Dacia Duster TechRoad 1.3 Tce 150 4X4

Dacia piše zgodovino, saj ima Duster z novim bencinskim motorjem prostornine 1,3-litra pod pokrovom kar 150 konjev. Poleg novega, zmogljivega motorja smo imeli na voljo še štirikolesni pogon. S tem je postal Duster še boljši in uporabnejši. Testni je izhajal iz omejene serije Techroad in zanj bi lahko rekli, da tako popolnega Dusterja še nismo vozili. Že od nekdaj je bil Duster zelo uporaben, zanesljiv terenec, ki je imel vse ali še več kot veliki terenci. Marsikdo ga še vedno gleda postrani in zaničuje zaradi značke, a stare Dacije že dolgo ni več. Zadnja leta so pohvalno veliko vlagali v kvaliteto in videz.

Videz, prostornost in praktičnost

Duster je s prenovo postal dovršen in lepši na pogled. Prednji del Dusterja je popolnoma nov. Vgradili so mu dnevne LED luči, žarometi ostajajo halogenski, a svetijo dosti bolje od prejšnje generacije. Nov je odbijač in nove so meglenke ter reže za zrak motorja. Iz strani je še bolj robusten, saj so mu dodali plastični terenski dodatek na prednji blatnik. Strešni nosilci so preoblikovani in so zaradi poliranega kroma postali vpadljivi. Naše testno vozilo so obuli v največja, 17-palčna lahka platišča. Za Dusterja so pripravili devet barv karoserije, od česar sta dve navadni, ostale so kovinske. Zadaj opazimo nove kvadratne luči,  sestavljene iz štirih delov, ki so zamenjale stare, podolgovate luči. Za piko na i sta tu še lepo poudarjena  odbijača, katera so dodatno opremili z izpopolnjeno zaščitno plastiko za vožnjo po brezpotjih.

Novi Duster je največ prenov doživel v notranjosti. Med prvimi našimi najljubšimi novitetami so popolnoma novi voznikovi števci in nova armatura, ki je bolj razgibana. 7-palčni zaslon na dotik so za nekaj stopinj bolj obrnili proti vozniku za boljši pogled in lažje upravljanje. Multimedijski sistem je nove, torej tretje generacije, ki je opremljen s kartografijo Adriatic, z radijem, USB priključkom, dodatnim programom za Off Road vožnjo, povežemo z Android Auto ipd. Klimatska naprava je avtomatska.

Pod zaslon so v ravni črti, ki spominja na klavirsko tipkovnico, namestili večje število gumbov. Tu se upravlja način vožnje ECO-Normal, lahko se izklopi parkirne senzorje in sistem Start&Stop, sistem ESP ter sistem za spust po klancu navzdol, izbira se način pogleda med kamerami, na koncu je še gumb za uporabo utripalk v sili. Klima je po novem avtomatska in za upravljanje te, uporabimo tri okrogle, več funkcijske gumbe. Pogled na bele voznikove števce je prijeten in potovalni računalnik je postal večji, enostavnejši za uporabo. Voznik si lahko volan prilagodi po višini in globini. Spredaj sta sedeža bolj čvrsta in ne več tako mehka kot včasih, s čimer so dosegli več udobja. Volan je nov, štirikrak, oblečen v usnje, ki je prav prijetno na otip, a nas je zmotilo v nočnem času, da ta ni osvetljen oz. tipke, ki so na volanu.

Notranjost je odslej bolj svetla zaradi večjih stranskih stekel in z uporabo modernejših prevlek bolj privlačna. Okoli zračnikov so dodane rdeče obrobe in na sprednja sedeža rdeče vezenje Duster. Počutje v notranjosti je prijetno in udobja za vse potnike ne manjka. Uporabili so dosti boljše material na otip in videz. Odlagalnih mest je več kot kdaj koli prej. Nov, uporaben predal so dodali pod sovoznikov sedež. Več zvočne izolacije prispeva k tišji notranjosti, saj v notranjost vdira manj hrupa tako motorja, kot vetra.

Prtljažnik pri štirikolesnem pogonu meri 376 litrov in pri dvokolesnem pogonu za 11 litrov več. Ko podremo zadnjo klop se poveča na 1.532 litrov. Zadnja klop se podre v razmerju 60:40. Pod prtljažnim dnom je rezervno kolo polne velikosti in okoli njega štiri odlagalna korita. Če izberete veliko rezervno kolo, se bo prtljažnik zmanjšal za 90 litrov.

