Škoda Scala postavlja nova merila v razredu kompaktnih vozil

› Prvi Škodin model, zasnovan na prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen
› Emocionalnost in dinamika zaznamujeta naslednji razvojni korak Škodinega oblikovalskega sloga
› Vedno povezani: najsodobnejša povezljivost in razširjeno glasovno upravljanje
› Veliko prostora in izjemna prilagodljivost pri kompaktnih dimenzijah
› TSI, TDI in zemeljski plin (CNG): pet zmogljivih in učinkovitih turbomotorjev
› Novi varnostni sistemi v segmentu kompaktnih avtomobilov z asistenčnimi sistemi iz višjih razredov

Škoda z modelom Scala povsem na novo opredeljuje svoj razred kompaktnih avtomobilov. Kot pove že ime, znamka Škoda z novo Scalo stremi v višine: beseda scala izvirna iz latinščine in pomeni stopnico, lestev ali merilo. Nova Scala je z novo tehnologijo, emocionalnim dizajnom, veliko funkcionalnostjo in najsodobnejšo povezljivostjo v razvoju napredovala več kot le za korak – postavila je namreč nova merila v razredu kompaktnih avtomobilov. Scala je na voljo s petimi različnimi motorji z razponom moči od 66 kW (90 KM) do 110 kW (150 KM), z visoko ravnjo aktivne in pasivne varnosti ter z žarometi in zadnjimi lučmi s celostno LED-tehnologijo. Veliko prostora za prtljago in potnike ter številne 'simply clever' rešitve pa kažejo na to, da je Scala prava Škoda.

Škodin predsednik uprave Bernhard Maier je dejal: "Z novo Škodo Scalo odpiramo novo poglavje v Škodinem kompaktnem razredu. Je popolna novost, ki postavlja nove standarde na področju tehno-logije, varnosti in dizajna. Scala na popoln način uteleša značilnosti Škode, ki jih zaobjema izraz 'smart understatement'. Prepričani smo, da ima Scala najboljše možnosti, da za Škodo na novo definira A segment."

Zunanjost
Sprednji žarometi so ravni in oblikovani kot puščica ter skupaj z markantno, pokončno mrežo hladilnika, veliko odprtino za dovod zraka, ki leži pod njo, in stranskima navpičnima usmernikoma zraka poudarjajo sprednji del tega kompaktnega modela. Scala s svojim športno-elegantnim dizajnom prebuja emocije in ima kot prvi serijski model v Evropi – poleg Kamiqa – na pokrovu prtljažnika namesto logotipa napis "ŠKODA". Ločene črke napisa pridejo na podaljšanem zadnjem steklu paketa Emotion ali paketa Image še posebno do izraza. Za poudarke poskrbijo žarometi in zadnje luči s celostno LED-tehnologijo, dinamični zadnji smerniki, aerodinamično optimizirana aluminijasta platišča dimenzije do 18 palcev ter dvanajst različnih zunanjih barv.

Notranjost
Nova zasnova notranjosti Škode Scale ergonomijo in emocionalnost združuje s prostornostjo, številnimi odlagalnimi mesti in prtljažnikom, ki ponuja mnoge 'simply clever' rešitve in je s prostornino 467 litrov največji v tem segmentu: ob poklopljenih naslonjalih deljive zadnje sedežne klopi (60/40) prostornina prtljažnika znaša kar 1.410 litrov. Medosna razdalja, ki meri 2.649 milimetrov, omogoča na zadnjih sedežih razkošnih 73 milimetrov kolenskega prostora, prostor za glavo zadaj pa z 982 milimetri postavlja nova merila v tem avtomobilskem razredu. Na povsem na novo zasnovani armaturni ploščikarakterna linija okoli visoko v voznikovem vidnem polju umeščenega prostostoječega zaslona velikosti do 9,2 palca sledi liniji pokrova motornega prostora. Ob tem pod zaslonom ustvarja ergo-nomsko površino za dlan, s katero voznik upravlja zaslon na dotik. Sprednje vratne obloge imajo kakovostno, mehko površino. Tople barve, individualni dekorativni elementi, ambientna osvetlitev in barvni kontrastni šivi na sedežih z opcijskim oblazinjenjem iz žlahtnih mikrovlaken Suedia ustvarjajo prijetno atmosfero. Za dodatno udobje po želji poskrbita ogrevano vetrobransko steklo in ogrevan volan.

