Peugeot 301 1.6-l VTi 115 KM

Peugeot je decembra 2012 na trg poslal privlačno, cenovno dostopno in razkošno limuzino, ki bo zagotovo zadovoljila širok krog kupcev. 301 je veliko vozilo (meri 4,440m), ki ponuja veliko prostora tako vozniku, kot tudi potnikom na zadnji klopi. Predvsem na zadnji klopi se sedi zelo komfortno, saj je veliko prostora za noge in skorajda ni mogoče, da bi se s koleni dotikali voznikovega ali sovoznikovega sedeža. V prtljažnem prostoru je za prtljago na voljo 640 l prostora. Več si lahko preberete v podrobnejšem opisu vozila.

Videz, prostornost in praktičnost

Kot vsako Peugeotovo vozilo je tudi Peugeot 301 elegantno oblikovan, s prepoznavnimi izrazitimi linijami. Že na sprednjem delu vozila, maski, takoj opazimo dve kromirani letvici, nad njima Peugeotov napis, na robu pokrova pa sam logotip. Na pokrovu motorja sta dve malce bolj izbočeni liniji, ki še bolj poudarita samo modernost vozila. Linija se iz srednjega dela prenese na bočni del, ta se prične pri sprednjem blatniku in konča na zadnjih žarometih. Med zadnjima žarometoma so enako nadaljevali z linijo in s tem poudarili izbočen zadnji del na zadnjih prtljažnih vratih.

Pri 301 lahko kupec izbira med kar petimi vrstami oblazinjenja (Oza Lama/Mistral, Oline Lama/Mistral in Isar Mistral). Tako je Peugeot poskrbel za najbolj izbirčne, ki bodo zagotovo našli najboljši vzorec zase.  Odlagalnih mest je veliko - sredinska konzola, odprtine v vratih, v naslonu za roke, predal pri sovozniku in še kje bi lahko našli prostor.

Zadnjo klop lahko z lahkoto prilagodimo svojim potrebam s potegom ročice. Klop lahko podremo v razmerju 2/3 ali pa 1/3 in če jo v celoti podremo, pridobimo kar 1.684 litrov prostora. Edina "ovira" je varnostni pas, ki onemogoča, da bi natovorili večji predmet (se raztegne iz zadnje police vse do sedeža).

Pri platiščih lahko izbiramo med 15-palčnimi navadnimi kovinskimi platišči (z okrasnimi pokrovi BORE ali HOBART), 15-palčnimi aluminijastimi platišči HARVEY in 16-palčnimi aluminijastimi SPA.

Udobje

Prvič, ko sedemo v 301, takoj opazimo prostornost vozila in razkošno armaturno ploščo, ki so je namestili nekoliko višje kot pri drugih novejših vozilih, kar nam daje občutek luksuzne limuzine.  Armaturno ploščo popestrijo kromirani deli - na prezračevalnih režah, nad predalom, kljuke za odpiranje vrat v notranjosti, radiu itd. Peugeotov volanski obroč je oblečen v usnje, ki je na spodnjem delu malce bolj ravne linije, kar poudari modernost. Vgrajena sta dva bela prikazovalnika hitrosti in obratov, med njima pa digitalni prikazovalnik podatkov.  Peugeot 301 se lahko pohvali s posebnim ogrevanjem sprednjega vetrobranskega stekla. Z njegovo pomočjo se v hladnejših dneh metlice brisalcev nikoli ne prilepijo na vetrobransko steklo. Kot smo omenili, je armaturna plošča zelo moderna, enako kot lepo oblikovane prezračevalne reže za zrak. Na sredinskem prikazovalniku so podatki glede radijskih postaj, potovalnega računalnika, ure in temperature zunaj vozila. Pod njim se nahaja avtoradio, kjer lahko predvajamo CD ali MP3 (preko vtičnice za USB, ki se nahaja med sprednjima sedežema), opremljen pa je tudi za prostoročno telefoniranje (Bluetooth). Na sredinski konzoli se nahaja samodejna  elektronska klimatska naprava, pod njo pa štiri stikala za premikanje sprednjih in zadnjih stranskih stekel.  Tudi potniki v zadnjem delu lahko (pri boljši opremi) elektronsko premikajo svoja stranska stekla s pritiskom na gumb.

