Mazda CX-5 Takumi Plus

Mazda je s svojim posodobljenim in najbolj dovršenim modelom CX-5 dokazala, da spada v sam vrh športnih, premijskih terencev. Pohvali se lahko s premijsko notranjostjo, z najboljšimi vgrajenimi materiali in s kakovostno izdelavo. Vožnja z njim ni samo vožnja, je odlična in izredno udobna, saj ima vgrajene vse sodobne varnostne sisteme in pomagala vozniku. Motor je prožen, ki pa kljub večji prostornini ohranja zmerno porabo. Zagotovo bo zahtevnejši kupec brez težav odštel nekaj več denarja za vrhunsko dodelano Mazdo CX-5. 

Videz, prostornost in praktičnost

Mazda je najboljšega videza v kovinsko dvoslojni barvi Soul Crystal rdeča, ki temu vozilu povdari karakter. Testni CX-5 je bil v beli barvi, ki pa je nekoliko pusta za tako sodobnega terenca. Sicer pa imajo vsake oči svojega malarja. Mazda je znana po tem, da ima pokrov motorja že od nekdaj malo daljši, kar daje vozilu boljši izgled v primerjavi s konkurenco. Spredaj je takoj opazna velika, s kromom obrobljena  odprtina za zrak motorja. Luči spredaj in zadaj ter meglenke so v LED tehnologiji. Obut je v velika 19-palčna lahka platišča, zadnja stekla so dodatno zatemnjena in zadaj je vidna le ena izpušna cev. Zadaj pogrešamo za kanček več športnosti, ostrih linij in z nekaj spremembami bi lahko to z lahkoto dosegli.

Notranjost CX-5 je izdelana odlično, uporabljeni so dobri materiali in vse je čvrsto sestavljeno. Pri Mazdi težko doživimo trenutek, da bi kaj zaškripalo. Voznikovi števci so elegantni in pregledni v kombinaciji digitalne in analogne tehnologije, osvetljeni pa v beli barvi. Tri-kraki volan je oblečen v kakovostno usnje, je delno ogrevan in opremljen z vsemi hitrimi gumbi za enostavnejše upravljanje multi funkcijskega sistema. Za dober zvok poskrbi osem kakovostnih zvočnikov znamke Bose. Voznik lahko glavne podatke spremlja na vetrobranskem steklu in s tem se poveča varnost, saj mu ni treba umikati pogleda s ceste. Glede na to, da je bil CX-5 iz najvišjega nivoja opreme, bi pričakovali vgradnjo malce večjega sredinskega zaslona. Marsikatera konkurenca že ima večje zaslone, Mazda pa pri tem malce zaostaja. Ko vozilo stoji na mestu se lahko na zaslonu »sprehajamo« med meniji, med vožnjo pa ga lahko udobno upravljamo le z gumbi, ki so nameščeni na sredinski konzoli med sedežema. Minus bi pripisali vgrajeni svetleči plastiki, ki je zelo občutljiva in ni odporna na praske. Testno vozilo je bilo dokaj novo, morda staro tri tedne, opaznih pa je bilo že kar nekaj prask, ki motijo notranjo estetiko vozila. Od Mazdinih oblikovalcev bi pričakovali, da bi to svetlečo plastiko čim preje zamenjali za ustreznejši material.  Sedeži so bili oblečeni v usnje temno rdeče barve, voznikov sedež je bil elektronsko nastavljiv v vse smeri. V notranjosti je dovolj odlagalnih mest in prav tako je dovolj prostora za štiri odrasle osebe. Zadnjo klop si lahko poljubno ogrevamo, na sredinskem sedežu je vgrajen naslon za roke in v njem sta na voljo dva USB vtiča za polnjenje elektronskih naprav.

Prtljažno dno je enojno, a pod pokrovom se »skriva« še nekaj odlagalnega prostora. 

Prtljažnik nudi 506 litrov prostora, kar zadostuje vsakodnevnim potrebam ali celo družinskim počitnicam. Prtljažno dno je dokaj visoko, zato bo potrebno težje predmet dvigniti precej višje, kot pri vozilih tipa  karavan, a v tem oziru je to »slabost« oziroma značilnost vseh športnih terencev. Pod dnom ni rezervne gume temveč ojačevalnik basov sistema Bose. Zadnjo klop lahko kar iz prtljažnega dela podremo 40:20:40. Po podrtju pridobimo skupno 1.620 litrov prostora. Prtljažno dno je v celoti poravnano tudi, ko podremo zadnjo klop.

Varnost

Mazda še nikoli doslej ni bila tako varna in tako temeljito opremljena z varnostnimi sistemi in pomagali. Na testih Euro NCAP je športni terenec CX-5 leta 2017 osvojil vseh pet varnostnih zvezdic. K varnosti pripomore aktivni-adaptivni radarski tempomat s funkcijo Stop&Go, sistem za ohranjanje voznega pasu, sistem, ki preprečuje nalet vozila, prilagodljivi žarometi z avtomatiko dolgih luči. Ne smemo pozabiti še na sistem za opozarjanje vozila v mrtvem kotu, 360 stopinjski pogled okoli vozila, Head-Up zaslon, sistem za zbranost voznika, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, 6 varnostnih blazin, zadaj dve pritrdišči IsoFix, sistem za pomoč za zaviranje, G-Vectoring Control, pomoč pri speljevanju iz klanca, sistem za nadzor tlaka, sistem za opozarjanje na promet za vozilom itd.

