Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 4WD AT

Prva Vitara je prišla na trg davnega leta 1988 in že od takrat je med vozniki zelo priljubljena. Pri prenovljeni Vitari četrte generacije je na zunaj opaznih nekaj kozmetičnih popravkov, znotraj je postala sodobnejša, pod pokrovom motorja ostajata le dva bencinska motorja in opremljena je z najbolj sodobnimi varnostnimi sistemi, ki jih do zdaj še ni poznala. Pogon Vitare je lahko dvokolesni ali štirikolesni. Ročni menjalnik ostaja in za doplačilo lahko izberemo samodejnega, ki pa je lahko na trenutke malce muhast. Vitaro se vozi prijetno na vseh podlagah in vsak voznik, voznica jo bo hitro vzljubila. Do sedaj nas ni nikoli razočarala, nasprotno, vedno jo vozimo z nasmeškom na obrazu. Vsi modeli so precej varčni glede na zmogljivosti. Kljub temu, da vsi stremimo k čistejšemu okolju, bomo pogrešali dizelski motor, ki je bil resnični šparovček.

Videz, prostornost in praktičnost

Pri zunanjosti ni drastičnih sprememb, saj kdor dobro ne pozna prejšnje Vitare, ne bo takoj opazil novosti. Prenova prinaša malce drugačno masko, ki ima več kroma in črne plastike, s čimer so dosegli bolj športno-eleganten videz. Pri višjih nivojih opreme so vse luči in žarometi v LED tehnologiji in zadaj so sodobne LED luči. Platišča so na novo oblikovali, a niso pretiravali z velikimi platišči, kot pri nekaterih konkurentih, ki gredo do velikosti 19-palcev. Barvna paleta zunanjosti je zelo pestra, saj imamo 7 enobarvnih karoserij in 8 dvobarvnih pri opremi Premium in Elegance (za doplačilo 800 evrov).

Suzuki stavi veliko na udobje potnikov Notranjost vozila ima največ novosti in izboljšav. Ob zagonu vozila smo takoj opazili nov 4,2-palčni barvni zaslon, ki je pozicioniran med glavnima merilnikoma vrtljajev in hitrosti. Druga novost je mehka armaturna plošča, saj so do tega trenutka uporabljali le ceneno, trdo plastiko, ki je bila že za časom. Grafično so preoblikovali klasično uro pozicionirano med zračnikoma, za voznika in sovoznika so dodali še naslon za roke. Volan so za malenkost preoblikovali, ostaja pa še najprej oblečen v usnje in multifunkcijski. Za lahkotnejše prestavljanje samodejnega menjalnika sta ob volanu prestavni ročici. Velik multifunkcijski 7-palčni zaslon ostaja enako visoke kvalitete, je odziven in omogoča dostop do aplikacij na pametnih telefonih. Pri najvišjem nivoju opreme je navigacija dodana serijsko.

Klimatska naprava je samodejna eno področna in prednja sedeža se lahko po potrebi ogreva. Prostora bo dovolj za štiri odrasle osebe in vso njihovo prtljago. S tem ko so vgradili naslon za roke, smo dobili še nekaj uporabnega prostora za shranjevanje manjših predmetov. Vrata se odpirajo na široko, prtljažnik ima nizek nakladalni rob, kar omogoča lažje natovarjanje ali razkladanje. Prtljažnik ima dvojno dno in 375 litrov prostornine ob uporabi zadnje klopi. Ko to popolnoma podremo, se prostor poveča na 1.120 litrov. Zadnja klop se podre v razmerju 60:40. Nekoliko večji prtljažnik ima Suzuki SX4 S-Cross 440 litrov in 1.269 litrov.

Varnost

S prenovo je Vitara dobila nove varnostne in asistenčne sisteme, s čimer je postala še bolj varna. Že do sedaj je imela serijsko vgrajeno veliko varnostnih sistemov in glede na ceno lahko rečemo, da nudi veliko. Ima 7 varnostnih blazin, aktivni radarski tempomat, zavorni sistem ABS v kombinaciji EBD-ja, sistem za samodejno zaviranje v sili, pomoč pri speljevanju iz klanca, nadzorovani spust po klancu navzdol, sistem za nadzor mrtvega kota, za opozarjanje pri nenamernem vijuganju ali zapuščanju voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov, opozarjanje na prečni promet, na zadnji klopi dve Isofix pritrdišči in še kaj bi se našlo. Ko so leta 2015 Vitaro zadnjikrat testirali na Euro NCAP je osvojila vseh pet zvezdic za varnost.

