Prenovljeni Audi A4 z novo podobo

Audi A4 je srce znamke - po štirih letih proizvodnje je Audi svoj najuspešnejši model srednjega razreda nadgradil v še čvrstejše, še bolj športno vozilo. Zunanjosti daje pečat novi oblikovalski slog znamke; veliki zaslon MMI touch kupcu omogoča uporabniško izkušnjo kot pri pametnem telefonu. Veliko motorjev je zdaj na voljo z blagim hibridnim sistemom (MHEV) - ta sistema¬tična elektrifikacija zvišuje raven učinkovitosti in udobja. To velja tudi za Audi 54 TDI (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 6,3-6,2; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 166-163),
ki ima pod pokrovom motornega prostora prvič vgrajen motor V6 TDI, 48-voltno glavno električno omrežje in električno gnani kompresor (EAV). Samozavestni nastop Audija 54 TDI je tako še bolj spontan. Zaradi te kombinacije moči, navora in učinkovitosti je avtomobil brez primere v svojem segmentu.

Športna podoba: dizajn zunanjosti
Model srednjega razreda zaradi bolj športnih oblikovalskih poudarkov deluje še bolj dinamično in dovršeno. Enodelni okvir mreže hladilnika je širši in nižji, na sprednjem delu in na zadku širino dodatno poudarjajo vodoravne linije. Silhueto zaznamujejo izražene mišice nad blatniki ter nižje umeščena ramenska linija med njimi. Nad kolesi zato izstopajo poudarjene linije, ki so jasen prepoznavni znak modelov s pogonom quattro.

Žarometi v LED-tehnologiji so v Audiju A4 zdaj serijski; najnaprednejši žarometi so izdelani v matrični LED-tehnologiji s popolnoma avtomatskimi dolgimi lučmi. Na novo so zasnovane tudi izvedbe opreme: pri zunanjosti se zdaj imenujejo basis, advanced in S line, na voljo pa je tudi svojstveni videz Audija A4 allroad quattro in S-modelov. Kupci lahko izbirajo med 12 zunanjimi barvami - novost med njimi je odtenek zemeljsko siva.
Tudi v pregledno zasnovani notranjosti Audija A4 prevladujejo vodoravne linije. Na armaturni plošči pogled pritegne rahlo proti vozniku nagnjen veliki zaslon na dotik MMI touch, centrala novega upravljalnega sistema. Nova paketa notranjosti design selection in S line je mogoče poljubno kombinirati z izvedbami zunanjosti - na voljo so številne barve in materiali. V temi za poudarke poskrbi linijska/annbientna osvetlitev.

Znanilka prihodnosti: povezanost'
Z novim sistemom MMI odlično povezani Audi A4 omogoča uporabniško izkušnjo kot pri pametnem telefonu. Zaslon na dotik MMI touch z zvočno povratno informacijo je prevzel funkcijo dosedanjega vrtljivo-pritisnega regulatorja na konzoli sredinskega tunela. Visoko¬ločljivostni zaslon TFT meri 10,1 palca. Njegova grafika je zavestno prečiščena in minimalistična, struktura menijev z ravno hierarhijo se ravna po pričakovanjih uporabnika in je preprosta za upravljanje. Iskanje z MMI temelji na vnosu poljubnega besedila in hitro prikaže zadetke. Še ena funkcija novega sistema je naravnoglasovno upravljanje, ki razume številne formulacije iz vsakdanjega govora.

Navigacija je v novem Audiju A4 še bolj vsestranska in uporabniku prijazna. Nabor storitev v paketih Audi connect in Audi connect plus vključuje številne spletne storitve, med njimi storitve Car-to-X, ki uporabljajo inteligenco rojev Audijeve flote. Poleg Informacij o prometnih znakih in Informacij o nevarnostih ter storitve On-Street-Parking so zdaj na voljo tudi Informacije o semaforjih. S povezavo z mestno infrastrukturo vozilo prek strežnika prejme informacije iz centralnega računalnika za semaforizacijo, tako da lahko voznik hitrost vožnje uravnava glede na naslednji zeleni val. Že ko voznik čaka pred rdečim semaforjem, se v kombiniranem instrumentu prikažeta individualno priporočilo o hitrosti in čas, ki preostane do naslednjega zelenega vala. Sistem tako pripomore k preudarnemu, učinkovitemu načinu vožnje in izboljša pretočnost prometa. Ponudba je sestavni del paketa Audi connect in bo postopoma na voljo v izbranih evropskih mestih.

Storitvi Audi connect Klic v sili in Servis sta serijski, brezplačna aplikacija myAudi pa uporabnikov pametni telefon tesno poveže z avtomobilom. Z opcijskim Audi connect ključem lahko kupec odklene in zaklene avto ter zažene motor prek združljivega pametnega telefona z operacijskim sistemom Android. Še ena digitalna posebnost je personalizacija, ki bo že kmalu po prihodu modela do 14 uporabnikom aplikacije myAudi omogočala, da svoje priljubljene nastavitve shranijo v individualne profile.
K številnim novostim, s katerimi Audi A4 prihaja na trg, spada tudi najsodobnejša ponudba funkcij na zahtevo (functions on demand). Prek te lahko kupci še pred nakupom vozila povsem prilagodljivo in skladno s potrebami prek aplikacije myAudi zakupijo tri infotainment funkcije. To so MMI navigacija plus, digitalni radio DAB+ in Audijev vmesnik za pametni telefon. Na voljo bodo različna naročniška obdobja.

