Terenska preizkušnja za prave sladokusce

  • V gramoznici Graben v Radovljici je v nedeljo 10. marca potekalo letošnje tekmovanje s terenskimi avtomobili Slovenija OffRoad 2019. Številni gledalci so kljub hladnemu vremenu uživali v atraktivnih vožnjah hitrostne in težavnostne preizkušnje.

Gramoznica Graben na obrobju Radovljice. je bila tudi na letošnjo drugo nedeljo v marcu v prizorišče tekmovanja s terenskimi avtomobili Slovenija OffRoad 2019. Tovrstnih tekmovanj drugje v Sloveniji pravzaprav ni, zato se ga vsako leto udeležijo številni ljubitelji vožnje po brezpotjih. Letos se je na startu hitrostne preizkušnje zbralo 48 voznikov, medtem, ko se je s težavnostno preizkušnjo spopadlo 13 posadk. Tekmovanje se je začelo s prvo hitrostno preizkušnjo, ki je tudi kvalifikacijska vožnja z finalno dirko, v kateri so gledalci videli tudi nekaj spektakularnih prevračanj, k sreči brez posledic za voznike in terence. Na koncu je bil v seštevku obeh voženj s časom 3:07:17 najhitrejši David Lesjak z Jeepom Grand Cherokeejem 5.9 V8 in je za skoraj za 17 sekund ugnal Primoža Goleža Tovornika s Kio Sportage in tretjega Tadeja Velikanjo z Jeepom Wranglerjem, ki je za zmagovalcem zaostal 21 sekund. Kljub razmeroma suhi podlagi je bila približno kilometer dolga proga precej zahtevna.

Še precej težjo nalogo pa so imele posadke na težavnostni preizkušnji. Že takoj po skupinskem startu je bilo na progi s številnimi preprekami, vodnimi kotanjami in neutrjenimi peščenimi vzpni, precejšnja gneča, ekipe pa so morale svojo spretnost pokazati tudi z uporabo vitlov in jeklenic. V uro trajajoči pustolovščini se je s progo najbolje spopadel Avstrijec Daniel Mehlbacher, ki je s svojim BMW Ultron Buggyjem prevozil 16 krogov, na drugo in tretje mesto pa sta se z dvema krogoma zaostanka uvrstila Erik Žorž z Buggyjem in Primož Arčon s Suzukijem Samuraijem.

Tekmovanje si je po oceni organizatorja ogledalo okoli 4500 obiskovalcev, kar je precej več kot lani. Zanje so pripravili tudi spremljajoči program in predstavitev vozil Jeep, za dobro vzdušje in dvig temperature pa je s svojimi vložki poskrbela rock skupina Unimogs.

Vodja tekmovanja Iztok Boltez: »Ob četrti prireditvi v Radovljici so se nam prvič sestavili trije pomembni dejavniki za uspešno izvedbo tekmovanja. Velik prireditveni prostor na ravni površini nam je omogočal najboljšo postavitev šotorov, zaslona, razstavnih paviljonov sponzorjev in razporeditev vozil tekmovalcev. Progi za tekmovanje v hitrostni in težavnostni preizkušnji smo lahko postavili tako, da je bilo dogajanje v celoti vidno z osrednjega prireditvenega prostora. Zaradi suhega vremena je bilo na voljo tudi dovolj veliko parkirišče na travniku nad peskokopom. Obiskovalcev je bilo precej več kot lani in mislim, da so imeli letos kaj videti. Ponovno predvsem na progi težavnostne preizkušnje, kjer so se vozili po navpični brežini gramoznice v višini 30 metrov gor in dol. Nenazadnje, skupina Unimogs je z rock glasbo popestrila odmore med tekmovanji in poskrbela za odlično vzdušje v nekoliko hladnejšem vremenu.«