Volkswagen Caravelle 4Motion

 

Volkswagen Caravelle je ogromen osem-sedežni družinski, potniški kombi. Caravelle res da ni poceni, vendar ponuja vsestranskost in nepremagljiv prostor za vse. Če je vaša družina številčna, bo Caravelle poskrbel za enostaven, udoben premik potnikov in prtljage do začrtane destinacije. V primeru, da se dva potnika sama z njim odpeljeta na dopust, ga lahko celo uporabita kot avtodom po odstranitvi zadnjih dveh klopi. Ne smemo pozabiti, da smo bili prijetno presenečeni kako dobro se ga pelje.

Videz, prostornost in praktičnost

Na zunaj ni opaziti nikakršnih oblikovalskih presežkov, saj na temu področju Volkswagen vedno znova potrjuje in ohranja svojo dodobra utrjeno klasično držo. Vsi so na nek način robati, čvrsti, z enostavnimi potezami. Odbijača in ogledala so v barvi karoserije, sprednji del so razgibali z dvema ločenima predeloma zračnih rež. Žarometa so postavili na stran, ju povezali s tremi letvicami v kromu, iz sredine pa izpostavili ravno prav bohotno izstopajoči Volkswagnov znak. Enostavno, vendar prefinjeno.  Zadnja stranska stekla so dodatno zatemnjena z namenom večje zasebnosti v vozilu, na zunaj pa je videti bolj eleganten. Vse luči so v klasični-halogenski tehnologiji. Zadnje luči so lepo oblikovali in jih ohranili manjših dimenzij. Pri nekaterih konkurentih jih razpotegnejo v stožčasto obliko. Naš testni Caravelle je bil obut v 16-palčna platišča. Namenili so mu 12 različnih barv karoserije in tri različna platišča.

Notranjost Caravelle je predvsem enostavna, armatura je oblikovana v ravnih linijah, z veliko odlagalnih mest. Vgrajeni so dobri materiali, sestava je zelo čvrsta, kar vpliva na to, da ne prihaja do nepotrebnega škripanja. Sedeži so v vseh treh vrstah veliki, prostorni in udobni. Vozniku in sovozniku se namenja največ udobja in prostora. Oba sedeža imata na obeh straneh prilagodljiv naslon za roke.

Osrednji zaslon je v velikosti 6,33 palcev in je bil dodan iz seznama dodatne opreme pod »Compositio Media«. Nadgradimo ga lahko še za dva nivoja višje Discover Media in Discover Media Plus. Pri nas je zvok prihajal iz osmih zvočnikov, glasbo smo poslušali iz USB ključka, CD zgoščenke, SD kartice ali pa AUX priključka. Klimatska naprava je 3-conska, s čimer si lahko potniki v drugi in tretji vrsti sami prilagajajo gretje ali hlajenje in seveda moč ventilacije.

Stranska stekla so zelo velika in so razpotegnjena po celem vozilu. Za lepši izgled na zunaj so jih dodatno zatemnili. Testni Caravelle je imel drsna vrata na desni strani, a si jih lahko dodamo tudi na levo stran, kar bistveno olajša vstopanje in izstopanje. V drugi vrsti so nameščena Isofix pritrdišča in omogočajo namestitev treh otroških sedežev. Šibka točka je dostop do tretje vrste, ker se sedež v drugi vrsti premalo prekucne naprej. Potniki zadaj so zelo omejeni z odlaganjem predmetov, ker so stranske stene popolnoma ravne brez odlagalnih mest.

Varnost

Naš testni Caravelle z vidika varnostnih sistemov ni bil tako dovršen, ker je bil opremljen samo z osnovno opremo. Na seznamu dodatne opreme za doplačilo je kar nekaj sodobnih, uporabnih varnostnih sistemov. Naš je imel štiri varnostne blazine, zavorni sistem ABS in sistem proti spodrsavanju pogonskih koles.

Vozne lastnosti

Vožnja s Caravellom je bila prav navdušujoča in to kljub temu, da je to vseeno le kombi. Počutje je bilo takšno, kot bi vozili udobnega družinskega enoprostorca.  Vožnja je prefinjena in zahvaljujoč visokemu voznemu položaju je vidljivost odlična. Odličen je tudi voznikov pogled na vse strani, saj so stranska okna ogromna. Testni Caravelle je imel pogon na vsa štiri kolesa, kar je vedno dobrodošlo v manj ugodnih voznih razmerah, lahko pa si omislimo še mehansko zaporo diferenciala za 976 evrov, ki služi enakomerni porazdelitvi pogona na sprednji in zadnji kolesi. Krmiljenje je lahkotno in enostavno, torej lahko rečemo, da je popolno tako pri manevrih na mestu kot med vožnjo pri vseh hitrostih vozila. Skozi ves čas je bila vožnja zelo sproščajoča.

