Hyundai Kona HEV

Po uspešni bencinski Koni so pri Hyundaiu pripravili še električno izvedenko. Pred časom smo električnega že vozili in smo bili nad njim navdušeni, saj smo z lahkoto prevozili 350 kilometrov. Ko smo se odrekli vsemu udobju smo z enim polnjenjem prevozili celo več kot 400 kilometrov. Hyundai dopolnjuje svojo paleto Kon s hibridnim modelom. Če smo bolj odkriti pa s hibridom niso ponudili nič revolucionarnega pač pa so z njim samo razširili svojo ponudbo. Prihaja čas hibridov pri vseh znamkah, saj si s tem zmanjšujejo stroške, ki jih imajo zaradi izpustov CO2. Ob nakupu hibridne Kone se pridobi dodatnih 2.000 evrov Eco subvencije in tako imate možnost, da ste že za 22.900 evrov bolj ekološki.

Videz, prostornost in praktičnost

Na zunaj ni večjih sprememb in jih lahko naštejemo na prste ene roke. Novost so na novo oblikovana platišča in posebna barva karoserije Blue Lagoon, ki jo nudijo tudi v kombinaciji s črno streho. Tako imamo na voljo 26 različnih barvnih kombinacij. Kona je že od vsega začetka nekoliko drugačna od klasičnih oblikovalskih smernic in izstopa iz povprečja. Maska je bolj izstopajoča s šest kotno odprtino, na strani so Bi-Led žarometi, ki so jih obdali s sivo plastiko, ta se nadaljuje do blatnikov in nato vse do zadka vozila. Na začetku se nam je zdela malce čudaška, danes pa smo se s tem že sprijaznili in jo bolje sprejemamo. Ozke dnevne led luči v kombinaciji smernikov so pomaknili višje, na začetek motornega pokrova. Okoli blatnikov je dodan precejšen del plastike nepravilnih oblik. Zadnji del vozila ni prav nič drugačen od sprednjega, kjer prav tako izstopajo led luči. Izgled poudarjata večji zračni spojler in odbijač, ki je v kombinaciji treh barv.

Nasprotno pa je svež veter zavel v potniški kabini. Prva nova pridobitev, ki jo takoj opazimo, je velik 10,25 palčni zaslon na vrhu armature. Zračnike so obdali z novimi barvnimi dodatki, novost so barvne kombinacije sedežev in pri vseh modelih je strop v črni barvi. Velik multi medijski sistem omogoča povezavo pametnih telefonov ne glede na sistem. Na zaslonu si lahko lastnik poljubno nastavi želene podatke. Razdelimo si ga lahko v dva ali tri razdelke. S tem lahko spremljamo več informacij hkrati.

Tisti, ki boste izbrali navigacijski sistem, boste upravičeni do storitve Live, kar omogoča brezplačno 5-letno spremljanje stanja v prometu, vremena in še veliko drugih uporabnih informacij. Pripravili so odlagalni prostor za brezžično polnjenje pametnih telefonov. Klimatska naprava je samodejna in eno conska. V hladnih jutrih pride zelo prav ogrevan volan in ogrevani sedeži.

Kot smo dan danes navajeni, je volan opremljen z vsemi potrebnimi gumbi za hitrejše in varnejše upravljanje raznolikih sistemov. Ob volan so dodali prestavni ročici za tiste, ki si želijo občasno sami menjati prestave. Voznikovi števci so nekoliko drugačni od klasičnih, saj so jim odvzeli obratomer in jih nadomestili s kazalnikom, ki prikazuje stanje baterije, polnjenje in praznenje oz. vožnjo v Eco območju. Med analognimi prikazovalniki je vgrajen potovalni računalnik, ki po pravici povedano ni prav nič sodoben.

Notranjost je zgrajena čvrsto, uporabili so dobro plastiko in pripravili več uporabnih odlagalnih mest. V nekaterih novih, zadnjih modelih nam je šel v nos slab vonj plastike, ki je bil precej moteč in neprijeten. Tega običajno pri Hyundaiu ni bilo zaznati, se pa žal pojavlja pri novih modelih.

Prtljažnik hibridne Kone ni nič manjši od klasične Kone. Tako imamo v prtljažniku do 378 litrov prostora, ki se ga lahko poveča s podrtjem zadnje klopi na 1.316 litrov. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60:40. Pod dnom imamo še kar nekaj odlagalnega prostora in ko se podre zadnja klop je prtljažno dno ravno, popolnoma brez robov ali grbin. Kona je s tem primerna tudi za kakšen družinski dopust.

Varnost

Pri varnosti ne bomo izgubljali besed, saj Kona je zelo varen avto in ima že v osnovnem nivoju opreme veliko varnostnih sistemov. Na testih organizacije Euro NCAP je Kona leta 2017 pridobila vseh pet varnostnih zvezdic. Voznik 87 odstotkov, otroci 85, pešci 62 in 60 odstotkov varnostni sistemi. Osnovni model Trend prinaša zavorni sistem ABS, ojačevalnik zavorne sile BAS, za zaviranje v sili ESS, za nadzor stabilnosti vozila ESC,  aktivni sistem proti zdrsu koles ATCC, pomoč pri speljevanju iz klanca HAC, nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS, šest zračni blazin, dve ISOFIX pritrdišči na zadnji klopi. V nivo Premium so dodali še sistem za samodejno zasenčenje dolgih luči HBA in v najvišjem nivoju opreme Impression še sistem za zaviranje v sili v kombinaciji radarskega tempomata FCA. Poleg tega ima Kona še sistem za opozarjanje vozila v mrtvem kotu BCW in precej uporaben sistem, ki opozarja na prečni promet RCCW.

