta nas navdušila vožnja in močjo motorja. Kljub temu, da ima Kadjar pod pokrovom 150 konjev pa zaradi tega ni prav nič požrešen.

Na voznikovih digitalnih prikazovalnikih si lahko nastavimo grafični prikaz prenosa moči med prednjimi in zadnjimi kolesi. Večkrat smo lahko videli, da je sistem samodejno prenesel moč na zadnja kolesa, predvsem, ko je bila cesta precej spolzka, je v povprečju prenesel za okoli 20 odstotkov moči nazaj. Zaradi štirikolesnega pogona je bila vožnja bolj varna in udobna, poraba pa še vedno nizka.

Renault je pripravil za Kadjar-ja štiri nivoje opreme Life, Limited, Bose in Black Edition, en bencinski in dva dizelska motorja. Le pri bencinskem motorju s 60 konji je možno imeti samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Vsi ostali imajo šest-stopenjski ročni menjalnik. Pri obeh priporočamo močnejšo izvedenko, saj ponujata dosti več udobja, lažje prehitevanje ali pa vleko prikolice. Ne glede na to, kateri motor boste izbrali, bo poraba precej nizka.

Vsako leto so avtomobili dražji, proizvajalci pa se pri tem sklicujejo na več varnosti in boljše materiale. Športni terenci dosegajo visoke cene, saj je veliko povpraševanja in proizvajalci to »izkoriščajo«. Kdor si želi športnega terenca, bo vsekakor odštel več denarja. Najosnovnejši Kadjar se prične pri 20.490 evrih, vsak nivo višje mu cena zraste za slaba dva tisočaka. Za bencinsko izvedenko Black Edition s samodejnim menjalnikom je treba odšteti 28.490 evrov. Štirikolesni Kadjar je dobavljiv samo z dizelskim motorjem in 150 konji, njegova cena znaša 31.690 evrov. Temu lahko dodamo še nekaj dodatne opreme.

Žal Renault ostaja na dvoletni tovarniški garanciji ali 100.000 kilometrih. Na voljo je tudi podaljšano jamstvo za 800 evrov na 5 let, pri tem moramo opozoriti , da pogoj glede prevoženih 100.000 kilometrov ostaja enak. Ta pride prav tistim, ki letno ne prevozijo veliko kilometrov.  Verjetno se pri Renaultu glede na število prodanih vozil bojijo, da bi imeli preveč uveljavljenih garancijskih servisov. Mnogim kupcem daljše garancijsko obdobje predstavlja neko dodatno garancijo in občutek varnosti nakupa, saj je dandanes nakup novega avta kot loterija. Če imamo srečo, kupimo odličen avto brez »napak«, lahko pa takega, ki ima kup težav, pa čeprav je popolnoma nov.

Plusi: nov motor, zunanji videz, pogon, poraba.

Minusi: počasen sistem R-Link, dolgi hodi prestavne ročice.

Cena testnega vozila: 30.330 €.

Specifikacije

Motor: 1,7-litrski turbo dizelski Euro6Dt

Moč: 110 kW (150 KM) pri 3.7500 vrt/min

Navor: 340 Nm pri 1.750 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 200 km/h

0-100 km/h: 11,2 s

Emisije CO2: 138-155 g/km

Povprečna poraba: 5,7l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 55 litrov in 14litrov AdBlue

Gorivo: bencin

Varnost: ABS, ESP, ASR, 6x varnostnih zračnih blazin, 2xISOFIX, HSA, LDW.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 472/1.478 litrov

Obračalni krog: 10,72 m

Oddaljenost od tal: 20 cm

Masa vozila: 1.754 kg

Platišča: 19 palcev (225/45)