Skupna prodaja Skupine Renault je dosegla 3,9 milijona vozil

  • Skupna prodaja Skupine Renault je lani zrasla za 3,2 odstotka ob vključitvi znamk Jinbei in Huasong s 1. januarjem 2018. V primerljivem okviru z letom 2017 je število prodanih vozil Skupine Renault lani upadlo za 1,2 odstotka, celoten svetovni trg pa je upadel za 0,3 odstotka
  • V Evropi je prodaja ostala stabilna (+ 0,5 odstotka)
  • Skupina sledi svojemu načrtu Drive the Future z mednarodnim razvojem, saj nove registracije izven Evrope pomenijo 50,6 odstotka vse prodaje (lani 49,2 odstotka), še zlasti z vključitvijo znamk Jinbei in Huasong
  • V segmentu električnih vozil je prodaja znamke Renault v minulem letu zrasla za 37 odstotkov s pospešeno rastjo v drugem polletju (+ 62,1 odstotka). Renault je vodilna znamka v Evropi z 22-odstotnim tržnim deležem
  • V segmentu lahkih gospodarskih vozil (LGV) je prodaja Skupine zrasla za 33,7 odstotka na 619.229 vozil. Brez znamk Jinbei in Huasong je prodaja zrasla za 0,9 odstotka na 467.042 vozil
  • Skupina Renault za leto 2019 predvideva majhno rast prodaje s pospeškom v drugi polovici leta zahvaljujoč uvedbi novih modelov za svetovne trge in novega Clia, osrednjega modela Skupine v Evropi, ki bo razkrit na avtomobilski razstavi v Ženevi.

V letu 2018 je Skupina Renault zabeležila prodajo 3.884.295 vozil, od česar jih je bilo 2.532.567 (- 5,2 %) znamke Renault in 700.798 (+ 7,0 %) znamke Dacia. Prodaja znamke Lada je zrasla za 18,7 odstotka na 398.282 novih registracij, prodaja znamke Renault Samsung Motors pa je upadla za 14,9 odstotka na 84,954 registracij. Znamki Jinbei in Huasong sta prodali 165.603 vozil.

V segmentu električnih vozil je prodaja znamke Renault po svetu lani zrasla za 36,6 odstotka (več kot 49.600 vozil), posebno naglo pa v drugem polletju (+ 62,1 %). Renault je vodilna znamka v Evropi in ima 22,2-odstotni tržni delež. Prodaja modela ZOE je zrasla za 26,1 odstotka (39.458 primerkov), Kangooja Z.E. pa za 105,1 odstotka (8.747 primerkov).

Prodaja Skupine v segmentu lahkih gospodarskih vozil (LGV) je zrasla za 33,7 odstotka z znamkama Jinbei in Huasong vred. Znamka Renault je v letu 2018 dosegla nov rekord kljub upadu v Turčiji in Argentini, na dveh pomembnih trgih za ta segment.

»Prodaja Skupine Renault je v letu 2018 zrasla za 3,2 odstotka z vključitvijo znamk Jinbei in Huasong. Rast prodaje Skupine v Rusiji, Braziliji in Afriki je skoraj v celoti nadomestila posledice neugodnih gospodarskih in geopolitičnih tokov izven Evrope,« je dejal Olivier Murguet, podpredsednik za prodajo in komercialna območja Skupine Renault.

V Evropi je bilo število novih registracij stabilno (+ 0,5 %), trg pa je v celoti narasel za 0,2 odstotka. K rasti Skupine so prispevali predvsem avtomobili segmenta B (Clio, Captur, Sandero) ter Novi Duster. Clio je ostal drugi najbolje prodajani osebni avtomobil v Evropi, Captur pa vodilni križanec v svojem razredu.

Znamka Dacia je lansko leto v Evropi dosegla prodajna rekorda s 511.622 novimi registracijami (+ 10,3 %) in z 2,9-odstotnim tržnim deležem (+ 0,3 odstotne točke). To povečanje prodaje velja pripisati dosežkom Novega Dusterja, ki je bil uveden v prodajo na začetku leta, ter modela Sandero.