Vozne lastnosti

Kono se pelje dokaj lepo, so pa nas zmotila velika platišča, ki odvzamejo kar nekaj udobja. Vožnja je precej čvrsta, v ovinkih ne prihaja do nikakršnih nagibov in volan je precej direkten. Že pri klasični izvedenki smo imeli nekaj pripomb glede zvočne izolacije, ki jo je po našem mnenju premalo in bi jo lahko v prihodnosti izboljšali. Samodejni menjalnik z dvojno sklopko deluje dobro, pametno prestavlja med prestavami, zato zanj nimamo nikakršnih pripomb. Elektromotor precej pomaga bencinskemu pri pospeških in prispeva k manjši porabi goriva pri speljevanju, kot tudi pri mestni vožnji.

Baterija se polni pri vsakokratnem zaviranju in pri vožnji po klancu navzdol. Verjetno bi bila Kona hibrid še bolj zanimiva za kupce, če bi jo lahko priklopili na vtičnico in s tem baterijo napolnili do konca. Na testu smo lahko baterijo med vožnjo napolnili največ do 2/3 njene kapacitete. Takoj, ko je bila napolnjena za več kot 50 0dstotkov, se je bencinski motor izklopil in se preklopil na električnega.

Zelo moteče je, kar smo v preteklosti že nekajkrat zapisali, da se sistem AutoHold z vsakim izklopom vozila izključi in ga je potrebno vedno znova in znova vklapljati.

Informacije o motorju

Nova hibridna Kona ima pod pokrovom motorja 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki ima 105 konjev in 147 Nm navora. Ker gre za hibridno različico, ima dodan  elektromotor, ki pomaga bencinskemu z dodatnimi 44 konji in 170 Nm navora. Elektromotor poganja litij-ionska baterija 1,56 kWh, ki se polni med vožnjo oz. ko zaviramo in ko vozimo po klancu navzdol. Če združimo bencinski in elektromotor imamo skupaj realnih 141 konjev in 265 Nm navora. Skupaj delujeta usklajeno, Kona pa je dovolj poskočna tudi za kakšno bolj dinamično vožnjo. Hibridna Kona na prevožen kilometer izpusti od 90 do 99 gramov emisij CO2. Na testu se je poraba bencina gibala od 5,2 do 6,2 litrih.

Končno mnenje

Hibridna Kona se začne pri 22.900 evrih z upoštevanjem Eko subvencije in je že v začetnem nivoju Trend precej opremljena. Varnost je na visokem nivoju in možno jo je kupiti le s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom (DCT).

Precej smo bili navdušeni nad novim 10,25-palčnim zaslonom, ki je postal res velik in uporaben. Sami si ga lahko prilagajamo po svojih željah in sproti spremljamo vse aktualne podatke. Zaslon je bolj odziven in ima lepšo grafiko.

Baterijo so namestili pod zadnjo klop, zato se je zmanjšala prostornina rezervoarja, to pa pomeni, da bo treba bolj pogosto obiskati bencinski servis.

Dizelski motor se počasi poslavlja in po vsej verjetnosti ga bo nadomestil hibridni model. Od dizelskih motorjev nam je bil najbolj všeč prostornine 1,7-litra, ki je precej varčen. Trenutni dizelski prostornine 1,6-litra žal ni preveč varčen v primerjavi s konkurenco. Če boste želeli biti bolj »ekološko ozaveščeni« le izberite električno Kono, ki res naredi trenutno največ kilometrov z enim polnjenjem. Smo pa mnenja, da so vsi električni avtomobili v tem trenutku še vedno precenjeni.

Kot vsi avtomobili pri Hyundai ima tudi Kona 5-letno garancijo brez omejitve kilometrov in 8-letno garancijo na baterijo. Na voljo so že znani štirje nivoji opreme Trend, Style, Premium in Impression. Če upoštevano Eco subvencijo v višini dva tisočaka se prične pri 22.900 evrih, nivo višje 23.600, Premium za dodatnih 700 evrov in Impression za 26.900 evrov. Tisti bolj zahtevni lahko tudi najbolj opremljeni Koni dodajo še nekaj dodatne opreme iz seznama. Za dvobarvno zunanjost se odšteje 540 evrov in prav tako za panoramsko električno okno. Hybridna Kona je z upoštevano Eco subvencijo od klasične Kone dražja do 2.000 evrov.

Plusi: nov zaslon, poraba, vožnja, uporabnost, opremljenost.

Minusi: auto hold, vonj plastike, zvočna izolacija potniške kabine.

Cena testnega vozila: 29.180 €.

Specifikacije

Motor: 1,6-litrski turbo bencinski Euro 6d

Moč: 77,2 kW (105 KM) pri 5.700 vrt/min

Navor: 147 Nm pri 4.000 vrt/min

Elektromotor: 3-fazni sihroni

Moč: 32 kw (43,5KM)

Navor: 170 Nm

Baterija: Litij-ionska polimerna

Napetost: 240V

Kapaciteta: 1,56 kWh

Menjalnik: samodejni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 160 km/h

0-100 km/h: 7,6 s

Emisije CO2: 90 (99 WLPT) g/km

Povprečna poraba: 5,7 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 38 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: BAS, ESS, ESC, ATCC, HAC, LKA, DAW, TPMS, HBA, FCA, BCW, šest zračnih blazin, 2 x ISOFIX.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 378/1.316 litrov

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.495 kg

Platišča: 18 palcev (225/45)