Audi A1 citycarver

  • CO2 v g/km, kombinirana: 124–117*). Najnaprednejši model nove serije vozil A1 je doma v vseh revirjih: v mestu, na regionalnih cestah in na avtocestah – zaradi višje lege karoserije pa tudi na neutrjenih terenih.

Progresiven in robusten: koncept in zunanji dizajn
A1 citycarver je najnaprednejši model v Audijevi seriji kompaktnih vozil. Zasnovan je na novem Audiju A1 Sportback ter prevzema njegove športno-čvrste linije s širokim kolotekom in kratkima previsoma. Vendar je karoserija dvignjena za dobre 4 centimetre, zaradi česar je vstopanje udob¬nejše in pregled nad okolico še boljši. Pribl. 35 mm višine gre na račun modificiranega podvozja z večjim hodom vzmeti. Preostalo prispevajo velika kolesa.

4,05 m dolgi Audi A1 citycarver ima zunanjost robustnega terenca. Velika osmerokotna mreža hladilnika spominja na Audijeve modele Q. Mreža nima okvira, pač pa je realizirana kot tri¬dimen¬zionalna, v matirano črni barvi lakirana, satasta rešetka. Nad njo sta značilni reži. Pozornost pritegne ščitnik za podvozje, lakiran v videzu legiranega jekla; ob straneh so na kolesnih ohišjih in markantnih stranskih pragovih montažni deli v kontrastni barvi. Zadnji odbijač posnema dizajn sprednjega podaljška odbijača.

Kar zadeva lakiranje, Audi na izbiro nudi devet barv. Strešna kupola je lahko po želji lakirana v kontrastni mitološko črni kovinski ali manhattansko sivi barvi – takšna oblikovalska rešitev je značilna za A1. Z izbiro paketa črnih elementov je mogoče zunanjost še bolj prilagoditi oseb¬nemu okusu. Montažni elementi v spodnjem delu karoserije, ki so sicer sive barve in lakirani v videzu legiranega jekla, so pri tem paketu črni.

Prostorna in sodobna: notranjost
V notranjosti Audija A1 citycarver imajo tudi potniki na zadnjih sedežih obilo prostora za glavo in noge. Pri običajni postavitvi prostornina prtljažnika znaša do 335 litrov, ob podrtih naslon¬ja¬lih zadnjih sedežev se poveča na 1.090 litrov. Prtljažni paket z mrežo in variabilnim prtljaž¬nim dnom (opcijsko) je praktična rešitev za mestni vsakdanjik.

A1 citycarver ima od vseh avtomobilov v kompaktnem razredu najbolj športno notranjost. Armaturna plošča je obrnjena proti vozniku; serijski digitalni kombinirani instrument z ohišjem zaobjema tudi prezračevalni šobi. Zaslon MMI (opcijsko) in sklenjeni pas prezračevalnih šob na sovoznikovi strani sta integrirana v površino z videzom črnega stekla.

Notranjost Audija A1 citycarver je zasnovana tako, da ima ključno vlogo individualno prilagajanje. Izbirati je mogoče med štirimi izvedbami opreme: basis, advanced, design selection in S line. Od notranjosti advanced naprej so na prevlekah kontrastni šivi; pri izvedbi S line so na voljo kombinacije tekstila in umetnega usnja ali alkantare in umetnega usnja. Izvedba design selection vključuje vznemirljivi paket linijske/ambientne osvetlitve. Pri vseh elementih opreme – od športnih sedežev (ki sta pri izvedbi S line serijska) do LED-žarometov z dinamičnimi smerniki – se Audi A1 citycarver zgleduje po Audiju A1 Sportback**.

Audijev najnaprednješi kompaktni model je namenjen mladim kupcem – to je razvidno tudi iz nabora barv in materialov. Pri izvedbi advanced lahko sedežne prevleke po želji izstopajo v svežih tonih metino zelene in oranžne barve. Poudarjene površine na prezračevalnih šobah, konzoli sredinskega tunela in vratih so lakirane v metino zeleni, srebrno sivi, oranžni, bakreni ali strukturno sivi (za S line) barvi, aplikacijska površina na armaturni plošči pa je na voljo v matirano črni, temno sivi, železno sivi in diamantno srebrni barvi.

Serijski digitalni zaslon: upravljanje in prikazi
A1 citycarver je več kot nared za digitalno prihodnost. Že osnovna izvedba ima popolnoma digitalen kombinirani instrument z 10,25-palčnim zaslonom, ki ga voznik upravlja prek večfunkcijskega volana. Alternativno je na voljo Audi virtual cockpit, ki omogoča še številne druge funkcije. Voznik lahko za volanom preklaplja med več načini prikazov.

Popolna povezanost: infotainment in Audi connect
Pri infotainmentu je MMI radio serijski. Naslednja stopnja vključuje različico plus z 8,8-palčnim zaslonom MMI touch. Zaslon je z diagonalo 10,1 palca še večji, če kupec naroči bodisi pripravo za MMI navigacijo plus ali najzmogljivejši navigacijski sistem. Vsi ukazi in vprašanja, tudi iskanje s poljubnim besedilom, se izvajajo z dotikom ali prek glasovnega upravljanja. Navigacija vozniku postreže s pametnimi predlogi, in sicer na podlagi prevoženih poti. Ponudnik HERE progo izračunava online in pri tem upošteva prometno situacijo na širokem območju.

