Renault Megane Bose

 

Renault je pri oblikovanju prihajajočih modelov ubral novo strategijo. Predstavnika te sta novi Talisman in Espace, ki smo ju  že pred časom lahko spoznali in ki že imata Renaultovo sodobno obliko. Novi Megane je četrta generacija Meganov, ki so pridobili nekaj centimetrov v dolžino in širino, nekaj malega pa so mu odvzeli pri višini. Tokratni Megane nima s svojim predhodnikom skoraj nič skupnega. Zunanji videz je izredno sodoben, ima edinstvene prednje in zadnje LED luči ter popolnoma novo notranjost, ki je nekoliko manjša od tiste pri Talismanu in Espacu.

Videz, prostornost in praktičnost

Posebnost novega Megana je prednji del, ki je značilen za popolnoma nov koncept vozil Renault. Maska je bolj mišičasta, usmerjena je nižje k tlom, dodanega pa je tudi več kroma. Na sredini je velik Renaultov znak, ki se ga vidi že od daleč. Prednje in zadnje luči so posebne oblike in v večernih urah, predvsem zadnje, nase pritegnejo res veliko pogledov.

Prednje luči so v obliki črke C, da že od daleč vidimo, kateri avtomobil se nam približuje. Tudi zadaj so nove LED luči, ki se skoraj dotikajo, s čimer so vizualno povečali širino vozila. Zadnje luči so res vpadljive in nekoliko vesoljske. Izbiramo lahko med 11 različnimi barvami karoserije. Platišča so 17-palčna in še vedno poskrbijo za prijetno vožnjo.

Notranjost so temeljito prenovili. Čeprav ni edinstvena, saj si jo Megan deli še s svojimi večjimi brati, je v njej prav prijetno potovati. Najprej lahko pohvalimo prednja sedeža, ki sta v kombinaciji usnja in blaga ter sta res izjemno udobna. Če si kot voznik zaželimo masažo med naporno vožnjo, to ni neuresničljiva želja, saj lahko na dotik gumba dobimo tudi to. Armaturo so pošteno očistili nepotrebnih mehanskih gumbov, saj se je večina teh preselila na pokončni 6,7-palčni zaslon na dotik. Velika mehanska gumba sta za uravnavanje temperature, način vožnje, izklop Start&Stop sistema ipd. Skupno je na armaturi le še enajst mehanskih gumbov.

Nekaj sitnosti se pojavi, ko želimo uravnavati klimo, jakost prezračevanja in smer pihanja, saj voznik med iskanjem pravih ukazov preveč pozornosti nameni zaslonu kot cesti. Zato priporočamo, da voznik med vožnjo čim manj brska po sistemu R-Link2. Navigacija TomTom deluje brez težav in hitro. Ker gre za nivo opreme Bose, je v notranjosti deset zvočnikov, na mestu za rezervno pnevmatiko pa še ojačevalec basov. Voznik lahko v kabini spreminja tudi ambientalno svetlobo, a voznikovi digitalni prikazovalnik v kombinaciji dveh analognih števcev niso posrečeni. Pri Renaultu bi lahko naredili malce več na grafiki in jo oblikovali bolj 21. stoletju primerno.

Zadnja klop ima malce več prostora od starega Megana, a na žalost še vedno premalo za tiste malo višje ali za velike družine. Proti prtljažnemu delu se streha začne hitro spuščati, da se človek počuti malo utesnjenega. Prtljažnik ima 384 litrov prostora, ki pa se lahko razširi na 1.247 litrov. Klop lahko podremo v razmerju 60:40, dno pa ni ravno in tudi ne dvojno.

Varnost

Novi Megane je dosegel na testih Euro NCAP vseh pet varnostnih zvezdic. Vgradili so mu šest zračnih blazin, ABS, ESP, ASR, EBD, pomoč pri speljevanju iz klanca, na zadnji klopi ISOFIX pritrdišča, sistem za nadzor tlaka, head-up zaslon, prepoznavanje prometnih znakov, LDW (sistem za nenamerno menjavo voznega pasu), samodejni vklop/izklop dolgih luči, sistem za opozorilo prekoračitve hitrosti, na podlagi prometnih znakov.

