Ford preizkuša tehnološko napredno “zavorno luč”, ki že od daleč opozori druge voznike

  • Ford preizkuša komunikacijsko funkcijo za opozarjanje med vozili, s katero bi bili vozniki obveščeni, da vozila pred njimi zavirajo – tudi v primeru, če zaradi ovinka ali prometa niso vidna
  • Eksperimentalna tehnologija, poimenovana “elektronska zavorna luč”, oddaja brezžične signale, zaradi katerih zasveti opozorilna lučka na armaturni plošči vozil, ki sledijo
  • Tehnologija je eden od 20 sistemov, ki jih je Ford preizkusil s projektom Safe Intelligent Mobility – Testfield Germany (simTD) (varna inteligentna mobilnost – preizkusno območje Nemčija); s skupnim raziskovalnim projektom različnih panogi, ki so ga zaključili decembra lani, so odkrivali inteligentne transportne sisteme, s katerimi bi lahko zmanjšali število prometnih zamaškov in povečali varnost
  • Tehnologije v projektu simTD so preizkušali s posebej opremljenimi Fordi S-MAX-i; Ford je preizkušal tudi poseben opozorilnik, ki voznike opozori na predmete na cesti, in sistem za prepoznavanje prometnih znakov, ki posreduje aktualne informacije centrov za upravljanje prometa

 

Ford je sodeloval v posebnem preizkusu tehnološko napredne zgodnje opozorilne “zavorne luči”, ki voznike opozori, Ford_ElectronicBrakeLightda vozilo pred njimi zavira, čeprav je skrito za ovinkom ali drugimi udeleženci v prometu.

Tehnologija je eden od 20 morebitnih prihodnjih sistemov, ki jih je Ford preizkusil v sklopu projekta Safe Intelligent Mobility – Testfield Germany (simTD) (varna inteligentna mobilnost – preizkusno območje Nemčija), štiriletnega skupnega raziskovalnega projekta različnih panog.

Pri zaviranju v sili eksperimentalna “elektronska zavorna luč” oddaja brezžični signal, ta pa vključi opozorilno lučko na armaturni plošči vozil, ki sledijo. Raziskava je pokazala, da bi lahko tehnologija pomagala voznikom hitreje zavirati in se tako izogniti trčenju ali vsaj zmanjšati njegove posledice.

Na zaključni predstavitvi projekta simTD, ki je danes potekala v Frankfurtu, so prikazali povzetek ugotovitev terenskih preizkusov in različne tehnologije. Med njimi so bile tudi tehnologije, ki jih je v sklopu projekta, zaključenega decembra 2012, razvil in preizkusil Ford.

Praktični preizkusi v projektu simTD so potekali na območju Frankfurta, v njih pa je sodelovalo 500 testnih voznikov in 120 vozil, vključno z 20 Fordovimi S-MAX-i. Vozniki so v več kot 41.000 urah prevozili 1,6 milijona kilometrov po javnih cestah in na zaprtem testnem poligonu.

“Komunikacije med vozili ter med vozili in infrastrukturo predstavljajo enega največjih napredkov v varnosti vozil,” je povedal Paul Mascarenas, vodja tehnike in podpredsednik Fordovega oddelka za raziskave in inovacije. “Ford v Nemčiji in drugod po svetu v dejanskih razmerah preizkuša tehnologije, s katerimi bi lahko v bližnji prihodnosti opremil svoja vozila.”

Ford je za preizkus obetavnosti komunikacije med vozili ter med vozili in infrastrukturo uporabil posebej opremljene S-MAX-e. Preizkušali so tudi sistem za opozarjanje na ovire, ki voznika opozori, da je na cestišču morebiti nevaren predmet ter nakaže položaj in vrsto ovire, ter sistem za prepoznavanje prometnih znakov, ki z vzpostavljeno povezavo s centri za upravljanje prometa zagotavlja aktualne informacije.

Razvoj, preizkušanje in analizo podatkov elektronske zavorne luči so vodili inženirji Fordovega evropskega raziskovalnega centra v Aachnu.

V sklopu projekta simTD so med drugim preizkušali tudi naslednje tehnologije:

  • Upravljanje javnega prometa, ki na osnovi celovitih informacij zagotavlja natančne napovedi razmer v prometu; tako ugotavlja verjetne scenarije prometa in njihov vpliv v času, ko se bo voznik med potjo srečal z njimi in ne takrat, ko se na pot šele odpravlja.
  • Dostop do interneta v vozilu, ki vozniku med drugim posreduje informacije o prostih parkirnih mestih ali prometnih zamaških, ki jih lahko s sprejemom aktualnih slik prometnih kamer tudi prikaže.

Ford je kot globalno vodilno podjetje na področju raziskav komunikacij med vozili ter med vozili in infrastrukturo vključen v projekte s preizkusi v dejanskih razmerah DRIVE C2X, ki jih podpira Evropska komisija, v ZDA pa v sodelovanju z Univerzo v Michiganu s sedežem v kraju Ann Arbor razvija inteligentne transportne sisteme, v katere je vključenih več kot 2800 vozil.

Primerjava rezultatov teh programov Fordu pomaga pri globalnem usklajevanju standardov za izmenjavo sporočil in razvoju strojne opreme za hitrejše, učinkovitejše in varčnejše zagotavljanje novih tehnologij.

simTD je skupni projekt vodilnih nemških proizvajalcev avtomobilov, dobaviteljev komponent, komunikacijskih podjetij, raziskovalnih ustanov in javnih služb. Za financiranje projekta je bilo namenjenih približno 53 milijonov evrov, od tega je neposredna promocijska podpora Zveznega ministrstva za gospodarstvo in tehnologijo (BMWi) skupaj z Zveznim ministrstvom za izobraževanje in razvoj (BMBF) znašala 30 milijonov evrov.

Nadaljnjo podporo projektu so z vlaganjem v infrastrukturo zagotovili v Zveznem ministrstvu za promet, gradnjo in razvoj mest (BMVBS) ter z aktivnim sodelovanjem zvezne dežele Hessen. V konzorciju so bili zbrani predstavniki vseh glavnih interesnih skupin, vključno s predstavniki podjetij Audi, BMW, Daimler, Ford, Opel, Volkswagen, Bosch, Continental in Deutsche Telekom, regionalnih upraviteljev infrastrukture in nemških raziskovalnih ustanov (Tehničnih univerz v Münchnu in Berlinu, Univerze v Würzburgu in organizacije Fraunhofer Gesellschaft).