Vozne lastnosti

Za lahkotnejše parkiranje ima CX-5 vgrajene prednje in zadnje parkirne senzorje in  štiri parkirne kamere ki omogočajo 360* pogled okoli vozila. K udobnejši vožnji pripomore še radarski tempomat, projecirana slika na vetrobransko steklo z vsemi pomembnimi podatki o vožnji, kot je trenutna hitrost, shranjena hitrost tempomata in grafično opozorilo za vozila v mrtvem kotu.

Vozna dinamika športnega terenca CX-5 je več kot odlična, lahko rečemo premijska. Sistem Skyactive ves čas nadzoruje delovanje motorja, menjalnika in podvozja. Volan je nastavljen zelo dobro, ki vozniku vrača veliko informacij o sami legi vozila. K varnejši, udobnejši in natančnejši vožnji pripomore sistem G-Vector Control.

Naš CX-5 je bil gnan s štirikolesnim pogonom i-Activ, ki ga nadzoruje kar 27 senzorjev. Ti poskrbijo, da imamo vedno, v vseh voznih pogojih le najboljši oprijem na vseh štirih kolesih. Pri vsakodnevni vožnji ima športni terenec pogon le na prednji kolesi. Takoj, ko senzorji zaznajo kakršen koli zdrs ali slabši oprijem, se samodejno vklopita še zadnji kolesi, na kateri se prenese potrebna moč za optimalno vožnjo. Mazda CX-5 je od tal oddaljena 20cm.

Informacije o motorju

Pod pokrovom motorja so vgradili najmočnejši turbo dizelski motor prostornine 2,2-litra in 184 konjev. Bencinski motor ima lahko tudi do 194 konjev in šibkejši dizelaš 150 konjev. Samodejni menjalnik ostaja šest stopenjski in deluje gladko. Morda mu v prihodnosti dodajo še kakšno prestavo več za lahkotnejše potovanja po avtocestah. Na prevožen kilometer motor izpusti 145 g emisij CO2. Pri 2.000 vrtljajih ima motor 445Nm navora, kar se pozna pri pospeševanju ali vožnji v breg. S tem motorjem bi lahko z lahkoto vlekli večjo počitniško prikolico. Poraba se je v testnem obdobju gibala od 6,5 do 6,9 litrov.

Končno mnenje

Mazda za svoj denar ponudi veliko in precej več kot konkurenca. Mazdo CX-5 se vozi odlično, če ne najboljše v svojem segmentu. Notranjost je zgrajeno čvrsto in vgrajeni so le kakovostni materiali. Udobja in prostora je dovolj za potnike in prtljago. Pri Mazdi CX-5 zlepa ne bomo pozabili udobja, ki ga ne zmanjka. Ta ima vse sodobne varnostne sisteme in pomagala vozniku. Motor je zelo zmogljiv in ob tem še vedno varčen.

Zmotila nas je le svetleča plastika, ki je vgrajena na sredinski konzoli in v vratnem predelu, ker je precej občutljiva na praske. Na trenutke smo si pri dinamični vožnji zaželeli obvolanske prestavne ročice in večji sredinski zaslon. Pogrešali smo navigacijo, ki je pri testni različici ni bilo. Seveda si jo lahko vsak dokupi za ceno €500. Kljub nekaj malega pomanjkljivosti nam je Mazda CX-5 zelo prirasla k srcu.

Najcenejša Mazda CX-5 se prične pri 24.890 evrih, tej je treba prišteti ceno kovinske barve od 560 do 840 evrov in ceno navigacije. Bencinski model se s popolno opremo »konča« pri 39.890 evrih in dizelski pri 42.290. Kupci lahko izbirajo med 31 različicami Mazde CX-5 in med petimi nivoji opreme.

Mazda za svojega športnega terenca nudi garancijo za obdobje 5 let oziroma do prevoženih 150.000 kilometrov in 3-letno garancijo na barvo.

Plusi: moč motorja, zvočna izolacija notranjosti, udobna vožnja, projekcijski prikazovalnik, sodoben videz, LED žarometi, veliko dodatne opreme, varnost.

Minusi: svetleča plastika na sredinski konzoli in vratih, kljub visoki ceni ni imel navigacije, ne prepoznava prometnih znakov, nima ob volanskih prestavnih ročic, multifunkcijski sistem ne zna slovensko.

Cena testnega vozila: 44.750 evrov

Specifikacije

Motor: 2.2-litrski turbodizelski EURO 6

Moč: 135 kW (184 KM) pri 4.000 vrt/min

Navor: 445 Nm pri 2.000 vrt/min

Menjalnik: samodejni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 208 km/h

0-100 km/h: 9,6 s

Emisije CO2: 145 g/km

Povprečna poraba: 6,8 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 58 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: SBS, DSC, TSR, MRCC, AFLS, HBC, ALH, BMS, HLA, GVC, TPMS, LAS, DAA, SCBS, RCTA, 6 zračnih blazin, 2 x ISOFIX

Prostornina prtljažnika: 506/1.620 litrov

Obračalni krog: 12 m

Masa vozila: 1.759 kg

Platišča: 19 palična (225/55)