Toyota Auris 1.6 VVT-i

Pred časom je Toyota popolnoma prenovila Aurisa. Naredila je velik preskok v sami obliki in posodobitvi zunanjega ter notranjega izgleda. Že na prvi pogled lahko vidimo precej športno oblikovano masko, dokaj nizko lego vozila in nizko kabino. Z znižanjem same kabine so oblikovalci pridobili pri aerodinamiki, zmanjšali so zračni upor in hrup v potniški kabini. Po prvih vtisih se nam zdi, da so vgradili nekoliko mehkejše vzmetenje kot je to značilno za Toyotine modele. Celoten videz pa zaokroži tudi zadek vozila, ki je zelo privlačen in pritegne marsikateri pogled.

Prednji del vozila poudarijo linije kromiranih delov maske in odbijača, dve ravni LED luči, ozke športne luči in nizka kabina. Sprednje in zadnje žaromete povezuje elegantna stranska linija. Na zadnjem odbijaču se nahaja kromirana izpušna cev in atraktivni "udrtini" - oblika odsevnika, ki še bolj poudari značilnosti novega zadka Aurisa. Avtomobil odlikuje tudi ogromna sončna streha, ki je zagotovo ena izmed največjih v tem segmentu vozil.

Prostornost in praktičnost

Auris v dolžino meri 4.275 mm, kar je za 30mm več od prejšnjega modela, in v širino 1.760 mm, kar je ostalo enako. Spremenili so tudi višino vozila in sicer za 55 mm. Prtljažni prostor meri 360l, v primeru, da podremo zadnje sedeže, pa kar 1200l. Vanj lahko zložimo kar nekaj prtljage, saj so tudi prtljažnik v primerjavi s predhodnikom povečali za 90 mm. V samem prtljažnem prostoru lahko zvišamo nakladalno višino (zaradi dvojnega dna) za približno 70mm, kar nam olajša zlaganje prtljage, saj se nam ni treba tako zelo prepogibati. Prostora v sprednji in zadnji vrsti je dovolj, da vsi potniki sedijo udobno in med vožnjo počivajo, saj jim ni treba krčiti nog.

Nadzorna plošča

Merilniki so v prijetni modri barvi, ki poskrbi za udoben ambient pri vožnji v temi. Med merilnikoma se nahaja manjši prikazovalnik v beli barvi, ki prikazuje vrednost skupno prevoženih kilometrov, zunanjo temperaturo, povprečno porabo, S-IPA sistem (samodejno parkiranje), hitrost pri vklopu tempomata itd. Na sredinskem delu je zaslon na dotik, ki je nekoliko okrnjen glede prikazovanja informacij (prikazuje "dnevnik" povprečne porabe, grafično prikazuje trenutno porabo, radijske frekvence, CD/USB informacije, v primeru, da imamo navigacijski sistem, pa prikazuje kartografijo), pod njim se nahaja klimatska naprava in vtičnica za 12V in USB ključek. Le digitalna ura nekoliko kvari celoto podobo armaturne plošče, saj je po videzu na prvi pogled malce zastarela in zelo spominja na uro v kakšnem starejšem vozilu.

Udobje

Novi Auris z novo notranjostjo vsekakor nudi več prostornosti in več udobja. Za udobje potnikov skrbijo sprednji športni sedeži, ki so dobro oblikovani in poskrbijo za komfortno vožnjo.  Med voznikom in sovoznikom je sredinski naslon za roko, ki je odet v blago (pri boljši opremi v usnje). Veliko je tudi odlagalnih mest, katera bodo prav prišla nežnejšemu spolu, ki vedno potuje s precej več drobnarijami. Potniki na zadnji klopi imajo dovolj prostora za noge (20mm več prostora od prejšnjega modela), izboljšana pa je tudi ergonomija sedežev. Potniki na zadnjih sedežih lahko med vožnjo uživajo v pogledu skozi ogromno vetrobransko sončno streho. Toyota je poskrbela, da ima novi Auris sistem Smart Entry in gumb Push Start (sistema nam omogočata, da imamo lahko ključ ves čas v žepu ali torbici in z lahkoto na dotik odklenemo ali zaklenemo vozilo, s pritiskom na gumb pa zaženemo ali ugasnemo motor).

