Test Suzuki Ignis 1.2 Allgrip Elegance

Suzukijev Ignis je sodoben in zmogljivi malček,  opremljen s štirikolesnim pogonom, led žarometi, zunanjost pa  ima oblikovano malce nenavadno in prav zaradi tega je posebno simpatičen. Ignis se lahko pohvali z edinstveno, zelo prilagodljivo zadnjo klopjo, kakršne ne vidimo vsak dan.  Bencinski motor je precej uporaben, zmogljiv in varčen.  Ignis vas na vsak cilj pripelje varno in udobno. Ima odlično razmerje med ceno in kvaliteto, kjer za malo denarja dobimo veliko.

Videz, prostornost in praktičnost

Suzuki Ignis je prav poseben, nekoliko drugačen, pa vendar zelo simpatičen malček. S tem, da ima simpatični malček štirikolesni pogon, od tal pa je oddaljen 18 centimetrov ima zagotovljen status malega mestnega terenca oz. kot jim nekateri pravijo crossover. Iz maske sta vidni dve dnevni led luči v obliki črke U. V večernem času se samodejno prižgejo led žarometi, katerim višine snopa ni potrebno nastavljati, saj sistem opravi vse avtomatsko glede na obtežitev vozila. Na boku so vidna črna lahka platišča v velikosti 16-palcev in strešni nosilec, pri pokrovu motorja so monotonost razbili s črnim dodatkom in na zunanji stranski ogledali umestili smernik. A in B stebrička so obarvali v črno in s tem poudarili stransko linijo. Na zadnji stebriček so reliefno odtisnili nekakšne »škrge« morskega psa. Njegov terenski značaj  je razviden tudi iz poudarjenih blatnikov. Iz bele karoserije izstopajo zadnja zatemnjena stekla.  Zadek postreže z zaobljeno »zadnjico«, ki so jo vizualno razširili s črnim dodatkom v odbijaču. Iz Ignisa so napravili  pravi mali cukrček. Izbira se lahko med šestimi barvami karoserije, z opcijo štirih dvobarvnih kombinacij.

Kljub temu, da meri v dolžino celih 3,7 metrov,  je potniška kabina precej prostorna. Seveda ni mogoče pričakovati, da bo za vse štiri potnike prostora na pretek, vendar glede na medosno razdaljo, katera znaša 2,435 m, ga imamo izredno veliko. Notranjost daje vtis, da je večja kot je v resnici zaradi uporabe bele plastike, ki jo optično poveča. Pečat modernosti pa so dosegli z oranžnimi dodatki, ki notranjost lepo popestrijo.

Najprej moramo omeniti zadnjo klop, ki je kljub majhnosti vozila deljiva v razmerju 50:50, lahko ju ločeno pomikamo naprej-nazaj ter nastavljamo sedalni kot. Tudi voznik si lahko nastavi volan in svoj sedež po višini. 3-kraki volan je oblečen v usnje, opremljen s tempomatom, tipkami za upravljanje telefona, radija in še česa. Po našem mnenju je volan za malenkost pretanek, zato nimamo čvrstega oprijema kot pri ostalih vozilih. Klimatska naprava je avtomatska,  sprednja sedeža sta ogrevana in voznik ne rabi ključa za zagon motorja ali za vstop v vozilo. Malček ima na armaturi večji zaslon na dotik, na katerega se lahko povežemo s pametnim telefonom, spremljamo navigacijo, poslušamo DAB radio, preko USB ključka poslušamo posneto oz. naloženo glasbo. Voznikovi prikazovalniki so enostavni za spremljanje vseh potrebnih informacij. Digitalni računalnik se upravlja s sodobnimi gumbi in ne s »svinčnikom« kot je to bilo pri Swiftu in pred tem pri Vitari. Odlagalna mesta so na sredinski konzoli, vratnih žepih in v sovoznikovem predalu.

Kot smo že napisali ima Ignis odlično in zelo prilagodljivo zadnjo klop, kar je tudi redkost pri premijskih vozilih. Ločeno se ju lahko pomakne naprej-nazaj za 165 milimetrov. Izvedenka s štirikolesnim pogonom ima od dvokolesnika manjši prtljažnik za 40 litrov, kar pomeni da je imel naš testni 490 litrov prostornine. Ko se klop podre v celoti, se prtljažnik poveča na 1.056 litrov. Še več prostora ima model s fiksnimi sedeži in to za 14 litrov.

Varnost

Kljub temu, da je Ignis najmanjši avto pri Suzukiju in prav  tako v primerjavi s konkurenco, se lahko pohvali, da ima največ varnostnih sistemov in se lahko z lahkoto kosa tudi z velikimi. V primeru trka se stopalka za zavoro in sklopko umakneta, kar zmanjša možnost večjih poškodb voznikovih nog. Ima zavorni sistem ABS z EBD-jem, ESP, zavorno asistenco, 6 zračnih varnostnih blazin, nadzor tlaka v pnevmatikah, na zadnji klopi pritrdišča ISOFIX. Pri štirikolesni različici imamo še sistem za pomoč speljevanja iz klanca in nadzorovan spust navzdol. K že vsemu naštetemu so dodali še sistem DCBS za pomoč pri zaviranju v sili. Ta sistem, takoj ko zazna možnost naleta, voznika vnajprej opozori, če se voznik ne odzove, sistem prične samodejno nežno zavirati. Če se voznik v vsem tem času še vedno ne odzove, sistem močno zavira in s tem prepreči hujšo nesrečo. V vseh fazah nas sistem tudi zvočno in grafično opozarja na nevarnost naleta.

