Volkswagnov “litrski” avto XL1

  • Manufakturna izdelava v tovarni v Osnabrücku v Nemčiji
  • S količnikom zračnega upora (cx) 0,189 je XL1 najbolj aerodinamično serijsko vozilo vseh časov
  • Poraba goriva 0,9 l je bila do sedaj vizija – danes je dejstvo

Wolfsburg (Nemčija), 21. februar 2013. Volkswagen XL1 je najvarčnejše vozilo na svetu, saj za 100 km poti porabi samo 0,9 l goriva. Priklopni (plug-in) hibridni sistem temu dvosedežniku omogoča, da izključno z elektromotorjem, torej povsem brez emisij, prevozi do 50 km.

S konstrukcijskega vidika upošteva XL1 temeljna načela športnih avtomobilov: majhna masa (795 kg), optimalna aerodinamika (cx 0,189) in nizko težišče (višina 1.153 mm). Učinkovitemu Volkswagnu zadošča že asketskih 6,2 kW (8,4 KM), da po ravni cesti vozi s hitrostjo 100 km/h. Pri pogonu na elektromotor XL1 prevozi več kot kilometer poti že z manj kot 0,1 kWh.

Po zaslugi visokotehnološke lahke konstrukcije, popolne aerodinamične zasnove in priklopnega hibridnega sistema – sestavljajo ga 2-valjni motor TDI (35 kW/48 KM), Der neue Volkswagen XL1elektromotor (20 kW/27 KM), 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (DSG) in litij-ionska baterija – dosega emisijo samo 21 g CO2 na km. Volkswagen XL1 doseže največjo hitrost 160 km/h, za pospešek od 0 do 100 km/h pa potrebuje 12,7 sekunde. Dejstvo je, da porabe 0,9 l/100 km doslej še ni doseglo še nobeno vozilo in da Volkswagen s tem na novo postavlja meje mogočega v avtomobilizmu.

Konceptualno je XL1 tretja razvojna stopnja Volkswagnove strategije litrskega avtomobila. Sedanji predsednik nadzornega sveta družbe Volkswagen AG, prof. dr. Ferdinand Piëch, je na začetku stoletja oblikoval vizionarski cilj, da bo Volkswagen začel serijsko izdelovati popoln, za vsakodnevno rabo primeren avto s porabo 1,0 litra. Z dvosedežnim XL1 je ta vizija postala resničnost. Kljub izjemni učinkovitosti modela XL1 je karoserija zasnovana tako, da je bistveno bolj prilagojena za vsakodnevne vožnje kot pri obeh prejšnjih prototipih. V litrskem avtomobilu iz leta 2002 in modelu L1 iz leta 2009 sta voznik in sovoznik zaradi boljše aerodinamike sedela drug za drugim, v novem XL1 pa sedita nekoliko zamaknjeno drug ob drugem.

XL1 v dolžino meri 3.888 mm, v širino 1.665 mm in v višino samo 1.153 mm. Glede na običajne mere osebnih vozil so to ekstremne vrednosti. Za primerjavo: aktualni Polo ima podobno dolžino (3.970 mm) in širino (1.682 mm), a je bistveno višji (1.462 mm). Celo čistokrvni športni avtomobil, kot je aktualni Porsche Boxster, meri v višino 129 m več (1.282 mm). Volkswagen XL1 zato naredi ustrezno spektakularen vtis – avtomobil prihodnosti, izdelan za sedanjost.