Škoda Karoq 4×4 2.0 TDI DSG

 

Škodin manjši športni terenec Karoq je nadomestil Yeti-a, ki se na nekaterih trgih ni prijel med kupci. Žal je Škoda s prenovo novega športnega terenca predolgo čakala in s tem zamudila »drveči vlak«, ki vlada v tem segmentu zadnjih nekaj let. Nekateri konkurenti so to zelo dobro izkoristili.

Na koncu koncev pa so le naredili dobrega, kompaktnega mestnega terenca z veliko dobrimi lastnostmi. Nezahtevne stranke lahko Karoqa kupijo že za 21.253 evrov z najšibkejšim bencinskim motorjem. Mi smo vozili zelo opremljenega s štirikolesnim pogonom in dizelskim 2.0-litrskim motorjevm v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom. Karoq je že v najnižjem nivoju opreme zelo opremljen z varnostnimi sistemi.

Videz, prostornost in praktičnost

Karoq je bil obut v 18-palčna platišča, prednje in zadnje luči so v led tehnologiji in v našem primeru smo imeli še prilagodljive led žaromete. Dan danes ima že vse več novih vozil led žaromete, ki glede na halogenske ali bi-ksenonske svetijo izvrstno in bistveno povečajo tako vidljivost kot tudi varnost. Športnega terenca so na zunaj poudarili s plastično obrobo, velikimi odprtinami blatnikov in robustno Škodino masko. Uporabili so mehke in ravne linije na bokih. Na strešni del so namestili nizke strešne nosilce in dodatno zatemnili zadnja stekla. Ogledala so v barvi vozila, z vgrajenimi led smerniki. Izbira se lahko kar med 14 barvami karoserije in šestimi platišči.

Ko smo odprli prednja voznikova ali sovoznikova vrata, se je na tleh prikazal Škodin napis Škoda. Notranjost je dokaj prostorna in zadostuje za štiri odrasle potnike. Armatura je bolj kot ne škatlaste oblike in dolgočasna. Na njej je samo vpadljiv, moderen 8-palčni zaslon na dotik, ki ima vse sodobne sisteme. Deluje hitro, tekoče in brez težav. Pod njim je sklop gumbov za klimo in ostale funkcije. Tri-kraki volan je ogrevan, oblečen v usnje, za njim sta ročki za ročno upravljanje prestav, kar sicer bolj pritiče športnim avtomobilom kot pa terenskim. Na samem volanu ni pretiranega števila gumbov za upravljanje potovalnega računalnika in manjšega potovalnega zaslona. Za zagon motorja se ne potrebuje več ključa in ga lahko imamo enostavno v žepu ali torbici, kar zelo olajša življenje. Na vratih so večja odlagalna mesta, ki so zelo uporabna. K bolj svetli notranjosti je prispevalo panoramsko strešno okno, ki smo ga lahko po želji tudi odprli. Notranjost je bila tudi osvetljena z barvno led osvetlitvijo. Za boljši zvok je poskrbel zvočni sistem Carton.

Prednost novega Karoq-a je, da lahko za doplačilo izberemo opcijo poklopnega prednjega sedeža sovoznika, kar omogoča enostavno natovarjanje in varen prevoz dolgih predmetov. Zadnja klop je sestavljena iz treh delov in se jo lahko podre v razmerju 40:20:40. Vse tri sedeže lahko poklopimo naprej in za nekaj litrov povečamo prtljažnik. Sedeže ni možno iztakniti iz nosilcev. Ko se podre posamezen del, dno žal ni popolnoma ravno, a kljub temu bo prtljažnik še uporaben. Pri vsakodnevni uporabi imamo 521 litrov prostora in ko podremo zadnjo klop, se ta poveča na 1.630 litrov kar ni malo za mestnega terenca.

Varnost

V uvodu smo omenili, da je Škoda Karoq že v vstopnem nivoju-Ambition opremljena z velikim številom varnostnih sistemov. Serijsko ima 7 varnostnih blazin, Front Assist za mestno vožnjo, ki deluje do 30km/h, ESC, ABS, EBD, MSR, ASR, HBA, MKB, RBS in CBC. Nivo Style ima aktivni tempomat ACC, ki deluje do 160km/h in pomoč pri speljevanju iz klanca

Iz seznama dodatne opreme so testnemu Karoq-u dodali nadgrajen tempomat, ki deluje do 210km/h, Lane Assist, BlindSpot in asistenco za zastoje. Imel je sistem za prepoznavanje prometnih znakov, opozarja na utrujenost voznika, sistem za klic vsili in ISOFIX pritrdišče na sovoznikovem sedežu. Euro NCAP je Karoq-u pripisal vseh pet varnostnih zvezdic, za voznika 93%, otroke 79%, pešce 73% in asistenčne sisteme 58%.

