Seat Arona Xcellence 1.0 TSI

 

Seat ni imel nikoli terencev ali mestnih križancev, ki so sedaj tako priljubljei. Šele pred kratkim je vstopil v ta razred, ko je proti koncu leta 2016 predstavil večjega terenca Ateco in  v začetku letošnjega leta manjšo Arono. Sicer Arona temelji na Ibizi, saj sta približno enake velikosti s tem, da je Arona višja in modernega videza. Seat je poskrbel, da ima že osnovna Arona veliko uporabne serijske opreme.

Videz, prostornost in praktičnost

Arono so zasnovali z mladostnim značajem. Ima lahko tri različne dvobarvne kombinacije strehe. Zelo zanimiva je s črno streho in karoserijo v beli barvi. Izbiramo lahko med desetimi barvami karoserije in osmimi lahkimi platišči od 16 do 18-palcev. Za dvobarvno karoserijo in 17-palčma platišča je treba odšteti 943 evrov. Dnevne zadnje, prednje luči so v LED tehnologiji in testni Aroni dodali še paket Full LED, ki je vreden svojega denarja. Arona je od tal oddaljena 190 mm.

Omenili smo že, da je Arona že v najnižjem nivoju Reference nadpovprečno opremljena. Tu že dobimo 6,5-palčni zaslon na dotik, Front Assist, električno nastavljiva zunanja ogledala in prav tako vsa stranska stekla upravljamo elektronsko. Notranje vzvratno ogledalo ima funkcijo samodejne zatemnitve. Testna Aroma je bila iz tretjega nivoja opreme Xcellence in ji vgradili dober 8-palčni zaslon na dotik, šest zvočnikov z sistemom Beats. Notranja osvetlitev je v LED tehnologiji in vstop, zagon vozila je mogoč brez ključa. Seznam opreme je zelo bogat in dolg. Visoko resolucijski zaslon na dotik je odličen, pregleden, deluje hitro in se uporablja enostavno. Hitre gumbe so namestili na vsako stran zaslona.

Armatura je dvobarvna in oblikovana enostavno. Pohvaliti je potrebnotreba, da so ohranili ločen del zaslona in krmilno mehansko ploščo za upravljanje klime. Osrednji del armature je za nekaj stopinj usmerjena k vozniku in tako ima boljši pogled na vse sisteme. Spredaj je prostora veliko in tudi tistim višjim ne bo zmanjkalo prostora. Zadaj prostora ni veliko, ga je za dve odrasli osebi in sedenje morebiti tretjega omejuje visok greben na tleh. Pametne telefone z brezžičnim polnjenjem lahko v Aroni že polnimo, saj ima že vgrajen prej omenjeni sistem. Vrata so po našem mnenju preveč plastična, cenena in bi jih lahko bolj dodelali ali vsaj uporabili boljšo plastiko na pogled.

Voznikovi števci so klasični, pregledni in na sredini je digitalni potovalni računalnik. Volan je multifunkcijski in oblečen v usnje kot sta tudi prestavna ročica, ročna zavora. Klop je deljiva 60:40 pri vseh nivojih opreme, a je ne moremo podreti iz prtljažnika, ampak moramo odpreti zadnja stranska vrata. Ima dvojno prtljažno dno in 400 litrov prostora, ki ni največ v tem segmentu. Povečamo ga lahko na 12.80 litrov.

 Varnost

Arona je na testih Euro NCAP pridobila vseh pet vernostnih zvezdic in še boljše ocene kot večja Ateca. Serijsko ima vgrajenih šest varnostnih blazin. Zadaj dva ISOFIX pritrdišča, elektronski stabilizacijski sistem ESC, zavorni sistem ABS, Front Assist, Hill Hold Control. Dodali pa so ji še paket Easy, kjer je vključen radarski tempomat ACC in sistem za zaznavanje utrujenosti voznika. V paketu Sentinel je precej uporaben sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu in sistem za opozorilo na prečni promet zadaj.

