Novi Renault ZOE

  • Novi ZOE zmore več kot kdajkoli, predvsem zahvaljujoč povečanima dosegu in moči. Odločen videz mu daje še bolj izrazit značaj. Novi ZOE ponuja široko paleto sodobne tehnološke opreme, ki služi udobnosti vožnje in počutja v avtomobilu. Uživanje v vožnji s popolnoma električnim pogonom tako dobiva novo razsežnost!

Uvedba tretje generacije osrednjega modela Renaultove ponudbe povsem električno gnanih vozil je pomemben mejnik v izvajanju strategije Skupine za razvoj električnih vozil v širokem obsegu.
Sedem let po uvedbi modela, ki je postal najbolje prodajani mestni električni avtomobil v Evropi, novi ZOE prinaša napredek v vsestranskosti, kakovosti in tehnologijah. Ponuja tudi boljše funkcionalnosti že od osnovne različice, a kljub temu ostaja cenovno dosegljiv.
Razvoj je očiten že na prvi pogled. Na zunaj novi ZOE kaže svoj značaj, ne da bi odstopal od svoje značilno sveže oblike. Notranjščina prinaša preobrat z instrumentno in armaturno ploščo, ki sta popolnoma preoblikovani v prid izboljšane udobnosti.
Po tehnični plati ima novi ZOE hkrati večji doseg z akumulatorjem moči 52 kWh, ki zagotavlja do 395 kilometrov dosega po WLTP*, in več možnosti polnjenja zahvaljujoč uvedbi polnjenja z enosmernim tokom (DC). Z močnejšim elektromotorjem (100 kW) novi ZOE ponuja še več užitka v vožnji.
Bolj na splošno je novi ZOE plod usklajenega dela za optimiziranje poglavitnih elementov, ki določajo delovanje električnega vozila, od podvozja in zavor, do volana in elektronike za upravljanje moči. Ta nova generacija ima vse potrebne odlike, da se uvrsti na čelo električnih zmogljivosti in hkrati ostaja cenovno dosegljiva.
Arhitektura električnega sistema je bila deležna celovite prevetritve, v okviru katere je dobila že serijsko vgrajeno digitalno instrumentno ploščo in številna pomagala za vožnjo (ADAS). Svetila imajo zdaj izključno svetilne diode (LED) že od osnovne opreme naprej in tako ponujajo za do 75 odstotkov večjo svetilnost kot halogene žarnice ob enaki porabi energije.
Kar zadeva povezljive storitve je Renault novi ZOE opremil s sistemom Renault EASY CONNECT. Od pomagal za vožnjo do 10-palčnega zaslona, multimedijske naprave Renault EASY LINK in novega mestnega načina vožnje, vse to je zasnovano s ciljem, da vsakdanje vožnje čim bolj olajša in jih naredi prijetne.

Zasnova, oblikovanje in sestavljanje avtomobila je opravljeno v Franciji, enako tudi izdelava elektromotorja in poglavitnih mehanskih sklopov. Novi ZOE je tako deležen strokovnega znanja, ki ga je Skupina Renault razvila in združila v svojem zgodovinskem domovanju. Zemljepisno koncentrirana proizvodnja avtomobila pomeni tudi minimalne logistične tokove in je kar najbližje državam, kjer bo prodan največji del proizvodnje.
Ko je novi ZOE postavljen na cesto, med vožnjo nima nobenih izpustov*. Vendar zmanjševanja njegovega vpliva na okolje s tem še ni konec (besedilo na povezavi je angleško). Med ostalimi odlikami ima vgrajene 100-odstotno reciklirane umetne snovi, ki so uporabljene tudi za vidne dele notranje opreme, kot so prevleke (pri določenih paketih opreme), ki so izdelane v skladu z načeli krožnega gospodarstva, in deli iz recikliranega polipropilena.
Renault ima kot pionir in vodilni ponudnik električne mobilnosti v Evropi znanje brez primere o potrebah in pričakovanjih v tem naglo rastočem segmentu trga. Novi ZOE je plod in dokaz tega strokovnega znanja.

Od mladostne drznosti do dinamičnosti v dobi odraslosti – tako je novi ZOE dosegel tudi mejnik pri videzu oziroma oblikovanju. Mehke poteze prejšnje generacije imajo zdaj bolj ugledne lastnosti, s katerimi avto izstopa v prometu in daje vtis, da še bolj zanesljivo sedi na cesti.