Platforma MQB in karoserija
Nova Scala je prvi Škodin model, ki je zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. V dolžino meri 4.362 milimetrov, v širino 1.793 milimetrov in v višino 1.471 mili¬metrov. Poleg prostornosti Scalo odlikuje tudi izvrstna aerodinamika: količnik zračnega upora znaša od 0,29. Količnik je rezultat razvijanja aerodinamičnosti karoserije s pomočjo številnih numeričnih simulacij in virtualnega vetrnega kanala. Vsi deli karoserije Škodinega modela Scala so aerodinamično optimizirani. To vključuje predvsem usmernik zraka nad zadnjim steklom z majhnima trikotnima ele¬mentoma, optimizirane elemente za usmerjanje zraka v hladilnem sistemu motorja, navpična usmernika zraka, aerodinamično optimizirana aluminijasta platišča in obloge na dnu vozila ter podrobnosti, kot so npr. ostro začrtani robovi zadnjih luči ali letve za odvod vode na vetrobranskem steklu.

Motorji in podvozje
Škoda z novo Scalo premierno predstavlja opcijski sistem Sport Chassis Control, za 15 milimetrov nižje spuščeno, športno zasnovano podvozje, ki prek funkcije izbire voznega profila Driving Mode Select omogoča preklapljanje med karakteristikama Normal in Sport. Trije bencinski motorji TSI z gibno prostornino 1,0 ali 1,5 litra in 1,6-litrski motor TDI imajo razpon moči od 70 do 110 kW (95 do 150 KM); v četrtem četrtletju leta 2019 se jim bo pridružil še 1,0-litrski motor G-TEC z močjo 66 kW (90 KM), ki za pogon uporablja okolju prijazni zemeljski plin (CNG). Vsi motorji izpolnjujejo zahteve izpušnega normativa Euro 6d-TEMP. Vsi bencinski motorji in 1,6-litrski motor TDI imajo filter za trdne delce. Na voljo sta ročna menjalnika (5- ali 6-stopenjski) in 7-stopenjski menjalnik DSG.

Infotainment
Prvič v koncernu Volkswagen so uporabljeni sistemi tretje generacije modularne infotainment platforme: to so Swing, Bolero in Amundsen. Njihova diagonala zaslona znaša od 6,5 do 9,2 palca – ena naj¬večjih v tem segmentu. Opcijsko je na voljo tudi Škodin avdiosistem z desetimi zvočniki. Integrirana eSIM-kartica s povezavo na LTE omogoča, da je Scala vedno povezana in da poleg storitve Klic v sili nudi tudi dostop do mobilnih spletnih storitev Škoda Connect in Infotainment Online z infotainment aplikacijami, ki si jih je mogoče prenesti iz trgovine, ali paketa Care Connect s funkcijo oddaljenega dostopa do vozila in storitvijo Proaktivni servis. Na voljo so tudi brezžična tehnologija SmartLink+, mobilna dostopna točka za WLAN, USB-priključki tipa C in predal za telefon za indukcijsko polnjenje telefona. Scala omogoča tudi razširjeno glasovno upravljanje.

Varnost
Scala poleg serijsko vgrajenih žarometov in zadnjih luči z LED-tehnologijo nudi do devet varnostnih blazin – med njimi kolensko blazino za voznika in prvič v tem razredu opcijsko tudi zadnji stranski blazini – ter številne asistenčne sisteme, ki so bili doslej na voljo le v vozilih višjih razredov. Opcijsko so na voljo sistem Side Assist, ki na razdalji do 70 metrov zazna vozila, ki se približujejo od zadaj ali ki so v mrtvem kotu, sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), ki deluje do hitrosti 210 km/h, in parkirni sistem s krmilno avtomatiko. Asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu ter radarska asistenca spredaj z mestno funkcijo zaviranja v sili in prediktivno zaščito pešcev sta serijski. Ob nevarnosti naleta opcijski proaktivni sistem za zaščito potnikov samodejno zapre okna in zategne varnostna pasova sprednjih sedežev.

Simply Clever
Pri novi Scali voznikov vsakdan seveda olajšajo tudi priljubljene 'simply clever' rešitve. Prvič v tem razredu sta na voljo električni pokrov prtljažnika s funkcijo 'tip-to-close' in pomična vlečna kljuka z električnim zaklepom. Nova sta tudi strgalo za led z lestvico za kontrolno merjenje globine profila pnevmatik in integrirani lij v pokrovu posode za tekočino za čiščenje stekel.