Dacia Duster TechRoad 1.3 Tce

Dacia vsako leto pripravi nekaj novosti za svojega uspešnega Dusterja. Z drugo generacijo so naredili velik korak naprej. Za bolj zahtevne uporabnike so pripravili višji paket opreme po imenu Techroad. Duster je bil od nekdaj namenjen za brezpotja in ljudi, ki potrebujejo uporaben in ne prevelik terenec. Duster je med »manjšimi« terenci najbolj oddaljen od tal in s tem skorajda brez ovir pri terenski vožnji. Testni je bil popolnoma opremljen, pod pokrovom je imel vgrajen nov bencinski motor prostornine 1,3-litra in pogon na prednji par koles. Motor nas je prijetno presenetil z nizko porabo in uporabnostjo.

Videz, prostornost in praktičnost

Duster druge generacije je bolj odrasel in z nekaj spremembami na zunaj boljšega izgleda. Spredaj je viden nov odbijač, nove dnevne led luči in meglenke. Iz strani je bolj športno-terenskega videza. Iz rdeče karoserije zelo izstopa prednja in zadnja zaščita odbijača, ki ga ščiti pred morebitnimi poškodbami terenske vožnje. Pet kraka lahka platišča v velikosti 17-palcev mu pristajajo. Zadaj lahko opazimo, da so spremenili grafiko in obliko zadnjih luči. Kupci lahko izbirajo med devetimi barvami karoserije.

Novi Duster je postal znotraj modernejši in sodobnejši. V notranjosti takoj opazimo, da armatura ni več tako zastarela, voznikovi števci so na novo oblikovani in osvetljeni v beli barvi. Velik 7-palčni zaslon ostaja enak, s tem, da je za nekaj stopinj bolj obrnjen proti vozniku. Klimatska naprava je avtomatska. Multi medijski sistem je nove, tretje generacije, ki je opremljen s kartografijo Adriatic, z radijem in USB priključkom. Povežemo se lahko le z Android Auto.

Pod zaslon so v ravni črti, ki spominja na klavirsko tipkovnico, namestili večje število gumbov. Tu se upravlja način vožnje ECO-Normal, lahko se izklopi parkirne senzorje in sistem Start&Stop, sistem ESP ter sistem za spust po klancu navzdol, izbira se način pogleda med kamerami, na koncu je še gumb za uporabo utripalk v sili. Klima je po novem avtomatska, za upravljanje pa so na voljo trije okrogli, več funkcijski gumbi. Pogled na bele voznikove števce je prijeten in potovalni računalnik je postal večji ter enostavnejši za uporabo. Volan je možno prilagoditi po višini in globini. Spredaj sta sedeža bolj čvrsta in ne več tako mehka kot v preteklosti, s čimer so dosegli več udobja. Volan je nov, štiri krak, oblečen v usnje, ki je prav prijeten na otip. Zmotilo pa nas je, da v nočnem času volanske tipke niso osvetljene.

Notranjost je že na občutek bolj tiha, kar pomeni, da so uporabili več zvočne izolacije in s tem prispevali k udobnejši vožnji. Pod sovoznikov sedež so namestili »skrivni« predal, za katerega marsikdo verjetno sploh ne ve. Prtljažnik Dusterja, ki ima pogon na prednji kolesi, je večji za 64 litrov od Dusterja s štirikolesnim pogonom in meri 445 litrov. Zadnjo klop se lahko podre ločeno v razmerju 60:40 ali pa v celoti, s čimer pridobimo 1.532 litrov velik prtljažnik. Nekaj manjših odlagalnih površin je še pod prtljažnim dnom, kjer je prostor za rezervno pnevmatiko.

Varnost

Po novem so okrepili šasijo, v odbijače pa dodali nove blažilnike, tudi sedežne okvirje so na novo oblikovali. Duster ima pri višjih nivojih Prestige in TechRoad  vgrajen sistem za opozorilo na vozilo v mrtvem kotu, ki deluje v območju od 30 do 140km/h. Žal v nižjih nivojih opreme tega sistema ni možno imeti. Pametno bi bilo, da bi ta sistem vsaj umestili na seznam dodatne opreme za doplačilo, saj gre v tem primeru za večjo varnost in ne prestiž.