Vozne lastnosti

Krmiljenje Vitare je bilo vedno enostavno. Inženirji so poskrbeli, da je vožnja po mestnih ulicah res lahkotna. na odprtih cestah pa je še vedno udobna. Vitara ni športni dirkalnik, je uporaben, zmogljiv terenec, v katerem ima voznik dober pogled okoli vozila, k čemur prispeva višji sedalni položaj. Nazaj se vidi odlično in pri vzvratni vožnji nam pomagajo zdaj že standardna pomagala, kot so vzvratna parkirna kamera in prednji ter zadnji parkirni senzorji.

Vitara ima že od vsega svojega začetka zmogljiv štirikolesni pogon. Voznik lahko izbira med štirimi načini vožnje. Pri vsakodnevni uporabi je pogon na prva kolesa. Program AUTO nudi pogon na sprednja kolesa, a v trenutku, ko senzorji zaznajo slabši oprijem, prenese pogon še na zadnja kolesa. Pri načinu vožnje SPORT postaneta motor in  menjalnik odzivnejša in pri bolj dinamični vožnji skozi ovinke se za boljši oprijem moč prenaša na zadnja kolesa. Za vožnjo po snegu ali blatu je optimalen program SNOW ali pa, da ročno zapremo sredinski diferencial (LOCK), ki deluje do hitrosti 60 km/h. V kolikor presežemo omenjeno hitrost, se ta samodejno izklopi in vrne v program AUTO. Tisti, ki vedo, kaj zmore nova Vitara in kaj pomeni funkcija HDC (sistem za nadzorovan spust po klancu), jo bodo z veseljem uporabili na strmih klancih ali zasneženih pobočjih. Kadar se ustavimo na strmem klancu, ima Vitara vgrajen sistem za pomoč speljevanja v klanec in s tem ni skrbi, da bi nam ušla nazaj.

Sedaj ima Vitara vgrajen sistem za opozarjanje na prečni promet zadaj, opozorilo na nenamerno vijuganje po voznem pasu v kombinaciji z opomnikom, da smo zapustili vozni pas, sistem za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu in kamero za prepoznavanje prometnih znakov. Večinformacijski zaslon lahko prikaže hkrati do tri prometne znake. Na avtocesti smo koristili aktivni radarski tempomat in presenetil nas je spor med menjalnikom in tempomatom. Večkrat, ko smo šli na prehitevalni pas in pred nami ni bilo vozila, se je zgodilo, da je samodejni menjalnik prestavil iz 6 v 4 prestavo ali pa je dodal nekaj hitrosti k tisti, ki je bila nastavljena na tempomatu.. Ob vsakem takem manevru so obrati poskočili v višave in vožnja je postala precej neprijetna.

Sistem Stop&Go je aktiven pri samodejnem menjalniku ob uporabi radarskega tempomata, kar pomeni, da bo sistem Vitaro popolnoma zaustavil, ko se bo zaustavilo vozilo pred nami, ko pa bo nato zaznal premikanje spredaj vozečega vozila, bo Vitara samodejno speljala z mesta, nadaljevala vožnjo in se približevala nastavljeni hitrosti oz. bo ves čas ohranjala varnostno razdaljo pred spredaj vozečim vozilom. Ta sistem deluje samo pri modelu s samodejnim menjalnikom.

Informacije o motorju

Prenovljena Vitara prinaša nekaj novosti pri motorjih, saj sta sedaj na izbiro le dva, vendar povsem nova bencinska motorja, medtem, ko so dizelskega umaknili iz ponudbe. Oba motorja Boosterjet sta opremljena s turbinskim polnilnikom. Šibkejši je litrski trivaljnik in močnejši ima prostornino 1.4-litra. Naša Vitara je imela močnejši motor s 103 kilovati (140 KM) in 220 nevtonmetrov navora. S tem, ko so zmanjšali prostornino in dodali turbino so se zmogljivosti motorja povečale in znižala se je poraba goriva. Motor lepo vleče že pri nižjih vrtljajih in nima turbinskih lukenj. Nam ni bilo potrebno ročno prestavljati prestav, saj smo imeli 6-stopenjski samodejni menjalnik, ki prispeva k udobnejši in varčnejši vožnji. Motor in menjalnik sta po večini dobro usklajena.

