Suzuki Swift Sport

Na test smo tokrat dobili še enega Suzukija, ki pa ni čisto običajen Suzuki. To je bil novi Swift Sport, ki je na zunaj precej športnega, »strupenega« izgleda, a ni čistokrvni dirkalnik. Marsikdo bi si mislil, da ima pod pokrovom najmanj 200 konjev in gre več kot 250 kilometrov na uro. Žal vas moramo razočarati, novi Swift ima najmočnejši turbo bencinski motor 1,4-litra s 103 kilovati, ki je nadomestil starega, s prostornino  1,6-litra. Zelo vpadljiva je bila barva karoserije po imenu Zmagovalno rumena. Ne smemo pa pozabiti, da se novega Swifta vozi zelo dobro in to kljub temu, da ga ni poganjalo 200 konjev!

Videz, prostornost in praktičnost

Zmagovalna rumena karoserija  je res zmagovalna med vsemi osmimi barvami, ki so na izbiro. Lahko izberete tudi dvobarvno karoserijo,  za katero so v naprej pripravili štiri različne kombinacije. Nivo Sport je najbolj opremljeni Swift in ima največ opreme po zunanjosti kot tudi v notranjosti. Obuli so ga v pet kraka 17-palčna lahka platišča, prednje in zadnje luči pa so v led tehnologiji. Prav tako ima Swift led žaromete, ki naredijo v mraku pravi dan. Za bolj športen izgled so zadaj namestili zračni spojler, na strani sta vidna razširjena črna pragova, sprednja maska je precej športna in v zadnjem odbijaču sta dve ločeni izpušni cevi.

Običajno so v osnovi Suzukijeva vozila precej opremljena glede na denar, ki ga odštejemo za novo vozilo. Novi Swift je vizualno pravi športnik. Vsi sedeži so iz umetnega usnja, prva dva sta športna, ki poskrbita za dober oprijem telesa pri dinamični vožnji. Vse so zarobili s rdečimi šivi in vezenjem. Na armaturi, vratih in sredinski konzoli so vidni rdeči, športni dodatki. Prav tako niso pozabili na športne stopalke in volan. Voznik ima pred seboj pregledne analogne števce v kombinaciji digitalnega barvnega potovalnega računalnika. Žal je Swift še en tistih suzukijevih modelov, ki so mu vgradili »svinčnik« za pomikanje po menijih potovalnega računalnika. Sredinski 7-palčni zaslon na dotik je grafipa čita, deluje hitro in je enostaven za rokovanje. Na volanu imamo nameščene vse potrebne gumbe za hitro in varno upravljanje različnih sistemov. Zaslon podpira Apple Car Play, Android Auto in Mirror Link. S tem se lahko enostavno povežemo s pametnim telefonom in celo dostopamo tudi do nekaterih funkcij telefona.

Pod zaslonom ostaja grozd gumbov za upravljanje klime in ostalih nastavitev. Odlagalnih mest bo dovolj za povprečnega uporabnika, na voljo imamo eno USB in 12V vtičnico. Spredaj je prostora veliko, kar pomeni, da tudi tisti večje rasti ne bodo imeli nikakršnih težav. Zadaj je prostora bolj malo, a še vedno dovolj glede na velikost vozila. Potniška kabina ravno ni najbolje izolirana pred vdorom hrupa, največ ga prihaja iz strani in dna vozila. V prihodnosti, bi mu morali dodati kakšen milimeter več izolacije.

Zadnja klop je deljiva v razmerju 60:40, a nima dvojnega prtljažnega dna in s tem po podrtju zadnje klopi nastane večja stopnica. Lahko pa povemo, da smo imeli v testnem obdobju situacijo, ko smo morali nujno prepeljati več daljših predmetov dolžine treh metrov. Kjer smo zadevo prevzeli, so se nam najprej zadržano posmehovali, na koncu pa se je vse skupaj dobro izšlo. Prtljažnik ima z uporabo zadnje klopi 265 litrov in po podrtju  947 litrov prostora. 

Varnost

Dobra varnost in večje število varnostnih sistemov je pri Suzukiju že samoumevno, saj ima že od osnovnega nivoja opreme vgrajenih večino varnostnih sistemov. Swift ima vgrajenih šest varnostnih zračnih blazin, dve Isofix pritrdišči na zadnji klopi, zavorno asistenco, ESP, ABS z EBD, nadzor tlaka v pnevmatikah, pomoč za speljevanje iz klanca, sistem za samodejno zaviranje v sili (v kombinaciji kamere in senzorja) in sistem za opozarjanje za nenamerno zapuščanje voznega pasu. Leta 2017 so pri Euro NCAP izvedli teste in Swift je pridobil le tri varnostne zvezdice. Najšibkejša točka so asistenčni sistemi, za katere je dobil le 25%, pešci 69%, otroci 75% in voznik 83%.