Serijsko ima vgrajen zavorni sistem ABS že pri najnižjem nivoju, pomoč pri zaviranju AFU, sistem za stabilnost vozila ESP, proti zdrsu pogonskih koles ASR, zadaj dva pritrdišča Isofix, omejevalnik hitrosti, pomoč za speljevanje iz klanca HSA, za nadzorovan-varen spust po klancu navzdol HDC. Pri najvišjem nivoju opreme ima še tempomat, zadnje parkirne senzorje in kamero za vzvratno vožnjo. Kljub štirim kameram smo na trenutke pogrešali prednje parkirne senzorje.

Dacia ni zaspala pri posodobitvi aktivne in pasivne varnosti, a kljub temu so mu dodelili na testih EuroNCAP le tri varnostne zvezdice. Od zadnjih testov, ki so jih naredili leta 2011 so se standardi zelo poostrili. Največ napredka so naredili v primeru nesreče z pešcem, kjer ima sedaj Duster enkrat boljšo oceno.

Vozne lastnosti

Duster je od vsega začetka izdelan za vožnjo po terenu in tam se počuti najbolj domače. Od tal je oddaljen 210 milimetrov, kar omogoči brezskrbno vožnjo po brezpotjih. Duster je zelo okreten zaradi svoje »majhnosti« in s tem primeren tudi za ozke gozdne poti. Kdor želi spremljati podatke o naklonu vozila lahko uporabi informacijski program, ki prikaže nagib vozila ali pa za lažjo orientacijo izkoristi digitalni kompas.  Duster se na cesti počuti precej domače, njegov pravi dom pa so v resnici brezpotja. Njegov vstopni kot je 30 in izstopni 33 stopinj.

Zaradi novega bencinskega motorja je postala vožnja precej udobna. Motor doseže visok navor že pri zelo nizkih vrtljajih in s tem v vseh prestavah lepo vleče. Prve tri prestave so zelo kratke in primerne za brezpotja. Pri mestni vožnji hitro dosežemo peto prestavo in z njo lahko vozimo že pri 50 kilometrih na uro. Mestna vožnja je enostavnejša odkar ima Duster nov električni servo volan.

Ker je Duster pravi terenec, nudi tudi možnost vklopa sistema za varen, samodejen spust po strminah. Voznik enostavno prestavi v prvo prestavo, pritisne na gumb in od tu naprej samo še drži volan oz. usmerja Dusterja v želeno smer. Vse ostalo naredi sistem sam. Ob zastoju oziroma blokadi pri vožnji po strmem klancu navzgor, Duster samodejno obstane na mestu za nekaj trenutkov na strmini in s tem prepreči, da bi nam avto prehitro ušel vzvratno. Testni Duster je imel zadaj parkirne senzorje in zadnjo parkirno kamero za lažje parkiranje ali manevriranje po brezpotjih.

Informacije o motorju

Pred časom smo že lahko preizkusili nov bencinski motor v štirikolesnem Dusterju. Bencinski motor prostornine 1,3-litra je presegel vsa naša pričakovanja. Pri 5.000 vrtljajih ima 130 konjev in pri nizkih 1.600 vrtljajih visok navor 240 Nm. Upravlja se ga s šest-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki se ga upravlja enostavno in dobro.

Najvišja hitrost, ki jo doseže dvokolesni Duster znaša 191 kilometrov na uro. Iz mesta do sto potrebuje 11,1 sekunde. Na prevožen kilometer izpusti od 153 do 164 gramov emisij CO2. Motor spada v razred EURO 6d. Z uporabo sistema Stop&Start so zmanjšali izpuste. Kdor želi voziti bolj ekonomično in je pripravljen izgubiti nekaj moči, lahko uporabi vozni program ECO. Prostornina rezervoarja znaša 50 litrov in z njim lahko z umirjeno vožnjo prevozimo več kot 700 kilometrov. Pri izvedenki s štirikolesnim pogonom se je poraba gibala pri 6,6 litrih, a dvokolesnik je imel za dober liter nižjo porabo.