Vozne lastnosti

Škodo Karoq se pelje odlično, dokler ne zapeljemo na brezpotja, kjer se pokaže pomanjkljivost trdega vzmetenja. Vsi športni terenci so bolj oddaljeni od tal, kot običajna vozila in zaradi tega so morali vgraditi bolj trdo vzmetenje, da ne prihaja do prekomernih nagibanj na cestah. Večina športnih terencev vse svoje življenje preživi na asfaltiranih podlagah. Od tal je oddaljen 170 milimetrov, kar ni rekord med športnimi terenci, a bo zadostovalo za kakšno gozdno pot. Pri snegu, spolzkem cestišču bo prišel prav štirikolesni pogon, a ga lahko naročite le pri dizelskem motorju s 150 konji. Razlika v ceni med dvokolesnim in štirikolesnim pogonom je 2.600 evrov, kar je dober razlog za pošten razmislek o tem ali se štirikolesni pogon upravičeno potrebuje. Voznik lahko izbira med pred nastavljenimi voznimi profili ECO, Normal, Sport, Snow in Individual. Pri štirikolesnem pogonu je še dodan program Off Road, ki je namenjen tistim bolj zahtevnim uporabnikom. Za lažje parkiranje ima prednje, zadnje parkirne senzorje in vzvratno parkirno kamero. Pod zadnjim odbijačem, se je skrivala vlečna kljuka, ki smo jo lahko izvlekli s pritiskom na gumb v prtljažniku.

Informacije motorja

Karoq ima na izbiro dva bencinska 1.0, 1.5TSI in dva dizelska motorja 1.6, 2.0 TDI. Pri obeh različicah je največja moč 150 konjev in nižja 115. Našega testnega Karoq-a je poganjal močnejši dizelski motor v kombinaciji z avtomatskim DSG menjalnikom s 7-prestavami. Motor je prožen in dovolj močan, da z lahkoto vlečemo tovorno prikolico. Iz mesta do 100km/h potrebuje 9,3 sekunde. Med 1.750 in 3.000 vrt./min imamo na voljo 340Nm navora in največ konjev od 3.500 do 4.000 vrt./min. Karoq ima le 1.591 kilogramov in s tem vseh 150 konjev zadostuje za dostojanstveno vožnjo.

Nad menjalnikom DSG smo bili nekoliko razočarani, saj ni deloval po naših pričakovanjih in predstavah o Volkswagnu. Prestavljal je v zelo visokih vrtljajih med 2.000 in 2.500, s čimer je bila vožnja precej nemirna in ko smo izbrali drug program načina vožnje, je bilo še slabše. Prestavljanje ni bilo tekoče. Čutiti je bilo kot, da menjalnik ni vedel kdaj in kako naj prestavi. Motor je iz razreda Euro6 in na prevožen kilometer izpusti 138g emisij CO2. Najvišja hitrost, ki jo lahko doseže je 195 km/h. Na testu smo v povprečju porabili okoli 6,5l/100km.

Končno mnenje

Češka Škoda ni več tako poceni kot je bila včasih, ko si dobil veliko za malo denarja in ko se je še štela za tretje razredno znamko. Razlika vozil glede tehnologije, dizajna in varnosti je izstopajoča. Določeni modeli Škode so po prodaji prehiteli celo Volkswagna, čeprav so si cene zelo primerljive.

Že večkrat smo napisali, da je ta segment mestnih terencev zelo v vzponu in da povpraševanje ne upada. Vse znamke vlagajo veliko denarja v razvoj novih in novih mestnih, športnih terencev. Tisti, ki že imajo skoraj popolnega terenca, ga izboljšujejo in dodajajo »piškotke«, ki jih želijo kupci ali jih narekuje konkurenca.

Škoda Karoq je dober in uporaben mestni terenec, ki nudi vse kar nudijo veliki. Opremljen je s štirikolesnim pogonom, ki bo prav prišel tistim, ki ga resnično potrebujejo, da se v zimskim času prebijejo do svojih domov. Vozne lastnosti so dobre in vožnja je precej čvrsta zaradi trdega vzmetenja. Slabost trdega vzmetenja se pokaže na slabših cestah. Minus bi pripisali samodejnemu menjalniku, ki ni deloval po naših pričakovanjih v nobenem izbranem načinu vožnje. V vseh programih je menjalnik prestavljal zelo pozno in s tem je v notranjost vdiral večji hrup dizelskega motorja.

Kdor išče uporabnega, zmogljivega, mestnega terenca bo Škoda Karoq dobra izbira, seveda če nimate kakšnih starih predsodkov glede znamke Škoda. Novodobna Škoda je pripadnik tradicionalne, klasične nemške kakovosti in idilične češke preprostosti.

Karoq je moč kupiti že za 21.712 evrov, a to je vstopni model z najšibkejšim motorjem in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Nivoja opreme sta samo dva; Ambition in Style. Oba imata obširen seznam dodatne opreme. Na ceniku je 13 različic Karoq-a in najdražji se »ustavi« pri 31.847 evrih, ki ga lahko kaj hitro podražimo na slabih 50.000 evrov.

Plusi: prostorna notranjost, 4x4pogon, zunanji videz, pomična zadnja klop, udobna vožnja, osrednji zaslon, tempomat.

Minusi: delovanje menjalnika, voznikovi števci, občutljiva notranjost, končna cena.

Cena testnega vozila: 40.362,57 evrov

Specifikacije

Motor: 2.0-litrski Euro6

Moč: 110 kW (150 KM) pri 3.500 vrt/min.

Navor: 340 Nm pri 1.750 vrt/min.

Menjalnik: samodejni/ročni

Prestave: sedem

Pogon: dvokolesni/štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 195 km/h

0-100 km/h: 9,3 s

Emisije CO2: 137 g/km

Povprečna poraba: 6,5 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 55 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: ESC, ACC, EBD, MSR, ASR, HBA, MKB, RBS in CBC, FrontAssist, HillHold, AFS, 7-zračnih blazin, 3xISOFIX.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 521/1.630 litrov

Obračalni krog: 10,8 m

Masa vozila: 1.591 kg

Platišča: 18-palčna (225/50)