Varnost

Serijsko ima vgrajen zavorni sistem ABS že pri najnižjem nivoju, pomoč pri zaviranju AFU, sistem za stabilnost vozila ESP, proti zdrsu pogonskih koles ASR, zadaj dva pritrdišča Isofix, omejevalnik hitrosti, pomoč za speljevanje iz klanca HSA, za nadzorovan-varen spust po klancu navzdol HDC. Pri najvišjem nivoju opreme ima še tempomat, zadnje parkirne senzorje in kamero za vzvratno vožnjo. Kljub štirim kameram smo na trenutke pogrešali prednje parkirne senzorje.

Okrepili so šasijo, v odbijače dodali nove blažilnike in sedežne okvirje na novo oblikovali. Duster ima pri nivoju Prestige in TechRoad tudi vgrajen sistem za opozorilo na vozilo v mrtvem kotu, ki deluje v območju od 30 do 140km/h. Sistema v nižjih nivojih opreme ni možno imeti. Želeli bi si, da bi ta sistem vsaj umestili na seznam dodatne opreme kot za doplačilo, saj gre tu za večjo varnost in ne za prestiž.

Dacia ni zaspala pri posodobitvi aktivne in pasivne varnosti, a kljub temu so mu dodelili na testih EuroNCAP le tri varnostne zvezdice. Od zadnjih testov, ki so jih naredili leta 2011 so se standardi zelo poostrili. Največ napredka so naredili v primeru nesreče z pešcem, kjer ima sedaj Duster enkrat boljšo oceno.

Vozne lastnosti

Z močnejšim motorjem, je postala vožnja Dusterja še bolj udobna in brez težav lahko varno, hitro prehitimo počasneje vozeče vozilo pred nami. Precej se pozna, da ima motor veliko navora, kar zagotavlja, da lahko brez težav prestavljamo že pri 1.700 vrtljajih. Pri okoli 50km/h imamo že v 5 prestavi in motor lepo vleče. Novost je električni servo volan in z novim motorjem so naredili velik korak naprej.

Duster ima že od vsega začetka višjo oddaljenost od tal, ki znaša 210 mm. Običajni mestni terenci, ki so že nekaj časa zelo priljubljeni, pa niso ravno primerni za vožnje po brezpotjih ali za vožnjo čez visoke mestne robnike. Duster zmore vse to in še veliko več.

Na sredinski konzoli imamo nameščen vrtljiv gumb, s katerim lahko nastavljamo način pogona. Če ga zavrtimo skrajno levo imamo pogon samo na prva kolesa, z vrtljajem v desno ga prestavimo v avtomatski način, kjer vsi senzorji ves čas nadzorujejo oprijem koles s podlago in po potrebi samodejno prenesejo moč na zadnja kolesa. Ko gumb obrnemo še bolj v desno, pa zapremo diferencial in moč se porazdeli na vsa kolesa v razmerju 50:50. Zadnja opcija je namenjena za počasno vožnjo po zahtevnih terenih.

Ker je Duster pravi terenec, nudi tudi možnost vklopa sistema za varen, samodejen spust po strminah. Voznik enostavno prestavi v prvo prestavo, pritisne na gumb in od tu naprej samo še drži volan oz. usmerja Dusterja v želeno smer. Vse ostalo naredi sistem sam. Ob zastoju oziroma blokadi pri vožnji po strmem klancu navzgor, Duster samodejno obstane na mestu za nekaj trenutkov na strmini in s tem prepreči, da bi nam avto prehitro ušel vzvratno. Na vse že omenjeno ne smemo pozabiti še na štiri kamere, ki jih ima nameščene na vseh stranicah. Pri počasni vožnji lahko voznik sam izbere katero kamero bo spremljal.

Kdor želi spremljati podatke o naklonu vozila lahko uporabi informacijski program, ki prikaže nagib vozila ali pa za lažjo orientacijo izkoristi digitalni kompas.  Duster se na cesti počuti precej bolj domače, njegov pravi dom pa so brezpotja. Njegov vstopni kot je 30 in izstopni 33 stopinj. Ker ni prevelik terenec, je precej okreten in ga lahko z lahkoto obrnemo na »vsaki« kozji poti.

Informacije o motorju

Novi Duster ima od sedaj naprej še novi turbobencinski motor prostornine 1,3-litra, ki ima neverjetno dobre zmogljivosti. Motor ima skorajda že toliko navora kot dizelska izvedenka. Pri 1.700 vrtljajih ima 250Nm navora, kar se zelo čuti pri vožnji, saj je s tem precej bolj tekoča in živahnejša. Kot smo že omenili je postal ta motor tudi najmočnejši v vsej zgodovini Dacije. 150 konjev doseže pri 5.250 vrtljajih.  Vse skupaj upravljamo z ročnim šest stopenjskim menjalnikom, ki se ga pretika tekoče in enostavno.

