Škoda Karoq Sportline 4×4

Že pred časom so se pri Škodi odločili, da je Yetija potrebno zamenjati za sodobnejšega športnega terenca, saj stari ni dohajal konkurence. Kljub temu, da športni terenci rastejo kot gobe po dežju, se vsako leto pojavi vsaj en nov model pri vsaki znamki. Ni znano kam to pelje, gotovo pa se bo trg prej ali slej zasitil s športnimi terenci. Škoda v razvoju ni šla popolnoma po svoji poti. Nekaj je povzela  od slavnega Tiguana in Ateca. Politika koncerna je, da Volkswagna ne sme preseči, zato ves čas ostaja v njegovi senci.

Videz, prostornost in praktičnost

Čehi so popolnoma posodobili svoj vozni park in oblikovno dozoreli. Karoq je postal njihov športni mestni terenec za vse generacije. Sprednji del nakazuje na športnost, bočna linija vse skupaj umiri in zadek ponazarja prijaznost do družin. Karoq meri v dolžino 4,38 metra, od tal je oddaljen 17 cm in obut je v 18-palčna lahka platišča. Z njim gremo z lahkoto tudi po kakšnem brezpotju, a roko na srce, takih lastnikov je bolj malo. Prednje in zadnje luči so v LED tehnologiji. Prednje so klasične ravne oblike, zadnje pa sodobno oblikovane v črki C. Za karoserijo so pripravili 14 različnih barv.

Notranjost je zaradi nivoja opreme Sportline izpopolnjena in dodelana z velikima, sodobnima zaslonoma. Seveda vsega se ne dobi v omenjeni opremi in je treba še kaj dodati, a kljub temu je Karoq precej opremljen. Opremljen je z 8-palčnim zaslonom na dotik, ki z doplačilom omogoča navigacijo. Standardno se lahko povežemo z Apple CarPlay in Android Auto. Zaslon je zelo jasen, enostaven, odziven in slika je kristalna. Klimatska naprava je ločena od zaslona in postavljena nekoliko nižje. Zagon motorja opravimo samo s pritiskom na gumb. Multi funkcijski volan je tri kraki in oblečen v usnje. Voznikovi inštrumenti so digitalni in opremljeni z vsemi potrebnimi podatki. Sam grafični prikaz si lahko prilagajamo po svojih željah.

Sam sedalni položaj je dober in voznik si ga lahko nastavlja v vse smeri, kot tudi volan po globini in višini. Na sredinski konzoli med sedežema je nekaj odlagalnega prostora, ravno tako pod naslonom za roke. Ročna zavora je elektronska in poleg nje še gumb za nastavljanje voznih programov. Vratna »žepa« sta normalne velikosti in sprejmeta kakšno manjšo plastenko pijače. Na vrhu armature je še ena manjša zaprta odlagalna shramba. Potnika spredaj imata dovolj prostora. Potnika zadaj imata dovolj prostora za noge, a tretji na sredini bo precej trpel oz. v tem razredu za tretjega odraslega potnika žal ni pravega prostora.

Na splošno se najde v notranjosti precej mehke plastike predvsem na zgornjem delu in nižje nekoliko bolj trdo, a kljub temu še kvalitetno. 

Prtljažnik je precej velik s pomanjkljivostjo, da nima dvojnega dna. Ko podremo zadnjo klop nastane večja stopnica. Klop je deljiva v razmerju 40:60 in v večjem predelu imamo še manjšo odprtino za prevoz daljših predmetov. Karoq ima 521 litrov prostora in se ga razširi na 1.630. Tiguan ima pri običajni postavitvi za 94 litrov več in ob podrtju klopi le 25 litrov več.

Varnost

Škoda Karoq Sportline ima 7 varnostnih zračnih blazin, 3-točkovne varnostne pasove, zadaj dva pritrdišča ISOFIX, Front Assist, ESC, ABS, EBD, MSR, ASR, HBA, MKB, RBS, CBC. Iz dodatne opreme so mu dodali še aktivni tempomat, ki deluje do 160km/h. Na testih Euro NCAP je Karoq osvojil vseh pet varnostnih zvezdic, voznik si je prislužil 93%, otroci 79%, pešci 73% in varnostni sistemi le 58%.

Vozne lastnosti

Dan danes vse znamke stavijo na lepoto in velika lahka platišča, a vse to terja tudi svoj davek pri udobju. Škoda Karoq ima navkljub 18-palčnim platiščem še dovolj tolerance do udarnih jam in potnikov v potniški kabini. Po cesti in avtocesti se pelje gladko in po trdoti je nekje v zlati sredini med svojimi konkurenti. Karoq je na dolgem potovanju dober in udoben spremljevalec.