Varnost

Novi Auris za varnost poskrbi z ABS-om (sistemom proti blokiranju koles pri zaviranju) in sistemom EBD (sistem elektronske porazdelitve zavorne moči). Oba sistema omogočata manevriranje pri ostrem zaviranju. Prav tako je Auris opremljen s sistemom BA (sistem, ki zazna zaviranje v sili, takrat doda zavorno silo in s tem ABS deluje še bolj optimalno). Pri speljevanju v klanec nam pomaga sistem HAC (sistem zadrži vozilo na klancu za dve sekundi, s tem pa nam omogoči dovolj časa, da prestavimo prestavo in brez težav speljemo). Stabilnost vozila nadzoruje VSC - pri tem vozilo ne začne drseti v ostrih ovinkih ali na spolzkih podlagah (mastna, zasnežena ali mokra cesta). Auris ima vgrajenih sedem zračnih blazin, ki skrbijo za popolno varnost v vozilu. Nameščene so pred voznikom in sovoznikom,spredaj ob strani sta dve stranski blazini, za sprednjo in zadnjo vrsto sta dve zračni zavesi, za voznika pa zračna blazina za kolena.

Vozne lastnosti

Kot smo omenili že v uvodu, je tokrat Toyota vgradila nekoliko mehkejše vzmetenje. Zaradi tega je vozilo bolj udobno za vožnjo po slabih cestah, ki jih je v Evropi kar nekaj. Da o Sloveniji niti ne govorimo ... Avtomobil se v ovinkih zelo malo nagiba, zaradi nizke kabine in nižjega težišča. In čeprav želi Auris po videzu biti športno naravnan, vožnja z njim ni nič kaj športna, temveč zelo udobna.

Parkiranje

Auris ima v prednjih in zadnjih odbijačih nameščene parkirne senzorje, ki nas opozarjajo na nevidne nizke predmete. Pri parkiranju pa lahko uporabimo tudi sistem S-IPA, sistem samodejnega parkiranja, ki vozilo sam parkira na naše izbrano mesto. V vozilu smo imeli tudi vzvratno kamero, ki je pri vzvratnem parkiranju res izredno dobrodošla, saj se skozi zadnje vetrobransko okno vidi zelo malo. Pri Aurisu so vzvratno kamero vgradili skoraj v vse modele, razen v model z osnovno opremo Terra.

Informacije o motorju

Vgrajen je 1.6 litrski bencinski motor Valvematic, Toyotin VVT sistem zadnje generacije, ki nadzoruje odpiralne čase in hode ventilov tako, da je vožnja bolj prijetna, s tem pa naj bi zmanjšali tudi porabo goriva ter v ozračje spustili manj emisij. Pri 1.6 litrskem motorju smo imeli 132 konjskih moči, ki zadostujejo za prehitevanje tudi pri večjem številu potnikov ali prtljage v vozilu. Toyota je vgradila šest stopenjski menjalnik, ki se ga z lahkoto prestavlja, šesta prestava pa pride prav pri vožnji na avtocesti ter na daljših poteh. V povprečju smo imeli porabo 6,5l/100 km, v mestu pa se je ta še nekoliko povišala, vendar nikoli nismo presegli 7l/100 km.

Končno mnenje

Toyota je na trg poslala popolnoma prenovljenega Aurisa, ki je v svojem razredu zelo varno in elegantno vozilo. Namenjen je vsem generacijam voznikov, kupcem pa je na voljo veliko vrst motorjev, od bencinskih, dizelskih in hibridnih sistemov. Cena Aurisa z opremo Terra se prične pri 14.900€ in konča pri opremi Sol za 18.950€.

Plusi: atraktiven videz, veliko vetrobransko sončno okno, udobna vožnja, kamera za vzvratno vožnjo, S-IPA sistem.

Minusi: pretiho delovanje opozorilnega zvoka za parkirne senzorje, videz notranjosti.

Specifikacije:

Motor: 1.6-litrski , štirje cilindri

Moč: 97 kW pri 6400rpm

Navor: 160 Nm pri 4400 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 6

Pogon: 2-kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski, ABS, zadaj diski

Največja hitrost: 200 km/h

0-100km/h: 10,0 s

Emisije CO2: 140 g/km

Povprečna poraba: 6,5l/100km

Prostornina posode za gorivo: 50L

Gorivo: Bencin

Zavore: ABS

Varnost: ABS, EBD, BA, VSC, HAC 7 x zračne blazine

Prostornina prtljažnika: 360/1200l

Obračalni krog: 10.4 m

Masa vozila: 1265kg

Platišča: 17 inčev