Če uporabnik želi katero od funkcij najprej spoznati, ima za začetek možnost enomesečnega preizkusnega zakupa. Že v tem obdobju je mogoče zakup podaljšati, in sicer spet za en mesec, za eno leto ali za stalno. Če uporabnik zakupa ne želi podaljšati, ta ob koncu dogovorjenega obdobja samodejno in brez aktivnega preklica preneha.

Za novim zaslonom MMI je nameščena nova glavna enota. Modularno infotainment platformo tretje generacije MIB 3 odlikuje izjemna procesna moč. Platforma deluje vzajemno s prav tako novim, prostorsko ločenim komunikatorjem (Communication Box), ki opravlja vse naloge s področja povezljivosti - npr. telefonijo in storitve Audi connect, vanj pa je integrirana tudi dostopna točka za WLAN. K opcijskim strojnim modulom spadata tudi Audijev predal za telefon in prestižni avdiosistem Bang & Olufsen s 3D-zvokom.

Kot kombinirani instrument so na voljo tri možnosti: dva delno analogna voznikova informa¬cijska sistema in - v povezavi z MMI navigacijo plus - popolnoma digitalni Audijev virtualni prikazovalnik. Voznik 12,3-palčni zaslon s polno HD-ločljivostjo upravlja z večfunkcijskega volana in lahko izbira med tremi prikazi. Projicirni zaslon pomembne informacije projicira v voznikovo neposredno vidno polje.

Modeli A4 so na voljo s številnimi asistenčnimi sistemi'. Opcijski asistenčni sistemi so združeni v pakete Tour, City in Parking. Pomemben sistem v paketu Tour je prilagodljiva asistenca za hitrost skupaj s funkcijo Stop & Go za avtomatsko uravnavanje razdalje. Ta asistenca lahko v kombinaciji s prediktivno asistenco za učinkovitost vozilo preudarno zavira in pospešuje, tudi če pred njim ni drugega vozila. Za ta namen analizira napotke Car-to-X, navigacijske podatke in prometne znake.

Elektrifikacija po širini: pogon
Audi bo za modelsko serijo A4 ponudil devet turbomotorjev. Njihov razpon moči sega od 100 kW (136 KM) do 255 kW (347 KM) - od Audija A4 35 TFSI do Audija S4 TDI. Vsi agregati - naj bo to štirivaljni dizelski motor, motor V6 TDI ali štirivaljni TFSI - izpolnjujejo določila izpušnega standarda Euro 6d-temp.

Ob vstopu modela na trg bo pet motorjev opremljenih z blagim hibridnim sistemom (MHEV) na osnovi 12-voltnega omrežja; sistem znižuje porabo in hkrati poveča udobje. Ta elektrifikacija po širini je pomemben prispevek k povečanju učinkovitosti in varčevanju z gorivom v korist stranke, služi pa tudi za doseganje ciljnih vrednosti CO2 na ravni celotnega Audijevega voznega parka. Po Audijevih individualnih meritvah lahko blagi hibridni sistem pri vsakodnevni vožnji porabo goriva zmanjša za do 0,3 litra na 100 km.

Bodisi z ročnim menjalnikom, 7-stopenjskim S tronicom ali 8-stopenjskim tiptronicom, s pogonom spredaj ali pogonom quattro - za vsakega od osmih motorjev je na voljo ustrezen sistem prenosa moči. Ob prihodu na trg bodo vsi modeli A4 opremljeni z avtomatskim menjal-nikom. A4 35 TFSI s 110 kW (150 KM) (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 6,5-5,7; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 143-129) bo na voljo tudi z ročnim menjalnikom.

Športno-harmonično: podvozje
Športno uravnoteženo podvozje se idealno ujema z značajem Audija A4. Kupci lahko izbirajo med serijsko nastavitvijo in športnim podvozjem. Dodatno sta na voljo še dve prilagodljivi podvozji. Prvo je komfortno podvozje z uravnavanjem blaženja, ki ima za 10 mm manjši odmik od tal in omogoča posebno veliko vozno udobje. Drugo je športno podvozje z uravnavanjem blaženja ali brez njega, nižje za 23 mm. To podvozje s še bolj dinamično osnovno nastavitvijo poudarja športni značaj ob nezmanjšanem udobju.

Obe uravnavani podvozji sta integrirani v sistem za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select. Enako velja za krmiljenje ali opcijsko dinamično krmiljenje ter za avtomatski menjalnik in tudi za krmilnik motorja. Prek sistema Audi drive select lahko voznik določi, po katerem izmed do petih profilov naj ti sistemi delujejo.