Sprednji del je povsem prenovljen, obrisi izklesanega pokrova motorja pa se stekajo v povečan romb, ki je hkrati tudi loputa, pod katero je skrita polnilna vtičnica. Na novo oblikovani odbijač obsega tudi masko, ki jo krasijo kromasti vstavki, v spodnjem delu odbijača pa sta kromasto obrobljeni meglenki. Na straneh ima tudi novi reži za zrak, ki izboljšujeta aerodinamične lastnosti avtomobila.
Novi žarometi z izključno svetilnimi diodami in prepoznavnim svetlobnim pečatom v obliki nasproti obrnjenih črk C, ki ga imajo vsi novejši modeli Renault, dajejo moderen in izrazen videz. Čeprav novi ZOE ohranja enake zunanje mere, je bolj vpadljiv. Je samozavesten in se ponaša s svojo električno naravo, na katero opominja modrikasta obroba Renaultovih rombov.
Oblikovalci Skupine Renault so se v notranjščini posebno skrbno posvetili kakovosti obdelave, udobju in ergonomiji. Posebno opazna novost v novem ZOE je 10-palčen zaslon pred voznikom, ki je edinstven v tem segmentu in na voljo že od osnovne različice.
Okrog je obloga prenovljene armaturne plošče iz mehkega, na otip prijetnega materiala z mat površino, ki pomaga ustvariti vzdušje udobja in kakovosti. Pod zaslonom multimedijske naprave Renault EASY LINK je povsem preoblikovana osrednja konzola z vgrajenimi tehnološkimi inovacijami, ki jih je Renault zasnoval posebej za novi ZOE: elektronsko prestavno ročico, samodejno parkirno zavoro, indukcijski polnilnik za pametni telefon itn.
Potniki zadaj so še vedno deležni prostornosti na zgornji ravni segmenta zahvaljujoč minimalnemu srednjemu grebenu. Prtljažnik s prostornino 338 litrov in zložljiva sedežna klop poskrbita za možnost prevažanja zajetne prtljage. Novi ZOE tako lahko zadovolji tudi običajne družinske potrebe.
Novi ZOE je zasnovan z večjo pozornostjo do ponovne uporabe virov. Tako je, na primer, Renault s svojimi partnerji uspel uporabiti tradicionalni postopek kardiranja za izdelavo nove tkanine iz recikliranih snovi iz avtomobilske industrije. Ta je zasnovana po načelih krožnega gospodarstva in v povprečju sestavljena iz 50 odstotkov tekstilnih odpadkov in varnostnih pasov ter 50 odstotkov recikliranih vlaken iz plastenk (PET).
Reciklirane umetne mase so že tradicionalno v rabi za ohišja in druge zaščitne dele avtomobila, novi ZOE pa jih prvi uvaja med snovi za izdelavo opreme prostora za potnike: kot tkanino v paketu opreme ZEN in tudi za vidne dele okrasnih oblog iz brizgane plastike. Novi ZOE vsebuje za 22,5 kilograma recikliranih sintetičnih snovi, kar je več od prejšnje generacije tega modela.

Novi ZOE ima vgrajen akumulator Z.E. 50, s katerim je doseg povečan na do 395 kilometrov po WLTP*. Hkrati ponuja možnost hitrega polnjenja z enosmernim tokom, ki dopolnjuje doslej ponujene možnosti polnjenja z izmeničnim tokom doma ali na javnih polnilnicah.

Renaultovo delo pri pripravi vedno zmogljivejših akumulatorjev se ni ustavilo z uvedbo akumulatorja Z.E. 40 v prejšnji generaciji modela ZOE. Najnovejši rezultat je Z.E. 50 z močjo 52 kWh, ki v novem ZOE zdaj zagotavlja doseg do 395 km po WLTP*, kar pomeni več kot 20-odstotno povečanje.
Ta povečana energijska zmogljivost uporablja enako veliko ohišje akumulatorja in tako neokrnjeno prostornost avtomobila. Novi akumulator Z.E. 50 ima še drugo prednost: njegova zmožnost oddajanja bolj intenzivnega toka prispeva k zmogljivostim novega elektromotorja R135.

Novi ZOE je tudi najbolj vsestranski električni avtomobil kar zadeva polnjenje akumulatorja.
Z zmožnostjo, da iz vseh polnilnih mest z izmeničnim tokom (AC) sprejema tok moči do 22 kW, je bil ZOE od svojega rojstva električno vozilo z najhitrejšim polnjenjem na prevladujočih vrstah javnih polnilnih mest. ZOE to edinstveno vsestranskost dolguje svojemu polnilniku Caméléon. Namesto da bi uporabili dva ločena tokokroga za polnjenje in za vožnjo, so pri Renaultu uspeli isto elektroniko uporabiti za obe opravili, kar prinaša prilagodljivost polnjenja za zmerno ceno.
Dodatna inovacija zdaj dopolnjuje današnje zmogljivosti: novi ZOE ima zdaj električno skrinjico za polnjenje z enosmernim tokom (DC). Ta ekskluzivna in 100-odstotno Renaultova novost je umeščena med električni pogonski sklop in akumulator in omogoča polnjenje na polnilnicah z enosmernim tokom moči do 50 kW. Nov način polnjenja z enosmernim tokom je posebno primeren za dolge poti, zlasti po avtocestah.
Novi ZOE je edini električen avtomobil na trgu, ki ponuja možnost polnjenja z izmeničnim tokom do 22 kW moči ali z enosmernim tokom do 50 kW moči (besedilo na povezavi je angleško), s tem pa ponuja najbolj vsestranske možnosti priklopa na polnilna mesta širom Evrope.
Voznik ima s pomočjo namenskih povezljivih storitev, ki so mu na voljo preko aplikacije MY Renault, možnost, da vedno najde potrebam primerno rešitev za polnjenje; v bližini doma, delovnega mesta, med postanki na javnih mestih in na avtocesti.