Vozne lastnosti

Vozne lastnosti »športnika« niso slabe. Swift je izjemno lahek avto, saj skupna masa znaša 1.045 kilogramov. K lahkotnosti pripomore manjši rezervoar goriva, motor manjše prostornine in pravilna izbira materialov za izgradnjo karoserije. Ročni menjalnik se prestavlja gladko, Swift gre skozi ovinke tekoče in se lepo drži začrtane smeri. Vožnja je še v mejah udobja in to kljub športnemu podvozju in vzmetenju. Volan je dobro vodljiv in voznik ima vse dogajanje pod nadzorom.

Informacije o motorju

Suzuki je iz svoje palete motorjev umaknil dizelske in to kljub temu, da so znali biti zelo varčni. Z Vitaro smo vedno dosegali odlične rezultate glede nizke porabe goriva. Odločitev je padla, da ostanejo samo še trije bencinski motorji prostornine 1,0 in 1,4-litra, ki sta opremljena s turbino ter en klasični dual jet motor z 1,2-litra. Naš testni je imel vgrajen turbo bencinski motor 1,4-litra, katerega je gnalo 134 konjev. Ta ima 250Nm navora,  ki je na voljo od 2.500 do 3.500 vrtljajev. Iz mesta do sto rabi 8,1 sekunde in najvišja hitrost znaša 210 kilometrov. Mi smo med prestavami prestavljali ročno, a lahko za doplačilo izberete tudi samodejni 6-stopenjki menjalnik. Pri samodejnem menjalniku imamo še obvolanski prestavni ročici za hitro menjanje prestav. Motor pospešuje lepo skozi celotno območje in ga ni potrebno pretirano spravljati v visoke vrtljaje. K temu pripomoreta višji navor in turbina.

Potovalni računalnik je ves čas prikazoval povprečno porabo 7,3 litra, a glede na velikost rezervoarja in prevožene kilometre ni šlo skupaj. Po dveh porabljenih rezervoarjih in ročnem izračunu smo prišli do pravega izračuna povprečne porabe. Izkazalo se je, da smo v testnem obdobju imeli povprečno porabo le 5,5 litrov, kar ni tako slabo za bencinski motor.

Končno mnenje

Suzuki je s svojim Swift-tom Sport poskrbel, da je ponudil veliko glede na ceno. Novi Swift Sport je precej nabritega videza, lahko postane predvsem vpadljiv z izbiro Zmagovito rumene barve karoserije. Vozne lastnosti so dobre, športni sedeži so udobni in nas lepo oprimejo pri dinamični vožnji. Motor je dobil manjšo prostornino, a so mu dodali turbo polnilnik, kar pomeni, da teče precej lepše glede na predhodnika, katerega smo morali vrteti v višjih vrtljajih, da je kam šel. Kljub majhnosti je v notranjosti še dovolj uporabnega prostora za štiri potnike. Notranjost so popestrili z rdečimi dodatki, ki mu poudarijo športen značaj. Za varnost skrbijo vsi sodobni varnostni sistemi in pomagala vozniku. Dnevne luči, žarometi so v popolnoma LED tehnologiji. 

Kupci lahko izbirajo med tremi različnimi bencinskimi motorji prostornine 1.0, 1.2 in 1.4-litra, ter štirimi nivoji opreme. Najšibkejši ima 66 kilovatov, srednji 82 in najmočnejši Sport 103 kilovate. Naša športna izvedenka je najbolje opremljeni Swift. Na voljo je tudi Swift s štirikolesnim pogonom ali pa »hibridni«. Cena se prične pri 10.650 evrih in počasi stopnjuje glede na nivo opreme, motor in izvedenko, vse do 19.200 evrov. Lastnik novega Swifta si lahko iz tovarniških treh let podaljša garancijo na pet let, a omejitev kilometrov v obeh primerih ostaja 100.000.

Plusi: : športen videz, varčen in zmogljiv motor, led luči in žarometi, dodatna oprema, varnostni sistemi, vožnja, podvozje.

Minusi: izoliranost potniške kabine, plastika v notranjosti.

Cena testnega vozila: 19.500 evrov

Specifikacije

Motor: 1.4-litrski turbo 

Moč: 103 kW (134 KM) pri 5.500 vrt/min.

Navor: 230 Nm od 2.500 do 3.500 vrt/min.

Menjalnik: ročni

Prestav: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 210 km/h

0-100 km/h: 8,1 s

Emisije CO2: 125 g/km

Povprečna poraba: 5,5/100 km

Prostornina posode za gorivo: 37 litrov

Gorivo: bencin

Varnost: DCBS, HDC, ESP, ABS z EBD, TPMS, 6-zračnih varnostnih blazin, 2xIsofix, zavorna asistenca.

Euro NCAP: 3 zvezdice

Prostornina prtljažnika: 265-947 litrov

Obračalni krog: 10,4 m

Masa vozila: 1.045 kg

Platišča: 17-palčna (195/45)