Končno mnenje

Marsikdo nas ne razume zakaj tako pohvalimo Dusterja, češ, da je samo Dacia. Vendar se počasi in opazno izboljšuje ter vztrajno pridobiva na ugledu. Dacia že dolgo ni več to kar je bila pred mnogimi leti. Sedaj je postala sodobna, varna in opremljena z večino sodobnih varnostnih sistemov. Opremljena je s preizkušenimi motorji, ki nimajo večjih okvar.

Novi Duster druge generacije je zunaj že drugo leto. Na cesti jih je opaziti v kar precejšnem številu, to pa seveda pomeni, da zaupanje v to znamko narašča. Kdor potrebuje zmogljivega in okretnega terenca je Duster prava izbira. Mi smo tokrat testirali dvokolesno izvedenko, katero je poganjal novi bencinski motor, ki je odličen. Motor je precej zmogljiv in za povrh še varčen. Naš je bil iz najvišjega nivoja opreme. Duster je na zunaj privlačnega videza in notranjost je na novo dodelana s sodobnimi števci ter preoblikovano, sodobnejšo armaturo. Prostora bo v notranjosti in prtljažniku dovolj tudi za družinske izlete. Večje družine si bodo morale omisliti le še strešni kovček.

Duster nam je že od vsega začetka pri srcu, saj nanj gledamo skozi prizmo uporabnosti in zmogljivosti pri terenski vožnji. V kolikor izberemo štirikolesni pogon, bomo lahko z njim vozili praktično »povsod« in se nato varno spustili nazaj v dolino.

Duster je na voljo v 22 različicah,  to pa je do sedaj največja paleta raznolikosti. Kupci lahko izbirajo med petimi nivoji opreme in osmimi kombinacijami motorjev ter med dvokolesnim in štirikolesnim pogonom. Najcenejši Duster se prične pri 13.690 € in se za nekje od 1.600 do 1.900 € postopoma zvišuje glede na nivo opreme. Najdražji se po ceniku konča pri 20.290 €, nanj pa lahko vseeno dodamo še nekaj dodatne opreme. Podjetja lahko izberejo tudi gospodarskega Dusterja in s tem lahko opravičijo davek. Možnost je samo ena in ta je z opremo Comfort ter dizelskim motorjem Blue dCi 1,5-litra, s štirikolesnim pogonom in 115 konji. Za tega se odšteje 17.790 evrov, od katerega lahko odbijemo še 22% davek v kolikor gre za poslovnega uporabnika.

Plusi: zmogljiv in varčen motor, električni servo volan, led luči, oddaljenost od tal, vozne lastnosti, terenske zmogljivosti, sodobnejši potovalni računalnik.

Minusi: šibek signal radia, sistem za mrtvi kot možen samo pri najvišjem nivoju opreme, ni prednjih parkirnih senzorjev, volanske tipke niso osvetljene.

Cena testnega vozila: 18.470 €.

Specifikacije

Motor: 1,3-litrski turbo bencinski Euro6d

Moč: 96 kW (130 KM) pri 5.2000 vrt/min

Navor: 240 Nm pri 1.600 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 191 km/h

0-100 km/h: 11,1 s

Emisije CO2: 153-164 g/km

Povprečna poraba: 5,7-6 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: AFU, ESP, ASR, šest zračnih blazin, opozorilnik na mrtvi kot, HSA, HDC, 2 x ISOFIX.

Euro NCAP: 3 zvezdice

Prostornina prtljažnika: 445/1.532 litrov

Obračalni krog: 10,15 m

Oddaljenost od tal: 210 cm

Masa vozila: 1.364 kg

Platišča: 17 palcev (215/60)