Z 200 grami dodatne opreme motoristi ne bodo sporočali napačnih informacij o svojem manevru

»Težava je, da mnogi motoristi med vožnjo sploh ne uporabljajo smernika, ker ga sicer pozabijo izklopiti. Prednost Smart Turn Systema pa je, da smernik ni nikoli po nepotrebnem vklopljen. Torej ne gori, ko ni potrebno in ostalim udeležencem v prometu ne sporoča napačnih informacij o manevru motorista,« pojasnjuje Marko Boštjančič iz zagonskega podjetja Movalyse d.o.o.. Kako naprava deluje »v ovinkih«, si je vse sejemski dni mogoče ogledati v atriju sejmišča.

Gre za majhno napravo za avtomatski izklop smernika po ročnem vklopu smernika na vseh motorjih z mehanskim stikalom. Priklopi se na obstoječo električno napeljavo za upravljanje smernikov na motorju. S pomočjo vgrajenih senzorjev sistem več kot 300-krat v sekundi izmeri ključne parametre vozne dinamike in jih skozi kompleksen algoritem pretvori v uporabne podatke. Z analizo teh podatkov naprava natančno prepozna manever in še bolj pomembno, prepozna zaključek manevra ter izklopi smernik. »Težava je, da mnogi motoristi med vožnjo sploh ne uporabljajo smernika, ker ga sicer pozabijo izklopiti. Prednost Smart Turn Systema pa je, da smernik ni nikoli po nepotrebnem vklopljen. Torej ne gori, ko ni potrebno in ostalim udeležencem v prometu ne sporoča napačnih informacij o manevru motorista,« pravi Marko Boštjančič iz zagonskega podjetja Movalyse.

Smart Turn System je plod slovenskega znanja, ki ga je v izdelek usmerila ekipe mehanskih in elektro inženirjev. »V Sloveniji smo doslej prodali okoli 300 naprav, po svetu pa že približno 2.000,« razloži Urška Župan, marketing menedžerka v podjetju. Zanimanje za izdelek se še povečuje. »Motoristi v vseh starostnih skupinah se vedno bolj zavedajo pomena varnosti. Predvsem so to starejši, tisti, ki imajo družine in vedo, da se morajo vrniti domov. Vedno bolj tudi mlajši dojemajo, da je varnost pomembna in da se lahko izognejo nepotrebnim nesrečam,« pojasni Županova.