Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 Tekna

Nissanov Qashqai je na cestah že trinajst let in je od samega začetka  najbolje prodajani športni terenec.  V bistvu je ravno Nissan začrtal smernice športnih terencev in je pionir v tem segmentu. Leta 2017 je prišla zadnja prenova Qashqaia in v letošnjem letu se lahko Nissan pohvali z novim turbo bencinskim 1,3-litrskim motorjem, ki je nadomestil dva stara bencinska motorja. Nad vožnjo in motorjem smo bili precej navdušeni.

Videz, prostornost in praktičnost

Naš testni Qashqai je izhajal iz najvišjega nivoja opreme Tekna, ki je opazna tudi navzven. Obut je v velika 19-palčna platišča, žarometi so v led tehnologiji. Na strehi je nameščena Shark antena, ki daje vozilu sodobnejši videz, na strehi pa so vidni srebrni strešni nosilci. Zadnja stekla so dodatno zatemnili in kupci lahko izbirajo med enajstimi barvami vozila ter tremi različnimi lahkimi platišči.

V notranjosti so nas pričakali usnjeni sedeži, črno notranjost so popestrili sivi plastičnimi dodatki. Sicer je ta plastika nekoliko cenena, še posebej črna svetleča, ki pokvari celoten videz, na njej se pozna vsak prstni odtis in se hitro poškoduje. Upamo, da bo Nissan to plastiko v naslednji generaciji nadomestil s kakšno bolj sodobno in predvsem bolj kvalitetno. V armaturi ima vgrajen 18 centimetrski zaslon na dotik, preko katerega upravljamo radio, spremljamo navigacijo, kamere okoli vozila in se povežemo s pametnim telefonom. Na strani zaslona so nameščeni gumbi, za hitri dostop do raznih sistemov. Zaželeno bi bilo, da bi starodobno oranžno barvo, ki osvetljuje gumbe in stikala že zamenjali. Voznik ima za volanom pregledne števce in velik barvni potovalni računalnik, ki prikazuje res veliko informacij. Za zagon motorja je potrebno le pritisniti na gumb, medtem, ko imamo ključ v žepu. Prednja sedeža lahko poljubno ogrevamo, odlagalnih mest je kar nekaj, uporaben prostor se nahaja tudi pod naslonom za roke. Za vse potnike bo dovolj prostora in udobja. V primeru, da smo odprli strešni rolo, je postala notranjost precej svetla zaradi steklene strehe, ki zavzema precejšen del strehe.

Prtljažnik meri 430 litrov, ima dvojno dno in možnost pregradne postavitve, s čimer preprečimo, da se stvari premikajo sem ter tja med vožnjo. Prtljažnik ima 1.585 litrov prostora. Klop je deljiva  razmerju 60:40 in nima manjše odprtine za prevoz smuči ali kaj tretjega.

Varnost

Med varnostne sisteme štejemo zavorni sistem ABS, elektronsko porazdelitev zavorne sile EBD, elektronski nadzor stabilnosti vozila ESP, ojačevalec zavorne sile v sili NBAS, šest varnostnih zračnih blazin, na zadnji klopi dve ISOFIX pritrdišči, Nissanov nadzor podvozja Active Ride in Active Trace control. Ima tudi pomoč za speljevanje iz klanca HSA, prednje zadnje parkirne senzorje in paket Safety Shield, ki zajema sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za opozarjanje pred nenamerno menjavo voznega pasu, inteligentno zaviranje v sili.

Vozne lastnosti

Qashqai ni pravi terenec, da bi ga lahko gnali čez drn in strn, a kljub temu bo 180 milimetrov zadoščalo za kakšno lažjo gozdno pot ali za »vožnjo« čez kakšen višji, mestni robnik. Krmiljenje je še vedno tako dobro in enostavno, saj je imel Qashqai že od vsega začetka zelo dobre vozne lastnosti. Aktivni sistem za »pozibavanje« oz. nihanje karoserije je še boljši in s tem so dosegli še manjša nihanja po slabih cestah. Z prenovljenim sistemom je postala vožnja mirnejša in udobnejša. Hrup vetra in  motorja so izboljšali z uporabo večje količine izolacije in debelejšimi stranskimi stekli. Pri nivoju opreme Tekna so Qashqai-a obuli v velika 19-palčna platišča, ki niso ravno za družinske potrebe. Od nivoja Tekna naprej so klasične halogenske žaromete zamenjali z led žarometi, ki se prilagajajo vožnji. Za enostavnejše parkiranje ima vgrajene prednje in zadnje parkirne senzorje ter video nadzorni sistem 360 s štirimi kamerami. Samostojno lahko izbiramo katera kamera bo producirala sliko na zaslonu.

