Hyundai Tucson N Line

Odkar je v maju 2019 k nam prišel novi Hyundai Tucson N Line, se jih je prodalo kar nekaj. Najbolj opremljeni Tucson N Line je k že tako bogati opremi Impression  pridobil še velika 19-palčna črna platišča, črna ogledala in v isti barvi tudi zadnji zračni spojler. Oba odbijača in prednja maska so športnega videza, notranjost pa je še nekoliko bolj dodelana od klasične izvedenke. Za odtenek se pri modelu N Line izboljšajo vozne lastnosti. Naš testni je imel dodano 48W baterijo in elektromotor, s čimer so ga uvrstili med mehke hibride. Motor ni bil najmočnejši, vendar dovolj, da zadovolji vsakodnevne potrebe, k večjemu udobju pa je prispeval 7-stopenjski samodejni menjalnik.

Videz, prostornost in praktičnost

Zunanjost športnega terenca so osvežili in ne izgleda slabo. N Line je največ, kar    Hyundaj trenutno nudi. Sam paket prinese vozilu kar nekaj vizualnih piškotkov. Omenili smo že, da ima velika črna platišča, posebno kaskadno masko v grafitno lakirani barvi, LED žarometi imajo črno podlago, ogledala in zadnji spojler so v črni barvi. K boljšemu videzu prispeva še prednji in zadnji športni odbijač. Na izbiro je 11 barv karoserije, med njimi je nekaj navadnih, več kovinskih in tri mineralne, za katere je potrebno doplačati 450 evrov. Vse luči, žarometi so v popolnoma LED tehnologiji.

Oprema N Line pusti v notranjosti svoj pečat zaradi športnih, usnjenih sedežev v kombinaciji velurja. Tudi volan, prestavno ročico in armaturo so oblekli v usnje in zarobili z rdečimi šivi. Izkazalo se je, da ima Tuscon v notranjosti veliko prostora za vse potnike in mu ne primanjkuje udobja. Po novem so sedeži možni v črni, bež, rdeči in svetlo sivi barvi. K bolj svetli notranjosti je prispevala velika steklena streha z možnostjo odprtja. S paketom Multimedia Krell pridobi notranjost večji 8-palčni multi funkcijski zaslon na dotik z navigacijo TomTom, radijski sprejemnik DAB, povezljivost vseh pametnih telefonov, šest vrhunskih zvočnikov Krell in kamero za vzvratno vožnjo, ki ponazori pot vožnje. Zaslon je dobre ločljivosti, a minus je kakovost kamere, ki ne sledi kakovosti zaslona. Tu bi lahko naredili korak naprej in vgradili bolj kvalitetne kamere.

Voznik spremlja hitrost, vrtljaje na analognih števcih in med njima je 4,2-palčni barvni zaslon z vsemi pomembnimi informacijami vozila. Mislimo, da je že čas, da Hyundai opcijsko ponudi digitalne prikazovalnike, če že sledi premijskim znamkam. Klimatska naprava je avtomatska dvopodročna, multifunkcijski volan oblečen v perforirano usnje in na sredinski konzoli je zbranih kar nekaj uporabnih gumbov, kot je električna zavora, gumb za izbor voznega programa, vklop kamere in gumb za aktivacijo sistema za varen spust po klancu navzdol. Za gumbe in plastične dele so uporabili dober material, ki ni tako občutljiv na praske.

Prtljažnik ima 513 litrov prostora, ki ga lahko povečamo na 1.503 litrov, kar ni malo. Zadnja klop je nastavljiva in za udobnejše potovanje si lahko nastavimo naklon sedenja. Podremo jo lahko v razmerju 40:60. Dno je enojno in pod njim se »skriva« še nekaj odlagalnega prostora za prvo pomoč, trikotnik in komplet za popravilo pnevmatik. Prtljažna vrata so elektronska in v primeru, da imamo v žepu ključ, se ta po treh sekundah naše prisotnosti  samodejno odprejo.

Varnost

Pri EuroNCAP-u je Tucson že od vsega začetka dobro ocenjen in se ponaša z vsemi petimi zvezdicami. Hyundai ves čas skrbi za varnost potnikov in sledi sodobnim varnostnim sistemom, ki se hitro razvijajo. Tucson ima serijsko že veliko varnostnih sistemov aktivni sistem proti zdrsu koles ATCC, elektronski stabilizacijski sistem ESP&VSM, zavorni sistem ABS, sistem za porazdelitev zavorne sile EBD, ojačevalnik zavorne sile BAS, za nadzor stabilnosti in proti prevračanju vozila ESC, ROP, zaviranje v sili ESS, za večjo stabilnost priklopa zadaj TSA, nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS in šest zračnih varnostnih blazin.

