Še večja varnost v novi 911

Osma generacija Porscheja 911 ni le zmogljivejša od svojega predhodnika, ampak tudi udobnejša in varnejša. S funkcijo Porsche Wet Mode ima športni avtomobil še boljše vozne lastnosti na mokrih cestah – ta svetovna novost je ekskluzivna za 911. Novo asistenčno funkcijo sestavljata funkcija za zaznavanje mokrega cestišča in ustrezna nastavitev za večjo vozno stabilnost na mokrem cestišču.

Delovanje funkcije Porsche Wet Mode
"Funkcijo Wet Mode smo razvili zato, da bi vozniku trajno pomagali v dežju. Funkcija ne omejuje maksimalne moči motorja in najvišje hitrosti – zato je ne smemo jemati kot varovalo za prehitro vožnjo na zelo mokrem cestišču, ampak kot asistenčni sistem," je povedal dolgoletni vodja modelske serije August Achleitner. Porschejeva funkcija Wet Mode lahko samodejno zazna mokro cestišče in opozori voznika na nevarnost akvaplaninga. Akustični senzorji v sprednjih kolesnih ohišjih zaznajo vrtinčenje vode. Tako se sistem bistveno razlikuje od senzorjev za dež za krmiljenje brisalcev, ki se odzovejo samo optično na vodne kapljice na vetrobranskem steklu, neupoštevajoč vozne razmere. Tudi ko preneha deževati, so namreč na cestišču lahko še vedno luže.

Ko sistem zazna mokro cestišče, se ustrezno prilagodijo nastavitve za odzivanje sistemov Porsche Stability Management (PSM) in Porsche Traction Management (PTM). Oba sistema se sedaj odzivata hitreje in sta bolj občutljiva. Poleg tega se vozniku prikaže tudi opozorilo na zaslonu na desni strani poleg merilnika vrtljajev, ki ga opozori na mokro cestišče in priporoči ročni preklop na funkcijo Wet Mode. Ustrezno funkcijo je mogoče aktivirati v novi vrstici tipk nad sredinsko konzolo, pri opcijskem paketu Sport Chrono pa s stikalom Mode na volanu. 

Ko je aktiviran vozni program Wet, se med drugim prilagodijo sistem PSM, sistem PTM, prilagodljiva aerodinamika, opcijski sistem Porsche Torque Vectoring (PTV) in odzivnost pogona ter tako zagotovijo največjo možno vozno stabilnost. Variabilni zadnji usmernik zraka se pri hitrosti nad 90 km/h pomakne v položaj za maksimalno zmogljivost, odprejo se lopute za hladilni zrak, karakteristika pedala za plin se zniža, funkcije PSM OFF in športnega programa pa ni mogoče več aktivirati. Povečanje navora motorja poteka mehkeje, prestavna strategija novega 8-stopenjskega menjalnika PDK pa se avtomatsko prilagaja. Pri modelu s štirikolesnim pogonom 911 Carrera 4S se praviloma več pogonske moči kot pri normalnem programu prenaša na sprednjo premo, saj se tako poveča učinek stabilizacije. Zmanjšane zaporne stopnje elektronsko uravnavane prečne zapore na zadnji premi dopolnjujejo nastavitve modela 911 za vožnjo po mokrem cestišču.

Voznik lahko jasno zazna učinek: 911 je mogoče varneje voziti, med seboj natančno usklajeni ukrepi pomagajo predvsem pri nenadnem menjavanju smeri, spontanem dodajanju moči in na podlagi z različnim ali spremenljivim trenjem. Elektronski kopilot ni v pomoč le v mokrih razmerah. Vozni program Wet lahko ročno aktivirate tudi pri zmanjšanem trenju na zasneženih cestah in tako povečate vozno stabilnost.

Osmo generacijo nove 911 so predstavili konec novembra 2018 v Los Angelesu. Šestvaljni bokser motor s turbopolnilnikom za 911 Carrero S in 911 Carrero 4S razvije zdaj 331 kW (450 KM), kar je 22 kW (30 KM) več kot pri prejšnjem modelu. Pospešek od nič do 100 km/h oba modela 911 opravita v manj kot štirih sekundah: Coupé s pogonom na zadnji kolesni par potrebuje za to 3,7 sekunde, 911 Carrera 4S s štirikolesnim pogonom pa 3,6 sekunde. S tem sta oba avtomobila za 0,4 sekunde hitrejša od ustreznih predhodnikov.

Za 911 Carrero S je treba v Nemčiji odšteti od 120.125 EUR, za 911 Carrero 4S od 127.979 EUR, za ustrezni izvedbi Cabriolet pa od 134.405 EUR oz. 142.259 EUR (cene vključujejo DDV in deželno opremo). Funkcija Porsche Wet Mode je pri vseh modelih del serijske opreme.