Skupina Renault sledi svojemu načrtu Drive the Future z razvojem na mednarodni ravni. Tako je število novih registracij izven Evrope doseglo 50,6-odstoten delež vse prodaje (49,2 % v letu 2017), predvsem zahvaljujoč vključitvi znamk Jinbei in Huasong in navkljub upadu prodaje v Turčiji in Indiji ter zaustavitvi prodaje v Iranu na začetku septembra.

V Rusiji, ki je po številu prodanih vozil drugi najpomembnejši trg Skupine, je celoten trg zrasel za 12,8 odstotka. Skupina je vodilna na trgu, več kot vsak četrti novi avtomobil pa je bil znamke Lada ali Renault. Prodaja je zrasla za 10,9 odstotka.

Prodaja znamke Renault je bila stabilna s 137.062 vozili, v letu 2019 pa bo na trg uveden model Arkana.

Znamka LADA je dosegla 15,6-odstotno rast prodaje na 360.204 prodanih vozil in 20-odstoten tržni delež (+ 0,5 odstotne točke) zahvaljujoč uspešni prenovi ponudbe. LADA Vesta je bil najbolje prodajano vozilo v Rusiji.

V Braziliji je Skupina presegla stopnjo okrevanja celotnega trga, ki je zrasel za 13,6 odstotka. Prodaja Skupine je namreč zrasla za 28,5 odstotka na skoraj 215.000 vozil, tržni delež pa je dosegel 8,7 odstotka (+ 1,0 odstotna točka) zahvaljujoč dobrim rezultatom modela Kwid, ki je presegel 67.000 prodanih primerkov.

V Afriki je Skupina okrepila svoj vodilni položaj z 18,1-odstotnim tržnim deležem in 218.797 prodanimi vozili še posebno zahvaljujoč dosežkom v Maroku, Južnoafriški republiki in Egiptu. Tržni delež v Maroku je ob 7-odstotni rasti prodajnih količin dosegel 43 odstotkov. Znamka Dacia ostaja vodilna, modela Dokker in Logan pa sta najbolje prodajana na trgu.

Prodaja znamke Renault je v Južnoafriški republiki zrasla za 14,9 odstotka na več kot 26.000 vozil, kar je pomeni 4,9-odstoten tržni delež. V Egiptu je z 20.504 prodanimi vozili tržni delež zrasel za več kot tri odstotne točke na 11,4 odstotka.

V Indiji, kjer je prodaja upadla za 26,8 odstotka, celoten trg pa je zrasel za 8,4 odstotka, je za drugo polovico leta 2019 predvidena uvedba novega modela.

Na Kitajskem Skupina nadaljuje z izvajanjem načrta Drive the future. Prodajne količine Dongfeng-Renault so upadle za 26,9 odstotka v pričakovanju uvedbe novih modelov v letu 2019. Zagon skupnega podjetja RBJAC (Jinbei / Huasong) dobro napreduje. Skupina pospešuje ofenzivo z električnimi vozili z naložbo v JM EV, petega največjega proizvajalca električnih vozil. Skupaj, z vključitvijo novih znamk Jinbei in Huasong, je prodaja Skupine na Kitajskem dosegla 216.699 vozil.

PRODAJNI OBETI SKUPINE RENAULT ZA LETO 2019

V letu 2019 bo svetovni trg predvidoma stabilen v primerjavi z letom 2018.

Tudi evropski trg bo stabilen. Ruski trg bo po pričakovanjih zrasel za najmanj 3 odstotke, brazilski pa za 10 odstotkov.

V takšnem okolju Skupina Renault cilja na rahlo povečanje prodaje v letu 2019 s pospeškom v drugi polovici leta zahvaljujoč uvedbi novih mednarodnih modelov in Novega Clia, osrednjega modela Skupine v Evropi.