Varnost

Kljub nizki ceni vozila, Peugeot ni prav nič varčeval pri aktivni in pasivni varnosti samega vozila. V vozilu se nahajajo štiri zračne blazine (prednja voznikova/sovoznikova in dve stranski blazini). Prednja varnostna pasova sta opremljena s samozateznim pirotehničnim sistemom - v primeru nesreče se sproži pirotehnični vložek, s tem pa pas zadrži voznika/sovoznika na sedežu ter prepreči težje poškodbe.  Levo pod volanskim obročem se nahaja tipka ESP, ki jo lahko po želji izklopimo, kar  pomeni, da je v vozilu tudi sistem za dinamični nadzor stabilnosti vozila, ki vozniku pomaga ohranjati pravo smer vožnje. Seveda se v avtomobilu nahaja tudi zavorni sistem ABS, ki poskrbi, da nam pri zaviranju ne zablokirajo kolesa. V primeru močnega zaviranja, se avtomatično vključijo varnostne utripalke, ki opozorijo voznike, ki vozijo za nami. Na zadnji klopi je vgrajen sistem ISOFIX (za pritrjevanje otroških sedežev).

Vozne lastnosti

Sama lega vozila na cestišču je dobra, vožnja po vseh podlagah pa udobna. Morda bi lahko vgradili malenkost trše vzmetenje in s tem preprečili zibanje vozila ob zaviranju in pri hitrejši vožnji po ovinkasti cesti. Servo volan je lepo vodljiv, vozilo z lahkoto parkiramo v mestu ali na parkirnih mestih, kjer je bolj malo prostora za manevriranje. Obračalni krog vozila je 10,7 metrov.

Pri vzvratnem parkiranju so nam v pomoč zadnji senzorji. Ko prestavno ročico prestavimo v vzvratno, se nam na sredinskem displayju prikaže vozilo in tako lahko vidimo, kako blizu smo oviri. Pohvalimo lahko vgrajen sistem, ki v primeru, da parkiramo in hkrati bolj glasno poslušamo radio/CD/MP3, avtomatično zmanjša glasnost, da bolje slišimo opozorilni zvok parkirnih senzorjev.

 Informacije o motorju

V testnem vozilu je bil vgrajen motor 1.6-I VTi 115 KM (151 g/km CO2),  s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Z njim smo dosegli porabo 6,4l/100km. Med motorji lahko izbiramo med bencinskimi motorji 1.2  VTi s 72 KM (124 g/km CO2) ter 1.6 s 92 ali 115 KM. Dizelski motor je samo eden in sicer 1.6HDI z 92 KM (112 g/km CO2). Na voljo je tudi avtomatski menjalnik z motorjem 1.6 VTi 115 KM (681 g/km CO2) pri opremi Allure.

Končno mnenje

Peugeot je na trg poslal veliko, uporabno in družinsko vozilo, ki je namenjeno vsem, ki ne potrebujejo prestiža, usnjenih sedežev, kupa elektronike, ki je lahko, iskreno povedano, kdaj prava nočna mora. Udobno, prostorno vozilo lahko kupimo že za neverjetnih 9.700 €. Že začetni model nudi veliko varnosti in opreme (elektronska klimatska naprava, avtoradio MP3 z Bluetooth povezavo za prostoročno telefoniranje in USB priključkom, daljinsko odpiranje pokrova prtljažnega prostora, pomoč pri parkiranju na zadnjem delu …). Jasno je, da je Peugeot s tem modelom ciljal na voznike, ki se na račun cene nočejo odpovedati udobju in varnosti. 301 je začel polniti "tržno nišo" poceni in solidnih avtomobilov, kar je v današnjem času ekonomske krize zelo pametna poteza, ki se bo zagotovo izkazala za donosno.

Plusi: prostoren, udoben, cenovno dostopen, nizka cena vzdrževanja.

Minusi: ni sredinskega vzglavnika na zadnji klopi.

Specifikacije:

Motor: 1.6-litrski, štirje cilindri

Moč: 85 kW pri 6.050 rpm

Navor: 150 Nm pri 4000 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 5

Pogon: 2-kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 188 km/h

0-100km/h: 10,9 s

Emisije CO2: 151 g/km

Povprečna poraba: 6,4l/100km

Prostornina posode za gorivo: 50L

Gorivo: Bencin

Zavore: ABS

Varnost: ABS, EPS, 4 x zračne blazine, isofix

Prostornina prtljažnika: 640/1.684 l

Obračalni krog: 10,7 m

Masa vozila: 1.090 kg

Platišča: 16 inčev