Ford Focus FOCUS Active karavan

Tokrat smo lahko preizkusili odlični Ford karavan, katerega vožnja in varčnost sta nas zelo navdušila.  Z odličnim osemstopenjskim menjalnikom so dokazali, da je lahko vožnja še bolj udobna in ekonomična. Potnikom nudi veliko prostora, v izobilju ga je tudi za vso prtljago. Focus je primeren za velike družine in poslovne uporabnike, ki  preživijo veliko časa na cesti. Notranjost je grajena iz dobrih materialov, vgrajenih  ima veliko varnostnih sistemov. Naš testni lepotec je prihajal iz najvišjega nivoja opreme Active Business, kateremu so dodali še nekaj dodatne opreme, kar se je odrazilo na končni ceni.

Videz, prostornost in praktičnost

Zunanji izgled karavana je precej terenski, ki namiguje po vožnji po brezpotjih, vendar mu za kaj takega žal manjka štirikolesni pogon. Za približno 3 cm je višji od klasične različice, okoli vozila ima dodane več robustne plastike in ima vse potrebne terenske dodatke za atraktivnejši videz. Maska je sodobna, iz katere so vidne lepo oblikovane dnevne led luči in srebrna obroba led meglenk. Stranske linije so ravne in tekoče, predvsem klasično oblikovane, obuli so ga v petkraka lahka platišča v velikosti 18-palcev. Zadaj je lepo zaključen zadnji odbijač, ki ima na spodnjem delu dodano srebrno plastiko in dvojni izpušni cevi. Na seznamu dodatne opreme je dvanajst različnih dimenzij platišč, ki jih lahko dodamo v določenih nivojih opreme. Pripravili so trinajst barv vozil, med temi so tri nekovinske, tri kovinske, tri posebne in štiri unikatne.

V notranjost smo lahko lažje vstopali zaradi višjega vzmetenja, to pa je samo še dodaten plus. Uporabili so veliko dobre in na otip mehke plastike, sedeže so oblekli v blago. Multifunkcijski volan je odet v usnje, kar je dandanes že običajno. Oblikovalci so zamenjali klasično prestavno ročico z elektronskim, vrtljivim gumbom. Dan, dva smo vsakič znova iskali ročico, kaj kmalu smo se povsem navadili na to neobičajno novost. Nekoliko so nas zmotili voznikovi števci, ker so zastareli in »enaki« v vseh vozilih. Je že res, da so s tem zmanjšali stroške proizvodnje, a bi lahko naredili kaj novega za popestritev.  Na razgibani armaturi se bohoti velik osempalčni zaslon na dotik, ki je precej kvaliteten in prikazuje čisto grafiko. Opremili so ga z navigacijskim sistemom SYNC3, vgrajen je DAB radio in moč se je povezati z AppleCar Play ali Android Auto. Zvok je prihajal iz šestih zvočnikov. V notranjosti najdemo dovolj odlagalnih mest in prostora za noge vseh potnikov. Tudi če bo spredaj sedel kakšen dolgonogi voznik ali sovoznik, bo zadaj prostora na pretek. Med vožnjo je počutje v notranjosti res dobro, ker je kabina dovolj zvočno izolirana, da v notranjost ne vdira hrup motorja ali piš vetra.

Karavan ima v prtljažniku 608 litrov prostora, popolnoma ravno prtljažno dno, pod katerim je veliko uporabnega, odlagalnega prostora. Zadnja sedeža lahko enostavno podremo s potegom ročice v prtljažnem prostoru, širši sedežni del pa ima tudi  manjšo odprtino za prevoz daljših predmetov. Ko se zadnja klop popolnoma podre,  se prostornina prtljažnika poveča na 1.620 litrov. Sami smo vanj pospravili dva, sestavljena odrasla kolesa.

Varnost

V najnižjem nivoju opreme Trend  je Focus že opremljen s sistemom za pomoč pri vzdrževanju smeri LKA, z opozorilom za ne pripet varnostni pas vseh potnikov, za preprečevanje trčenj s pešci in kolesarji AEB, pomoč za speljevanje iz klanca HLA, ESP, ABS, samodejnim zaviranjem po trčenju, sistemom za nadzor tlaka, šestimi zračnimi blazinami. To je osnovna oprema pri vseh nivojih opreme, katero lahko poljubno nadgradimo z raznimi paketi dodatne opreme.

Našemu testnemu vozilu so dodali sistem za zaznavanje vozila v mrtvem kotu BLIS, tehnološki paket 1, ki zajema sistem za prepoznvanje prometnih znakov, opozorilo na nezbranost voznika, aktivni tempomat itd.