Karoq si deli isto platformo od Atece in Tiguana, a so pri Škodi vzmetenje nastavili nekoliko drugače, da ima svoj značaj. Krmiljenje je natančno, lahkotno in skozi ovinke dovolj ostro. Voznik si lahko nastavlja način vožnje v programu Drive Mode Selection. V naprej so pripravili štiri programe, enega pa si lahko lastnik prilagodi po svojih potrebah. Na zadek so dodali še napis 4x4, kar pomeni, da ima Karoq  štirikolesni pogon in ta deluje povsem samodejno glede na podlago oz. trenutno situacije na cestišču.

Karoq je zaradi verzije Sportline precej opremljen in ima že serijsko vgrajene veliko dodatne opreme. Našemu modelu so dodali še vzvratno kamero in aktivni tempomat, ki deluje do 160km/h.

Ne smemo pozabiti še na prednost Karoq-a, da ima precej ozka A stebrička, kar pomeni, da bo pogled na cesto odličen in lahkotnejše parkiranje. Stranska okna so velika in pregledna. Pri vzvratni vožnji nam pomagajo prednji in zadnji parkirni senzorji ter vzvratna parkirna kamera.

Informacije o motorju

Škoda Karoq Sportline ima lahko pod pokrovom en bencinski motor prostornine 2.0-litra in dva dizelska 1.6 in 2.0-litra. Naša Škoda je imela dizelski motor 2.0-litra in klasičnih 150 konjev, kar je med kupci najbolj iskano. Prestavljali smo ročno, opcija pa je tudi samodejni 7-stopenjski menjalnik. Ročni menjalnik je enostaven za uporabo in se ga lahkotno prestavlja. Dizelski motor teče gladko in zagotavlja izjemne zmogljivosti. Glede na moč in težo vozila je lahko ob umirjeni vožnji poraba dokaj nizka. Mi smo imeli na testu povprečno porabo 6,4 in vsem, ki so veliko na cesti svetujemo, da izberejo samodejni menjalnik, saj bo s tem vožnja še bolj prijetna in poraba še nižja. Na prevožen kilometer Karoq v ozračje izpusti 131g emisij CO2. Iz mesto do sto rabi 8,7 sekunde in najvišja hitrost, ki jo dosežemo je 196 km/h. Kdor želi še bolj poskočnega Karoq-a si lahko omisli 190 konjskega.

Končno mnenje

Škoda je pred 10 leti veljala za nižje razredni avto in poceni nakup. Zadnja leta ni več tako in na določenih trgih je že prekosila svoje hišne tekmece. Na trenutke dobimo občutek, da namenoma naredijo kaj »z napako«, da ne more biti boljši od Volkswagna. Seveda večino delov in komponent podeduje z manjšim zamikov ravno od njih, a vseeno nekoliko zaostaja. Če za konec potegnemo črto zlahka ugotovimo, da Karoq za to ceno nudi veliko. Vozilo je precej opremljeno, predvsem nivo opreme Sportline, je varno in opremljeno z vsemi sodobnimi sistemi in pomagali. V notranjosti nudi dovolj prostora, uporabljeni so dobri materiali in pod pokrovom motorja so dobri, preizkušeni motorji. Pogon je dvokolesni ali  štirikolesni, menjalnik pa  je 6-stopenjski ročni menjalnik ali samodejni 7-stopenjski.

Kdor je bolj skromen in ima malo plitkejši žep, si lahko izbere kakšen nižji nivo in dobi za solidno ceno dober, prostoren, zmogljiv mestni terenec.

Osnovni Karoq se prične pri 20.463 evrih, cena se postopoma viša glede na nivo opreme, pogon in menjalnik. Karoq-a lahko kupimo z opremo Active, Ambition, Style in »posebno« linijo Sportline, kar je bil naš testni model. Sportline vstopni model se cenovno giblje med €26.034  in € 34.118. Cena je bolj ali manj odvisna od dodatne opreme. Za samodejni menjalnik in štirikolesni pogon se doplača slabe štiri tisočake. Karoq nudi 4-letno jamstvo.

Plusi: prostornost in prilagodljivost za prednja potnika, dobra in robustna notranjost, dobra digitalna zaslona.

Minusi: nima dvojnega prtljažnega dna.

Cena testnega vozila: 34.110 evrov

Specifikacije

Motor: 2.0-litrski turbodizelski

Moč: 110kW (150 KM) od 3.500 do 4.000 vrt/min.

Navor: 340 Nm od 1.750 do 3.000 vrt/min.

Menjalnik: ročni

Prestav: šest

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 196 km/h

0-100 km/h: 8,7 s

Emisije CO2: 131 g/km

Povprečna poraba: 6,4l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 55 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: ABS,

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 521-1.630 litrov

Obračalni krog: 10,8 m

Masa vozila: 1.561 kg

Platišča: 18-palična (225/50)