VW Amarok Aventura 3.0 TDI 4M Aut.

Potrebe kupcev se ves čas spreminjajo in s tem tudi avtomobilistična industrija. Pri Pickup-ih je najbolj pomemben podatek vlečna masa ali nosilnost tovornega kesona in konec koncev tudi poraba »delovnega stroja«. Amarok lahko vleče 3,3 tone, maksimalna obremenitev tovornega dela pa znaša eno tono. Motor V6 ima 258 konjev, ki se ga upravlja s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom. Ima pogon na vsa štiri kolesa in mehansko zaporo diferenciala. Cena Amaroka ni ravno nizka, saj je vozilo narejeno za specifične potrebe in ni primerno za klasičnega uporabnika.

Videz, prostornost in praktičnost

Amarok že zaradi same podobe zelo izstopa,  k temu pripomore še atraktivna kovinsko-modra barva karoserije, velika 20-palčna lahka platišča in kromirani cevni stranski stopnici. V večernem času se pod stopnicama prižge led osvetlitev. Zadnji tovorni prostor so za večjo uporabnost zaprli z aluminijasto roleto. Prednja maska je robustna in še vedno dovolj elegantna, iz katere sta vidni dve sodobni dnevni led luči nepravilnih oblik. Reže motorja so velike in na sredini se bohoti večji Volkswagnov znak. Na bokih izstopajo zelo poudarjeni blatniki. Zadnji odbijač je kromiran in nad njim so klasične pokončne luči.

Kljub temu, da Amarok po večini časa namensko služi obrtnikom, notranjost ni zaradi tega nič slabša, kot pri osebnih vozilih. Testni Amarok je izhajal iz najvišjega nivoja opreme Aventura in s tem je bil precej opremljen. Osnovni nivo je Comfortline in razred višji je Highline. V našem primeru so sedeži iz usnja, sprednja sta iz serije ergoCongort, ki poskrbita za pravo mero udobja. Sami smo pogrešali večji osrednji zaslon, na katerem se spremlja navigacijski sistem Discover, sliko vzvratne vožnje in upravljanje vseh drugih sistemov. V najvišji nivo opreme spada še večfunkcijski usnjeni volan, potovalni računalnik, avtomatska klimatska naprava Climatronic in tempomat. Zadnja klop lahko sprejme tri potnike.

Prtljažni del je klub veliki prostornini bolj malo uporaben za osebno prtljago. Ko se potegne roleto čez keson je tovorni prostor precej nizek. Seveda ta še vedno omogoča prevoz manjših predmetov, da pridejo do cilja suhi. Na odprt tovorni prostor lahko natovorimo več kot dva kubika tovora, a ga ne smemo pozabiti pritrditi, da ga med vožnjo kje ne izgubimo.

Varnost

Pri organizaciji Euro NCAP so leta 2010 zadnjič opravili teste varnosti Amaroka, kjer je pridobil štiri zvezdice (odrasli potniki 86%, otroci 64% in pešci 47%). Varnostni sistemi ali pomagala so: elektronski stabilizacijski sistem, terenski ABS, sistem večnaletnega zaviranja, ki prepreči posledice trčenja in vozilo upočasni do 10km/h, asistenčni program za speljevanje iz klanca in prav tako sistem za nadzorovan spust. Ima še sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah. V potniški kabini je šest zračnih blazin.

Vozne lastnosti

Amarok meri v dolžino 5,25 metrov, njegova medosna razdalja znaša 3,09 metra in se ga pelje dobro po brezpotjih kot tudi po vsakodnevnih cestah. Kjer so ceste slabše in so večje luknje, lahko zadnji del postane nemiren in poskakujoč zaradi listnatega vzmetenja. Pri Nissanu so to rešili z drugačnim vpetjem in so glede udobja vožnje pri vrhu med Pick-Upi. Na avtocesti je vožnja mirna, potniška kabina je dobro izolirana in nudi precejšno mero udobja.

Na zahtevnem terenu in brezpotjih se Amarok počuti zelo domače. Kdor je veliko na slabem terenu, ga bo moral obuti v bolj grobe pnevmatike. Našega so obuli v »prevelika« 20 palčna platišča s pnevmatikami 255/50. Na pogled so res da lepa, a v praksi se izkaže, da ni vse lepo tudi dobro. Amarok ima štirikolesni pogon in samodejno razpolaga z razporeditvijo moči med prednjo ter zadnjo osjo. Testnemu so iz seznama dodatne opreme dodali mehansko zaporo diferenciala. Pri zahtevnem spustu lahko uporabimo sistem za samodejno zaviranje po klancu navzdol. Amarok naredi vse sam, naša naloga je samo, da držimo volan in ga usmerjamo v pravo smer.

