Trening varne vožnje na avtocestni bazi Postojna 2019

Letošnja zima je bila glede na pretekle zelo mila in kratka. Motoristi smo imeli zelo malo »zimskega spanca«. Sam sem v letu 2018 motoristično sezono zaključil 1.decembra in na motor prvič sedel že 22.februarja, saj so se temperature gibala pri dvajsetici. Ampak ti topli, lepi dnevi so se hitro končali, saj smo imeli vmes še zelo hladna jutra in kakšen centimeter snega. Proti koncu marca je bilo za vikende vse več motoristov na cesti in zato je Agencija za varnost prometa kaj hitro pričela opozarjati na ponovno prisotnost motoristov na cesti, saj se čez zimo nekoliko pozabi na motoriste.

Zadnja leta je vsako leto več delavnic in tudi letos je tako. S tem je vsak vikend po Sloveniji kje  preventivno motoristično izobraževanje s poudarkom na varnosti in osvežitvi znanja. Na avtocestni bazi Postojna, je DARS za letošnje leto pripravil kar nekaj terminov in od uradne objave, so se ti v trenutku zapolnili. Prijavilo se je veliko »starih« motoristov, ki so trening varne vožnje že obiskali v preteklih letih in se radi vračajo, saj je delovno okolje zelo prijetno, kot tudi team, ki poskrbi za dobro praktično in teoretično izobraževanje.

Program je sestavljen iz praktičnega dela na poligonu, prve pomoči, teoretičnega dela, praktičnega dela z gasilci in kot novost je AVP pripeljala nov simulator Skidbike, ki omogoča preizkuse kako se odzove motor v določenih situacijah brez posledic. V tujini je ta simulator že zelo uveljavljen in upam, da ta ni zadnji in jih bo pri nas če več na uporabi.

Skidbike upravlja inštruktor na daljavo in lahko tudi izključi zavorni sistem ABS, dvigne zadnje ali prvo kolo, s čimer vidimo kako smo šibki, ko nimamo pravega oprijema s cestiščem, prepozno zaviramo ipd.

Letos sem obiskal prvi termin delavnice na DARS-ovi bazi in glede na pretekla tri leta, ki sem ga obiskal v maju, je bilo tokratno starostno povprečje okoli 50 let in med vsemi udeleženci ni bilo niti enega športnega motorja »cestaka«. Seveda, to ni bila zadnja delavnica in na koledarju jih je rezerviranih še kar nekaj, saj od viška ne boli glava.

Prednost take delavnice, kot jo organizirajo pri DARS-u je, da se oblikuje več skupin po pet motoristov in se tako dela ena na ena. Inštruktor, policist se lahko posveti vsakemu posamezniku in pove za napake, pomanjkljivosti, ki jih posameznik dela in s tem izboljša. Tudi število ponovite ni omejeno, s čimer lahko vsak vajo večkrat ponovi brez zadržka. Zavedati se moramo, da smo motoristi na cesti med najbolj ogroženimi-ranljivimi udeleženci, saj motorji dosežejo visoke hitrosti in nimamo toliko oklepa ali varnostnih sistemov kot v avtomobilu.

Obenem bi se želel zahvaliti vsem organizatorjem, zaposleni trojici na DARS-u, policistoma iz PPP Koper, medicinske pomoči Postojna, gasilcem in Javni agenciji za promet (AVP).

MOTORISTI ne pozabite, da »Motor moramo upravljati MI in NE on nas«