Volkswagen e-Golf

 

V zadnjih letih se veliko govori o električnih vozilih, emisijah in čistem okolju. Marsikatere znamke so že veliko vložile v razvoj električnih vozil, da bi  v čim krajšem času povečale avtonomijo baterij in zmanjšale strošek izdelave takšnih vozil. Trenutno so popularni mestni terenci vse skupaj potisnili na stran, a kljub temu gre razvoj električnih vozil naprej. Slovenija je sicer potencialno zelo primerna dežela za takšna vozila zaradi svoje majhnosti in kratkih razdalj. E-Golf nima nič manj dobrih lastnosti kot njegov klasičen brat z vgrajenim  motorjem z notranjim izgorevanjem. Ponaša se z dobrimi voznimi lastnostmi, udobno prostorno notranjostjo in s prtljažnikom prostornine 341 litrov. Na testu smo z enim polnjenjem prevozili do  236 kilometrov.

Videz, prostornost in praktičnost

Od običajne različice se e-Golf loči po aerodinamičnih lahkih platiščih velikosti 16-palcev, na katere so namestili pnevmatike z manjšim kotalnim uporom. Prednja maska nima toliko zračnih rež in je skoraj popolnoma zaprta. Dodali so mu nekaj modrih okrasnih dodatkov in vgradili edinstvene led luči na spodnji del odbijača v obliki črke C. Prednji žarometi so v popolni led tehnologiji, ki privarčujejo  porabo elektrike in svetijo odlično. E-Golf je na voljo v desetih barvah karoserije in ena je tudi brezplačna. Za kovinsko barvo moramo doplačati 510 € in za posebno biserno belo kar tisočaka.

E-Golf je ohranil vse dobre lastnosti družinskega vozila, ki nudijo prostornost, udobje in še dovolj velik prtljažnik. V notranjosti je vse skupaj enostavno razporejeno za uporabo. Voznik bo užival ob pogledu na 12,3-palični (31 cm) informacijski zaslon, ki je zamenjal klasične analogne števce. Videz si lahko sami prilagodimo in spremljamo željene podatke. Ker to še ni dovolj je na osrednjem delu vgrajen še 9,2-palčni zaslon na dotik, ki deluje izvrstno in brez težav. Kot običajno lahko na sam sistem povežemo svoj pametni telefon, upravljamo različne aplikacije in spremljamo vse podatke glede stanja baterije, vožnje ipd. S telefonom lahko na daljavo upravljamo klimatsko napravo, aktiviramo ali izklopimo polnjenje. Zaradi velikosti lahko z lahkoto spremljamo visoko kakovostno navigacijo. Notranjost so zgradili čvrsto iz dobrih materialov. Postregli so tudi z večjim številom odlagalnih mest. Spredaj je dovolj prostora, a zadnja klop ne ponuja toliko prostora, kot bi si ga sami želeli za družinski avto.

Na sredinskem predelu je velika grbina, ki onemogoča sedenje tretji osebi.

E-Golf ima v prtljažniku dovolj prostora in prtljažno dno je dvojno, nastavljivo po višini. Skupno imamo 341 litrov prostora in kadar je dno dvignjeno, je pod njim na voljo še 39 litrov za shranjevanje manjših predmetov. Klop je iz dveh delov in na večjem predelu je dodatna odprtina, ki omogoča prevoz daljših predmetov. Prtljažnik lahko povečamo na 1.231 litrov.

Varnost

Za varnost e-Golfa ni potrebno skrbeti, ker so ga dodobra opremili z vsemi sodobnimi varnostnimi sistemi. Vgrajen ima sistem za elektronski nadzor stabilnosti (ESC), 7-varnostnih blazin, sistem za večnaletno zaviranje, prepoznavanje voznikove utrujenosti, AutoHold, električno zaporo diferenciala (XDS), elektromehanski ojačevalnik zavorne moči (eBKV), na zadnji klopi dva pritrdišča ISOFIX, sistem za prepoznavanje pešcev, klic v sili za obdobje 10 let in radarski tempomat (ACC).

Vozne lastnosti

Po obljubah Volkswagna naj bi z e-Golfom prevozili kar 300 kilometrov, a sami nismo mogli doseči te številke. Smo pa v programu ECO brez težav prevozili 235 kilometrov in bi lahko z uporabo programa ECO+ svoj doseg povečali še za kakšen kilometer. V tem programu je najvišja možna hitrost omejena na  90km/h, delovanje klime se izklopi in zmanjša se odzivnost motorja. S prestavno ročico lahko sami določimo kakšna bo regeneracijska energija pri ustavljanju oz. kadar izpustimo stopalko za plin.  V položaju B bo pojemek največji in pri tem bomo pridobili največ energije nazaj. Z uporabo programa D bo vožnja bolj udobna, ker je zaviranje elektromotorja prijetnejše, a s tem se v baterijo vrača manj energije. Baterije so vgradili v dno celega vozila in s tem težo (318kg) baterij optimalno razporedili. Vozne lastnosti so dobre, pospeški in vodljivost e-Golfa sta odlična. Vtičnica za električno polnjenje se nahaja v odprtini, kjer se pri klasičnem Golfu toči gorivo.

