Škoda z modelom Scala na novo opredeljuje razred kompaktnih avtomobilov

  • Prvi Škodin model s prečno modularno platformo MQB A0 koncerna Volkswagen
  • Naslednji razvojni preskok v Škodinem oblikovalskem slogu
  • Povsem nov infotainment sistem in številne inovativne spletne storitve iz ponud beŠkoda Connect
  • Škoda Scala s kompaktnimi dimenzijami, a obilico prostora in visoko stopnjoprilagodljivosti
  • TSI,TDI in zemeljski plin (CNG): pet zmogljivih in učinkovitih turbomotorjev
  • Novo merilo varnosti v segmentu kompaktnih avtomobilov; asistenčni sistemi iz višjih razredov

Škoda Scala z novim značajem, novimi tehnologijami in novim imenom pri češki znamki povsem na novo opredeljuje razred kompaktnih avtomobilov. Zato ji pritiče ime Scala, ki izvira iz latinščine in pomeni "stopnica" ali "lestev". Model s kompaktnim zadkom združuje emocionalen dizajn, visoko funkcionalnost in najsodobnejšo povezljivost. Je prvi serijski model, ki ga zaznamuje pozornost vzbujajoči oblikovalski slog, ki smo ga spoznali pri študiji Vision RS. V ponudbi je pet motorjev z razponom moči od 66 kW (90 KM) do 110 kW (150 KM). Poleg tega Scala nudi visoko raven aktivne in pasivne varnosti, žaromete in zadnje luči s celostno LED‑tehnologijo, veliko prostora za prtljago in potnike ter številne ‘simply clever’ rešitve. Model bo na trg prišel v prvi polovici leta 2019.

Škodin predsednik uprave Bernhard Maier je dejal: "Z novo Škodo Scalo odpiramo novo poglavje v Škodinem kompaktnem razredu. Je popolna novost, ki v tem razredu postavlja nove standarde na področju tehnologije, varnosti in dizajna. Scala na popoln način uteleša značilnosti Škode, ki jih zaobjema izraz ‘smart understatement’. Prepričani smo, da ima Scala najboljše možnosti, da za Škodo na novo definira A-segment."

Škoda je s Scalo realizirala kar več velikih razvojnih faz in je povsem na novo pozicionirala razred kompaktnih avtomobilov. Scala z vrhunsko povezljivostjo, visokokakovostno opremo in prefinjenimi materiali odlično pooseblja kanon vrednot znamke, ki ga ustrezno povzame izraz ‘smart under­statement’ (slov. ‘pametna zmernost’). S tem nagovarja tudi mlajšo ciljno skupino, ki je naklonjena internetu in dizajnu, poleg tega pa ceni za Škodo značilno prostornost, velik prtljažnik (največji v tem razredu) in odlično razmerje med ceno in kakovostjo.

 Pregled glavnih posebnosti nove Škode Scale:

  • Zunanji dizajn: Scala je prvi model znamke Škoda, ki na emocionalen in pristen način uresniču­je naslednji razvojni preskok v Škodinem oblikovalskem slogu. Kot prvo Škodino serijsko vozilo v Evropi na sredini zadka namesto Škodinega logotipa ponosno nosi napis ‘ŠKODA’, ki je izpisan s posameznimi črkami. Aluminijasta platišča s premerom do 18 palcev poudarjajo dinamičnost vozila, edinstveno podaljšano zadnje steklo iz paketa Emotion pa daje Škodi Scali svojstven slog.
  • Notranji dizajn: Nova zasnova notranjosti temelji na konceptni študiji Vision RS ter ergonomijo in emocionalnost združuje z značilno Škodino prostornostjo in največjim prtljažnikom v tem avtomobilskem razredu. Armaturna plošča z osrednjim, visoko umeščenim zaslonom na dotik je enako kot notranja stran sprednjih vrat obložena z visokokakovostno, mehko penasto površino z novo, specifično teksturo, ki spominja na kristalaste strukture. Prijetno ozračje ustvarjajo ambient­na osvetlitev, topli barvni toni in barvni kontrastni šivi na sedežnih prevlekah, ki so opcijsko lahko izdelane iz žlahtnih mikrovlaken Suedia. Za dodatno udobje skrbita opcijska ogrevano vetrobransko steklo ali ogrevan volan.
  • Motorji in podvozje: Trije bencinski motorji TSI z gibno prostornino 1,0 ali 1,5 litra in 1,6-litrski motor TDI imajo razpon moči od 70 do 110 kW (95 do 150 KM). V letu 2019 se jim bo pridružil še 1,0-litrski motor G-TEC z močjo 66 kW (90 KM), ki za pogon uporablja okolju prijazni zemeljski plin (CNG). Vseh pet varčnih turbomotorjev seveda izpolnjuje izpušni normativ Euro 6d‑TEMP. Opcijsko je na voljo t. i. Sport Chassis Control, podvozje, ki prek funkcije izbire voznega profila Driving Mode Select omogoča preklapljanje med karakteristikama "Normal" in "Sport".
  • Asistenčni sistemi: Številne asistenčne sisteme, ki so na voljo za Škodo Scalo, smo doslej poznali samo iz vozil višjih razredov. Opcijski sistem Side Assist na razdalji do 70 metrov – 50 metrov več kot senzor za mrtvi kot – zazna vozila, ki se približujejo od zadaj in ki želijo prehitevati ali se nahajajo v mrtvem kotu. Prav tako sta po želji na voljo sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), ki deluje do hitrosti 210 km/h, in parkirni sistem s krmilno avto­matiko. V serijsko opremo spadata asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu in radarska asistenca spredaj z mestno funkcijo zaviranja v sili.
  • Tehnika in varnost: Scala je serijsko opremljena z LED-žarometi in zadnjimi LED‑lučmi; opcijsko je oboje na voljo s celostno LED‑tehnologijo in – kot prva Škoda – z dinamičnimi zadnjimi smerniki. V vozilu je lahko vgrajenih do devet varnostnih blazin, med katerimi so tudi kolenska blazina za voznika in prvič v tem razredu opcijsko tudi zadnji stranski blazini. V primeru nevarnosti naleta opcijski proaktivni sistem za zaščito potnikov samodejno pravočasno zapre okna in zategne varnostna pasova sprednjih sedežev.
  • Infotainment: Opcijska virtualna armaturna plošča (Virtual Cockpit) vključuje 10,25-palčni zaslon, ki je največji v tem razredu, medtem ko imajo infotainment sistemi tretje generacije modularne infotainment platforme zaslone z diagonalo od 6,5 do 9,2 palca. Zaslon na dotik je priročno visoko umeščen ter s tem dobro viden za voznika in sovoznika, opcijski Škodin avdio­sistem pa poleg desetih zvočnikov zajema tudi globokotonski zvočnik. S številnimi novimi mobilnimi spletnimi storitvami Škoda Connect lahko na primer vozilo odklenemo in zaklenemo prek pametnega telefona ter posodobimo programsko opremo infotainment sistema ali navi­gacijski zemljevid. Integrirana eSIM-kartica s povezavo na LTE omogoča, da je Scala vedno povezana z internetom.
  • Simply Clever: Škoda Scala se ponaša s številnimi 'simply clever' rešitvami, med katerimi velja izpostaviti električni pokrov prtljažnika s funkcijo 'tip-to-close' (kot prvi avto v tem razredu) in pomično vlečno kljuko z električnim zaklepom, ki jo je navzven mogoče pomakniti s pritiskom tipke v prtljažniku.