Moč dizla: Audi S4 TDI
Oba S-modela družine A4 sta za evropski trg opremljena z energičnim dizelskim motorjem V6. Motor 3.0 TDI združuje izjemno vlečno silo, kultivirano delovanje in velik doseg; njegova moč znaša 255 kW (347 KM), največji navor je 700 Nm; ta motor poganja Audi S4 limuzino TDI (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 6,3-6,2; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 164-163) in S4 Avant TDI (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 6,3; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 166-165). Tako opremljena S4 limuzina TDI od 0 do 100 km/h pospeši v 4,8 sekunde in naprej do elektronsko omejene končne hitrosti 250 km/h. Zaradi te kombinacije moči, navora in učinkovitosti je Audi 54 TDI brez primerjave v svojem segmentu avtomobilov.

Električno gnani kompresor (EAV) skrbi za veliko zmogljivost pri speljevanju; pri dodajanju plina pa se moč razvije skoraj brez zakasnitve. EAV s tem preprečuje nastanek turboluknje in omogoča izjemno odzivnost v vseh voznih situacijah. EAV je integriran v 48-voltno glavno električno omrežje, v katerega je vključen tudi blagi hibridni sistem. To pomeni še večji potencial učinko-vitosti kot pri blagem hibridnem sistemu z 12-voltnim električnim omrežjem, s katerim so opremljeni modeli A4. Pri modelu S4 TDI je to naslednja razvojna stopnja, pri kateri blaga hibridna tehnologija deluje na osnovi 48-voltnega električnega omrežja. 12-voltno delno električno omrežje je s pomočjo enosmernega pretvornika (DC-DC) priključeno na 48-voltno glavno električno omrežje. Prvič v modelu S4 TDI kot srce blage hibridne tehnologije deluje zmogljiv 48-voltni jermenski zagonski alternator z največjo rekuperacijsko močjo pri zaviranju do 8 kW.
Kot energetska centrala služi kompaktna, zračno hlajena litij-ionska baterija s kapaciteto 0,5 kWh, nameščena pod dnom prtljažnika. Blago-hibridni sistem S-modelov lahko porabo goriva zmanjša za do 0,4 litra na 100 kilometrov.

Pogonski sklop je sestavljen iz 8-stopenjskega menjalnika tiptronic in stalnega štirikolesnega pogona quattro. Po želji ga dopolnjuje športni diferencial, ki moč aktivno razporeja med zad¬njima kolesoma. Tako je lahko pri dinamični vožnji skozi ovinke več moči načrtno preusmerjene na zunanje kolo v ovinku, kar že v izhodišču prepreči morebitno podkrmiljenje. Športno S-podvozje je serijsko. Z nastavitvijo, specifično za S-modele, vozniku nudi športno doživetje vožnje. To je mogoče še stopnjevati z opcijskim športnim S-podvozjem z uravnavanjem blaženja. Številni oblikovni elementi zunanjosti in notranjosti nakazujejo posebno mesto S-modelov - med njimi na primer izpušne cevi in vozni program S na zaslonu opcijskega digitalnega virtualnega prikazovalnika Audi virtual cockpit.

Za vse vrste cest in poti: Audi A4 allroad quattro
Zaradi štirikolesnega pogona quattro in za 35 mm večjega odmika od tal se Audi A4 allroad quattro ponaša z velikim voznim udobjem in izraženimi terenskimi odlikami. Opcijsko podvozje, značilno za modele allroad, ima uravnavanje blaženja in prinaša še večje udobje in dinamiko. A4 allroad quattro se od Audija A4 razlikuje po podrobnostih, kot sta ščitnik podvozja in obrobe kolesnih ohišij, poleg tega pa tudi po velikosti platišč - ta so za 12 mm večja - in širšem koloteku: spredaj za 6 mm in zadaj za 11 mm.
A4 allroad quattro je na voljo v kombinaciji z bencinskim in dizelskim motorjem. Avtomatski menjalniki so serijski, poleg serijskega podvozja pa je mogoče izbrati tudi podvozje z uravnava-njem blaženja. Kot pri Audiju A4 Avant ima prtljažnik prostornino 495 litrov; če so naslonjala zadnjih sedežev podrta in je prtljaga naložena do stropa, se kapaciteta poveča na 1.495 litrov. Pokrov prtljažnika in prtljažni rolo se serijsko odpirata in zapirata električno. Z dodatno nastavit-vijo offroad v sklopu sistema za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select je vozniku Audija A4 allroad quattro na voljo skupno šest profilov.

Za odločne prve kupce: model iz posebne serije Audi A4 "edition one"
Znamka Audi je v okviru lansiranja novega modela pripravila posebni 'model A4 z oznako "edition one". Zunanji dizajn temelji na izvedbi S line, dopolnjujejo pa ga markantne značilnosti, kot na primer paket črnih elementov. V notranjosti lahko kupec izbira med paketoma notranje opreme design selection in S line. Model "edition one" je na voljo kot limuzina in Avant s tremi različnimi motorji - 2,0-litrskim TFSI s 180 kW (245 KM) (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 6,9-6,5; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 157-146), 2,0-litrskim TDI s 140 kW (190 KM) (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 5,3-4,9; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 140-131) in 3,0-litrskim TDI s 170 kW (231 KM) (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 5,6-5,3; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 145-139).