Volkswagen Polo Comfortline 1.0 TSI

 

Manj kot leto dni se po slovenskih cestah vozi popolnoma novi Volkswagen Polo šeste generacije. Tega so popolnoma spremenili in marsikaj je nasledil od Golfa. Novi polo se lahko pohvali z številnimi varnostnimi sistemi, ki jih do sedaj sploh ni poznal, LED lučmi in izpopolnjeno notranjostjo. Zadnje čase je zelo popularen trivaljni motor 1.0 TSI, ki so ga začeli vgrajevati tudi v večja vozila. Omenjeni motor je za Pola popolnoma zadovoljiv in vožnja je lahko tudi dinamična. Novi Polo je zrastel v dolžino, širino in najbolj pomemben podatek, da je pridobil na medosni razdalji 53mm, s čimer se je povečala potniška kabina.

Videz, prostornost in praktičnost

Polo v vsej svoji zgodovini še nikoli ni imel tako široko paleto barv karoserije. Skupaj je 14 barv in 12 različnih platišč. Žal ima serijsko samo 14-palčna kovinska platišča. Da ga obujemo v 15-palčna je treba dodati 542 evrov, kar je zagotovo za tako mala platišča preveč, da ne govorimo o 16 ali 17-palčnih. Doplačati je potrebno tudi prednje meglenke in še kaj osnovnega. Dnevne luči so v LED tehnologiji in žarometi halogenski. Na zunaj je postal bolj športen in živahen. Zrastel je v dolžino in v širino, kar se takoj opazi.

Notranjost je klasična Volkswagnova s čistimi linijami in dvobarvno armaturo v kombinaciji svetlo sive in temno sive. Vsi novi modeli že imajo 6,5 palčni multifunkcijski zaslon, a našemu Polu so vgradili večjega Composition Media s premerom 20,3 centimetrov. Klimatska naprava je avtomatska dvopodročna in prednja sedeža lahko ogrevamo. Vgradili so dve USB vtičnici preko katere lahko priključimo USB ključek za poslušanje priljubljene glasbe in na drugem priključku lahko polnimo mobitel. Povežemo se lahko tudi s pametnim telefonom AndroidAuto ali pa Apple CarPlay in ga uporabljamo za prostoročno telefoniranje. Med prednjima sedežema se nahaja naslon za roke in pod njim odlagalni prostor. Sedeža spredaj in klop zadaj so udobni, kot tudi prostorni. Tudi Polo ima zadaj na tleh zelo visok greben, ker otežuje sedenje petega potnika. Vsa stekla električno upravljamo. Na vratih je prostora za odlaganje 0,5l plastenke in se kakšne malenkosti.

Prtljažnik je od prejšnje generacije pošteno zrastel in to za 71 litrov. Iz 351 litrov prostora ga lahko povečamo na 1.125 litrov. Prtljažno dno je dvojno in pod njim je veliko odlagalnega prostora, saj nima rezervne pnevmatike.

Varnost

Novi Polo še nikoli ni bil tako varen kot je šesta generacija. Na testih EuroNCAP je dobil visoke ocene in to za odrasle osebe 96%, otroke 85%, pešce 76% in varnostne sisteme 59%. Serijsko ima vgrajen sistem za speljevanje iz klanca, elektronski sistem stabilnosti ESC, zavorni sistem ABS, ASR, EDS, MRS, Front Assist sistem in za prepoznavanje utrujenosti voznika. Ima še 6 varnostnih blazin, na zadnji klopi dva ISOFIX pritrdišča in sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah.

Kot opcijsko je imel Proaktivni sistem, ki vključuje avtomatsko zapiranje stranskih stekel v primeru in pred napetje sprednjih varnostnih pasov v primeru nesreče. K lagodni, varnejši vožnjo smo lahko na avtocesti uporabljali radarski tempomat ACC, ki samodejno ohranja varnostno razdaljo pred spredaj vozečim vozilom.

