Škoda Yeti 2.0 TDI 4×4

Ekipa terenec.si je tokrat preizkusila škodo yeti. Avtomobil je nekakšna mešanica med običajnim enoprostorcem in majhnim terencem, ki ga odlikujejo atributi, ki privlačijo širok krog kupcev. Kljub temu pa ima yeti prave lastnosti, da ga lahko štejemo med terence.

Škoda trdi, da bo yeti zadovoljil potrebe vsakega voznika s kombinacijo vizualne trdoživosti terenca in praktičnosti običajnega enoprostorca, brez da bi pri tem karkoli žrtvoval. To lahko vidimo že po njegovi obliki, saj je relativno kompakten tako po dolžini, kot tudi po širini, hkrati pa je precej visok, ima izrazito oblikovan lok blatnikov in masivna odbijača.

Motor - Vožnja

Kar se tiče motorja, yeti pokriva vsakršne želje. Kupec lahko izbira med verzijo z dvokolesnim pogonom ali med verzijo s štirikolesnim pogonom. Kupec se lahko odloča tudi med dvema bencinskima motorjema in tremi dizelskimi. Vendar pa lahko dva najšibkejša motorja izberemo le pri yetiju z dvokolesnim pogonom.

Model na štirikolesni pogon odlikuje sofisticiran sistem menjalnika haldex. Le-ta poskrbi, da je pri speljevanju z mesta ali na spolzkem cestišču pogon na zadnjih kolesih, medtem ko pri višjih hitrostih ali pri parkiranju pogon prestavi na prednja kolesa. Za terensko vožnjo pa pride prav tudi sistem za pomoč pri spuščanju in speljevalna asistenca.

Yeti se ne ustraši ne peska, zemlje, blata, niti snega. Naša ekipa ga je preizkusila v zimskih razmerah, ki jih je obvladal popolnoma brez težav. Tako po klancu navzgor, kot tudi navzdol. Presenetil pa nas je tih motor in majhna poraba dizelskega motorja, ki je pri 100 km/h v povprečju znašala slabih 5 litrov.

Varnost

Enako kot druga škodina vozila, ima tudi yeti obsežno varnostno opremo. Tako aktivno, kot tudi pasivno. Varnost tako zagotavlja cela četica elektronskih sistemov, ki pomagajo ohranjati nadzor nad vozilom: ESP, EDS, AFM, HBA, DSR, ABS, MSR, EBV, ESBS in ASR. Pri silovitem zaviranju se po zaustavitvi vozila samodejno prižgejo opozorilne utripalke, kar je priročno predvsem v zastojih na avtocestah. V primeru najhujšega pa za zaščito potnikov poskrbijo trda karoserijska konstrukcija ter kar devet zračnih blazin.

Zunanjost - Notranjost

Zunanja oblika je kombinacija roomsterja, kar je vidno predvsem pri stiku prednjih in zadnjih vrat, ter običajnega osebnega avtomobila, kar lahko vidimo po obliki pokrova in prednjega dela. Škatlasta oblika pripomore k večjemu izkoristku prostora, hkrati pa deluje robustno.

Tudi notranjost v kabini je zelo fleksibilna, saj ima zadnja klop tri ločene sedeže (40:20:40), ki se jih lahko premika, nagiba, zloži ali pa popolnoma odstrani. Yeti je precej visok (18 cm od tal), zato se iz njega dobro vidi, notranjost pa je dovolj prostorna za udobno vožnjo tako na prednjih, kot na zadnjih sedežih. Njegov prtljažnik meri dobrih 400 litrov, če to ni dovolj pa lahko prostor povečamo, če podremo ali kar odstranimo zadnje sedeže in tako pridobimo 1,8 kubičnega metra prostora. Zelo praktična so tudi velika zadnja vrata. Armaturna plošča je čisto škodina: enostavna, razumljiva in privlačna. Prefinjena osvetljenost in jasno označeni gumbi odlikujejo vozilo, ki se ga da enostavno upravljati.

Končna ocena

Yeti morda res ni tipičen terenec, vendar svoje tekmece prehiti pri drugih lastnostih. Za vožnjo je enostaven in udoben kot osebni avtomobil, njegova praktičnost in zmožnost vožnje po vseh terenih pa mu daje prednost, ki je navadni osebni avtomobili nimajo. Zelo praktičen je tudi pameten štirikolesni pogon, ki se po potrebi samodejno vklopi in tako pripomore k ekonomičnosti. Škoda je z yetijem ustvarila spodobnega terenca, ki lahko učinkovito opravlja tudi nalogo družinskega avtomobila. Mogoče ga je dobiti z bogato dodatno opremo, vendar pa se sorazmerno z opremo dviguje tudi cena. Osnovni model si lahko privoščite za 16.900 €, za bolj zahtevne okuse pa se cena lahko povzpne tudi do 28.500 €, kar pa je za povprečnega voznika verjetno predrago.

Plusi: kakovost zasnove in materialov, menjalnik, prilagodljivost zadnjega dela.

Minusi: cena, predolg menjalni hod, poraba goriva pri bencinskem motorju.

Specifikacije:

Motor: 2.0-litre, štiri cilindri

Moč: 81 kW pri 4200 rpm

Navor: 250 Nm 1500-2500 rpm

Menjalnik: Ročni

Prestav: 6

Pogon:2 in 4-kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski, ABS

Največja hitrost: 177 km/h

0-100km/h: 11,6 s

Emisije CO2: 159 g/km

Povprečna poraba: 5 L/100km

Prostornina posode za gorivo: 60L

Gorivo: Diesel

Zavore: ABS

Varnost: ESP

Prostornina prtljažnika: 416/1760L

Obračalni krog: 10.3 m

Masa vozila: 1525kg

Platišča: 16 inčev