Vozne lastnosti

Dobra novica je, da se Arono vozi zabavno, odlično ker je redkost v tem segmentu in spada med boljša vozila. Vse Arone imajo pogon le na prednja kolesa in ni možnosti nadgraditve na vse štiri. Dejstvo je, da se sedi višje kot v Ibizi, a zaradi tega se pri dinamični vožnji vsa karoserija bolj nagiba. Podvozje je na vseh podlagah dobro in tudi v kombinaciji 17-palčnih platiščih dobro »požirata« vse luknje. Krmilo je lahko in ne tako direktno kot pri T-Rocu, a bo vožnja kljub temu gladka. V nočni vožnji smo prav uživali zaradi dodanih LED žarometov za 604 evrov, kar pa tudi ni prevelika cena. Za lažje parkiranje smo imeli prednje, zadnje parkirne senzorje in za povrh še vzvratno parkirno kamero, ki omogoča tudi pogled iz ptičje perspektive.

Informacije motorja

Seat Arona ima na izbiro tri različne motorje, dva bencinska in enega dizelskega. Naša je imela trivaljni motor z 115 konji. Motor je kljub svoji »majhnosti« zelo prožen in poskočen že pri nizkih vrtljajih. Navor 200Nm je v celoti dosegljiv pri 2.000 vrt./min in 88kW pri 5.000 vrt./min. Upravljamo g z 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki se ga pretika natančno in lahko. Za dobrih 1.5000 evrov si ročni menjalnik nadgradimo na 7-stopenjski avtomatski DSG. K manjši teži vozila prispeva le 40 litrski rezervoar za gorivo, s katerim smo prevozili slabih 700 kilometrov. Poraba se je gibala od 5,3-6,6  litrov in na prevožen kilometer smo v ozračje izpustili 114g emisij CO2. Najvišja hitrost, ki jo doseže Arona je 182km/h.

Končno mnenje

Seat Arona je nekoliko cenejša kot Volkswagen T-Roc ali Audi Q2. Arona je bogato opremljena že pri vstopnem modelu in v primeru financiranja začne pri 13.990 evrih.. Kdo bi sprva pričakoval, da bo Arona tako dober avto in to kljub temu, da je imel vgrajen trivaljni motor. Motor je učinkovit na odprtih cestah. Arona bo dovolj velika za mlado družino in brez težav sprejela štiri potnike, kot tudi njihovo prtljago. Je vsestranski avto za mlade in starejše uporabnike.

Med minuse prištevamo malce preveč plastična vrata in uporabnost pametnega ključa, saj z njim ne moremo odpreti katerikoli vrat. Brez ključa lahko vstopimo samo skozi voznikova vrata, kar je precej nenavadno in edini avto s takim sistemom.

Seat je z svojo Arono kar vskočil na trg malih mestnih terencev ali križancev. V tem razredu je največ izbire in vse znamke si želijo priti na sam vrh prodaje svojih modelov. Zastavlja se lahko vprašanje, če bo lahko Seat v prihodnosti to ponovil, ker ima zelo dobre prodajne številke. Arona ima štiri nivoje opreme; Reference, Style, Xcellence in FR. Vstopna cena je 15.690 evrov (v primeri financiranja minus 1.700 evrov) in tisti najdražji 22.366 evrov brez dodane dodatne opreme. Seat na novo Arono prizna 4-letno garancijo in z doplačilom 244 evrov podaljšamo na 5 let ali 488 evri na 6 let.

Plusi: LED žarometi, prostornost, oprema, vozne lastnosti in motor.

Minusi: delovanje ključa za vstop v vozilo, trda cenena plastika na vratih..

Cena testnega vozila: 23.517 evrov

Specifikacije

Motor: 1.0-litrski turbobencinski Euro6

Moč: 85 kW (115 KM) od 5.000 do 5.000 vrt/min.

Navor: 200 Nm od 2.000 do 3.500 vrt/min.

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 182 km/h

0-100 km/h: 9,8 s

Emisije CO2: 114 g/km

Povprečna poraba: 5,9 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 40 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: ESC, Front Assist, Hill Hold Control, 6xzračne blazine, 2xISOFIX, ACC

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 400/1.280 litrov

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.278 kg

Platišča: 17-palčna (205/55)