Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost

Pri Fordu so se odločili, da svojo klasično Fiesto nekoliko približajo popularnemu segmentu malih mestnih terencev.Poimenovali so jo Active. Ta ima za 18 mm višjo oddaljenost od tal, za 10 mm širši kolotek, drugačne odbijače in dodano črno plastiko okoli vozila za opaznejši terenski videz. V notranjosti so za voznika in sovoznika pripravili športna sedeža, usnjen volan in črno stropno oblogo. Gnal jo je najšibkejši motor prostornine 1.0-litra, a ni bil prav nič zaspan. Glede porabe pa nekoliko kasneje.

Videz, prostornost in praktičnost

Zunanjost Fieste se nekoliko razlikuje od njenih sester in to je črni strešni nosilec, večja 17-palčna lahka platišča in unikatna prednja maska. Prednje in zadnje dnevne luči so v led tehnologiji. Žal so žarometi še v klasični halogenski tehniki in upamo, da bo prihodnja različica že imela led žaromete, ker se s tem povečata varnost in vidljivost pred vozilom. Kupci lahko izbirajo kar med 13 različnimi barvami karoserije.

Notranjost modela Active je identična kot pri ostalih, razlikuje se le v tem, da ima že serijsko usnjen volan, prednja športna sedeža, zaščitena prednja pragova in temno stropno oblogo z držalom za očala. Kljub majhnosti vozila je v notranjosti precej prostorna in so vse skrbi, da bi bili utesnjeni, odveč. Predvsem spredaj. Za notranjost so uporabili dokaj dobre materiale, voznikovi števci so že poznani in klasični za Forda, na sredini armature je nameščen 8-palčni multifunkcijski zaslon na dotik, preko katerega lahko poslušamo DAB radijske frekvence in se povežemo s pametnim telefonom. Naložen je sistem SYNC 2.5 in ta deluje tekoče. Slika je čista in dobre kvalitete. Športna sedeža sta kljub športnosti še vedno udobna. Ker gre za majhen avto je samodejna klima enopodročna.

Fiesto smo imeli na testu v času nizkih temperatur. Vsako jutro, ko je bilo okoli -10, smo najprej vključili gretje prednjega vetrobranskega stekla in gretje volana. Za ta dva zelo dobrodošla sistema bi bili ob nakupu vozila pripravljeni odšteti tudi kakšen evro več ali pa se celo odreči čemu drugemu. Odlagalnih mest ni malo in med prednjima sedežema imamo še naslon za roke in manjši odlagalni prostor za ključe in npr. denarnico. Na vratnih žepih se lahko odloži pollitrsko plastenko. Notranjost so popestrili s karo vzorcem sedežnih prevlek.

Fiesta ni rekorderka v prostornini prtljažnika med malimi avtomobili, a kljub vsemu nima tako majhnega. Klop je moč podreti v razmerju 60:40, dno je enojno in z višjim robom, kot je to običajno za ta razred. Prtljažnik meri 311 litrov in se ga lahko poveča na celih 1.093 litrov.

Varnost

Pod varnostne sisteme in pomagala vozniku štejemo tempomat in omejevalnik hitrosti, sistem za opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu, zavorni sistem ABS, pomoč pri zaviranju v sili EBA, speljevanje iz klanca HLA, šest zračnih blazin, na zadnji klopi dveIsofix pritrdišči za otroška sedeža in pomoč pri vzdrževanju smeri LKA. Na testih je osvojila vseh pet varnostnih zvezdic in tudi posamezne sklope so precej dobro ocenili. Voznik si je prislužil 87%, otroci 84%, pešci 64% in varnostni sistemi 60%.

