Hyundai i30 N-Line

Hyundai nadaljuje z ofenzivo  in svojim že tako uspešnim modelom dodaja povsem nov nivo opreme N-Line. Vozila v tem razredu so še bolj opremljena, poudarjen je športen videz. Testni i30 je pod pokrovom »skrival« turbo bencinski 1,4-litrski motor s 140 konji. Je eden od treh modelov, ki se ponaša z višjim nivojem opreme N Line. Ta je namenjen kupcem, ki želijo nekaj več, ki želijo biti opaznejši na cesti.

Videz, prostornost in praktičnost

Hyundai i30 N-Line se na zunaj ponaša z nekaterimi športnimi dodatki, ki jih je posvojil od športnega modela N. Med sprehodom okoli vozila opazimo, da ima nameščena velika 18-palčna lahka platišča, žaromete v led tehnologiji, prednji in zadnji odbijač sta v športnem videzu z vdelano srebrno letvico. Športna maska, obarvana v črno, pride do večjega izraza z lično srebrno obrobo. Tudi notranjost je obarvana v moderno črno. Na blatnikih je dodana oznaka N-Line, s katero opozarja na svojo dodano vrednost. Na zadnjem delu se bohoti dvojna izpušna cev.

Notranjost se od klasičnega modela razlikuje po športnih sedežih, ki so oblečeni v velur in usnjene obrobe. Sedeži poskrbijo za večjo bočno oporo in več udobja. Voznikov volan ostaja enak, multifunkcijski in oblečen v perforirano usnje, z dodanim logom N. Voznikova pedala so aluminijasta, skrajno levo je počivalo za nogo. Voznik si lahko sedalni položaj dodobra nastavi, kakor tudi dolžino sedala. Števci so klasični, pregledni, vgrajeni digitalni potovalni računalnik pa vozniku nudi vse potrebne informacije, le, da je grafika nekoliko zastarela, omogočen pa je prikaz prometnih znakov. Na vrhu armature je nameščen velik 8-palčni zaslon na dotik, ki ima na straneh klasične gumbe za hitre menije. Kartografijo je možno kar sedemkrat brezplačno posodobiti. Enostavno se lahko povežemo s pametnimi telefoni. Notranjost je v celoti zgrajena kompaktno in iz dobrih materialov. V nos nam je šel slab vonj vgrajene plastike, ki ni bil prijeten in na daljših poteh moteč.

Za potnike zadaj bo prostora za noge dovolj. Zadnji klopi so dodali odprtino za prevoz daljših predmetov ali smuči. Klop podiramo v razmerju 60:40, prtljažnik pa ima dvojno dno in je prilagodljivo potrebam. Prostornina prtljažnika je 391 litrov z možnostjo povečanja na 1.301 liter. Ne smemo pozabiti na čvrsto in masivno polico, kar je v teh časih že redkost.

Varnost

Hyundai v vsa nova vozila vgradi veliko varnostnih sistemov in s tem privabi marsikaterega novega kupca, ki išče več varnosti. I30 ima serijsko vgrajenih šest varnostnih blazin, paket SMART SENSE I, ki vključuje sistem za zaviranje v sili AEB, sistem za predhodno zaznavanje in opozorilo na morebitni trk FCWS, sistem za ohranjanje voznega pasu LKAS, nadzor voznikove zbranosti DAA, sistem za samodejno zasenčenje dolgih luči HBA. Vgrajen ima zavorni sistem ABS, pomoč za ojačanje zavorne sile BAS, za nadzor stabilnosti ESC, pomoč pri speljevanju iz klanca HAC, opozorilni sistem pri zaviranju v sili ESS, nadzor tlaka TPMS in  dve isofox pritrdišči na zadnji klopi.

Za doplačilo 510 evrov se dobi napredni sistem za zaviranje v sili z radarjem za prepoznavanje pešcev in za 100 evrov še sistem SLIF, ki prepoznava prometne znake.