Informacije motorja in baterije

Po dolgem času smo imeli pod pokrovom električni motor s 100 kilovati in 290Nm navorom. Menjalnik je enostopenjski in pospešek iz mesta do 100km/h je 9,6s. Električni motor je živahen, pospešuje  gladko in hitro. Baterija je litij-ionska s kapaciteto 35,8kWh in napetostjo 323V. Izpraznjeno baterijo smo na domači vtičnici polnili kar 16h. Na polnilnicah je lahko polnjenje hitrejše, a vse skupaj je odvisno od same moči. Na tistih, ki imajo moč 7,2kW naj bi polnjenje trajalo 5h in na tistih za hitro polnjenje z enosmernim tokom pa le 45 minut do 80 odstotkov napolnjenosti baterije. Žal takih polnilnih mest ni na pretek in lahko se vam zgodi, da e-Golfa ne boste mogli napolniti v željenem času. V Sloveniji naj bi bilo že okoli 228 različnih električnih polnilnic.

Poraba je odvisna od tega koliko je težka voznikova noga in od  števila prevoženih klancev na svoji poti. Na testu smo preizkusili avtocestno vožnjo in vozili na način, kot smo ga vajeni s klasičnim vozilom, kjer se je poraba električne energije gibala med 16-18kW. Z uporabo programa ECO in ECO+ se je poraba znatno zmanjša in se je konkretno gibala bila med 10 do 12 kW.

Končno mnenje

Volkswagen Golf je odlično električno vozilo, s katerim je možno prevoziti tudi do 240 kilometrov. V primeru, da bi pot dobro načrtovali, se izognili prevelikemu številu  klancev, kar je v Sloveniji težko, bi lahko s programom ECO+ prevozili še več kilometrov kot smo jih do sedaj. Zapisali smo že, da število polnilnic v Sloveniji narašča, kot na marsikaterem drugem področju pa so žal tudi na tem področju beleženi prepočasni premiki . Pred nakupom električnega vozila je potrebno preučiti svoje običajne poti, koliko polnilnic je na voljo s pravimi vtičnicami in kako pogosto so te proste. Priznati moramo, da smo sami zaradi zasedenosti in iskanja prave polnilnice skoraj ostali s prazno baterijo na cesti. Ponudniki so različni in jih je precej, zaradi tega potrebujemo za vsako takšno polnilnico drugo kartico.

E-Golf ni za tiste, ki živijo v blokovskih naseljih, saj ga bodo s težavo napolnili. Dokler se ne bo več vlagalo v električno infrastrukturo, v število polnilnic, se prodaja elektičnih vozil definitivno ne bo povečala in niti se ne bo znižala cena teh vozil. V nekaj dneh, smo se z uporabo e-Golfa naučili voziti še bolj ekonomično, ker je potrebno zaradi omejenega dometa in omejenega števila polnilnic ves čas spremljati porabo in prilagoditi pritiskanje na plin, kjer se s tem izgublja največ energije.

Volkswagen na vgrajeno baterijo nudi 8-letno garancijo ali do 160.000 prevoženih kilometrov, na samo vozilo pa le 2 leti. V času garancije ob morebitni prazni bateriji, lahko dvakrat koristimo brezplačno vleko do najbližje polnilnice. E-Golf je že serijsko zelo dobro opremljen in seznam dodatne opreme je resnično dolg, kar se na koncu tudi pozna na ceni vozila. Nivo opreme je samo eden, kot je tudi moč baterije.

Plusi: led žarometi, prostorna kabina, dobro opremljen, udobna vožnja, doseg baterije.

Minusi: predolgo polnjenje baterije, Slovenija še nima zadosti polnilnih mest, cena vozila.

Cena testnega vozila: 40.298 evrov.

Specifikacije:

Motor: električni (e-agregat)

Moč: 100 kW (136 KM) od 3.000 do 12.000 vrt./min

Navor: 290 od 0 do 3.000 vrt./min

Menjalnik: 1-stopenjski

Pogon: na sprednji kolesi

Največja hitrost: 150 km/h

0-100 km/h: 9,6 s

Emisije CO2: 0 g

Skupna napetost: 323 V

Prostornina baterije: 35,8 kWh

Čas polnjenja 0-100%: 16h/10,5h/5,2h/0,45h (od 0 do 80%)

Gorivo: elektrika

Zavore: ABS

Varnost:  ESC, 7-varnostnih blazin, ParkPilot, ACC&Front Assist, ASR, EDS, MSR, 2xIsofix

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 341/1.231 litrov

Obračalni krog: 10,9 m

Masa vozila: 1.615 kg

Platišča: 16-palčna iz lahke litine (205/55)