Tiguan Highline 2.0 TDI BMT 4M

 

Novi Tiguan je cenovno dokaj ugoden športni terenec, ki prinaša veliko novih sistemov, kakovosti, sodoben dizajn, zmogljiv štirikolesni pogon in varčen 2.0-litrski dizelski motor.

Za manj zahtevne kupce je na voljo že od 23.982 evrov,  tisti najmočnejši (240KM, z menjalnikom DSG) se "konča" pri 41.436 evrih. Največji tekmec Tiguana je BMW X3, ki je z manj opreme dražji. Novi Tiguan z motorjem 2.0-litra in 150konjev je vsestranski športni terenec. Sami ga uvrščamo na vrh seznama željenih terencev v tem segmentu.

Videz, prostornost in praktičnost

Novi Tiguan je po novem daljši za 6 cm, širši za 3 cm in kakšen cm nižji, zaradi česar deluje bolj uglajeno. Tiguan je tako postal eden največjih terencev v svojem razredu, ki se ponaša z bolj elegantnim videzom kot kdaj koli prej. Dodali so mu ostre,  izklesane linije, ki optično prikrijejo dejansko velikost terenca. Prednji del vozila je nekoliko bolj kvadratne oblike v dveh ravneh, kromirani letvici pa popolnoma povezujeta LED žaromete. Bok je krepkejšega videza, ki je od tal oddaljen kar 20 cm. Na strehi ima nameščene vzdolžne, strešne nosilce. Na zadnjem delu so nove LED luči. Osnovni nivo opreme prihaja s 17-paličnimi litimi platišči,  na izbiro je kar 11 različnih platišč,  vse do 20-paličnih.

V notranjosti novega Tiguana nas pričaka velika stopnja razkošja in kakovostni materiali. Armatura je izdelana odlično, iz čvrstih materialov, ki poskrbijo, da nič ne škripa. Vse komande so optimalo razporejene. Velik 8-palčni sredinski zaslon na dotik omogoča nadzor praktično nad vsemi sistemi vozila. Nadzorna plošča je jasna, intuitivna in enostavna za uporabo. Naš testni Tiguan je bil opremljen z obilico dovršenih sistemov in pripomočkov. Novost in posebnost novega Tiguana je 12,3-palični digitalni zaslon, ki je nadomestil vse klasične analogne števce za volanom. Zaslon si lahko nastavljamo sami (velikost merilnikov, potovalni računalnik, navigacijo, filtritramo željene informacije, izbiramo med osmimi različnimi grafikami).

Prostora v notranjosti je dovolj za pet odraslih oseb in vsaka posebej si lahko poljubno nastavlja svoj sedež v vse smeri. Odlagalnih mest je v izobilju na "žepih" vrat,  pod naslonom za roke in tudi v sovoznikovem predalu. Na strešnem delu je še velika panoramska streha, ki jo po želji tudi odpremo.

Novi Tiguan nudi veliko stopnjo razkošja. Vgrajeno ima 3-consko klimatsko napravo.

Manjšo pripombo smo imeli le glede namestitve gumbov za reguliranje klime, saj so ti v dokaj nizki legi, kar od voznika zahteva, da umakne pogled  iz ceste za dalj časa, kot je to zaželeno.

Kot smo že omenili, so vsi sedeži samostojni. Zadnje lahko pomikamo posamično naprej in nazaj za 17 cm, ravno tako reguliramo  tudi  naklon. S premikanjem posamičnih zadnjih sedežev se prtljažniku povečuje ali zmanjšuje prostornina  za slabih 100 litrov.

V odvisnosti od pozicioniranja zadnjih sedežev  se prostornina prtljažnika giblje med 520 in 615 litri. Kadar  je potrebnega več prostora pa  je možno zadnje sedeže posamično podirati.

V primeru podrtja vseh zadnjih sedežev  se prostornina poveča kar na 1.655 litrov. Prtljažnik je enostaven za uporabo, z nizkim nakladalnim dnom in je praktične kvadratne oblike.

Kot dodatno opremo so Tiguanu dodali električno vlečno kljuko, ki se skriva v odbijaču. Ta se s pritiskom na gumb sprosti in v trenutku lahko namestimo prikolico, ki jo maksimalno obremenimo z 2,5 tone tovora (Tiguan s štirikolesnim pogonom).

Varnost

Na testih neodvisne organizacije Euro NCAP je novi Tiguan dosegel res dobre rezultate in seveda vseh pet zvezdic. Za odrasle potnike je pridobil 96% in 84% za otroke. Tiguan je tudi »prijaznejši« v primeru trka s pešcem ali kolesarjem, saj se pokrov motorja privzdigne za 6 cm in s tem prepreči hujše telesne poškodbe. Vsi nivoji opreme imajo že serijsko vgrajenih 7 zračnih blazin, ABS, ASR, EDS, MSR, 2xISOFIX pritrdišča zadaj, sistem za nadzor prometa Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili in s prepoznavanjem pešcev, sistem za stabilizacijo vlečne prikolice,  sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika, tempomat z avtomatskim uravnavanjem varnostne razdalje, ki deluje pri hitrosti do 160km/h, itd.

Vozne lastnosti

Glede udobja med vožnjo je Tiguan je eden izmed najbolj prefinjenih športnih terencev. Ta deje občutek enostavnosti, natančnosti in zaupanja. Brez skrbi lahko zapustimo vsakdanje ceste in se z njim popeljemo po težjih brezpotjih. Zaradi 20 cm oddaljenosti od tal ni skrbi, da bi tako hitro nasedli pri terenski vožnji. Štirikolesni pogon (4Motion) deluje izjemno in nas lahko tudi z letnimi pnevmatikami izvleče iz strmih blatnih poti.