Od tal je oddaljen slabih 20 centimetrov in z njim lahko vozimo v do pol metra visoki vodi. Prednji in zadnji odbijač sta prilagojena vstopnim kotom (spredaj 29,5° in zadaj 18°). Zaradi široke medosne razdalje lahko z njim vozimo po 50° nagnjenih pobočjih, glede na tehnične podatke lahko prepelje vzpone do 45°. V testnem obdobju smo z Amarokom precej uživali vse dokler nismo zavili v kakšno nakupovalno ali mestno središče, kjer smo se šele dodobra zavedali velikosti Amaroka.

Informacije o motorju

Prostornina novega dizelskega motorja V6 je 3.0-litra, ki so ga zaradi novih standardov še opremili z dodatkom Ad-Blue. Motor ima 259 »konjev« in visok navor 580Nm, ki se ga lahko v celoti koristi že pri 1.400 vrtljajih. Motor je zelo zmogljiv in bo primeren za vse tiste, ki potrebujejo veliko vlečne moči za vleko težkih prikolic naloženih z gradbenimi stroji. Na tovorni keson se lahko natovori do 1 tone ali se vleče prikolico s 3,3 tonami. Za prestavljanje skrbi samodejni 8-stopenjski menjalnik. Menjalnik prestavlja med vsemi prestavami gladko in predvsem pametno. Samodejni menjalnik je zlata vreden pri vožnji po mestu, saj bi morali z ročnim ves čas prestavljati med prvo in tretjo prestavo.

Motor so uvrstili v razred Euro6, ki na prevožen kilometer izpusti 220 gramov emisij CO2. Najvišja hitrost, ki jo lahko doseže je 205 km/h in iz mesta do sto rabi 7,6 sekund. Na testu se je poraba gibala od 8,5 do 11 litrov. V kolikor bi vlekli 3 tone, bi se seveda poraba povišala. Povprečna poraba je bila 9,1 l/100 km. Glede na maso Amaroka, velikost in štirikolesni pogon lahko rečemo, da je poraba relativno »nizka«. Da se napolni prazen rezervoar, ki nudi dobrih 80 litrov prostornine,  bo treba odšteti nekaj več kot 100 evrov.

Končno mnenje

Volkswagnov Pick-Up je prava delovna zver, ki zmore veliko. Voznik in ostali potniki se v notrajosti počutijo zelo domače, saj nudi veliko udobja, zvočna izolacije kabine je odlična in je zgrajena iz dobrih materialov. Spredaj si lahko sedenje nastavimo do potankosti in s tem na dolgih poteh ne čutimo nikakršnih posledic. Amarok je tudi dober potovalnik po avtocesti, ki seveda ni dirkač, bomo pa prišli na cilj zelo spočiti. S svojo veličino deluje na cesti marsikdaj zastrašujoče in avtoritativno. Motor v povezavi z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom deluje odlično. Ročnega menjalnika si v tem vozilu pravzaprav niti ne predstavljamo. 

Amarok V6 z dvojno kabino je na voljo z enim motorjem 3.0-litra in 6-stopenjskim ročnim ali 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Vsi modeli imajo štirikolesni pogon. Na izbiro je motor s 150 ali 190 konji. Osnovni nivo opreme Comfortline z ročnim menjalnikom stane 39.474 €, nivo višje 42.543 €, najbolj opremljen iz seznama opreme pa 54.521 €. Razlika v ceni glede na ročni ali avtomatski menjalnik je 2.182 evrov. Iz seznama lahko izberemo še kar nekaj dodatne opreme. Amarok ima 4 letno jamstvo ali 120.000 kilometrov.

Plusi:: 8-stopenjski menjalnik, štirikolesni pogon, dobra vožnja, udobna sprednja sedeža, zmogljivost motorja in vozila,

Minusi: majhen zaslon za navigacijo, malo uporabnih odlagalnih mest oz. predala, ni primeren za vožnjo po mestu, končna visoka cena

Cena testnega vozila: 58.324 evrov

Specifikacije

Motor: 3.0-litrski turbodizel EURO6

Moč: 190kW (258 KM) od 2.500 do 4.000 vrt/min.

Navor: 580 Nm od 1.400 do 3.000 vrt/min.

Menjalnik: avtomatski

Prestav: osem

Pogon: štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 207 km/h

0-100 km/h: 7,6 s

Emisije CO2: 220 g/km

Povprečna poraba: 9,1l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 80 litrov

AdBlue: 18 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: ABS, 6 varnostnih blazin, ABS, sistem več naletnega zaviranja, EDS.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: /

Obračalni krog: 12,95 m

Oddaljenost od tal: 19,2 cm

Masa vozila: 2.407 kg

Platišča: 20-palčna (255/50)