Suzuki Vitara 1.6 VVT 4WD

 

Suzuki Vitaro izdelujejo pri naših vzhodnih sosedih na Madžarskem. V dolžino meri 4.175 milimetrov in je od tal oddaljena 185 milimetrov, kar zadostuje tudi za kakšno vožnjo po brezpotjih. Opremljena je z inteligentnim avtomatskim štirikolesnim sistemom AllGrip. Oprema je bogata, s sodobnimi varnostnimi sistemi, denimo radarskim aktivnim tempomatom, sedmimi zračnimi blazinami, LED žarometi in številnimi drugimi. Bencinski motor deluje učinkovito in omogoča dovolj moči pri uporabi štirikolesnega pogona. V Vitaro lahko pospravimo kar 1.120 litrov prtljage. Na voljo so štirje nivoji opreme - Comfort, Premium, Elegance in Elegance Top.

Videz, prostornost in praktičnost

Nova Vitara je oblikovno nekoliko kvadratna, a zato ni prav nič manj atraktivna ali opazna od svojih konkurentov. Prav v tej drugačnosti v sebi skriva nekakšno prefinjenost in eleganco. Na voljo je kar štirinajst barvnih kombinacij zunanjosti. Dvobarvne kombinacije (osem različic) so na voljo pri opremi Premium in Elegance. Najbolj zanimiv je prednji del vozila, saj ima svojevrstno prednjo masko, pokončne LED dnevne luči in sivo prednjo zaščito, ki Vitaro naredi bolj agresivno. Na nižje dele so namestili plastično zaščito pred poškodbami pri morebitni vožnji po brezpotjih. Na črno streho so nameščeni srebrni strešni nosilci, ki se lepo zlijejo z linijo avtomobila. Testna Vitara je bila v kombinaciji atlantsko turkizne biserne barve in kozmično črne biserne barve. Obuli so jo v 17-palčna, šest kraka črna aluminijasta lita platišča, s pnevmatikami dimenzij 215/55.

V notranjosti ni prav veliko odlagalnih mest, pogrešali pa smo tudi naslon za roke. Uporabljeno je nekoliko več trde plastike, ki na pogled ni preveč privlačna, a je odporna tudi na bolj grobe udarce. Plastika v Vitari je na splošno trpežnejša od tiste, ki smo jo vajeni pri ostalih znamkah ali podobnih mestnih terencih. V osrednji del armature so vgradili sedem palčni zaslon na dotik, ki je pregleden, deluje hitro in ima visoko ločljivost. Preko zaslona upravljamo navigacijo, radio, povežemo pametni telefon itd. Med sredinskima zračnikoma, na vrhu armature, je vgrajena zanimiva analogna ura. Tokratni dodatki so bili v rdeči barvi in so lepo popestrili notranjost. Multifunkcijski volan, prestavna ročica, ročna zavora in sedeži so bili oblečeni v usnje. Med prednjima sedežema je manjši odlagalni prostorček, gumb za upravljanje pogona, ročna zavora in gumba za upravljanje gretja prednjih sedežev.

Notranjost je svetla in prostorna tako spredaj kot tudi zadaj. Zelo enostavno je vstopiti ali izstopiti iz avtomobila. Zadnjo klop lahko podremo v razmerju 60:40. Prtljažnik pri vsakodnevni uporabi nudi 375 litrov prostora, ko pa ga podremo v celoti, se ta razširi na 1.120 litrov. Prtljažnik ne spada v kategorijo največjih, a lahko s pametno razporeditvijo in izbiro prtljage vanj kljub temu spravimo kar nekaj počitniške krame.

Varnost

Vitara dosega zelo dobre rezultate na testih neodvisne organizacije EURO NCAP, saj je Suzuki veliko vložil v aktivno in pasivno varnost. Opremljena je z aktivnim tempomatom za nadzor in ohranjanje varnostne razdalje pred spredaj vozečim vozilom (ACC), sedmimi zračnimi blazinami, sistemom za nadzorovan spust po klancu (HDC), sistemom za samodejno zaviranje pred oviro (RBS), sistemom za nadzor stabilnosti (ESP), na zadnji klopi ima dva pritrdišča otroških sedežev ISOFIX, sistem za speljevanje s klanca, zavorni sistem ABS z EBD itd.

Vozne lastnosti

Krmiljenje Vitare je precej enostavno in vozniku omogoča lahko upravljanje na mestu ali med vožnjo po cesti ali brezpotjih. Vožnja je zabavna in enostavna, in čeprav v sebi nima toliko športnega duha, se na brezpotjih počuti kot doma. Voznik ima udoben, visok sedalni položaj, kar pripomore k dobri preglednosti v vse smeri. Vse steklene površine so velike in res omogočajo dobro vidljivost iz vozila.