Vožnja po cesti je res tiha in udobna. Sicer grobo rečeno, vendar moramo priznati, ko smo se iz Tiguana presedli v drugo športno terensko vozilo je bil občutek kot, da smo se presedli v traktor.  Za večje udobje potnikov poskrbijo komfortni samostojni sedeži, ki si jih vsak nastavlja po lastnih željah in potrebah. Vidljivost na cesto je odlična in pregledna. Voznik ima lahko ves čas prižgane dolge luči, saj ima Tiguan vgrajene pametne žaromete (Dynamic Light Assist), ki so zasenčeni in ne motijo nasproti vozečih voznikov. Tiguan je postal prefinjeni športni terenec  primeren za vsakodnevna opravila, za vožnjo na dolge poti in hkrati za bolj zahtevne brezpotne avanture.

Na osrednjem delu med voznikovim in sovoznikovim sedežem je nameščen še vrtljivi gumb za izbiro načina vožnje, kjer izbiramo med štirimi programi: po cesti,  po snegu, po brezpotjih in brezpotjih z možnostjo lastnih nastavitev. Poleg nastavitev pogona oziroma razmer na cestah imamo še programe: ECO, Comfort, Sport in lastne nastavitve motorja.

Informacije o motorju

Na voljo sta dva bencinska in en dizelski motor z različnimi menjalniki in močmi.

Testni Tiguan je imel vgrajen turbo dizelski motor prostornine 2.0-litra s 110kW (150KM). Največjo moč lahko koristimo med 3.500 in 4.000 vrt./min. Pri 1.750 vrt./min. pa doseže motor 340 Nm navora. Moči in navora je dovolj, da lahko štirikolesni pogon opravlja svoje naloge v težjih pogojih. Motor uvrščamo v emisijski razred EURO6, ki na prevožen kilometer izpusti  148g emisij CO2. Motor je prožen, poskočen in deluje gladko. Povezan je s 7-stopenjskim menjalnikom DSG. Menjalnik deluje gladko, brez težav, prestavljanje je omogočeno tudi z ob-volanskima prestavnima ročicama. Najvišja možna hitrost Tiguana znaša okroglih 200km/h.

Rezultati glede porabe dizelskega motorja so bili res izjemni. Na testnem krogu smo dosegli povprečno porabo 4,5 litra. Seveda smo se v tem času izogibali vožnji po mestu in težki nogi po hitrem pospeševanju. Vozili smo nekaj 100 kilometrov po avtocesti s tempomatom in bili na koncu res zelo presenečeni nad informacijami potovalnega računalnika o porabi. Vožnja po mestu in veliko speljevanj z mesta pomeni večjo porabo, ki se ustavi pri dobrih 6 litrih, kar je čisto razumljivo, saj ima Tiguan konkretnih 1.917 kilogramov. Pri kombinirani vožnji se je poraba goriva gibala okoli 5,6 l/100km.

Končno mnenje

Novi športni terenec  Tiguan nakazuje, da bo uspešen model. Doživel je velike spremembe na zunaj in znotraj, s čimer se  je uvrstil med premijske terence. Zunanje je zasnovan  bolj mišičasto, potniška kabina je še bolj prostorna in dovršena. Že pri osnovnem nivoju opreme Trend line ima veliko uporabnih in veliko varnostnih sistemov. Dizelski motor 2.0-litra zna biti pri pametni vožnji zelo varčen. Zaradi dodanih centimetrov v dolžino in širino je v notranjosti veliko prostora za pet odraslih potnikov in še več prostora v prtljažniku, ki je postal eden večjih v svojem razredu.

Pri nakupu Tiguana ne pretiravajte z velikimi platišči, saj bi lahko vožnja zaradi tega postala manj udobna oziroma nemirna.. Vsi tisti, ki si želite udobnega, prostornega, uporabnega in obenem zmogljivega športnega terenca je ta definitivno prava izbira.

Kdor ne potrebuje Tiguana za vleko prikolice ali na letni ravni ne prevozi veliko kilometrov, lahko izbere bencinsko izvedenko z 1.4- litra TSI,  s 125 KM in ročnim menjalnikom. Zahtevnejši uporabnik doda le dobrega tisočaka za dvokolesni pogon z dizelskim motorjem 2.0 litra in 115 KM. Za štirikolesni pogon je vstopna cena 30.092 evrov in seže do 41.436 evrov, ki ni povsem dokončna, saj jo z nekaj dodatne opreme lahko še povečamo.

Plusi: premium kakovostna notranjost, zmogljiv štirikolesni pogon, elektronska vlečna kljuka, poraba goriva, LED žarometi, prostorna prtljažnega dela.

Minusi: cena dodatne opreme, garancija.

Cena testnega vozila: 44.305 evrov.

Specifikacije

Motor: turbodizelski 2.0-litra EURO 6

Moč: 110 kW (150 KM) od 3.500 do4.000 vrt./min

Navor: 340 od 1.750 do 3.000 vrt./min

Menjalnik: samodejni 6-stopenjski

Pogon: štirikolesni

Največja hitrost: 200 km/h

0-100 km/h: 9,3 s

Emisije CO2: 148 g

Povprečna poraba: 5,6l/100km

Prostornina posode za gorivo: 60 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS, spredaj-zadaj zračno hlajeni diski

Varnost:  7-zračnih blazin, ABS, ASR, EDS, MSR, 2xISOFIX

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 615/1.655 litrov

Obračalni krog: 11,5 m

Masa vozila: 1.917 kg

Platišča: 19-palična (235/55)