Vozne lastnosti

Novi paket N-Line, ima v primerjavi z znanimi nivoji opreme večja platišča, športno vzmetenje, aktivno prilagodljivo odzivnost motorja in večje zavore, ki skrajšajo zavorno pot. S športnimi dodatki je vožnja postala bolj čvrsta in volan odzivnejši, kot pri klasičnem modelu i30. Več pozornosti so namenili direktnemu upravljanju prednjih koles. Voznik ima po novem več povratnih informacij o stanju vozila v ovinkih kot kadar koli prej. Vsaka nova generacija, vsak višji nivo opreme ponuja več sodobnih varnostnih sistemov in pomagal vozniku.

Močnejši bencinski motor je od ostalih bolj živahen in prinese več užitka v vožnji. Omogoča lahkotnejšo vožnjo in enostavnejšo vleko prikolice. Vlečemo lahko prikolico z zavoro do 1.410 kilogramov in brez zavore  600 kilogramov. Pri vožnji smo dobili občutek, da tokrat turbina ni imela »luknje«, kot smo jo občutili pri predhodnem testu. K tekoči vožnji prispeva visok navor, ki je na voljo pri nizkih vrtljajih.

Žaromete so opremili v tehnologiji Bi-Led, z dodanimi lučmi za osvetljevanje ovinkov. Zaradi novih žarometov  je postala nočna prijetnejša in varnejša, saj dobro osvetlijo vso potrebno okolico pred vozilom.

Informacije o motorju

I30 ima na voljo šest različnih motorjev, tri bencinske in tri dizelske. Mi smo lahko preizkusili turbo bencinski motor 1,4 litra T-GDI, ki je imel 140 konjev in 242 Nm navora. Najvišja hitrost, ki jo doseže vozilo je okoli 210 kilometrov in iz mesta do sto potrebuje 6,9 sekunde. Na prevožen kilometer izpusti 134g emisij CO2. Motor je prožen in poskočen. Pri nižjih vrtljajih zelo lepo vleče in maso vozila 1.367 kilogramov z lahkoto obvladuje. Bencinski motor ni preveč požrešen, njegova povprečna poraba   je 6,4 litra/ 100 km.

Končno mnenje

Za doplačilo 2.400 evrov dobimo nov paket opreme N-Line, ki doprinese k športnemu izgleda in to kljub temu, da ni N izvedenka. Kdor si želi in je pripravljen odšteti nekaj več denarja za »športnika«, bo paket N-Line prava izbira. I30 N-Line se pelje odlično in je postal precej čvrst zaradi športnega vzmetenja in velikih 18-palčnih platišč.

Prostor v potniški kabini zadosti družinskim potrebam,  prtljažnik pa nudi nekaj uporabnega prostora. Materiali so dobri, multifunkcijski sistem deluje dobro in je enostaven za uporabo. Opremljen je z vsemi sodobnimi, naprednimi varnostnimi sistemi. I30 N-Line je atraktiven tako zunaj kot znotraj.

Hyundai i30 ima štiri nivoje opreme Trend, Style, Premium in Impression. K zadnjima dvema lahko dodamo še nadgradnjo opreme na paket N-Line z  veliko športnega videza in športnega duha. Glede na nivo opremo in motor, je potrebno doplačati od 1.400 do 2.400 evrov. Osnovni i30 se po ceniku prične  pri 14.440 in konča pri 23.490 evrih. Kupci imajo na izbiro 20 različnih izvedenk in še veliko dodatne opreme. Na vsa vozila se pridobi 5-letno garancijo brez omejitve kilometrov.

Plusi: N-Line oprema, vozne lastnosti, udobje, motor, zmerna poraba.

Minusi: neprijeten vonj plastike.

Cena testnega vozila: 25.120 evrov

Specifikacije

Motor: 1.4-litrski turbo bencinski

Moč: 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrt/min.

Navor: 242 Nm pri 1.500 vrt/min.

Menjalnik: ročni

Prestav: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 210 km/h

0-100 km/h: 6,9 s

Emisije CO2: 128-134 g/km

Povprečna poraba: 6,4 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: bencin

Varnost: AEB, BSD, RCTA, SLIF, AEB, FCWS, BAS, ESC, HAC, ESS, TPMS, LKAS, DAA, HBA, 6x zračnih blazin, 2xIsofix

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 580/1.674 litrov

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.367 kg

Platišča: 18-palična (225/40)