Vozne lastnosti

Kljub temu, da je Fiesta drugi najmanjši avto pri Fordu, se ga pelje presenetljivo dobro. Pod pokrovom je poskočen trivaljnik in 100 »konjev«. Voznik si lahko pri Fiesti Active sam nastavlja vozni program Normal, Eco , Sport, Slippery ali pa Trail. Izvedenka Active se od ostalih razlikuje tudi po tem, da ime vgrajeno posebno vzmetenje s hidravličnim odbojnim zadržalom za ublažitev tresljajev ali udarnih jam na cesti. Glede na to, da je testna Fiesta za aktivne lastnike, ki bi kdaj zapeljali na makadam ali lažja brezpotja, bi se lahko izognili velikim platiščem z nizkim presekom pnevmatik. Obuli so jo v pnevmatike dimenzij 205/45/17. A dan danes se prodaja izgled in ne več toliko uporabnost ali kvaliteta. To velja za vse avtomobilistične znamke, ne samo za Forda. Voznik ima popoln nadzor nad vozilom in volan precej direkten in odziven. Za enostavnejše parkiranje so ji na zadnje odbijače vgradili parkirne senzorje in vzvratno kamero. 

Informacije o motorju

Ford ima že kar lepo število nagrad za njihove, dobre motorje. Fiesto je gnal trivaljnik s 100 »konji« ali z drugimi besedami 74 kW. Najprej bi pomislili, to je še en »kavni mlinček« ki veliko brenči in da bolj malo od sebe, a pri Fordu je to drugače. Motor zna biti prav poskočen in vožnjo naredi precej dinamično. K dinamični vožnji prispeva še visok navor 170 Nm, ki se prične v celoti pri 1.500 vrtljajih. Zaradi svoje majhnosti je Fiesta dokaj lahek avto in s tem se maso 1.284 kilogramov z lahkoto obvladuje. Motor je bil povezan z avtomatskim 6-stopenjskim menjalnikom, ki deluje brez napak, če že ne popolno. Med prestavami prestavlja pametno in tekoče. Vse lepo se pa konča pri porabi, ker ta ni prav nič nizka. Vozili smo ga precej umirjeno, v programu Normal ali Eco, a kljub temu, se povprečna poraba ni spustila pod 7,6 litrov. Poraba se je dvignila še za liter, ko smo imeli nekoliko težjo nogo, in smo vozili v programu Sport.

Končno mnenje

Fordova izvedenka Active je opazna po svoji robustnosti, ki jo naredi dodana zaščitna plastika okoli vozila. Slaba dva centimetra pripomoreta k nekoliko lažjemu vstopu in izstopu iz športnih sedežev. Fiesta je od nekdaj okreten, prijeten mestni malček za mlade voznike in tiste mlade po duši.

Fiesta bo dovolj velika, če že ne prevelika za dva potnika. Lahko je kot drugo vozilo in vozilo za po mestu, saj jo z lahkoto parkiramo na manjše parkirno mesto. Uspelo jim jo je bolj približati trenutnim trendom in zahtevam kupcev. Osnovna Fiesta s tremi vrati se prične pri 14.440 evrih (z upoštevanim 1.000€ popustom). Fiesta s petimi vrati je uporabnejša, a je treba za to komoditeto doplačati 1.360 evrov. Kupec ima na izbiro 6 nivojev opreme in tri različne motorje, dva bencinska in en dizelski motor. Ford nudi 5-letno garancijo brez omejitve kilometrov. V primeru, da se odločite za Fordovo financiranje, vam Ford »podari« še bon v vrednosti tisočaka, pri menjavi staro za novo pa še dodatnih 450 evrov. 

Plusi: okreten, prožen motor, vozne lastnosti, menjalnik, ogrevano vetrobransko steklo.

Minusi: cena, poraba, preglednost okoli vozila.

Cena testnega vozila: 21.080 € (upoštevan popust 1.000 €).

Specifikacije

Motor: 1,0-litrski turbobencinski trivaljni Euro6d

Moč: 74 kW (100 KM) od 4.500 do 6.500 vrt/min

Navor: 170 Nm od 1.500 do 4.000 vrt/min

Menjalnik: avtomatik

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 177 km/h

0-100 km/h: 12,8 s

Emisije CO2: 139 g/km

Povprečna poraba: 7,6 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 42 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: AFU, ESP, ASR, šest zračnih blazin, opozorilnik na mrtvi kot, HSA, HDC, 2 x ISOFIX.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 311/1.093 litrov

Obračalni krog: 10 m

Masa vozila: 1.284 kg

Platišča: 17 palcev (205/45)