Motor so umestili v razred Euro 6d in na prevožen kilometer izpusti od 167 do 173 gramov emisij CO2 in 0,0239 grama NOx. Opremljen je s sistemom Stop&Start, ki ne povzroča sivih las in je uporaben pri zastojih ali mestni vožnji. Masa Dusterja znaša 1.445 kilogramov in ima 50 litrski rezervoar goriva. S 40 litri smo prevozili 611 km, to pa na sto kilometrov pomeni 6,6 litra porabe, kar sploh ni slabo in je zelo obetavna poraba. Med testom smo ga zapeljali tudi po brezpotjih, uporabili štirikolesni pogon in kljub temu je bila poraba na koncu odlična. Običajno smo vedno zagovarjali preizkušen dizelski motor prostornine 1,5-litra, a tokrat je novi bencinski motor vse postavil na glavo. Med testiranjem tega vozila smo se prepričali, da je bencinski motor precej zmogljiv, močan, uporaben in varčen.

Ločeno smo testirali tudi šibkejši bencinski motor 1,3-litra prostornine z dvokolesnim pogonom in 130 konji. Omenjeni motor je imel za slab liter manjšo porabo od najmočnejšega. Tudi ta test bomo v kratkem objavili.

Končno mnenje

V vseh letih, odkar testiramo avtomobile, smo imeli na testu že kar nekaj Dusterjev. Z veseljem spremljamo ta napredek, saj ga z vsako prenovo temeljito izboljšajo. Zadnji, novi Duster je prišel na slovenske ceste v začetku leta 2018, a v tem času so pripravili še omejeno serijo Dusterjev TechRoad, s čimer so zadovoljili tiste zahtevnejše kupce. Testni Duster je imel pod pokrovom motorja nov, najmočnejši bencinski motor s 150 konji, kar je pri Daciji popolna novost.

Z omenjeno opremo je postal Duster  navznoter in na zunaj atraktivnejši, predvsem pa modernejši. K omenjeni opremi spadajo rdeči dodatki v notranjosti, bolj moderno oblazinjenje sedežev, samodejna klimatska naprava, sistem za mrtvi kot, štiri kamere, kartica za prostoročno upravljanje in velik sredinski zaslon s paketom Media Nav Evolution 3.0 Adriatik. Sistem ima možnost povezati se z Android Auto. V primeru, da potujete po Evropi, bo potrebno dokupiti kartografijo za 100 €, saj ima sistem serijsko le kartografijo Adriatic.

Poleg lepotnih dodelav ima novi Duster tudi nov, odličen servo volan, ki si zasluži vse pohvale, nov izpopolnjen bencinski motor, ki teče suvereno in ne porabi veliko goriva. Seveda je vse odvisno od voznika, a z umirjeno vožnjo, boste težko presegli porabo sedmih litrov. Opremljen je s sodobnimi varnostnimi sistemi.

Duster je na voljo  v 22 različicah in zagotovo lahko zatrdimo, da je to sedaj največja paleta raznolikosti. Kupci lahko izbirajo med petimi nivoji opreme, osmimi kombinacijami motorjev in dvokolesnim ali štirikolesnim pogonom. Najcenejši Duster se prične pri 13.690 € in se za nekje od 1.600 do 1.900 € postopoma povišuje glede na nivo opreme. Najdražji se po ceniku konča pri 20.290 €, nanj pa lahko vseeno dodamo še nekaj dodatne opreme.

Plusi: zmogljiv in varčen motor, električni servo volan, led luči, oddaljenost od tal, vozne lastnosti, terenske zmogljivosti, sodobnejši potovalni računalnik, uporaben štirikolesni pogon.

Minusi: sistem za mrtvi kot možen samo pri najvišjem nivoju opreme, ni prednjih parkirnih senzorjev, volanske tipke niso osvetljene.

Cena testnega vozila: 21.330 €.

Specifikacije

Motor: 1,3-litrski turbo bencinski Euro6d

Moč: 110 kW (150 KM) pri 5.250 vrt/min

Navor: 250 Nm pri 1.700 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni-štirikolesno

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 196 km/h

0-100 km/h: 10,6 s

Emisije CO2: 167-173 g/km

Povprečna poraba: 6,6 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: AFU, ESP, ASR, šest zračnih blazin, opozorilnik na mrtvi kot, HSA, HDC, 2 x ISOFIX.

Euro NCAP: 3 zvezdice

Prostornina prtljažnika: 376/1.532 litrov

Obračalni krog: 10,15 m

Oddaljenost od tal: 210 cm

Masa vozila: 1.445 kg

Platišča: 17 palcev (215/60)