Vozne lastnosti

Renault je pri novem Meganu uporabil kakšen milimeter več zvočne izolacije in s tem izboljšal udobje potnikov v kabini. Čeprav menimo, da še vedno malce premalo, v primerjavi s svojimi konkurenti. Hrup vetra se pri višji hitrosti poveča okoli ogledal, vendar to lahko hitro popravimo z vklopom radia, ki izhaja iz družine Bose.

Podvozje so nastavili odlično in vgradili kvaliteten volanski mehanizem, ki da vozniku vse potrebne informacije. Parkiranje je preprosto, saj ima prednje in zadnje parkirne senzorje. Pri nivoju opreme Bose so dodali še paket "Parkiranje" (doplačilo 650 evrov), ki prinaša še eno parkirno kamero, sistem za nadzor mrtvega kota in sistem za pomoč pri parkiranju EPA. Obračalni krog Megana znaša 11,2 metra. Kdaj pa kdaj se lahko pojavi težava pri vzvratni vožnji zaradi premajhnega okna zadaj in debelih stebričkov, zato se splača investirati v omenjeni paket "Parkiranje".

Informacije o motorju

Pod pokrov motorja so vgradili bencinski turbo motor prostornine 1.2-litra s 96 kilovati (130KM) in 205 Nm navora, ki ga doseže pri 2.000 vrtljajih. Kljub majhni prostornini motorja ta deluje dobro, a brez uporabe programa Eco, saj mu ta odvzame preveč moči za prijetno vožnjo. Šest stopenjski ročni menjalnik deluje dobro in bo zadovoljil vse potrebe še tako zahtevnih voznikov. Po tehničnih lastnostih z mesta do sto kilometrov potrebuje 10,6 sekunde in doseže najvišjo hitrost 197 km/h. Na prevožen kilometer v ozračje izpusti 120 g emisij CO2. Na testu smo dosegli povprečno porabo goriva slabih sedem litrov.

Končno mnenje

Renault je z novim Meganom naredil korak naprej, kar se tiče vizualne plati. V notranjosti je dovolj prostora, veliko sodobnih sistemov in pravo udobje za voznika, saj si ta lahko masažo privošči kar med vožnjo. Z Meganom so dosegli ponoven uspeh, saj je atraktiven in nase vleče res veliko pogledov. Kdor izbere novega Megana z opremo Bose, dobi že zelo dolg seznam opreme, zato ni potrebno več veliko dodajati. Morda le še kakšen paket varnosti in parkirne senzorje, kar skupaj znese dodatnih 1.300 evrov.

Testni Megane je imel še Head-up zaslon in dodan multimedijski sistem R-Link z zaslonom velikosti 8,7-palcev (skupaj še dodatnih 650 evrov). Ne bomo rekli, da je to najboljši avto na svetu, saj ima še vedno nekaj pomanjkljivosti v notranjosti in pri programski opremi, toda s svojim zunanjim videzom bo novi Megane zagotovo osvojil še veliko novih kupcev.

Plusi: atraktiven videz, sodobne LED luči, veliko opreme.

Minusi: prostor in vstop na zadnjo klop, vozne lastnosti, programska oprema R-Link2, cena.

Cena testnega vozila: 21.140 evrov.

Specifikacije

Motor: 1.2-litrski EURO6

Moč: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt/min

Navor: 205 Nm pri 2.000 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 197 km/h

0-100 km/h: 10,6 s

Emisije CO2: 120 g/km

Povprečna poraba:  6,8 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 47 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: ABS, EBD, DSC, SRS, LDWS, SCBS, HHA, TPMS, BMS, EBA, ESS, 2 x ISOFIX, šest zračnih varnostnih blazin.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 350/1.260 litrov

Obračalni krog: 11,2 m

Masa vozila: 1.205 kg

Platišča: 17 palcev (205/50)