Nekoliko bomo pogrešali dizelski motor, ki je bil pravi šparovček in nekoliko bolj živahen od bencinskega. A kljub temu, da sta na voljo le bencinska motorja, so s sodobno tehnologijo dosegli varčnost. Na testu smo z 42 litri goriva prevozili slabih 600 kilometrov, kar pomeni, da se je poraba gibala pri 7 litrih­­/100 km. Pri vožnji na prednja kolesa izpusti v ozračje 139 gramov CO2, s štirikolesnim pa nekoliko več. Na testu smo imeli zelo raznoliko in pestro vožnjo, saj smo veliko vozili s štirikolesnim pogonom in kdaj pa kdaj v programu sport.

Končno mnenje

Posodobljena Vitara prinaša največ sprememb v notranjosti, v kateri so skrbno izbrani novi materiali izboljšali videz in poskrbeli za prijetnejšo atmosfero. Voznik ima po novem boljši pogled na potovalni računalnik zaradi barvnega zaslona. Tu se še vedno ne strinjamo z Suzukijem, da so s prenovo ohranili nekakšen »svinčnik« za upravljanje informacijskega potovalnega računalnika. Čas bi bil, da bi to pisalo končno že zamenjali z elektronskim gumbom, ki zagotovo ne more biti velik strošek.

Multimedijski zaslon na sredini armature je dobre ločljivosti, deluje hitro in sistem je za uporabnika preprost ter prijazen do starejše populacije. Na zunaj izstopa po svojih prepoznavnih, pokončnih LED dnevnih lučeh in po šestih dominantnih pokončnih črtah v maski, iz katere se na sredini bohoti logotip.

Ne glede na moč in pogon lahko z Vitaro brez zavore vlečemo prikolico mase do 400 kg  in 1.200 kg z zavoro. Vitara ima odlične vozne lastnosti po brezpotjih, zato jo priporočamo vsakomur, ki potrebuje zmogljivega terenca. Na brezpotjih ne smemo pozabiti, da je Vitara od tal oddaljena le185 milimetrov. Z Vitaro boste uživali na krajših in daljših poteh. K bolj udobni, varnejši vožnji pripomore samodejni menjalnik, ki večino časa deluje lepo in tekoče. Med konkurenti mestnih terencev je Vitara še vedno pri vrhu.

Suzuki je Vitari dodelil triletno garancijo oz. do prevoženih 100.000 kilometrov. Servisni interval je potrebno opraviti na 15.000 kilometrov ali eno leto, odvisno kaj nastopi prej. Najosnovnejši paket opreme je Comfort, drugi Premium, naslednji Elegance in najvišji nivo opreme je Elegance Top. Za najcenejšega je treba po ceniku odšteti 14.950 €. Za nivo višje odštejemo dobrega dvatisočaka več; ta je najbolj obsežen in ima največ kombinacij. Nivo Elegance se prične pri 20.050 €, najbolj opremljen model, ki ima dejansko vse, pa se konča pri 24.850 €. Najboljši ima že štirikolesni pogon in 6-stopenjski samodejni menjalnik. Na trgu težko najdemo primerljivega terenca, ki bi imel toliko varnostne opreme, asistenčnih sistemov in še štirikolesni pogon v kombinaciji samodejnega menjalnika za tako ugodno ceno.

Plusi: štirikolesni pogon, LED žarometi, oprema, varnostni sistemi, motor, mehka armatura, cena.

Minusi: "gumba" za upravljanje potovalnega računalnika, trdo zapiranje prtljažnih vrat.

Cena testnega vozila: 25.500 evrov.

Specifikacije

Motor: 1.4-litrski EURO6

Moč: 103 kW pri 5.500 vrt/min

Navor: 220 Nm od 1.500 do 4.000 vrt/min

Menjalnik:  avtomatski/ročni

Prestave: 6

Pogon: 2 in 4 kolesni

Zavore: spredaj, zadaj zračno hlajeni diski

Največja hitrost: 200 km/h

0-100km/h: 10,2 s

Emisije CO2: 139-143 g/km

Povprečna poraba: 7,4 l/100km

Prostornina posode za gorivo: 47 litrov

Gorivo: bencin

Varnost: DSBS, prepoznavanje prometnih znakov, ACC, ABS z EBD, ESP, pomoč za speljevanje v klanec, RBS, HDC, sedem zračnih blazin, 2 x ISOFIX

Prostornina prtljažnika: 375/1.120 litrov

Obračalni krog: 10,4 m

Oddaljenost od tal: 185 mm

Masa vozila: 1.185 kg

Platišča: 17 palcev (215/55)