Novi ZOE k bistvenim privlačnostim vožnje z električnim pogonom dodaja močnejši elektromotor, ki je nadvse primeren tudi za avtoceste, a tudi nov vozni program, prilagojen mestni vožnji, in mnoga pomagala za vožnjo, ki služijo udobju in varnosti.
Novi ZOE z uvedbo elektromotorja z močjo 100 kW (R135, kar ustreza moči 135 KM motorja z notranjim zgorevanjem), ponuja še odločnejše speljevanje in pospeševanje. Večja sta tudi užitek v vožnji in udobje (besedilo na povezavi je angleško), kar je najbolj očitno na avtocesti.
Pospeševanje od hitrosti 80 do 120 km/h je za 2,2 sekundi hitrejše kot v prejšnji generaciji. Ta razlika pomeni opazno lažje vključevanje v promet in prehitevanje, kar je zasluga navora, ki je na voljo že takoj ob speljevanju. Tihost ob teh zmogljivostih pa je še izrazitejša zaradi izboljšanih zvočnih lastnosti avtomobila.
Novi ZOE ponuja tudi nov način vožnje, ki poenostavlja premike po mestu. Poimenovan »način B« (mode B) zagotavlja znatnejše upočasnjevanje, kar zmanjšuje uporabo zavorne stopalke.
Novi ZOE ima še vedno vgrajen sinhroni elektromotor z navitjem na rotorju, ki so ga zasnovali in razvili v Renaultovem Technocentru in ga izdelujejo v tovarni Cléon v Franciji. Njegova proizvodnja terja izdatno mero strokovnega znanja in izkušenj, kljub bolj omejeni rabi redkih kovin pa vendarle zagotavlja odlično energijsko učinkovitost, še zlasti pri večjih hitrostih.
Za obvladovanje večje moči, navora in hitrosti vrtenja elektromotorja R135 je posodobljenih približno 60 odstotkov delov elektronike za upravljanje moči (PEC - Power Electronic Controller). Vsi ti deli skupaj pomenijo približno 70 odstotkov skupne vrednosti PEC. Inverter, čigar naloga je, da električno energijo iz akumulatorja pretvarja v izmenični tok za pogon elektromotorja, ima jakost toka povečano z 230 na 280 A.

Električno mobilnost narediti dosegljivo kar najširšemu krogu ljudi pomeni, da je jim treba ponuditi enostavno in uživaško vožnjo ter dobro uporabniško izkušnjo, ki je skladna z vedno bolj povezanimi kupci. Za Renault ima električno vozilo poslanstvo poenostavljanja življenja voznika in potnikov, kar so poimenovali Easy Electric Life!

Novi ZOE se s ponudbo Renault EASY CONNECT (besedilo na povezavi je angleško) odziva na naš vedno bolj povezan življenjski slog. Združuje novo multimedijsko napravo Renault EASY LINK in aplikacijo MY Renault, ki voznikom ponujata niz aplikacij in storitev, ki so zamišljene, da jih spremljajo skozi vse dnevne aktivnosti.
Aplikacija MY Renault na pametnem telefonu združuje raznolike uporabne storitve za upravljanje vozila na daljavo: preverjanje napolnjenosti in stanje polnjenja akumulatorja, programiranje polnjenja ob presežni ponudbi, vklop ali programiranje vklopa ogrevanja ali klimatske naprave za dosego idealne temperature 21°C ob odhodu, ne da bi to krnilo doseg avtomobila, prav tako pa tudi prikaz dosega na zemljevidu. Načrtovalec poti, ki je vključen v MY Renault, predlaga pot, ob kateri so označena tudi najbolj primerna polnilna mesta in skupen čas potovanja upoštevajoč tudi čas morebitno potrebnega polnjenja.
V avtomobilu povezljiva navigacijska naprava sistema Renault EASY LINK omogoča nagel ogled zemljevida, ki je prikazan na multimedijskem zaslonu, z jasno označenimi najbližjimi polnilnimi mesti in razpoložljivostjo vsakega od njih. Zemljevid je obogaten tudi s sprotnimi obvestili o prometu, za katere skrbi TomTom, in novimi funkcijami kot je možnost iskanja naslovov z iskalnikom Google. Zemljevidi navigacijske naprave EASY LINK se redno posodabljajo samodejno in za uporabnika transparentno s pomočjo funkcije »Map Auto-Update«.
Zemljevid je na 10-palčnem zaslonu instrumentne plošče prikazan neposredno pred očmi voznika, ob strani eko-metra, ki prikazuje informacije o delovanju regenerativnega zaviranja in voznika spodbuja k optimizaciji dosega avtomobila z eko-vožnjo. Uporabnik sam izbere način prikaza merilnika, da kaže njemu najbolj pomembne podatke. Enako kot na multimedijskem zaslonu ima voznik možnost, da razporeditev in nastavitve prilagodi njegovemu načinu uporabe.