Novi Qashqai ima vgrajen nov sistem ProPilot, ki poveča avtonomno vožnjo, kar pomeni, da ima sistem vgrajenih več asistenc, ki vozniku pomagajo v različnih situacijah in s tem ima sistem več nadzora nad vozilom. Ob pritisku na novi gumb, ki se nahaja na volanu, sistem delno prevzame nadzor nad volanom, ohranja vozilo na voznem pasu, po potrebi samodejno zavira ali pospešuje. Enostavneje povedano,  združili so tri sisteme v enega in ga poimenovali ProPilot.

Informacije o motorju

Nov motor je na voljo v dveh različicah s 140 in 160 konji. Motor je nastal v družbi Renaulta in Mercedesa. Upravlja se ga lahko z ročnim ali samodejnim DCT menjalnikom. Naš testni je imel pod pokrovom 160 konjev in za udobnejšo vožnjo je skrbel samodejni sedem stopenjski DCT menjalnik. Za tekoče prestavljanje skrbi dvojna sklopka in zagotavlja udobnejšo in varčnejšo vožnjo. Nov bencinski motor ima pogon le na prednja kolesa. Pri 2.000 vrt./minuto je na voljo 270 Nm navora, kar se pozna na odzivnosti motorja. Popolnoma nov motor je odličen nadomestek predhodnih dveh 1,2 in 1,6-litrskih motorjev. Novi motor z velikimi platišči po novih meritvah na prevožen kilometer izpusti 131 gramov emisij CO2. Poraba bencina se je na testu gibala pri dobrih 6,4 litrih.

Končno mnenje

Qashqai je med slovenskimi in evropskimi kupci precej zaželen, kar ni prav nič čudno, glede na to, da je bil Nissan prva znamka, ki je pričela s proizvodnjo športnih terencev. V vsem tem času so naredili že lepo število vozil in z vsakim novim modelom postane  Qashqai izpopolnjen. V tem letu so dodali nov bencinski motor, ki deluje tekoče, poskočno in je za povrh še varčen. Na testu smo prevozili kar nekaj kilometrov in poraba se je gibala od 6 do 6,5 litrov na sto kilometrov.  

V notranjosti je nekaj pomanjkljivosti glede kvalitete plastike in osvetlitve. Verjamemo, da bodo te pomanjkljivosti odpravili pri naslednji prenovi. Serijsko so ga že opremili z digitalnim radijem DAB, Bluetoothom, tempomatom in omejevalnikom hitrosti. Ima 6-varnostnih blazin, sistem za nadzor podvozja (ActiveRide Control in Active Trace Control).

Za novega Qashqai-a so pripravili en bencinski motor prostornine 1,3-litra in dva dizelska 1,5 in 1,7 dCi. Bencinski ima lahko 140 ali 160 konjev, dizelski pa 115 ali 150 konjev. Štirikolesni pogon je rezerviran za motor prostornine 1,7 litra. Kupci lahko izbirajo mes 6-stopenjskim ročnim ali samodejnim X-tronic menjalnikom. Po ceniku se začne pri 20.900 evrih in konča pri 33.050 evrih. Imamo štiri nivoje opreme Visia, Acenta, N-Connesta in Tekna. Garancija na vozilo znaša tri leta ali le 100.ooo prevoženih kilometrov.

Plusi: nov motor, prostornost za vse potnike, udobje, led žarometi, sodoben zunanji videz.

Minusi: preveč cenene plastike v notranjosti, v prtljažniku ni ročic za podrtje zadnjih sedežev, cena, zastarela oranžna osvetlitev gumbov.

Cena testnega vozila: 30.330 €.

Specifikacije

Motor: 1,3-litrski turbo bencinski Euro6d

Moč: 117 kW (160 KM) pri 5.500 vrt/min

Navor: 270 Nm pri 2.000 vrt/min

Menjalnik: samodejni

Prestave: sedem

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 200 km/h

0-100 km/h: 9,9 s

Emisije CO2: 131 g/km

Povprečna poraba: 6,4l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 55 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: EBD, ESP, NBAS, 6x varnostnih zračnih blazin, 2xISOFIX, Hill Start Assist, Safety shield, AVM.

Euro NCAP: 5 zvezdice

Prostornina prtljažnika: 430/1.585 litrov

Obračalni krog: 10,7 m

Oddaljenost od tal: 18 cm

Masa vozila: 1.461 kg

Platišča: 19 palcev (225/45)