Seat Leon X-Perience

 

Seat Leon X-Perience je nekakšen križanec karavana in terenca, ki združuje štirikolesni pogon, večjo oddaljenost od tal in precej prostoren prtljažnik. Poganja ga uporaben dizelski motor, ki je lahko  ob pametni vožnji precej varčen. Dodana plastika in aluminijasta zaščita na odbijačih poskrbijo za bolj robusten videz. Za 24.952 evrov in doplačilo za nekaj dodatne opreme lahko dobimo zelo uporaben avtomobil.

Videz, prostornost in praktičnost

Leon X-Perience odlikujejo ostre in stroge linije v prednjem in zadnjem delu vozila. Luči so v LED tehnologiji, prednje meglenke pa pomagajo v zavojih razsvetliti večji del cestišča. Blatniki so zaščiteni s plastiko, oba odbijača pa z aluminijastimi ploščami, za primer, da Leona zapeljemo na teren. Tudi pragovom so dodali dodatno zaščito z dodatki X-Perience. Nameščena so 17-palčna platišča s pnevmatikami 205/55.

V notranjosti je dovolj prostora za štiri odrasle osebe, v prtljažnem delu pa je prostor zadovoljiv . Prednja sedeža sta športna, a imata zelo dobro ergonomijo, ki jo je na zadnji klopi manj. Voznikov volan je multifunkcijski, oblečen v usnje in z dodanim logotipom X-Perience. Vsi materiali so kvalitetni na dotik, plastika je odporna, vse skupaj pa je dobro sestavljeno brez škripanja. 6,5-palčni zaslon ima dobro ločljivost, preko njega pa lahko upravljamo navigacijo, radio, glasbo z USB ključka ali pa preko bluetootha povežemo pametni telefon. Na zaslonu imamo tudi zavihek iz potovalnega računalnika, ki beleži prevožene kilometre, povprečno porabo in hitrost, koliko kilometrov imamo še do praznega rezervoarja, potovalni čas itd. Osrednji del armature je nekoliko bolj zamaknjen k vozniku, s čimer omogoča lažjo uporabo funkcij in večjo preglednost. Testni Leon je na strehi imel strešno električno okno in električno zaveso, ki smo jo lahko po potrebi zaprli.

Zadnja klop je deljiva (40:20:40) in se jo lahko z enim pritiskom na gumb  enostavno podre po delih. Prtljažnik ima 587 litrov prostora in ga lahko razširimo na dobrih 1.470 litrov.

Varnost

Na testih EURO NCAP si je Leon prislužil pet varnostnih zvezdic, vgradili so mu sistem lane assist, sistem za samodejno zaviranje po trku, program, ki opozori voznika na potreben počitek, ABS z EBD, pomoč pri speljevanju s klanca ESP, 4Drive pogon, šest zračnih blazin, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, 2 x ISOFIX, RBS.

Vozne lastnosti

Leon X-Perience ima štirikolesni pogon in elektronsko sklopko zadaj, ki samodejno dodaja potrebno moč na zadnja kolesa. Deluje tako nežno in precizno, da se sploh ne občuti, kdaj deluje oz. prenaša moč na zadnjo os. Pogonu noben teren ne prestavlja nikakršnih težav in ga lahko ženemo po blatu, snegu ali gozdnih poteh. Leona bi lahko označili za vsenamenskega družinskega štirikolesnika, kateremu letni časi ne predstavljajo težav.

Krmiljenje je lahko, morda za nas še malce preveč, vendar nudi vozniku dovolj povratnih informacij. Vzmetenje je prav tako bolj mehko, kar se občuti pri bolj dinamični vožnji po ovinkih, kjer se karoserija bolj nagiba. Na daljših potovanjih je vožnja udobna in sproščena. Za malenkost primanjkuje zvočne izolacije med motorjem in potniško kabino. Leon X-Perience ima za 15 mm višje podvozje od svojega brata.

Informacije o motorju

Turbodizelski motor razreda EURO6 prostornine 1.6-litra z 81 kilovati (110 konjev) ni za zahtevne voznike. Žal ima le 250 Nm navora, kar se pozna tudi pri vožnji. Maksimalni navor imamo na voljo med 1.500 in 3.000 vrt./min. Motor je lahko tudi varčen, saj smo na testu dosegli povprečno porabo 5,6l/100 kilometrov. Pri mestni vožnji se poraba približa šestim litrom. Z mesta do 100 km/h potrebuje 10,9 sekund. Na prevožen kilometer pa v ozračje izpusti 106 gramov emisij CO². Sistem stop&start deluje solidno. Šest stopenjski ročni menjalnik ima nekaj težav, saj se tu in tam zatakne pri prestavljanju ali ko želimo prestaviti v vzvratno prestavo.

Končno mnenje

Končni povzetek za Seata Leona X-Perience je, da je vsestranski avto, ki povrhu vsega še dobro izgleda. Je povišan karavan, ki ima poleg zelo udobnih prednjih sedežev še prostoren prtljažnik in uporaben štirikolesni pogon. Kaj bi si lahko še želeli? Leon X-Perience je med tednom dovolj praktičen za družinsko rabo, med vikendom pa nas lahko popelje na kakšno brezpotno avanturo. Leon X-Perience je nedvomno dober križanec za ponujeno ceno. Na trgu je prava poplava mestnih terencev, v prihodnosti pa jih bo po napovedih še več. Vprašanje je, koliko časa bo trg še sposoben sprejemati toliko novosti, a zaenkrat se na trgu dobro znajde tudi Leon.

Plusi: prostoren, praktičen, štirikolesni pogon, dostojna vožnja.

Minusi: hrup motorja v potniški kabini, menjalnik.

Cena testnega vozila: 28.652 evrov.

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski EURO6

Moč: 81 kW pri 3.250-4.000 vrt/min

Navor: 250 Nm pri 1.500-3.000 vrt/min

Menjalnik:  ročni

Prestave: 6

Pogon: 2 in 4-kolesni

Zavore: spredaj, zadaj zračno hlajeni diski

Največja hitrost: 190 km/h

0-100km/h: 10,9 s

Emisije CO2: 106 g/km

Povprečna poraba: 5,6 l/100km

Prostornina posode za gorivo: 55 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: ABS z EBD, ESP, pomoč za speljevanje v klanec, ACC, RBS, HDC, šest zračnih blazin, 2 x ISOFIX

Prostornina prtljažnika: 587/ 1.470 litrov

Obračalni krog: 10,2 m

Masa vozila: 1.598 kg

Platišča: 17 palcev (205/55)