Vozne lastnosti

Ugotavljamo, da je kombinacija dvolitrskega dizelskega motorja in osemstopenjskega samodejnega menjalnika najboljša možna izbira. Motor je dovolj močan, da celotno breme mase vozila s potniki in prtljago lepo obvladuje. Zaradi odličnega menjalnika je vožnja zelo prijetna. Ko se vozimo po avtocesti, tudi pri višjih hitrostih, se vrtljaji gibljejo zelo nizko. S tem so dosegli nižjo porabo in manj hrupa v potniški kabini, ker motor lepše teče. Karavan je primeren za daljše počitnice, vsakodnevno uporabo ali pa v službene namene, saj zagotavlja veliko mero varnosti, udobja in prostornosti. Vožnja je precej čvrsta, volan dobro nastavljen, zato ima lahko voznik popoln nadzor nad vozilom. Na sredinski konzoli je kar nekaj uporabnih gumbov, med njimi tudi Drive Mode, s katerimi  nastavljamo pet različnih načinov vožnje (Normal, Eco, Sport, Slippery, Trail). Že dolgo nismo tako uživali v vožnji, kot s karavanskim Focusom.

Informacije o motorju

Pri precej pestri paleti motorjev, ki so jih pripravili za Focusa, bo lahko vsaki kupec  našel nekaj zase. Na voljo so štirje tako bencinski kot dizelski motorji. Najšibkejši je bencinski, prostornine 1,0-litra, ki se po moči stopnjujejo vse do prostornine 2,3 in nato dizelski v razponu 1,5 do 2,3-litra. Poskočni izvedenki ST imata 190 in 280 konjev.

Na testu smo vozili, po našem mnenju, najbolj optimalno različico s turbo dizelskim motorjem prostornine 2,0-litra, 150 konji v povezavi z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Navdušilo nas je delovanje samodejnega menjalnika in visoki navor 370 Nm, ki poskrbi, da motor lepo vleče pri nižjih vrtljajih. Pri vožnji s tempomatom 145km/h, se je števec vrtljajev gibal le pri 2.000 vrt./min. Če bi ocenjevali s točkami, bi menjalnik ocenili z najvišjim možnim številom točk.  Menjalnik prestavlja hitro, tekoče in predvsem pametno. Vsi motorji so opremljeni s sistemom Start/Stop. Naš testni je na prevožen kilometer izpustil 114g emisij CO2 in povprečna poraba se je gibala med 5 in 6 litri.  Da so privarčevali pri teži vozila, so mu vgradili le 47 litrski rezervoar goriva.

Končno mnenje

Testni karavan Ford Focus je bil iz najvišjega nivoja opreme, kateri so dodali še nekaj dodatne opreme, zaradi česar mu je cena narasla za 6.000 evrov. Verjetno se bodo tako dobro opremljenih  vozil posluževali bolj poslovni uporabniki. S terensko preobleko želijo približati karavana trenutnim trendom in željam kupcev. Na zunaj izgleda zelo dobro in v kolikor bi se odločili za ta segment, bi bilo vredno doplačati 700€ za izvedenko Active.  Kdor je veliko na cesti, bo izbral dizelski motor in osemstopenjski samodejni menjalnik, ki je odličen. Oba poskrbita, da je poraba precej nizka. Težko bi našli podobno vozilo, da bi porabil manj.

Ford je verjetno eden tistih, ki ima največje število nivojev opreme. Pri Focusu jih je enajst in potrebnega je kar nekaj časa, da se znajdemo po ceniku. Cenik zajema 21 strani in vsak, ko ga prvič odpre, verjetno preklinja čemu toliko nivojev opreme. Tudi sami smo porabili precej časa, da smo preučili kaj konkretno smo vozili. Pri Fordu so tokrat želeli zadovoljiti prav vse nivoje želja kupcev.

Osnovna cena karavana se po ceniku prične pri 19.380 evrih in konča pri 29.480 evrih za ST-Line Business. Kdor želi športnika, da ima pod pokrovom motorja od 190 do 280 konjev bo odštel še slabih sedem tisočakov več. Na vse nivoje opreme lahko dodamo še veliko dodatne opreme, kar se bo tudi poznalo na končni ceni vozila.

Plusi: 8-stopenjski samodejni menjalnik, prostornost, vozne lastnosti, motor, udobje v notranjosti, nizka poraba, sodobna zunanjost.

Minusi: enolični voznikovi števci, končna cena.

Cena testnega vozila: 34.920 € (že upoštevan popust v višini 2.700€).

Specifikacije

Motor: 2.0-litrski turbodizelski

Moč: 110 kW (150 KM) pri 3.500 vrt/min

Navor: 370 Nm 0d 2.000 do 2.500 vrt/min

Menjalnik: samodejni, osemstopenjski

Pogon: spredaj

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 203 km/h

0-100 km/h: 10,2 s

Emisije CO2: 115 g/km

Povprečna poraba: 5,5 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 47 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: ESP, ABS, BLIS, LKA, HLA, AEB, 2x Isofix, 6x zračnih blazin.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 608/1.653 litrov

Obračalni krog: 11 m

Oddaljenost od tal: 18 cm

Masa vozila: 1.559 kg

Platišča: 17 palcev (215/55)