Suzuki Ignis 4WD Elegance

 

Za novega Suzuki Ignisa bi težko rekli, da ima kakšnega konkurenta, saj je edini mali mestni malček ali super mini terenec s štirikolesnim pogonom. Navdušuje tudi s svojo zunanjostjo, prostorno dvobarvno notranjostjo in prilagodljivo zadnjo klopjo v vse smeri. Poleg že vsega naštetega ima Ignis odlične vozne lastnosti, varčen motor, ki skorajda vozi na »zrak«, nakupna cena pa je relativno nizka, če upoštevamo kaj vse nudi.

Videz, prostornost in praktičnost

Ko pokukamo malce nazaj v zgodovino, kaj hitro ugotovimo, da so za novega Ignisa uporabili nekaj dobrih starih detajlov. Seveda s pridihom sodobnosti so ti detajli in vse dobre lastnosti povzete od FronteCoupe, Cervo, Vitare in Swifta. Ignis ima posebno prijeten, edinstven značaj. Iz maske izstopajo sodobne dnevne led luči ter led žarometi, stebrička A in B sta v črni barvi, s čimer so poudarili elegantno linijo vozila, na C stebriček pa so vrezali »reže morskega psa«, da so mu tako pridali še nekaj športnega duha. Pokrov motorja je nekoliko pokončen, kar ga naredi bolj robustnega. Na zunaj je Ignis posebnež in prav zaradi tega je zelo simpatičen malček. Izbiramo lahko med šestimi barvami in štirimi dvobarvnimi karoserijami. Obut je v 15 ali 16-palična platišča.

Ignis je v vseh pogledih zelo poseben, zanimiv in edinstven. Na trgu bi težko našli tako simpatičnega malčka, ki ima vse v enem paketu kot to ima novi Ignis. Notranjost so izdelali premišljeno in sodobno, ki je dvobarvna v kombinaciji bele-črne plastike, z možnostjo oranžnih ali sivih dodatkov. Naš testni Ignis je imel oranžne dodatke, kar ga je naredilo mladostnega, živahnega. Bela plastika v notranjosti daje svetlejši in prostornejši vtis. Vsa plastika je trda, na pogled in otip kvalitetna. Drugi in tretji Ignisov nivo opreme nudi velik zaslon na dotik, vgrajen na armaturi. Na zaslonu lahko povežemo pametni telefon in preslikamo programe iz telefona na zaslon.

Dodali so mu tudi digitalne radijske postaje, USB priključek, navigacijo, na zaslonu se prikazuje slika vzvratne kamere pri vzvratni vožnji. Pri najvišjem nivoju opreme je volan oblečen v usnje, sprednja sedeža sta ogrevana, na volanu so gumbi za upravljanje tempomata ali omejevalnika hitrosti, radia in telefona. Pohvali se lahko tudi z avtomatsko klimatsko napravo in brezžičnim ključem za zagon motorja in vstop v vozilo. Voznikovi števci so sodobni in zelo pregledni. Vsi potniki imajo dovolj prostora za noge.

Posebnost Ignisa je zadnja klop saj jo lahko premikamo naprej-nazaj ter tako prilagodimo prostor za noge zadnjih potnikov, za piko na I pa lahko prilagodimo še sedalni naklon. Klop je razdeljena v razmerju 50:50. Obe nastavitvi enostavno upravljamo z dvema ročicama. Kljub temu, da je Ignis malček ima prostoren, uporaben prtljažnik. Iz 204 litrov ga je možno povečati na 1.086 litrov. Samo dno ni ravno, a je prtljažnik vseeno uporaben. V nočnem času smo pogrešali kakšno lučko v prtljažniku, saj v temi nismo nič našli. V potniški kabini imamo tudi dovolj odlagalnih mest.

Varnost

Suzuki stavi veliko na varnost, saj se očitno zelo dobro zavedajo, da se želijo kupci voziti v bolj varnih vozilih, predvsem, ko gre za družinske uporabnike. Ignis ima že serijsko veliko varnostnih sistemov, tisti iz višjih nivojev opreme pa še več.

Standardna varnostna oprema je zavorni sistem ABS z EBD, sistem ESP, šest zračnih blazin, dva pritrdišča Isofix na zadnji klopi, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah itd. Nivo Premium ima dodana sistema za pomoč za speljevanje iz klanca in za nadzorovan spust po klancu navzdol. Testni Ignis je bil iz najvišjega nivoja opreme Elegance, ki je imel vgrajene še led žaromete in dve kameri za zaviranje v sili. Sistem deluje dobro in zanesljivo. Pri Euro NCAP si je Ignis prislužil vseh pet varnostnih zvezdic (87% voznik, 79% otroci, 77% pešci in 60% varnostni sistemi).

Vozne lastnosti

Brez dlake na jeziku povemo, da se novega Ignisa pelje odlično in vseh 1.200 km smo prevozili z užitkom. Ker je majhen, okreten ga z lahkoto parkiramo. Medosna razdalja Ignisa meri 2.435mm, širina vozila je 1.690mm. Voznikov sedež je nastavljiv po višini in prav tako volan. S tem si lahko maksimalno prilagodimo vozniški položaj.