Pri tretjem nivoju opreme so dodali sistem za ohranjanje voznega pasu LKAS in prepoznavanje prometnih znakov. Najvišji nivo opreme Impression prinaša sistem s funkcijo zaviranja v sili FCA, za opozarjanje vozil v mrtvem kotu BSW in opozarjanje na prečni promet zadaj RCTW.

Vozne lastnosti

Tucson N Line si je prislužil nekaj karakteristik športnega modela N in s tem je postal še nekoliko bolj športni terenec. Posebnost testnega Tucsona je, da ima novo podvozje, ki se prilagaja glede na vožnjo in podlago. Samodejni 7-stopenjski menjalnik poskrbi za brezskrbno vožnjo in opravlja svojo nalogo z odliko. Tucson N Line je obut v velika 19-palčna športna platišča s pnevmatikami 245/45. Tu se poraja vprašanje glede udobja in blaženja lukenj na cestišču. Pnevmatike so precej nizke in zaradi tega se več tresljajev prenaša na vozilo, a z novim podvozjem so to nekoliko ublažili.

Glede na to kako opremljen je bil Tuscon, da je izhajal iz najvišjega nivoja opreme in mu je bil dodan paket N Line, bi pričakovali, da bo v ceni 39.830 evrov vključen radarski tempomat, a tega žal ni.

Tucson N Line ni le športnik ampak ima v sebi še vedno nekaj terenske duše. Naš je imel štirikolesni pogon, katerega nadzirajo različni sistemi in ti samodejno upravljajo zadnja kolesa. Takoj,  ko sistem HTRAC zazna slabši oprijem koles,  prenese moč na zadnjo os. Na zadnja kolesa lahko preusmeri do 50 odstotkov moči. Niso pa pozabili na zaporo diferenciala v kolikor bi se znašli v težkih pogojih, a verjamemo, da lastniki tega ne bodo velikokrat uporabili.

Še nekaj terenskih podatkov za Tucsona: od tal je oddaljen  174 milimetrov, vstopni kot je 17,2° in izstopni 23,9°. Za varen spust lahko uporabimo sistem za samodejen spust, pri čemer bo vozilo samo zaviralo in s tem zagotovilo maksimalen oprijem s podlago na vsa kolesa.

Dodan 48-voltni elektromotor naj bi poskrbel za manjšo porabo in nižji izpust emisij CO2. Na testu se je izkazalo, da s tem niso dosegli večjih prihrankov pri porabi goriva v primerjavi z modelom brez elektromotorja.  Precej se pozna kadar spustimo stopalko za plin, zaradi česar se pojavi močan pojemek, kot, da bi vozilo hitro »zaviralo«,  ker elektromotor prične s tem polniti baterijo. Predvsem se baterijo napolni ob zaviranju. Po naši oceni je blagi hibrid še v povojih in bo treba počakati še nekaj časa, da ga dodelajo. Lastnik ima od njega bolj malo in vloženih 900 evrov bi se lahko porabilo za kaj bolj uporabnega, kot na primer Paket RADAR (ASCC). Večkrat smo že napisali, da nas moti delovanje sistema AutoHold, ker ga je potrebno z vsako zaustavitvijo motorja znova aktivirati. Morda se zdi to nekaterim nesmiselna kritika, a zakaj bi nam ponujali sistem, ko pa ga voznik ne more uporabljati, kot bi si želel. Nekaj so nam ponudili, a tega si »ne moremo« nastaviti ter brezskrbno uporabljati.

Informacije o motorju

Tucsona je poganjal dizelski motor prostornine 1.6-litra in elektromotor moči 10,8 kW. S tem je novi Tucson prvi Hyundai, ki ima dodan elektromotor in so ga zaradi tega poimenovali mehki hibrid. Za omenjen mehki hibrid je potrebno doplačati in ga je možno imeti le pri nivoju opreme Premium in Impression.