Že v uvodu smo omenili aktivni radarski tempomat, ki skrbi za večjo varnost in preprečuje nalet v spredaj vozeče vozilo. Deluje ne glede na hitrost ali vremenske pogoje in ima dve nalogi. Pri vožnji po avtocesti ohranja varnostno razdaljo med vozilom pred nami. Če radar zazna upočasnjevanje vozila pred nami, ta samodejno zavira in ohranja varnostno razdaljo. Ko vozilo pred nami ponovno pospeši, naš sistem pospeši na hitrost, ki smo jo nastavili pred tem.

Druga funkcija radarja je, da voznika v mestu ali izven njega zvočno opozarja na nevarnost naleta. Lahko tudi poveča zavorno silo v primeru, da zazna prepozno zaviranje ali pa v končni fazi samodejno zavira ter s tem zmanjša hujše posledice nesreče. Radarski sistem deluje vedno in zelo dobro.

Zahvaljujoč štirikolesnemu pogonu (Allgrip) se Vitara izkaže tudi na brezpotjih in na težavnem, nagnjenem cestišču. Med prvima sedežema se nahaja "čudežni" gumb, ki omogoča štiri načine vožnje: Auto, Snow, Snow-Lock in Sport. Pri vsakodnevni vožnji imamo v programu Auto pogon vedno na prvo os. V primeru, da zazna zdrs prednjih koles, ta samodejno prenese moč na zadnji dve. Program Sport poskrbi za to, da se Vitara prebudi in dobi dodaten navor. Zaradi prednastavitev programa, sistem samodejno prenese več moči na zadnjo os (do 20 odstotkov). Za vožnjo po snegu ali blatu je optimalen način Snow ali pa da ročno zapremo sredinski diferencial, ki deluje do hitrosti 60 km/h. Ta se kasneje avtomatično izklopi in gre v Auto. Tisti, ki vedo, kaj zmore nova Vitara in kaj pomeni funkcija HDC (sistem za nadzorovan spust po klancu), jo bodo z veseljem uporabili na strmih klancih ali zasneženih in zaledenelih pobočjih.

Informacije o motorju

Pod pokrovom se je tokrat "skrival" bencinski motor prostornine 1.6-litra VVT s 120 konji. Pri 4.400 vrt./min. doseže najvišji navor 156 Nm in najvišjo specificirano hitrost 180km/h.  Motor in avtomatski menjalnik delujeta usklajeno in dobro. Menjalnik prestavlja hitro in natančno ter vedno prestavi v potrebno prestavo. Povprečna poraba 95 oktanskega goriva se je gibala okrog 6,2 litra. Razlika med bencinskim in dizelskim motorjem ni tako velika (dizelski 5 litrov), zato tistim, ki na letni ravni ne delate veliko kilometrov, priporočamo kar bencinski motor, saj boste s tem imeli manj težav z delovanjem motorja. Vsi dizelski motorji namreč pri vsakodnevnih krajših poteh trpijo in se na dolgi rok bolj kvarijo.

Končno mnenje

Vitara četrte generacije s sabo prinaša sodoben in kompakten videz. Ima uporaben in pameten štirikolesni pogon ter veliko sodobnih varnostnih sistemov. V notranjosti ima dovolj prostora za štiri odrasle osebe in prtljago. Na zunaj je prepoznavna po dnevnih LED lučeh, edinstvenem stilu in zanimivih barvah karoserije. Med mestnimi terenci je res posebna in na cesti prav izstopa. Cena je ugodna, zato je Vitara zelo dostopna. Če bi sami kupovali novega terenca, bi se močno nagibali k nakupu Vitare.

Vitara je lahko vaša že za 14.500 evrov (dvokolesni pogono), za štirikolesni pogoj je treba dodati še 2.300 evrov. Glede nivojev opreme se ti višajo po 1.500 evrov. Top model Vitare z vso možno opremo, dvobarvno karoserijo, 17-palčnimi platišči itd. se prodaja za 25.500 evrov.

Plusi: LED žarometi, aktivni radarski tempomat, cena, štirikolesni pogon, atraktiven videz, zanimive barve karoserije.

Minusi: "gumba" za upravljanje potovalnega računalnika, trša plastika v notranjosti.

Cena testnega vozila: 25.500 evrov.

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski EURO6

Moč: 88 kW pri 6.000 vrt/min

Navor: 156 Nm pri 4.400 vrt/min

Menjalnik:  avtomatski/ročni

Prestave: 6

Pogon: 2 in 4-kolesni

Zavore: spredaj, zadaj zračno hlajeni diski

Največja hitrost: 180 km/h

0-100km/h: 13 s

Emisije CO2: 131 g/km

Povprečna poraba: 6,2 l/100km

Prostornina posode za gorivo: 47 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: ABS z EBD, ESP, pomoč za speljevanje v klanec, ACC, RBS, HDC, sedem zračnih blazin, 2 x ISOFIX

Prostornina prtljažnika: 375/ 1.120 litrov

Obračalni krog: 10,4 m

Oddaljenost od tal: 185 mm

Masa vozila: 1.185 kg

Platišča: 17 palcev (215/55)