Ne smemo pozabiti še na štirikolesni pogon, na sistem za pomoč pri speljevanju iz klanca in sistem, ki nadzira varen spust po klancu navzdol. AllGrip Auto deluje tako, da takoj ob zaznavi slabšega oprijema na enemu od koles, na tisto ali nasprotno kolo prenese več moči in s tem prepreči, da bi vozilo izgubilo dober oprijem s cestiščem. Pogon se samodejno prenaša med prednjimi in zadnjimi kolesi. K varnejši in udobnejši vožnji sta tu še dve kameri, ki ves čas nadzirata promet pred nami in preračunavata varnostno razdaljo. V primeru, da začnemo sami prepozno zavirati, nas sistem najprej samo zvočno opozori, če še vedno ne reagiramo oz. sami ne pritisnemo na stopalko za zavoro, začne vozilo samodejno zavirati in s tem prepreči nesrečo. Dodali so mu tudi sistem za mrtvi kot in sistem, ki nas opozori kadar zapeljemo čez črto. K boljši vidljivosti prispevajo popolnoma led žarometi.

Informacije o motorju

Ignis je opremljen z enim bencinskim motorjem prostornine 1.2-litra. Motor ima 120 Nm navora in 86 konjskih moči, kar bo zadostovalo za brezbrižno vožnjo po mestu ali izven. Menjalnik je ročni, 5-stopenjski in se ga z lahkoto upravlja. Manjšo šibkost motorja se občuti na avtocesti, a ne smemo pričakovati, da bo super malček dirkač, ker to ni. Na avtocesti je Ignisova optimalna potovalna hitrost med 110 in 120km/h. Kar je več od 120km/h se v potniški kabini nekoliko poviša raven hrupa. Od 0 do 100km/h Ignis potrebuje 11,9 sekunde.

Motor je uvrščen v  Euro6 in na prevožen kilometer izpusti 114g emisij CO2. Na tokratnem testu smo prevozili okroglih 1.200 kilometrov in povprečna poraba se je skozi celotno testno obdobje zasidrala pri 4,7 litrih. Z enim 25 litrskim rezervoarjem smo prevozili dobrih 500 km.  Ignis je pravi mestni malček, a se prav tako dobro počuti tudi izven mesta.

Končno mnenje

Brez zadržka lahko zatrdimo, da je novi Suzuki Ignis popoln mali mestni avto ali kar mali terenec, saj ima kljub svoji majhnosti vgrajen štirikolesni pogon, sistem za varen spust po klancu navzdol in še sistem za speljevanje iz klanca. Za dobro varnost poskrbijo vsi sodobni varnostni sistemi kot sta dve kameri za nadzor varnostne razdalje in po potrebi sistem samodejnega zaviranja. Glede zunanjosti je pravi posebnež, atraktivnega videza in drugačen od večine. Vsi tisti, ki si zaželijo drugačnega Ignisa, si lahko izberejo atraktivnejšo, dvobarvno karoserijo za doplačilo v višini 650 eur. V kolikor so želje po kovinski barvi, bo to pomenilo dodatnih 250 eur. Znotraj je zelo prostoren in z dvobarvno notranjostjo izgleda perfektno. Vožnja z Ignisom je bila lahkotno tekoča, lahko rečemo kar odlična in bencinski motor zelo varčen, saj se povprečna poraba ni dvignila nikoli nad 5 lit.

Ignis je tudi od znotraj pravi posebnež, saj lahko zadnjo klop v razmerju 50:50 pomikamo naprej in nazaj, a to še ni vse, saj si lahko nastavljamo tudi sedalni naklon. Novi Ignis je v Sloveniji naprodaj od konca Aprila 2017 in od tedaj do danes se jih vozi že 139. Od tega jih je 87 s štirikolesnim pogonom.

Novi Suzuki Ignis je na voljo z enim bencinskim motorjem, v treh nivojih opreme in z dvema različnima pogonoma. Najosnovnejši Ignis z opremo Comfort se prične pri 9.850€, nadaljuje pri 10.750€ z opremo Premium in konča pri 12.350€ z opremo Elegance. V nivoju opreme Premium in Elegance je možno dodati še štirikolesni pogon, za katerega je potrebno doplačati 1.600€.

Plusi: štirikolesni pogon, prostorna notranjost, atraktivna zunanjost, sodobna dvobarvna notranjost, led žarometi, motor in nizka poraba, odlične vozne lastnosti, poceni nakup.

Minusi: pomanjkanje razsvetljave v prtljažniku

Cena testnega vozila: 14.350 evrov

Specifikacije

Motor: 1.2-litrski Euro6

Moč: 66 kW pri 6.000 vrt/min

Navor: 120 Nm od 4.400 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: pet

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 165 km/h

0-100 km/h: 11,9 s

Emisije CO2: 114 g/km

Povprečna poraba: 4,7 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 30 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: ABS z EBD, ESP, TPMS, DCBS, Hill Asist, 6 zračnih blazin, 2xIsofix pritrdišča.

Prostornina prtljažnika: 204/1.056 litrov

Euro NCAP: 5 zvezdic

Obračalni krog: 9,4 m

Masa vozila: 905 kg

Platišča: 16 palična (pnevmatike 175/60)