Dizelski motor ima dovolj moči za udobno vožnjo in za kakšen bolj dinamično odpeljan zavoj. Motor ima 136 konjev, kar bo zadostovalo za vsakodnevne potrebe in zaradi štirikolesnega pogona voznik ne bo prav nič prikrajšan. Obstaja še močnejši dvolitrski motor s 185 konji, a ta bo pri slovenskih lastnikih bolj redko parkiran v garaži. Motor je bil povezan s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko in je deloval tekoče. Prestavlja pametno in v pravem trenutku.

Zaradi elektromotorja naj bi kar nekaj privarčevali na porabi in izpustih. Po tehničnih podatkih se z mehkim hibridom privarčuje le 4g emisij CO2 na prevožen kilometer, kar ni veliko. V testnem obdobju smo imeli raznoliko vožnjo, a glede na to, da je šlo za mehki hibrid, nismo opazili nikakršne razlike v porabi. Povprečna poraba se je gibala pri 6,8 litrih/100km. Glede na to, da se za mehki hibrid doplača 900 evrov in poraba »ostaja« enaka, se ta investicija težko povrne.

Končno mnenje

Tucson N Line ima nekaj več »dirkaških« genov, bolj športen videz in s tem več prestiža. Da gre za bolje opremljenega Tuscona se lahko vidi že na daleč. Naš je bil na zunaj v kovinski rdeči barvi, znotraj je imel veliko rdečih dodatkov, rdečih šivov in nekoliko boljše materiale kot v običajnem modelu.

Naš je imel dodan še paket Multimedia Krell, pomično panoramsko sončno streho, Paket N Line, mehki hibrid in samodejni menjalnik. Za vse dodane pakete se je cena povišala za 5.570 evrov. Motor in število konjev bo zadostovalo za večino novih uporabnikov. Prvič se nam je zgodilo, da smo šli zaradi sistema za samodejno odpiranje prtljažnih vrat večkrat po nakupih, saj so se nam ob prihodu k vozilu samodejno odprla.

Kot smo že navajeni, nam Hyundai za vsa svoja vozila ponuja štiri nivoje opreme Trend, Style, Premium in Impression. Prenovljeni Tucson je dobil še prav poseben paket opreme N Line, ki prinaša veliko priboljškov, a ti niso brezplačni. Paket ni možen pri osnovnem nivoju opreme Trend, a pri vseh ostalih je. Tega se doplača od 1.400 do 2.300 evrov, kar je odvisno od nivoja opreme. Vsa vozila imajo 5-letno garancijo brez omejitve kilometrov. Edini pogoj je, da se vozilo v garancijskem obdobju redno servisira pri pooblaščenemu serviserju.

Obstaja pester izbor kombinacij glede na motor, menjalnik, nivo opreme in pogon. Osnovni bencinski model se po ceniku začne pri 19.900 evrih, dizelski pri 22.690 evrih. Kakor se višajo nivoji opremljenosti, tako tudi cena sorazmerno raste za okoli 2.500 evrov po nivoju.  Po ceniku se najdražji nivo»konča« pri 35.490 evrih, a iz seznama dodatne opreme mu lahko dodamo še marsikaj in z lahkoto pristanemo pri 40.000 evrov, kar ni tako malo.  

Plusi: opremljenost opreme N Line, pogon, vozne lastnosti, velik 8-palčni zaslon, varnostni sistemi.

Minusi: ni radarskega tempomata, poraba, velik pojemek, delovanje AutoHold, cena, doplačilo za 48W elektromotor.

Cena testnega vozila: 39.830 evrov

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski turbodizelski EURO 6

Moč: 100kW (136 KM) pri 4.000 vrt/min

Navor: 340 Nm od 1.750 do 2.500 vrt/min

Elektro motor: 3-fazni

Moč: 10,8 kW (14,7KM)

Baterija: Li-On polimerna

Napetost baterije: 48V

Kapaciteta baterije: 9,7 Ah

Menjalnik: samodejni

Prestav: sedem

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 180 km/h

0-100 km/h: 12,4 s

Emisije CO2: 125-130 g/km (WLTP 164-162)

Povprečna poraba: 6,8 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 62 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: ABS, ESP&VSM, ATCC, EBD, BAS, ESC, ESS, TSA, TPMS, LKAS, SLIF, FCA, BSW, RCTW, 6 zračnih blazin, 2 x ISOFIX

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 513-1.503 litrov

Obračalni krog: 10,6 m

Oddaljenost od tal: 174 cm

Vstopni kot: 17,2°

Izstopni kot: 23,9°

Masa vozila: 1.810 kg

Platišča: 19-palična (245/45)