Vozne lastnosti

Novega Pola se pelje dobro in potniška kabina lepo duši hrup motorja, kot tudi hrup vetra. Podvozje je dovolj čvrsto, ki poskrbi za prijetno vožnjo na vseh cestah. Voznik si lahko olajša vožnjo z avtomatskim tempomatom ACC, ki deluje odlično in vozilo samodejno ohranja varnostni razdaljo, kar ne pomeni, da lahko voznik med tem počne kaj tretjega. Vsi sodobni sistemi preprečujejo nesreče, a se lahko tudi zgodi, da lahko zataji.

Informacije motorja

Pri novem Polu imamo na voljo široko paleto motorjev, med katerimi je največ bencinskih in samo en dizelski. Popolnoma nov je motor TGI na zemeljski plin. Vsak kupec bo lahko našel zase pravi motor glede na potrebe. Skoraj zagotovo je Volkswagnov trivaljni motor 1.0 TSI en boljših motorjev med trivaljniki. Motor doseže pri 2.000 vrtljajih 175 Nm navora. Tisti, ki jih 95 konjev ne bo dovolj lahko izberejo nekoliko močnejšega Pola s 115 konji. V našem primeru smo imeli 5-stopenjski ročni menjalnik, ki se ga lahko nadgradi na avtomatski 7-stopenjski z dvojno sklopko. Razlika v ceni je 1.636 evrov. Motor lepo teče in maso 1180 kilogramov z lahkoto upravlja. Najvišja hitrost je 187 km/h in na prevožen kilometer v okolici izpusti 105g emisij CO2. Na testu se je poraba gibala od 4,8 do 5,6 l/100km.

Končno mnenje

Pred 40 leti je na ceste zapeljal prvi Polo prve generacije in danes že vozi šesta generacija, ki je najboljša. Od prejšnje generacije je zrastel za 81mm in prtljažnik pridobil 71 litrov. Notranjost postreže s prostorno, udobno in sodobno notranjostjo. Serijsko so mu vgradili 6,5-palčni zaslon na dotik, 6 zvočnikov, električni pomik vseh stekel in notranjo LED osvetlitev. Pri vožnji po mestu je Polo varnejši zaradi serijsko vgrajenega sistema Front Assist, ki samodejno zavira v sili.

Če upoštevamo vse pozitivne lastnosti novega Pola šeste generacije, opremo, zmogljiv tri valjni motor in vozne lastnosti glede na ceno je Polo v samem vrhu med konkurenti. Polo je bil pri nas lepo sprejet med novimi kupci, saj jih je kar nekaj na cesti. Osnovni model se prične pri 12.591 evrih, nivo višje 13.209 evrih in za vse športne duše pripravili močnejšega Pola z 200 konji za 20.789 evrov.

Izbira se lahko med 6 nivoji opreme in 6 motorji. Polo še nikoli ni bil tako raznolik in dostopen kupcem. Seznam dodatne opreme je zelo dolg, nekatere cene razumno nizke, a druge nenormalno visoke oz. pretirane. Polo ima lahko vse kot Golf ali večji Passat. Polo ima serijsko le dve leti garancije, a jo lahko proti plačilu podaljšamo do največ šest let ali 200.000 kilometrov.

Plusi: vozne lastnosti, uporaben motor, aktivni tempomat. prostorna notranjost,  udobni sedeži, ozvočenje.

Minusi: 15-palčna kovinska platišča, halogenski žarometi.

Cena testnega vozila: 16.952 evrov

Specifikacije

Motor: 1.0-litrski turbobencinski Euro6

Moč: 70 kW (95 KM) od 5.000 do 5.000 vrt/min.

Navor: 175 Nm od 2.000 do 3.500 vrt/min.

Menjalnik: ročni

Prestave: pet

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 187 km/h

0-100 km/h: 10,8 s

Emisije CO2: 101 g/km

Povprečna poraba: 5,2 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 40 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: ESC, Front Assist, Hill Hold Control, 6xzračne blazine, 2xISOFIX, ACC.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 351/1.125 litrov

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.145 kg

Platišča: 15-palčna (185/65)