Za lažje manevriranje po ozkih uličicah ali parkiriščih so nam v pomoč prednji in zadnji parkirni senzorji, zadek pa je opremljen z vzvratno parkirno kamero. Obračalni krog daljšega modela  je 13,2 metra, v dolžino meri 5,40 metra, obračalni krog krajšega modela pa je 11,9 metra in v dolžino meri 5 metrov. Po višini sta si oba modela enakovredna.

Informacije o motorju

Naš testni Caravelle je gnal turbo dizelski motor prostornine 2,0-litra, s 150 konji. Šibkejšega poganja motor s komaj 102 konji, kar se zna izkazati za nekoliko problematično pri natovorjenem vozilu. Prostornina rezervoarja za gorivo meri 70 litrov plus dodatnih 13 litrov prostornine za AdBlue. Motor je iz razreda Euro 6 in na prevožen kilometer izpusti v ozračje kar 172 emisij CO2. Najvišja hitrost, ki jo doseže je 176 km/h. Menjalnik smo upravljali ročno in je bil šeststopenjski, ki se je pretikal z lahkoto. Kdor nima volje za ročno upravljanje, lahko izbere avtomatski 7-stopenjski menjalnik, za katerega se doplača 1.500 evrov. Največji navor  340Nm motor doseže že pri 1.500 vrt./min. Na testu smo s Caravellom prevozili dobrih 1.300 kilometrov in povprečna poraba se je gibala okoli 7,2 l/100km. Pri vožnji po hitri cesti s tempomatom se lahko poraba zniža tudi na 6 l/100km. Dizelski motor se odlično odziva tudi v višjih prestavah.

Končno mnenje

Volkswagen Caravelle je odličen vsestranski kombi, ki omogoča prevoz sedmih potnikov in voznika. Na testu smo imeli različico z daljšo medosno razdaljo, ki ima res velik prtljažnik. Vožnja je tekoča, prefinjena in zelo udobna tudi na daljši poti. Z lahkoto se prevozi 500 kilometrov ali več. Pomanjkljivost je le ta, da je notranjost bolj kot ne pusta, kar morda nakazuje na njegov bolj formalno delovni kot pa razgibano, družinski obarvan značaj.

Štirikolesni pogon bo poskrbel, da bo lahko Caravelle v vseh vremenskih pogojih in različnih podlagah z lahkoto prišel na zastavljeni cilj. Osnovno različico lahko po mili volji prilagajamo svojim željam in potrebam, pri tem se je potrebno zavedati le, da cena s tem lahko naraste tudi do šokantno visokih zneskov.

Kupci lahko izbirajo med kratko in dolgo medosno razdaljo. Prvi je tako dolg 5 metrov in drugi je za 0,4 m daljši. Očitna razlika med eno in drugo dolžino se pokaže v prtljažnem prostoru, ki ga primanjkuje pri modelu s krajšo medosno razdaljo. Če bi odstranili drugo in tretjo vrsto pa bi lahko v Caravelle z daljšo medosno razdaljo potisnili kar tri Euro palete.

Motor je turbodizelski z močjo 102 in 150 konjev. Menjalnik je pri šibkejšem le ročni 5-stopenjski, pri močnejšemu je lahko ročni 6-stopenjski ali avtomatski 7-stopenjski.  Štirikolesni pogon imamo lahko samo pri močnejši verziji motorja s 150 konjih.

Cena šibkejšega Caravelle s 102 konji in kratko medosno razdaljo se po ceniku začne pri 37.139 evrih, za daljšo medosno razdaljo se doplača razliko v višini 1.900 evrov. Caravelle ima le en nivo opreme Comfortline, ki se ga lahko z izbiro dodatne opreme nadgradi. Po ceniku se cena »konča« pri 47.279 evrih. Jamstvo lahko vsak novi lastnik podaljša za 414 evrov na 5 let ali 160.000 km oz. na 6 let in 200.000 kilometrov za 829 evrov.

Plusi: prostornost, udobje, vozne lastnosti, uporabnost.

Minusi: cena, nima dnevnih led luči, težki zadnji klopi, zadaj ni odlagalnih mest.

Cena testnega vozila: 46.508 €.

Specifikacije

Motor: 2.0-litrski turbo dizelski Euro6

Moč: 110 kW (150 KM) od 3.250 do 3.750 vrt/min

Navor: 340 Nm od 1.500 do 3.000 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 179 km/h

0-100 km/h: 9,3 s

Emisije CO2: 176 g/km

Povprečna poraba: 7,2 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 70 litrov

AbBlue: 13 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: ESP, štiri zračne blazine, 3x ISOFIX.

Euro NCAP: /

Prostornina prtljažnika: 6,7 m3

Obračalni krog: 13,2 m

Masa vozila: 2.052kg

Platišča: 16 palcev (215/65)