Ignis ima še sistem za opozarjanje na zapuščanje voznega pasu, sistem za opozarjanje v primeru vijuganja po voznem pasu in pri zaviranju v sili ESS se prožijo vsi smerniki. 

Vozne lastnosti

Suzukijevega malčka se kljub majhnosti pelje odlično. Konstruktorji so razvili novo platformo, ki zagotavlja še več užitkov in boljšo vožnjo. Vsakič, ko dobimo Ignisa na test, ga s težkim srcem vrnemo, saj smo nad njim vedno znova  navdušeni.  V mestu je zelo priročen in okreten. Minimalni obračalni krog znaša 9,4 metra. Testni Ignis je imel pogon na vsa štiri kolesa AllGrip Auto. Sistem samodejno razporeja moč med vsemi kolesi, pri vsakodnevni vožnji pa imamo pogon samo na prednja kolesa. Pogon zagotavlja v vseh razmerah optimalni oprijem s cestiščem. Varnostni sistemi in razna pomagala delujejo odlično. V testnem obdobju smo lahko preizkusili delovanje sistema za opozorilo na trk. Prišli smo samo do prvega zvočnega in grafičnega opozorila, ter nato že sami zavirali. Posodobljen sistem je po novem opremljen z dvema kamerama, ki ves čas nadzirata, kaj se dogaja pred vozilom.

Informacije o motorju

Ignisa poganja bencinski motor DualJet 1,2-litra, s kompresijskim razmerjem 12.5 in 66 kilovati. Pri 4.400 vrtljajih dosežemo najvišji navor 120Nm. Vbrizgavanje goriva je dvojno in v kombinaciji visokega kompresijskega razmerja zagotovi maksimalno moč in minimalno porabo goriva. Najvišja hitrost za štirikolesno izvedenko je 165 km/h in dvokolesno 5km/h več. Iz mesta do 100km/h rabi 11,9 sekund in na prevožen kilometer izpusti 130g emisij CO2. Motor je povezan s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki se ga upravlja lahkotno, natančno in med vsemi prestavami pretika tekoče, enostavno. Masa vozila znaša le 940 kilogramov. Ignis ima 30 litrski rezervoar, s katerim smo prevozili več kot 500 kilometrov. Povprečna poraba goriva se je v testnem obdobju gibala pri 5,1 litrih.

Končno mnenje

Z lahkoto povemo, da nam je Suzuki Ignis prirasel k srcu in verjamemo, da je ta eden boljših, če ne že najboljših malčkov. Ignis ima praktično vse, kar potrebujemo. Kljub majhnosti ima ta štirikolesni pogon, pomično zadnjo klop, prostoren prtljažni del in vse sodobne varnostne sisteme. Ignisa so znotraj prav sodobno opremili s svetlo plastiko in z dodatki vse skupaj popestrili.

Zunanjost se lahko nadgradi z dvobarvno karoserijo, kar ga naredi še bolj izstopajočega iz množice vozil, saj je Ignis že v osnovi malce drugačen od drugih, ravno zaradi nenavadnih potez.

Ignis ima en bencinski motor prostornine 1.2-litra in 66 kilovatov. Osnovni nivo opreme je Comfort, za katerega se odšteje 9.950 evrov, za Premium, ki je nivo višje, dodatnih 900 evrov in najvišji nivo Elegance od 12.450 evrov naprej. Izvedenka s štiri kolesnim pogonom je dražja za 1.630 evrov. Štiri kolesnega pogona ni možno imeti pri osnovnem nivoju opreme. V najvišjem nivoju opreme si lahko zamislimo nekakšnega »lahkega hibrida«. Temu so dodali dodatno Litij-ionsko baterijo, ki dodatno napaja integrirani električni generator, ta pa pri speljevanju, pospeševanju pomaga bencinskemu motorju. Suzuki s tem sistemom zagotavlja manjšo porabo in več udobja. Hibridni model je dražji za dodatnih 560 evrov.

Osnovno jamstvo znaša 3 leta, za 190 evrov pa se lahko podaljša za dodatni dve leti. V tem obdobju ne smemo prekoračiti 100.000 kilometrov oz. po dosegu kilometrov jamstvo preneha veljati. Vsem tistim, ki letno ne naredijo več kot 20.000 kilometrov, se to podaljšanje izplača doplačati.

Plusi: : sodobna in prostorna notranjost, štirikolesni pogon, delovanje motorja, zanimiva zunanjost, varnostni sistemi, led žarometi.

Minusi: /

Cena testnega vozila: 14.700 evrov

Specifikacije

Motor: 1.2-litrski 

Moč: 66kW (85 KM) pri 6.000 vrt/min.

Navor: 120 Nm pri 4.400 vrt/min.

Menjalnik: ročni

Prestav: pet

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 165 km/h

0-100 km/h: 11,6 s

Emisije CO2: 130 g/km

Povprečna poraba: 5,1/100 km

Prostornina posode za gorivo: 30 litrov

Gorivo: bencin

Varnost: DCBS, HDC, ESP, ABS z EBD, TPMS, 6-zračnih varnostnih blazin, 2xIsofix, zavorna asistenca.

Euro NCAP: 3 zvezdice

Prostornina prtljažnika: 940-1.056 litrov

Obračalni krog: 9,4 m

Oddaljenost od tal: 180 mm

Masa vozila: 940 kg

Platišča: 16-palčna (175/60)