Uspešno leto za Porsche: s prvega štartnega mesta v električno mobilnost

Uspešni v času transformacije: v poslovnem letu 2018 je družba Porsche AG znova povečala dobiček iz poslovanja, promet, prodajo končnim kupcem in število zaposlenih. Dobiček iz poslovanja se je v primerjavi s predhodnim letom povečal za štiri odstotke na vrednost 4,3 milijarde evrov, promet pa je bil večji za deset odstotkov in je dosegel vrednost 25,8 milijarde evrov. Donos iz poslovanja je znašal 16,6 odstotka. Podjetje je v letu 2018 končnim kupcem prodalo 256.255 vozil, kar je štiri odstotke več kot leto poprej. Število zaposlenih se je povečalo za devet odstotkov in zdaj znaša 32.325.

"V poslovnem letu 2018 se je naša prodaja po zaslugi naše privlačne produktne palete znova opazno izboljšala. Porsche je sinonim za bencinske motorje, ki vzbujajo emocije, za visokozmogljive priključne hibride in v prihodnje tudi za popolnoma električne pogone," je povedal Oliver Blume, predsednik uprave družbe Porsche AG. Do leta 2023 bo Porsche v nove produkte investiral okoli 15 milijard evrov. 

Proizvajalec športnih avtomobilov s tem sistematično širi svojo ponudbo na področju električne mobilnosti: septembra pride na trg model Taycan, Porschejev prvi popolnoma električno gnani športni avtomobil, v začetku naslednjega leta pa še njegova prva izpeljanka, Cross Turismo. Tudi novo generacijo kompaktnega SUV-modela Macan bo poganjala elektrika; to bo Porschejeva druga modelska serija, za katero bo na voljo izključno električni baterijski pogon. Podjetje pričakuje, da se bo sredi naslednjega desetletja že polovica celotne Porschejeve produktne palete prodajala z električnim ali delno električnim, tj. priključno-hibridnim pogonom.
"V samo sedmih letih se je število naših zaposlenih več kot podvojilo," je dejal Blume: "In električna mobilnost je še eno gonilo zaposlovanja. Samo za proizvodnjo Taycana bomo odprli 1.500 novih delovnih mest. Z našim prvim popolnoma električnim športnim avtomobilom vstopamo v novo obdobje. Zelo optimistično pričakujemo, da bo Taycan žel uspehe. Že zdaj imamo več kot 20.000 resnih interesentov za nakup. Zato bomo naše proizvodne kapacitete še povečali."

Dvomestna stopnja rasti pri modelih Panamera, Cayenne in 911
"V letu 2018 smo dosegli nove rekordne vrednosti prometa in dobička. Rast dobička gre pripisati predvsem povečanemu obsegu prodaje, boljši modelski prodajni strukturi in pozitivnemu razvoju na drugih naših poslovnih področjih in segmentih," je povedal Lutz Meschke, podpredsednik uprave in direktor za finance in IT v družbi Porsche AG. 

Najbolj se je prodaja izboljšala pri modelu Panamera, stopnja rasti je bila 38-odstotna, prodanih je bilo 38.443 vozil. A tudi model 911 je beležil dvomestno odstotno vrednost rasti: kljub menjavi generacij je število prodanih 911 zraslo za deset odstotkov, na 35.573 vozil. Pri Cayennu se je prodaja izboljšala za dvanajst odstotkov, prodanih je bilo 71.458 vozil. Številčno najuspešnejši v prodaji ostaja model Macan s 86.031 prodanimi primerki. Tudi v letu 2018 je prvo mesto med trgi osvojila Kitajska. Rast prodaje je bila tam 12-odstotna, prodanih je bilo 80.108 vozil. Drugo mesto so spet zasedle ZDA s 3 odstotnim porastom oz. 57.202 prodanima voziloma.

"Transformacija avtomobilske panoge je v polnem teku. Zavzeto se ukvarjamo z digitalizacijo, povezljivostjo in novimi koncepti mobilnosti," je dejal Blume. Z namenom nadaljnjega zmanjšanja emisij CO2 iz fosilnih goriv se Porsche posveča tudi sintetičnim gorivom. Ta t.i. "power to liquid" goriva se proizvajajo z elektriko iz obnovljivih virov. "V sintetičnih gorivih vidimo velik potencial. Z njimi bo delovanje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem – še posebej pri že obstoječih vozilih – postalo bolj okolju prijazno," je dodal Blume.

V letu 2019 pričakujejo nadaljnjo rast
"V naslednjih mesecih se bomo še naprej soočali z izzivi, ki jih prinašajo prehod na novi preizkusni postopek WLTP in filter za trdne delce za bencinske motorje ter opustitev modelov z dizelskim pogonom," je povedal finančni direktor Meschke. Kljub temu Porsche v letu 2019 pričakuje povečanje prodaje vozil. Podjetje pričakuje tudi rahlo povečanje prometa. "Osnova za uspešno poslovno leto so naši proizvodi – še posebej nova generacija modela 911, ki bo v letu 2019 prišla na vse svetovne trge, nadaljnje izpeljanke modela 718 in Cayenna ter začetek prodaje Taycana," je dodal Meschke. Kljub zelo visokim investicijam v elektrifikacijo, digitalno transformacijo ter v širitev in prenovo tovarn želi podjetje zagotoviti, da bo lahko tudi v prihodnje beležilo visoke prihodke. "Z ukrepi, ki prispevajo k elektrifikaciji, in z vstopanjem na nova dobičkonosna področja poslovanja želimo tudi v prihodnosti dosegati naš strateški cilj, tj. 15-odstotni donos iz poslovanja," je poudaril Meschke.