MMI navigacija plus je še privlačnejša v kombinaciji s spletnimi storitvami Audi connect. Te vključujejo razširjeno glasovno upravljanje z online poizvedovanjem, navigiranje z aplikacijo Google Earth, spletne prometne informacije, informacije o parkirnih mestih, informacije o semaforjih, dostopno točko za WLAN in hibridni radio. Brezplačna aplikacija myAudi avto povezuje z uporabnikovim pametnim telefonom in tako omogoča prenašanje poti, posebnih ciljev in terminov iz telefona v avtomobil ter upravljanje centralnega zaklepanja na daljavo.

Tudi strojno opremo je mogoče pri Audiju A1 citycarver celostno povezati. Vmesnik za pametne telefone Audi smartphone interface pametne telefone z operacijskim sistemom iOS ali Android v sistemu MMI integrira v njihovo naravno okolje in nudi dva USB-vmesnika, pri čemer je eden od njiju vmesnik tipa C. Audijev predal za telefon poveže pametni telefon z avtomobilsko anteno in jo skladno s Qi-standardom indukcijsko polni. Prestižni avdiosistem Bang & Olufsen s 3D-zvokom razvaja kupce, ki cenijo vrhunsko kakovost zvoka.

Podobno kot infotainment sistem so tudi asistenčni sistemi Audija A1 citycarver plod najnovejšega tehnološkega razvoja. Sistem Audi pre sense front uporablja radarski senzor, s katerim prepoznava kritične situacije pred avtomobilom. Sistem je serijski; enako velja za opozorilnik za zapustitev voznega pasu. Prilagodljiva asistenca za hitrost (opcijsko) ohranja želeno razdaljo do spredaj vozečega vozila, prav tako opcijski parkirni sistem pa samodejno vrti volan pri parkiranju na bočna in prečna parkirna mesta.

Dva trivaljnika in en štirivaljnik: motorji
A1 citycarver na trg prihaja z dvema trivaljnima motorjema TFSI, nekoliko pozneje pa bo sledil še štirivaljni motor. Vsi so opremljeni s turbopolnilnikom, direktnim vbrizgavanjem goriva in filtrom za trdne delce. Odvisno od motorja in želje kupca lahko moč motorja na sprednji kolesi prenaša ročni menjalnik ali 7-stopenjski menjalnik S tronic. Če je avto opremljen s sistemom za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select, ima S tronic pri nastavitvi efficiency funkcijo prostega teka.

Vsi motorji navdušujejo s posebnimi odlikami. Pri trivaljnih motorjih so to predvsem kompaktna zasnova, majhna teža (88 kg) in majhne gibljive mase. Posebno ekonomičen je motor 1.0 TFSI z močjo 70 kW (95 KM), ki žene model Audi A1 citycarver 25 TFSI (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 5,2; emisija CO2 v g/km, komb.: 119). Pri močnejši zmoglji¬vostni stopnji za citycarver 30 TFSI (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 5,4–5,1; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 122–117) pa njegova moč znaša 85 kW (116 KM).

1.5 TFSI je visokotehnološki agregat. Njegov sistem cylinder on demand (COD) pri nizki in srednji obremenitvi izključi drugi in tretji valj; rešitve, kot so z železom prevlečene tekalne površine valjev, pa zmanjšujejo notranje trenje. Motor z 1,5-litrsko gibno prostornino in močjo 110 kW (150 KM) poganja Audi A1 citycarver 35 TFSI (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 5,5–5,3; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 124–120).

Skladno in športno: podvozje
Audi je model A1 citycarver opremil s skladnim in športno-precizno nastavljenim podvozjem. Zaradi nastavitve in pnevmatik z večjim obsegom je odmik karoserije od tal v primerjavi z modelom A1 Sportback večji za 35 mm. Za modela 30 TFSIin 35 TFSI je na voljo dinamični paket, ki vključuje rdeče zavorne čeljusti, sistem za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select, zvočni izvajalnik in podvozje z nastavljivimi blažilniki.

Sistem Audi drive select, ki ponuja nastavitve auto, dynamic, efficiency in individual (samo skupaj z navigacijo), je mogoče naročiti tudi posebej. Nastavljivi blažilniki so na voljo v kombi¬naciji z dinamičnim paketom. Poleg serijskih 16-palčnih platišč Audi in Audi Sport nudita tudi platišča s premerom do 18 palcev (z dinamičnim paketom). Opcijska speljevalna asistenca preprečuje vzvratno premikanje vozila ob vzponu in spustu.

Od 22.100 evrov naprej: prihod na trg in model iz posebne serije
A1 citycarver na evropski trg prihaja jeseni 2019; v Nemčiji bo na prodaj po ceni od 22.100 evrov. Ob uvedbi na trg Audi pripravlja model iz posebne serije "edition one", ki bo lakiran v puščično sivi ali pulzivno oranžni barvi in bo imel platišča s premerom 18 palcev. Žarometi in zadnje luči bodo zatemnjeni, ekskluzivna notranja oprema bo temeljila na izvedbi S line. Kupci lahko vozila iz serije "edition one" naročijo za doplačilo 5.650 evrov (motorji z močjo od 85 kW naprej).